Gode ideer til legegruppe? - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 25-01-18, 11:33   #1
MarenKi
MarenKi : Uden godnatkys får man Kafka-drømme - Steen og Stoffer
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Tilmeldingsdato: 24/03-10
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 8,716
Takket 13,268 gange i 5,352 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Gode ideer til legegruppe?

Har i lyst til at dele ideer til back up aktivitet for legegruppe for 7årige. To piger og to drenge.

Selvfølgelig skal de primært selv hitte ud af noget sammen, men hvis nu de har brug for en hånd?

Vi har brætspil og uno på baggrunden og lidt malebogskopier de kan farvelægge. Men hvad kan vi ellers komme i tanker om?

Vi bor i lejlighed, har ikke have, men dog adgang til lidt grønt areal.

Mor til Svesken (2005) og Vildbassen (2010)
MarenKi er offline   Besvar med citat
Ulæste 25-01-18, 12:05   #2
Mildbasse
Mildbasse Skifter navn til Fru Skykonge Ostebjælke. Kald mig det når du ser mig i Salling :-D
Jeg betaler husleje her!

Mildbasses avatar

Tilmeldingsdato: 19/12-07
Tak givet gange: 8,411
Takket 18,245 gange i 5,842 indlæg
Krympeplast

Vand og kartoffelmel

Svævebane af en lang snor og en lille kurv bundet på fra jeres repos ned i stuen. Så kan de sende beskeder op og ned (eller er det bare mig der altid synes en svævebane er toppen?)

Sent from my iPhone using Tapatalk
MarenKi (25-01-18)
Ulæste 25-01-18, 12:17   #3
Frusen
Frusen Hvem behøver slynger hvis bare man har en trillebør
Guldslyngel

Forhandler

Frusens avatar

Tilmeldingsdato: 03/07-09
Tak givet gange: 203
Takket 597 gange i 291 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Min erfaring er, at de selv finder på noget. Har en pige i 4. klasse og en drenge i 1. Så jeg har haft legegrupper med hjemme flere gange. Plejer at hente dem efter skole og lade dem afhente her inden aftensmadtid med tilbud til forældrene om en kop kaffe og en sludder.
Først går vi jo hjem sammen og jeg sludrer lidt med de børn i gruppen jeg ikke kender på turen hjem. Mit eget barn plejer at vise vej og har oftest glædet sig.
På vejen hjem forbereder jeg dem på, at de må lege sammen som de vil, men at de skal huske at prøve at finde på noget alle gerne vil være med til.
Når vi kommer hjem viser han/hun huset frem (sit og sine søskendes værelser) og der plejer gerne at være noget spændende fremmed legetøj at lege med. Vi har jo selv til både piger og drenge, da vi har begge slags i huset. Der finder de ofte sammen i mindre grupper med det de gerne vil lave.
Så har jeg lidt eftermiddagsmad brød/frugt som vi samles om. Men det kan næsten være svært at nå at få samling fordi de ofte allerede har gang i nogle gode lege.
Jo mindre jeg blander mig, jo bedre finder de slev på noget. Jeg kender jo selv kun til hvad mit eget barn synes er sjovt med sine faste leggekammerater, og det med at det er andre børn der er med hjemme end dem mit eget barn plejer at lege med giver bare nogle helt andre lege end jeg nogen sinde ville kunne finde på.

Kristine, mor til Sofie 07, Rasmus 10 og Alberte 13.
Frusen er offline   Besvar med citat
Ulæste 25-01-18, 12:22   #4
p1nille
p1nille arbejder på fuld tryk (og lidt til)
Silkeslyngende didymor
Administrator

p1nilles avatar

Tilmeldingsdato: 28/01-07
Geografisk placering: Brøndby
Tak givet gange: 12,041
Takket 11,903 gange i 6,220 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Hvis de skal spise hos jer kunne de evt. være med til at lave maden. Hvis det f.eks. er burger, kan børn på 7 jo sagtens skære agurker og tomater ol.
Ulæste 25-01-18, 14:21   #5
sisling
sisling Nyder livet
Bare send min post til Slyngebarn.dk

sislings avatar

Tilmeldingsdato: 25/01-07
Geografisk placering: Næstved
Tak givet gange: 750
Takket 2,700 gange i 972 indlæg
iTrader: 10 / 100%
Jeg skal have legegruppe med Oliver i morgen, 3 drenge og to piger. De bliver hentet efter skole, har lokket ældste datter til det, da jeg ikke kan nå hjem. Jeg køber lidt brød med hjem og mødes med dem derhjemme. Så hygger vi med brød og noget at drikke. Herefter er der fri leg. Igen opfordre til at der leges noget alle gider. Jeg har så planlagt et lille løb, da Oliver gerne vil det. Så de skal rundt i området til 6 poster jeg hænger op, hvor de skal svare på nogle simple ting. F.eks. nævn jeres livretter, nævn 10 forskellig youtubere, saml 10 ting i naturen, der er også en med 5 gåder. Når de kommer hjem er der en lille slikpose som de får med hjem som fredags slik.
Måske laver jeg en gang pandekager eller køber nogen småkager til når forældrene henter 17.30.
Vi har også dryppet lys, bagt småkager, lavet trylledej, leget i sneen (hvis der bare var noget), hældt alt lego ud på et tæppe i stuen, spillet spil.
Koby (25-01-18)
Ulæste 25-01-18, 14:37   #6
Mildbasse
Mildbasse Skifter navn til Fru Skykonge Ostebjælke. Kald mig det når du ser mig i Salling :-D
Jeg betaler husleje her!

Mildbasses avatar

Tilmeldingsdato: 19/12-07
Tak givet gange: 8,411
Takket 18,245 gange i 5,842 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af sisling Vis indlæg
Jeg skal have legegruppe med Oliver i morgen, 3 drenge og to piger. De bliver hentet efter skole, har lokket ældste datter til det, da jeg ikke kan nå hjem. Jeg køber lidt brød med hjem og mødes med dem derhjemme. Så hygger vi med brød og noget at drikke. Herefter er der fri leg. Igen opfordre til at der leges noget alle gider. Jeg har så planlagt et lille løb, da Oliver gerne vil det. Så de skal rundt i området til 6 poster jeg hænger op, hvor de skal svare på nogle simple ting. F.eks. nævn jeres livretter, nævn 10 forskellig youtubere, saml 10 ting i naturen, der er også en med 5 gåder. Når de kommer hjem er der en lille slikpose som de får med hjem som fredags slik.
Måske laver jeg en gang pandekager eller køber nogen småkager til når forældrene henter 17.30.
Vi har også dryppet lys, bagt småkager, lavet trylledej, leget i sneen (hvis der bare var noget), hældt alt lego ud på et tæppe i stuen, spillet spil.
Nævn 10 forskellige youtubere... Og mig der engang troede, at jeg da ikke ville blive sådan en gammel en der ikke forstår ungdommen.
Bogfinken (25-01-18), Ette80 (26-01-18), Saxifraga (25-01-18), sommerregn (25-01-18)
Ulæste 25-01-18, 15:52   #7
MarenKi
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

jeg har holdt mange legegupper for ældstebarnet, og ja som jeg skrev indlednigsvist, så er udgangspunktet at de selv finder på. men det vigtigste er, at det bliver en god oplevelse for dem alle, så derfor er det fornuftigt at have noget på baghånden, hvis de kører fast. tak for alle de gode aktivitets forslag og keep them coming

Ulæste 25-01-18, 16:07   #8
Københavnermor
Københavnermor har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/01-14
Tak givet gange: 495
Takket 495 gange i 244 indlæg
Vi har fx lavet tryllede. En anden gang spillede vi Matador i hold, det var ret godt. Nogen gange leger de godt på egen hånd, andre gange er det godt med lidt forældreinvolvering, er min erfaring.... Eftermiddagsmad er altid et hit!

N fra maj 08 og I fra oktober 13
Københavnermor er offline   Besvar med citat
Ulæste 25-01-18, 19:19   #9
giraf
giraf har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

girafs avatar

Tilmeldingsdato: 16/07-08
Tak givet gange: 757
Takket 721 gange i 427 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Alt med balloner plejer at være et hit, så jeg plejer at have et par poser i baghånden - gerne de helt store fra Søstrene Grene e.l.
- og ellers kan sådan nogle underlødige færdiglavede pandekager e.l. også være gode at have i køleskabet sammen med nogle bær og flødeskum, så det kan hives frem i en ruf hvis der er brug for et sceneskift undervejs
giraf er offline   Besvar med citat
Ulæste 25-01-18, 22:14   #10
Rullemusen
Rullemusen Elsker sol og sommer
Rulledullen

Rullemusens avatar

Tilmeldingsdato: 17/05-09
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 4,366
Takket 6,952 gange i 3,456 indlæg
Sidst Theis havde spise/legegruppe var lige før jul, så jeg havde bagt og de fik lov til at dekorere peberkager med glasur
Ulæste 26-01-18, 15:04   #11
MarenKi
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Argh, 1 time inde og 1,5 to go og hold da bøtte de taler høøøjt og i munden på hinanden heeeele tiden. Yngsten har allerede haft den første nedsmeltning, fordi kammerat dunkede døren op i hånden på ham, katten har nervøse trækninger og der er ikke mere syltetøj

Ulæste 26-01-18, 15:39   #12
MarenKi
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

... forøvrigt har der indtil nu ikke været brug for aktivering - de har gang i den vildeste rolleleg/teaterstykke i 4 dele. De er lige nået til del 3 og galopperer frem og tilbage i diverse aktionsekvenser "og så sagde vi at jeg var en kat, og du var en meget magtfuld demon, ogs så kom min mor, der var superhelt, og så...."

The Following 2 Users Say Thank You to MarenKi For This Useful Post:
Koby (26-01-18), Rullemusen (26-01-18)
Ulæste 26-01-18, 18:12   #13
Phister
Phister har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Phisters avatar

Tilmeldingsdato: 05/05-11
Geografisk placering: Brønderslev. Doktormus og Jumbojette ved hvor.
Tak givet gange: 1,168
Takket 2,885 gange i 1,399 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Overlevede du 4 akt?
Phister er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Phister For This Useful Post:
Koby (26-01-18), MarenKi (26-01-18)
Ulæste 26-01-18, 20:10   #14
MarenKi
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Phister Vis indlæg
Overlevede du 4 akt?
Jo tak, med nød og næppe jeg er fuldstændig blæst i hovedet lige nu. sikke et lydniveau! Og øj der var gang i den. Tænker lydniveauer især skyldes, at pigerne konstant forhandlede legen (på den gode måde), så der var konstant meget højlydt snak, fordi de jo alle 4 kævlede i munden på hinanden. Og så udførte de som sagt dette her teatersrykke, som udspillede sig på begge vores etager, og de buldrede op og ned af trappen i en grad, så jeg håber underboens lysekrone stadig hænger

De var super søde, og gjorde stort set som de blev bedt om, min egen indklusive, så der kan jeg ikke klage

Aktiveringsideerne kan dog fint komme til anvendelse i morgen, når min mor kommer og skal passe ungerne.

Sidst redigeret af MarenKi; 26-01-18 kl. 20:11
The Following 2 Users Say Thank You to MarenKi For This Useful Post:
Koby (27-01-18), Phister (26-01-18)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande