Hvilken sport /motion dyrker du? - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 28-11-19, 21:02   #16
luna
luna Jeg elsker mit liv
Jeg betaler husleje her!

lunas avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-07
Geografisk placering: Sønderjylland
Tak givet gange: 7,075
Takket 6,353 gange i 2,856 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg hjemmetræner med youtubevideoer. Ofte videoer hvor man styrketræner med håndvægte, ind imellem nogle dansevideoer. Ud over det udstrækning 3 -4gange i ugen - alternativt en pilates eller yoga video.
luna er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-11-19, 10:14   #17
Fru LEA
Fru LEA nu med 3 børn
Jeg betaler husleje her!

Fru LEAs avatar

Tilmeldingsdato: 11/05-09
Tak givet gange: 1,986
Takket 3,310 gange i 1,724 indlæg
iTrader: 10 / 100%
Jeg går til Zumba og til jumping og til Strong by Zumba og så løber jeg 2 gange om ugen og cykler så meget det kan lade sig gøre med 3 børn.

Sendt fra min motorola one med Tapatalk
Ulæste 29-11-19, 16:55   #18
hansan
hansan er taknemmelig over mit dejlige liv
Bare send min post til Slyngebarn.dk

hansans avatar

Tilmeldingsdato: 11/11-08
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 4,811
Takket 3,366 gange i 1,198 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Jeg har fundet ud af, at det, der virker for mig, er at deltage på forskellige hold i træningscentret. Det kan både være noget "mave-ryg-lår" eller noget pilates-fysioflow eller cirkeltræning eller sådan noget. Det er ikke så vigtigt for mig, hvad det er, for jeg gør det ikke fordi jeg elsker selve træningen. Jeg gør det, fordi jeg kan mærke i alle celler, at min krop har godt af det. Min ryg gør mindre ondt, og jeg elsker det generelle velvære, der er forbundet med det og følelsen af at være i bedre form, samt visheden om, at jeg har gjort hvad jeg kunne. Det fungerer SÅ meget bedre for mig, end hvis jeg skulle løbe på egen hånd. Jeg kommer ikke afsted! Og jeg gider ikke trække i maskiner. Så holdtræning på fastsætte tidspunkter, hvor jeg selv vurderer fra uge til uge, hvornår jeg kan og hvad jeg har lyst til. Det spiller!
Gammelmor (03-12-19)
Ulæste 29-11-19, 21:13   #19
Netter11
Netter11 Man bevæger sig jo også selvom man kun træder vande

Netter11s avatar

Tilmeldingsdato: 27/03-13
Geografisk placering: Linde ved Struer
Tak givet gange: 9,954
Takket 2,007 gange i 1,328 indlæg
Om vinteren går jeg til rytme gymnastik i den lokale hal sammen med en masse andre kvinder 25 år +, om sommeren løber jeg på stier og grusveje hvor vi bor

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ulæste 30-11-19, 09:00   #20
Tanteette
Tanteette har en lorte ryg!
Kluddermutter

Tanteettes avatar

Tilmeldingsdato: 24/11-06
Geografisk placering: Skrydstrup, Sønderjylland
Tak givet gange: 3,546
Takket 3,028 gange i 1,443 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg går til rytmegym hver mandag. Jeg elsker at lave gym- og det motiverer mig at der er opvisning i foråret.
Derudover træner jeg i fitness center 2 -3 gange om ugen. Der er det fornuften der driver mig afsted.
Er opereret for diskuprolaps i nakken og det er vigtigt at holde mig stærk for ikke at skulle opereres mere.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ulæste 03-12-19, 18:04   #21
Gammelmor
Gammelmor Synge, synge, bare synge
Old Scoundrel

Gammelmors avatar

Tilmeldingsdato: 03/06-07
Geografisk placering: Næstved
Tak givet gange: 11,319
Takket 14,658 gange i 5,400 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af hansan Vis indlæg
Jeg har fundet ud af, at det, der virker for mig, er at deltage på forskellige hold i træningscentret. Det kan både være noget "mave-ryg-lår" eller noget pilates-fysioflow eller cirkeltræning eller sådan noget. Det er ikke så vigtigt for mig, hvad det er, for jeg gør det ikke fordi jeg elsker selve træningen. Jeg gør det, fordi jeg kan mærke i alle celler, at min krop har godt af det. Min ryg gør mindre ondt, og jeg elsker det generelle velvære, der er forbundet med det og følelsen af at være i bedre form, samt visheden om, at jeg har gjort hvad jeg kunne. Det fungerer SÅ meget bedre for mig, end hvis jeg skulle løbe på egen hånd. Jeg kommer ikke afsted! Og jeg gider ikke trække i maskiner. Så holdtræning på fastsætte tidspunkter, hvor jeg selv vurderer fra uge til uge, hvornår jeg kan og hvad jeg har lyst til. Det spiller!
Der ligget et fitnesscenter 100 meter fra mig...i aften tjekker jeg deres program hor jeg har det på samme måde
Ulæste 03-12-19, 21:20   #22
Perhva
Perhva har RNC
Robsessed

Forhandler

Perhvas avatar

Tilmeldingsdato: 19/12-07
Geografisk placering: Bibelbæltet ;-)
Tak givet gange: 8,177
Takket 10,139 gange i 3,039 indlæg
iTrader: 17 / 100%
Spiller bordtennis - startet for en måneds tid siden med privat træner og på et begynderhold. Det er det bedste jeg har gjort for mig selv længe.
Perhva er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Perhva for dette brugbare indlæg:
Rullemusen (03-12-19)
Ulæste 04-12-19, 09:18   #23
Magritte
Magritte har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

No Avatar

Tilmeldingsdato: 02/10-07
Geografisk placering: Slagelse
Tak givet gange: 643
Takket 894 gange i 431 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Jeg løber 3-4 gange om ugen ( 3-5km) De dage jeg ikke løber, går eller cykler jeg en halv til en hel time. Jeg har de seneste år skruet op for træningen efter at mit stillesiddende arbejde har sat et lidt uheldigt præg på min figur og mit velbefindende. Og efter at jeg et par gange blev sendt hjem fra blodbanken med for højt blodtryk, syntes jeg at det var nødvendigt at gøre noget. Det er min motivation.
Det kan ikke ses på vægten, men lægen siger at det kan ses på alt andet, og det er jo meget rart.
Jeg har ikke lyst til at knokle løs i træningscenter eller på hold. For mig er træningstid =alenetid og jeg vælger gerne et smukt landskab at motionere i
Ulæste 05-12-19, 11:12   #24
EjaLM
EjaLM er sådan én uden blebørn
Mit IRL er skiftet ud med en URL

EjaLMs avatar

Tilmeldingsdato: 03/10-10
Geografisk placering: 4300 Happiness
Tak givet gange: 2,538
Takket 3,717 gange i 1,810 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg går til badminton to gange i ugen og har gjort det i 3 år. Det er sjovt og udfordrende, sammenholdet på holdet er rart. Vi spiser sammen om torsdagen, hvor ungerne spiller før mad og jeg efter maden.
Ulæste 06-12-19, 17:50   #25
aarhus
aarhus har ikke brugt den nye funktion...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

aarhuss avatar

Tilmeldingsdato: 13/06-07
Geografisk placering: Århus C
Tak givet gange: 7,272
Takket 2,836 gange i 1,008 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Københavnermor Vis indlæg
Må jeg stille et par uddybende spørgsmål?
(Jeg underviser i forskellige former for bevægelse og motion, så jeg dyrker ikke selv motion i min fritid)
Af alle de former for motion du har gået til, hvad var så sjovest? Mest motiverende? Kom du Af sted til?
Hvilken struktur kunne hjælpe dig til at komme af sted? Tidspunkt? Træner? Fleksibel træning? Aftale med veninde? Sammen med barn? Tæt på? Lige efter arbejde? Om aftenen, efter aftensmad? Weekend?
Det der har været motiverende har helt klart været at gå sammen med nogen andre.
Fitness ville være dejligt fleksibelt, og jeg meldte mig faktisk også ind i Fitness World i foråret, men jeg kommer ikke afsted. jeg har prøvet at lokke veninder med, men det er desværre ikke lykkedes endnu. Jeg synes fitness er fedt, når jeg kommer i gang.

Det kunne være fedt at gå til et eller andet med en veninde. Badminton fx. Der er bare ikke lige nogen i min omgangskreds jeg kan lokke med.

Både karate og salsa var jeg også rigtig glad for.
Jeg elsker at danse, men stoppede da jeg fik barn, fordi det er meget en 'gå-i-byen' ting. Altså det der med at komme ud at danse og høre musik. Og det harmonerer ikke så godt med at være enlig mor. Og hvis der går for langt imellem, at man kommer, så er det svært at lære folk at kende.
Og karate - jeg ved ikke om jeg er blevet for stiv og har fået for mange små-skavanker til at det ville fungere nu. Min søn er lige startet igen, og jeg sad og talte med en af forældrene sidste uge, som fortalte at aldersgennemsnittet på begynderholdet faktisk er ret højt, så han mente ikke at jeg ville føle mig for gammel. (jeg er 48) ;-)

Lige nu har jeg meldt mig i fitness centeret, som ligger i forbindelse med arbejdet. Flere af mine kolleger kommer der, så måske kunne det være motiverende.

Sidst redigeret af aarhus; 06-12-19 kl. 17:51
aarhus er offline   Besvar med citat
Ulæste 06-12-19, 22:03   #26
Jibbe
Jibbe Nyder påsken
Shhhhh........ jeg skriver

Jibbes avatar

Tilmeldingsdato: 14/05-11
Geografisk placering: Søften
Tak givet gange: 349
Takket 962 gange i 423 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Chrissy Vis indlæg
Jeg styrketræner.
Går på bootcamp ved nogle super dygtige og engagerede trænere - fast lille hold to x i ugen + evt. fællestræning i weekenden, hvor det er lidt mere cardiobaseret end vægtbaseret.

Derudover forsøger jeg at komme igang med løb og yoga igen.
Hos Anna? Der går jeg og det lyder som det samme totalt skønt sted
Ulæste 07-12-19, 01:26   #27
babyflunk
babyflunk ER beboer på Christiansø :-)
Overvejer forandring

Forhandler

babyflunks avatar

Tilmeldingsdato: 14/06-06
Geografisk placering: Christiansø
Tak givet gange: 3,932
Takket 5,929 gange i 2,621 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Jeg har været gået helt i stå. Forsøger at finde motivationen igen, men synes det er svært. Men jeg har noget stolegym på job, så lidt motion får jeg da

Citat:
Oprindeligt skrevet af Sienna Vis indlæg
TRX og pilates.
TRX startede jeg på sidste sommer og det fik brudt min modstand mod formel træning.
Det første år havde jeg ikke en eneste pjækketime jeg er bare vild med at blive stærk og konkurrere med mig selv.

Pilates startede jeg med i august , og det er vildt godt i forhold til core træning, jeg har ingen mavemuskler og jeg har allerede fået stabiliseret og balanceret rigtig meget. Men jeg synes det er hårdt og ikke nær så sjovt, så nu hvor jeg pga job må skære ned -vælger jeg TRX

Jeg går også i perioder til yoga -igen ikke super vild med det mens jeg gør det, men elsker følelsen bagefter.

Tai chi savner jeg og ind i mellem gør jeg lidt i skoven eller på stranden ellers er jeg glad for at gå langt -men en hælsporer sætter på 6 måned en del begrænsninger
Har du fået undersøgt den hælspore ordentligt? Vil ikke komme med en masse råd, hvis du i forvejen bliver overdynget med dem, men sig til, hvis du kun har været ved alm læge

Citat:
Oprindeligt skrevet af Oliviasmor Vis indlæg
Pilates, cykling som transport, øvelser herhjemme på gulvet ud fra Anna Bogdanovas principper. Af og til yoga.
Hvad synes du om Anna? Overvejer at bruge nogle penge, men kan ikke finde ud af, om det er så fantastisk som hun får det til at lyde
babyflunk er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til babyflunk for dette brugbare indlæg:
Sienna (07-12-19)
Ulæste 07-12-19, 07:51   #28
Jibbe
Jibbe Nyder påsken
Shhhhh........ jeg skriver

Jibbes avatar

Tilmeldingsdato: 14/05-11
Geografisk placering: Søften
Tak givet gange: 349
Takket 962 gange i 423 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af babyflunk Vis indlæg
Hvad synes du om Anna? Overvejer at bruge nogle penge, men kan ikke finde ud af, om det er så fantastisk som hun får det til at lyde
Er det det onlinekursus hun har du overvejer? Ellers er der lidt langt til Århus fra Christiansø jeg har jo kun gået på holdene og det er klart det som får mig afsted. De små hold med de samme damer uge efter uge - det virker for mig. Trænerne er fine - de er gode til at motivere og træningerne er jo aldrig det samme, hvilket også driver motivationen for mig. Hvis jeg skal komme med en anke så er det at de ikke er anatomiuddannede. De kender selvfølgelig til en del mere end andre, men hvis jeg skal skifte træningsted så bliver det til nogle med en reel idrætsuddannelse. Også i forhold til prisen på holdundervisningen. Meeeen lige nu synes jeg det er så fint og bliver det næste halve år.
babyflunk (07-12-19)
Ulæste 07-12-19, 10:58   #29
Phister
Phister har ikke brugt den nye funktion...

Phisters avatar

Tilmeldingsdato: 05/05-11
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 1,219
Takket 3,005 gange i 1,465 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Jibbe Vis indlæg
Er det det onlinekursus hun har du overvejer? Ellers er der lidt langt til Århus fra Christiansø jeg har jo kun gået på holdene og det er klart det som får mig afsted. De små hold med de samme damer uge efter uge - det virker for mig. Trænerne er fine - de er gode til at motivere og træningerne er jo aldrig det samme, hvilket også driver motivationen for mig. Hvis jeg skal komme med en anke så er det at de ikke er anatomiuddannede. De kender selvfølgelig til en del mere end andre, men hvis jeg skal skifte træningsted så bliver det til nogle med en reel idrætsuddannelse. Også i forhold til prisen på holdundervisningen. Meeeen lige nu synes jeg det er så fint og bliver det næste halve år.
Jeg tror muligvis det er to forskellige Anna’er I taler om?
Jeg tror Babyflunk skriver om Anna Bogdanova, som har online kursus og et fysisk træningslokale i Lyngby(vist nok - i hvert fald i københavnsområdet)
Phister er offline   Besvar med citat
Ulæste 07-12-19, 15:14   #30
babyflunk
babyflunk ER beboer på Christiansø :-)
Overvejer forandring

Forhandler

babyflunks avatar

Tilmeldingsdato: 14/06-06
Geografisk placering: Christiansø
Tak givet gange: 3,932
Takket 5,929 gange i 2,621 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Jibbe Vis indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Phister Vis indlæg
Jeg tror muligvis det er to forskellige Anna’er I taler om?
Jeg tror Babyflunk skriver om Anna Bogdanova, som har online kursus og et fysisk træningslokale i Lyngby(vist nok - i hvert fald i københavnsområdet)
Ja det er Anna Bogdanova jeg overvejer. Hvor hun fysisk holder til aner jeg ikke, så ved ikke om hun har flere hold rundt om.
babyflunk er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande