At strikke strikkede firkanter sammen - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Gør det selv - diverse
Glemt adgangskode? Tilmeld

Gør det selv - diverse Alt andet end bæredimser. Sy, male, bygge, samle, tegne, udhugge el.a. - det skal bare være selvgjort. Ingen fremvisning af forhandlervarer el.lign.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 15-11-11, 15:10   #16
maj77
maj77 ...
Shhhhh........ jeg skriver

maj77s avatar

Tilmeldingsdato: 10/02-10
Geografisk placering: Odense N - Sigrun ved hvor jeg bor
Tak givet gange: 1,964
Takket 1,222 gange i 469 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Sigrun Vis indlæg
Jeg tror at jeg også er kommet frem til samme løsning som den Caroline skriver: At samle masker op langs én kant på to firkanter.
Så har man allerede to pinde "strikket". Og så lukke af med Aflukning over tre pinde, som vil give hvad der svarer til ca. én pind mere.
Jeg tror, at hvad der svarer til tre pinde (altså tre masker høj, ikke tre strikkepinde), er nok bredde på strimlerne imellem firkanterne til at få det udtryk, jeg ønsker.
Det er fuldstændig volapyk for mig. Nej, giv mig en hæklenål, tak!
Måske skulle vi tvinges til at bytte i en periode, så jeg strikker og du hækler. Så kan vi måske lære det

Sent from my iPod touch using Tapatalk
Ulæste 16-11-11, 11:48   #17
Saga
Saga på sagaifarver.dk
Jeg betaler husleje her!

Sagas avatar

Tilmeldingsdato: 15/01-08
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 3,346
Takket 17,769 gange i 6,372 indlæg
iTrader: 23 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af maj77 Vis indlæg
Det er fuldstændig volapyk for mig. Nej, giv mig en hæklenål, tak!
Måske skulle vi tvinges til at bytte i en periode, så jeg strikker og du hækler. Så kan vi måske lære det
Ulæste 20-11-11, 13:18   #18
Saga
Saga på sagaifarver.dk
Jeg betaler husleje her!

Sagas avatar

Tilmeldingsdato: 15/01-08
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 3,346
Takket 17,769 gange i 6,372 indlæg
iTrader: 23 / 100%
Så har jeg afprøvet alle sætte-sammen-muligheder jeg kunne finde på, og det viser sig at metoden med at strikke dem sammen, som jeg fabulerede over, faktisk er det der fungerer bedst. Fordi der er så mange forskellige farver på firkanterne og selve sy-sammen-garnet er en helt anden farve, kan det ikke gøres usynligt med sammensyning.

Og det med at samle masker op på begge firkanter, og så strikke dem sammen samtidig med aflukning (med aflukning med tre pinde) er rimelig nemt og bliver pænt og elastisk.
Jeg gør det så aflukningen bliver på retsiden (holder firkanterne vrang mod vrang mod hinanden), det giver også en flot struktur.

Jeg lægger lige et billede op senere.

Hov forresten, jeg afprøver at samle maskerne op med en hæklenål. Det er bare SÅ meget nemmere at indfange masker, når det er i uld. Jeg skal helt klart prøve at hækle i uld!
yamfeu (21-11-11)
Ulæste 21-08-18, 12:22   #19
Munni
Munni elsker at have have
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Munnis avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-11
Geografisk placering: på landet nær Faxe
Tak givet gange: 11,782
Takket 4,769 gange i 1,734 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Saga Vis indlæg
Så har jeg afprøvet alle sætte-sammen-muligheder jeg kunne finde på, og det viser sig at metoden med at strikke dem sammen, som jeg fabulerede over, faktisk er det der fungerer bedst. Fordi der er så mange forskellige farver på firkanterne og selve sy-sammen-garnet er en helt anden farve, kan det ikke gøres usynligt med sammensyning.

Og det med at samle masker op på begge firkanter, og så strikke dem sammen samtidig med aflukning (med aflukning med tre pinde) er rimelig nemt og bliver pænt og elastisk.
Jeg gør det så aflukningen bliver på retsiden (holder firkanterne vrang mod vrang mod hinanden), det giver også en flot struktur.

Jeg lægger lige et billede op senere.

Hov forresten, jeg afprøver at samle maskerne op med en hæklenål. Det er bare SÅ meget nemmere at indfange masker, når det er i uld. Jeg skal helt klart prøve at hækle i uld!
Hvordan endte det? Har du et billede? Jeg er igang med tæppe ældsten. Har dog kun 9 firkanter endnu, men de skal også samles på et tidspunkt

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
Munni er offline   Besvar med citat
Ulæste 21-08-18, 12:45   #20
babyflunk
babyflunk ER beboer på Christiansø :-)
Overvejer forandring

Forhandler

babyflunks avatar

Tilmeldingsdato: 14/06-06
Geografisk placering: Christiansø
Tak givet gange: 3,770
Takket 5,846 gange i 2,551 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Det vil jeg også godt høre. Har lige lavet en tråd for at få ideer til at strikke firkanter sammen
babyflunk er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til babyflunk for dette brugbare indlæg:
Munni (21-08-18)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande