Testamente og børnetestamente - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-09-19, 15:50   #16
p1nille
p1nille arbejder på fuld tryk (og lidt til)
Silkeslyngende didymor
Administrator

p1nilles avatar

Tilmeldingsdato: 28/01-07
Geografisk placering: Brøndby
Tak givet gange: 12,541
Takket 12,370 gange i 6,403 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Må jeg spamme tråden med ekstra spørgsmål.

Er der nogen der ved, om det er muligt, at arven fra os ikke bliver indefrosset til de mindste bliver 18?

Hvis vi dør vil vi gerne have, at vores yngste børn bor hos vores ældste datter (der på nuværende tidspunkt er 19 år). Så vidt jeg kan gennemskue vil hun få lidt penge for, at være værge for sine søskende. Hvis det var muligt for hende at bo i vores hus med de små, ville det så vidt jeg kan se være muligt økonomisk, vores lån ville kunne blive betalt ud, med de penge de vil få udbetalt fra vores pensionskasse, så ejerafgiften vil kun være ejendomsskat mm. Men hvis 2/3 af husets værdi samt 2/3 af pengene der udbetales til boet skal fryses inde til de små bliver 18 vil det ikke være økonomisk muligt.

Hvordan kommer man lige ud af den?
Nogen der har idéer?
Blicher (11-09-19)
Ulæste 11-09-19, 18:22   #17
Hunpingvin
Hunpingvin Fear can hold you prisoner - hope can set you free
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Tilmeldingsdato: 17/11-09
Geografisk placering: Buddinge
Tak givet gange: 5,562
Takket 8,604 gange i 2,755 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af p1nille Vis indlæg
Må jeg spamme tråden med ekstra spørgsmål.

Er der nogen der ved, om det er muligt, at arven fra os ikke bliver indefrosset til de mindste bliver 18?

Hvis vi dør vil vi gerne have, at vores yngste børn bor hos vores ældste datter (der på nuværende tidspunkt er 19 år). Så vidt jeg kan gennemskue vil hun få lidt penge for, at være værge for sine søskende. Hvis det var muligt for hende at bo i vores hus med de små, ville det så vidt jeg kan se være muligt økonomisk, vores lån ville kunne blive betalt ud, med de penge de vil få udbetalt fra vores pensionskasse, så ejerafgiften vil kun være ejendomsskat mm. Men hvis 2/3 af husets værdi samt 2/3 af pengene der udbetales til boet skal fryses inde til de små bliver 18 vil det ikke være økonomisk muligt.

Hvordan kommer man lige ud af den?
Nogen der har idéer?
Min mor oprettede en fond som hver måned udbetaler 2 x normalbidraget (det man får fra den anden forælder når man bliver skilt) til min ældste lillebror (M) som er værge for den yngste på 8 (P)

Jeg mener at M kan disponere over P’s arv hvis han kan godtgøre at det er til P’s bedste. Og at blive i boligen er jo i højeste grad til dine små børns bedste.

Havde min mor haft tid ville hun have skiftet så hun også kunne disponere over min fars del af arven og så havde hun testamenteret M en større del end tvangsarven. Jeg kan ikke huske hvor stor en % del tvangsarven er, men resten kan jo så testamenteres til jeres ældste så hun kan købe huset af boet.

Jeg ville gå til en advokat, jeg er ret sikker på at den kan kringles - afhængig af husets værdi.
The Following 3 Users Say Thank You to Hunpingvin For This Useful Post:
Blicher (11-09-19), p1nille (11-09-19), Vanadia (11-09-19)
Ulæste 12-09-19, 09:54   #18
Københavnermor
Københavnermor har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/01-14
Tak givet gange: 653
Takket 659 gange i 339 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Vores situation er anderledes, men i vores testamente står der, at der skal udbetales penge, jeg tror det er 100.000 om året, som hjælp til at forsørge børnene, hvis vi dør før dem.

Vi har også lavet børnetestamente, vi har sørget for at dem, vi ønsker, skal tage vare på børnene, har en kopi.

Vi har valgt at begrænse tvangsarven til børnene mest muligt, i tilfælde af at den ene af os dør før den anden. Formålet er at sætte den længstlevende mest mulig fri til at leve det bedste liv, herunder at gifte sig igen...
Vi fik det lavet hos en advokat fra Finanshuset, jeg kan ikke huske hvad det kostede. Det er efterfølgende blevet noteret....

N fra maj 08 og I fra oktober 13
Københavnermor er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Københavnermor for dette brugbare indlæg:
Blicher (12-09-19)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande