Hvad synes I om nytårsaften? - Side 3 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 29-10-17, 21:58   #31
p1nille
p1nille arbejder på fuld tryk (og lidt til)
Silkeslyngende didymor
Administrator

p1nilles avatar

Tilmeldingsdato: 28/01-07
Geografisk placering: Brøndby
Tak givet gange: 12,105
Takket 11,922 gange i 6,215 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af MorC Vis indlæg
Ja, Zoo er hyggelig ved nytår. Jeg og børnene har være afsted et par år 1. Januar. Ren hygge, andre børnefamilier og en rest kransekage 😀.
Men vi er også familien som holder nytår alene, manden har gerne tilkaldevagt, og de fleste gange har vi alle sovet inden midnat - vågner så alle kl 12, ser fyrværkeri og går i seng igen.
Dagen er brugt på hygge, lidt madlavning, pynt, balloner, fyrværkeri og vi tager gerne lidt pænere tøj på og paphatte 🤠og så ser vi selvfølgelig dronningens nytårstale.
Vi har også en del gange været i zoo 1. januar meget få mennesker og de fleste er nogen med små børn. Så hyggeligt.
Ulæste 30-10-17, 09:23   #32
karisma
karisma har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

karismas avatar

Tilmeldingsdato: 05/08-07
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 2,594
Takket 1,797 gange i 1,046 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Vi har 2 typer nytårsaften, dem med børn og dem uden.
Når jeg har mine børn er vi altid hos et vennepar med jævnaldrende barn. De har hund og 30 heste, så de er altid hjemme nytårsaften. Nu har vi ikke hund længere, men ellers var det den perfekte børne- og hundenytårsaften Vi handler ind sammen dagen før og mødes om eftermiddagen d. 31 og laver mad sammen. Gerne noget mere avanceret/tidskrævende end vi plejer Børnene pynter op, alle har hatte på og det er hyggeligt! Kvart i 12 går vi ud og fodrer hestene så de er beskæftiget når fyrværkeriet starter. Vi plejer at sove der til næste dag så vi voksne kan få lidt drinks og champagne. Det er en tradition fra min ældste var nyfødt, efter jeg blev skilt er den blevet delt så eksmand er derude de år han har børnene.
Årene uden børn er sværere, sidste gang var vi til stor fest hos kærestens venner. I år tager vi ud at rejse, kæresten vil gerne på ski, jeg vil gerne noget sol

N 2006 & A 2009
karisma er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til karisma for dette brugbare indlæg:
mormai (31-10-17)
Ulæste 30-10-17, 09:44   #33
nanismus
nanismus Har røven i vandskorpen...
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-11
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,705
Takket 8,148 gange i 3,158 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Åh, jeg er bare ikke fan af nytårsaften, og jeg har aldrig rigtig kunnet sætte ord på hvorfor... Og I siger det så godt mange af jer...
Dels er jeg max introvert, og når julen er ovre har jeg oftest fået nok af selskab og familie og trænger til RO!
Nytår er ofte centreret om mad - og jeg er hverken god til at lave mad, den store vært eller går på nogen måde op i at spise det. Jeg hader fyrværkeri.
De sidste mange år har jeg enten været på arbejde eller ligget og ammet. Jeg går ofte i seng før 12.

Jeg bliver trist og melankolsk og savner min far (i sidste uge var det 10 år siden, han døde). Jeg får lyst til at tude over livets forgængelighed og tidens gang - fest og ballade er det sidste, jeg har lyst til.

Jeg ved ikke, hvad den ideelle nytårsaften ville være for mig... Men Ikke med min mor og søster, som vi har gjort de sidste år.
Mor2 (12-12-17), mormai (31-10-17)
Ulæste 30-10-17, 13:27   #34
Rikke
Rikke runs - on coffee and in the forrest
Sling-chick

Rikkes avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-06
Geografisk placering: N 55° 46' 19.449" E 12° 30' 23.515"
Tak givet gange: 4,963
Takket 9,955 gange i 3,666 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Send en besked via MSN til Rikke
Jeg er ikke det store festmenneske og min mand heller ikke

Vi holder hos venner med 4 børn, hvoraf de 3 ældste er nogenlunde på vores ungers alder. Den yngste er 4 og det er nemmest at putte ham i egen seng.

Før var den store 3 retters menu, men vi ku simpelthen ikke spise det
Så nu er det en lind strøm af småretter a la tapas og så en lækker dessert og hjemmelavet kransekage.

Alt efter værtens arbejdsplan går vi enten hjem lige over midnat eller et par timer efter ... de bor så tæt, at vi går til og fra med sikkerhedsbriller på.
Følgende brugere siger tak til Rikke for dette brugbare indlæg:
mormai (31-10-17)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande