Forsommer konkurrence - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Velkommen til Slyngebarn.dk > Konkurrencer
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 23-04-13, 20:38   #16
BinaMor
BinaMor sorry for avaterskift hele tiden. mine børn er bare så lækre på alle billeder
Husmonsterslyngel

Forhandler

BinaMors avatar

Tilmeldingsdato: 23/08-08
Geografisk placering: vestjylland
Tak givet gange: 1,427
Takket 2,781 gange i 919 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Ak ja. I dec med familien plus min gamle svigerfar og min søster som sku hjælpe med ungerne.. Vi ankommer til lufthavnen. Fulde af forventninger og 25000 kr fattigere. Men de vil ikke godkende mit pas pga nyt efternavn da vi lige var blevet gift. Selvom jeg havde spurgt på kommunen om jeg ku rejse på den gamle hvor de havde sagt ja. Men nu ville de ikke. Efter en halv time godtog de dog det hvis jeg ændrede det på gran canarie med rejseselskabet. Vi kommer til rejsemålet. Glade og veloplagte:-D vejret er dårligt men hey det er jo 1 dag. Ligemeget. Dejligt hotel. Men om aftenen begynder den ældste at blive syg og får øjenbetændelse:-( de næste 2 nætter er jeg oppe hver 2 time for at rense det. -hun får det tit, vi kender proceduren-. 3 dag får den yngste det også og manden får bihulebetændelse og vi får fat i penicillin. Så er vi ude og gå med gamle svigerfar i rullestol hvilket hans mandlighed i forvejen havde det skidt med. Stolen bumper på de ujævne veje og den går i stykker. Svigerfar mister modet og nyder sol på terrassen resten at ferien. Efter eget ønske!! Nå 4 dag. Søster får rejsemave om natten. Brækker sig i stride strømme og bummelum. Hun er bange -hun er 18 år- og jeg passer hende samtidig med mine betændte børn. Hun græder og det er et stort kaos da hun er maaaajet pyldre;-) nå 5 dag modtager vi en klage fra personalet efter alt det bræk der var i håndklæder. Jeg ku ikke styre hende. Pinligt!!! Vi efterlader maaange penge og stor undskyldning. Søs får læge med en sprøjte bagi hvilket gjorde hende giga flov. Lige 5 sek efter sprøjten er hun overraskende nok helt rask haha. Vejret stadig skidt. Vi gik i jakke det meste af tiden. Nå 7 dag og hjem. I terminalen har jeg glemt min håndtaske og løber igennem sikkerheds kontrollen for at hente den - havde koncentret mig om de 2 børn og gamle svigerfar- men de snakker ikke engelsk og det er en redelighed at få tasken men det lykkes efter kropsvisitation. Da vi venter på flyet hører vi i højtalere at alle til billund skal vente pga flyproblemer. Efter laaang tid kommer vi om bord og hjem. Sygdom, dårligt vejr og uheld. Armen det var så kikset. Men ungerne var seje og nød det trods sygdom.

Pu Barcelona vil jeg gerne vinde.

sendt fra Tapatalk2. derfor hurtigt og uden smileyer

Sidst redigeret af BinaMor; 23-04-13 kl. 20:49
BinaMor er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til BinaMor for dette brugbare indlæg:
erica (24-04-13)
Ulæste 23-04-13, 20:52   #17
Notbabe
Notbabe ah.. mandag!
Jeg betaler husleje her!

Notbabes avatar

Tilmeldingsdato: 15/11-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 6,942
Takket 10,191 gange i 3,116 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af gitte3g Vis indlæg
Hvem var det nu som mødte i lufthavnen en uge for tidligt ?
Det er ikke mit mest kiksede ferieminde
271182 (28-04-13), Linne@ (24-04-13), lonelainen (17-05-13), Misse (23-04-13), supermom (02-05-13)
Ulæste 23-04-13, 21:07   #18
gitte3g
gitte3g huserer mest i den lukkede afdeling....
Bindegal

gitte3gs avatar

Tilmeldingsdato: 09/04-07
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 1,320
Takket 2,764 gange i 1,532 indlæg
iTrader: 14 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Oliviasmor Vis indlæg
Notbabe :-)
nå ja

Citat:
Oprindeligt skrevet af Notbabe Vis indlæg
Det er ikke mit mest kiksede ferieminde
DET glæder vi os til at høre nærmere om

gitte3g er offline   Besvar med citat
The Following 4 Users Say Thank You to gitte3g For This Useful Post:
Misse (23-04-13), Mouritzen (23-04-13), Notbabe (23-04-13), TinaB (24-04-13)
Ulæste 23-04-13, 21:22   #19
Sarahhr
Sarahhr Sydfynsk natur og dejlige børn <3
Shhhhh........ jeg skriver

Sarahhrs avatar

Tilmeldingsdato: 24/11-11
Tak givet gange: 633
Takket 1,300 gange i 437 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Her kommer en længere en af slagsen - 3 år, før vores datter kom til verden.

Det er ellers oplagt med de rejseminder, der indeholder akut-dårlig-mave-bag-en-busk-mens-de-elever-man-underviser-går-forbi-og-manden-går-lidt-rundt-om-sig-selv-og-skriger-af-grin-oplevelser... Men nedenstående gjorde lidt mere ondt

En meget sen januaraften, skulle en gruppe fra studierne påbegynde rejsen til Marokko. Jeg havde dagen før kørt min kæreste og nogle af hans venner til toget. De skulle på skitur. Egentlig syntes min kæreste ikke, han havde råd til en skitur, men jeg "pressede" ham til at gøre det alligevel.
Nå, vi skulle køre i biler til Bremen, Tyskland, hvor vi skulle flyve fra tidligt næste morgen. I vores bil var vi fem tøser (blandt andet Karanfil) der hyggesnakkede hele vejen. Jeg sad foran og var co-driver. Da vi endelig ankom til lufthavnen i Bremen, fik jeg fundet min Marokko-rejse-bog frem. Lidt ventetid i lufthavnen kunne jo fordrives med læsning i den. Da tiden så nærmede sig til afgang, ville jeg finde mit pas frem... og det var der ikke!! Jeg var ellers helt sikker på, hvor i tasken jeg havde lagt det.
Jeg ringede hjem til naboen på kollegiet, som gik ind på vores værelse - og fandt mit pas under låget i kopimaskinen... Da jeg var i god tid ville jeg liiige tage en ekstra kopi af passet. Og så lå passet fint der under låget... og nu havde jeg kun kopierne i min taske. Ryanair forklarede mig, at der ikke var noget at gøre.
En tysk veninde forklarede mig hvor mange busser og tog jeg skulle med og hvordan... for at komme hjem til sydfyn. SUK, hvor overskueligt!
Til sidst besluttede jeg mig for at tage en af bilerne hjem - velvidende at jeg skulle hente folket i Bremen en uge senere. Men nu ville jeg bare hjem hurtigst muligt!

Selvom jeg var træt, tænkte jeg, at det var heldigt, jeg havde været co-driver, på turen herned, så jeg nu kendte vejen. Da jeg havde kørt i en time og klokken var syv om morgenen, var jeg nødt til at køre ind på verdens mest skumle rasteplads - kun besat af lidt træer og en lastbil. Der var helt mørkt og minus 14 grader. Jeg låste dørene, lagde sædet tilbage og tænkte på min mobil, jeg havde efterladt på sydfyn.. Jeg ville så gerne fortælle min kæreste og min familie, hvor jeg var i verden. Jeg sov en times tid og vågnede kold og tissetrængende - men jeg havde ingen euro til toiletterne - kun et visakort.
Jeg kørte og kørte - og da jeg havde kørt 300 km mod HJEM - begyndte jeg at kigge efter skiltene med danske bynavne, jeg ville møde efter grænsen. Og da så jeg noget meget mærkeligt.. Først et skilt, hvor der stod: "bynavn" afkørsel nord.. og derfter et skilt med " samme bynavn" afkørsel syd.. Der begyndte nogle alarmklokker at ringe inde i mit hoved... for eftersom jeg kørte nordpå, ville jeg gerne have haft afkørsel syd før nord... Jeg kørte af motorvejen, fandt en tankstation og købte et kort.. Og det fine, dyre kort bekræftede mine bange anelser : Jeg havde kørt yderligere 300 km sydpå.. Så nu hvor jeg snart burde være i Danmark havde jeg i stedet 300 km til Bremen lufthavn og i alt 600 km til grænsen. PUHA!! DEN var hård at sluge - jeg tænke igen lidt på min telefon hjemme på sydfyn! Åh, tænk at kunne ringe til en og komme ud med frustrationen.
Jeg vendte bilen og kørte de 800 km hjem! Allerede inden jeg nåede ind på mit kollegieværelse, mødte jeg folk, der havde hørt om det med passet - der var meget kede af det på mine vegne (og alligevel kunne man altså ane et skævt smil!) Jeg ventede med at fortælle folk, at jeg endda kørte en lille omvej på 600 km!
Mit første opkald blev til MOAR - og ja, jeg græææd! Og UH, hvor havde det været dejligt med en mand der IKKE var taget på skiferie - hvis arme man kunne putte i

Naboværelset havde fået en kæreste.. det var et nyt og højlydt forhold... der endda vækkede mig om natten. Dét og tanken om at skulle køre til (skide) Bremen igen ligegyldigt hvad, fik mig til at booke en ny flybillet fra Bremen til Marokko.

Jeg skulle igen køre en meget sen aften.. Denne gang var bilen frosset så meget til, at det gik ud over centrallåsen og dermed alle dørene. Så jeg måtte kravle ind gennem bagsmækken.
Jeg holdt ind ved den første benzintank, da lampen lyste allerede på sidste del af min hjemtur fra Bremen. Da opdagede jeg, at jeg stadig måtte kravle ind og ud af bagagerummet (ja.. folk kiggede!) - OG at jeg ikke kunne åbne benzinklappen, når centrallåsen var frosset fast..

Jeg besluttede mig for at kunne køre videre til den næste tank - selvom jeg hele tiden så det der opkald, hvor jeg skulle ringe til mine studiekammerater i Marokko og fortælle, at jeg altså ikke nåede flyet, da jeg kørte bilen tør for benzin - men jeg kom til den næste tankstation... og der havde "tankpasseren" travlt med at ringe rundt, fordi ALLE benzinpumper var ude af funktion!! Jeg fik sved på panden.. overvejede om der var nogle højere magter, der holdt mig væk fra denne rejse..
Næste tank kom ikke før JYLLAND - stadig måtte jeg kravle ind og ud af baggagerummet -men der havde jeg fundet ud af, at hvis jeg lod bilen stå tændt, kunne jeg åbne benzinklappen

Jeg kom til Bremen - og Marokko.... og brugte en dag i bus og med en lidt for venlig marokkansk mand, der tog min hånd og viste mig rundt i nogle handelsgader - og købte mad til mig (som vi åbenbart skulle indtage på den SAMME stol..) indtil det endelig skete: BILEN MED MINE VENINDER samlede mig op - og kørte mig derud på landet til den familie, hvor vi boede.
Efter aftensmad, tog "marokkomor" mig ind i et lille rum bag hendes køkken, hvor vi skulle tage alt tøjet af ( de andre havde nemlig været i prof hammam-bade, og jeg skulle jo ikke snydes) - og så skrubbede hun mig - (nogle steder til blods..) over alt i et lille, dampende rum. Hefter fik hun med fagter vist, at nu var det hendes tur til at blive skrubbet...
Åh, jeg sov godt den aften!!

Skriver og deler på facebook og instagram: https://www.facebook.com/SydfynsDoula/
https://www.instagram.com/sarah_klode/

Sidst redigeret af Sarahhr; 23-04-13 kl. 21:31
Sarahhr er offline   Besvar med citat
The Following 9 Users Say Thank You to Sarahhr For This Useful Post:
Anniesben (24-04-13), Betteheksen (30-04-13), Fru Sand (30-04-13), KatarinaD (23-05-13), Linne@ (02-05-13), MadeInChina (24-04-13), Marika (05-05-13), MulleMarie (23-04-13), Notbabe (23-04-13)
Ulæste 23-04-13, 23:17   #20
Fleur
Fleur har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Fleurs avatar

Tilmeldingsdato: 14/07-09
Tak givet gange: 2,470
Takket 2,907 gange i 1,023 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Jeg var taget på en sidse øjebliks afbudstur med city night Line toget til Holland, bare mig og pigerne. Vi havde en paraplyklapvogn totalt læsset med telt, soveposer, kufferter, madpakker. Da vi skal på toget i Kolding er klapvognen for bred til at kunne komme ind i toget = jeg må trække den, mens den dunker ind i alle kupedørene og forhindrer al trafik ned gennem toget, indtil jeg finder vores kupe + holde øje med at mine to børn også kommer ombord.

Vel ankommet til Holland går jeg vild i byen, hvor campingpladsen ligger, og må igennem et uendeligt villakvarter med den festlige, hjemløseagtige klapvogn og to tørstige og sultne børn. 300 meter inden vi (endelig) når til campingpladsen kan den lille på 3 år simpelthen ikke gå mere, og hun kommer derfor øverst på læsset.
Netop som vi triller ind på campingpladsen, og alle hollænderne på pladsen kigger nysgerrigt, springer stroppen, der holder tingene på plads, og barn, telt, tæpper, jakker og soveposer vælter ned på jorden foran.

Goddaw do.

Sidst redigeret af Fleur; 23-04-13 kl. 23:18
Fleur er offline   Besvar med citat
Ulæste 23-04-13, 23:30   #21
TrineAarhus
TrineAarhus Mine hænder er fulde, - og mit hjerte ligeså!
Bæredygtig

TrineAarhuss avatar

Tilmeldingsdato: 06/09-06
Tak givet gange: 3,185
Takket 7,440 gange i 2,342 indlæg
iTrader: 7 / 100%
Åh så var der jo dengang jeg stod op i mellemgangen i stive 3,5 time, i et fly med min søn i en ringslynge, der dengang var 1.5 år.

Han var bange for at flyve og skreg og skreg og skreg.....på et tidspunk kiggede jeg mig svedigt omkring og opdagede at flere af passagerne sad og holdt sig for ørerne.

Mor til
4 skønne unger '06, '07, '09 og '14
TrineAarhus er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til TrineAarhus for dette brugbare indlæg:
Fru Sole (24-04-13)
Ulæste 24-04-13, 00:47   #22
Tildesmor
Tildesmor elsker solskin
Slyngesmølf

Tildesmors avatar

Tilmeldingsdato: 16/06-07
Geografisk placering: Ved Kolding, Dottelue ved hvor.
Tak givet gange: 976
Takket 860 gange i 451 indlæg
iTrader: 7 / 100%
Åhhh det er en skøøøøn konkurrence

Må lige finde ud af hvilken god historie jeg skal finde frem...

Skrevet via tapatalk...
Ulæste 24-04-13, 09:26   #23
zuzzan
zuzzan Spiller World Of Slyngecraft
Mit IRL er skiftet ud med en URL

zuzzans avatar

Tilmeldingsdato: 07/03-10
Geografisk placering: Albertslund (EllaLiv og Dottelue ved hvor)
Tak givet gange: 1,139
Takket 1,511 gange i 859 indlæg
Mit pinligste minde er fra Østrig med mine forældre som 14 årig. Vi tog flere år i rap op i den samme lille bitte landsby og der var selvsagt ikke meget at lave. Jeg mødte så en anden feriegæst, en tysk pige. Hun ville vise mig nogle heste der græssede på en eng i nærheden. Jeg tænkte at det kunne vi godt - de var vel hegnet ind. Mig <-- hestefobi. Vi kommer derover og det går op for mig at hestene går løs. Og at de kommer hen for at hilse på os. I trav. Jeg vender mig om og begynder at gå væk. Hesten traver hurtigere. Jeg begynder at løbe. Hesten sætter i galop. Jeg spæner og plask ligger jeg så lang jeg er i en stor vandpyt. Og ikke bare en hvilken som helst vandpyt. Nej en pyt der åbenbart er der hvor hestene tisser en del. Og der er også ret meget mudder. Og hestepærer. Og jeg kan mærke det i mit hår og nede i mine sko. Jeg kommer på højkant og så er det jo jeg skal hjem til hotellet igen. Og det skal jeg ned gennem byen for at komme. Jeg mødte et par mennesker der godt nok gloede og grinede men jeg var SÅ taknemmelig for at de holder lukket et par timer midt på dagen dernede så der var ret stille. Mine bukser blev aldrig de samme. Hvis jeg vinder vil jeg helst have barcelonabogen men new york er også fin
Ulæste 24-04-13, 10:05   #24
Kattemor
Kattemor vandre rundt i det uvisse...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Kattemors avatar

Tilmeldingsdato: 14/01-10
Geografisk placering: Stenlille, Sorø - Mor-My ved hvor
Tak givet gange: 2,514
Takket 946 gange i 476 indlæg
iTrader: 4 / 100%
På handelsskolen skriver min veninde og jeg en opgave (noget eksamen af en art, kan ikke huske det) hvor vi skal skrive om forskelligheder og ligheder med et andet land og Danmark.

Veninden har en kæreste med en polsk mor, og har været i Polen flere gange, så det blev vores valg. Vi tænker så at det kunne være fedt at komme på studietur i en forlænget weekend til Polen Færgen - 11 timer hver vej og to dage i Polen, det kan kun blive godt!

Nå, men vi står så her og skal af sted fredag og, jeg tror det er onsdag, kan jeg ikke finde mit pas Jeg leder hele min kærestes lejlighed igennem, min veninde og hendes mor tropper også op for at se på at jeg leder og det er væk, jeg tjekker hos mine forældre og der er bare intet

Nå, jeg må jo så i alt hast få lavet et nyt. Til Holbæk (½ time i bus) for at få det lavet. Finder ud af at jeg skal bruge et pas billede finder et billede, gå tilbage og skal så også bruge min fødselsattest nå, bussen hjem igen, gå to kilometer ud til mine forældre og så retur til Holbæk. Får lavet passet og lover højt og helligt at destruere det bortkommet pas når det dukker op....

Det er Fredag og vi skal af sted, nu kan det ikke gå galt. Min veninde holde fuldt og fast på at de er gode til engelsk i Polen Jeg har forsynet mig med alverdens ting og sager mod søsyge, og de hjalp bare nada! Nå, lettere sur veninde turnerer resten af færgen rundt, mens jeg må opgive og lægge mig

Velankommet med færgen til Polen, står vi lidt bom, bom, hvilken bus, hvor skal vi gå hen Møder nogle meget søde danske turister som har en dansk/polsk turguide, vi spørger om hjælp. Turguiden, siger at vi kan kører rundt med dem som en start - fedest Guidet tur og det hele :heyhey:

Ida, turguiden, arbejder i midlertidigt på at få fat i en anden dansk/polsk guide til at ledsage os, for hun vil under ingen omstændigheder lade to 18-årige piger fare rundt i Polen alene - det ved vi bare ikke noget om før allersidst på turen....

Nå, Ida fortæller om sin plan og at hun ikke kan få fat i den anden guide, så vi skal, under mange protester, med de andre danskere hjem en dag før planlagt - 12 kun timer i Polen Vi overgiver os og tager med hjem, men da vores billet gælder til dagen efter, stikker Ida tolden en lille løgn om at veninden og jeg er blevet meget syge og hurtigt skal hjem til behandling Vi spiller meeeeeget syge da vi går gennem tolden

11 timer på færgen hjem igen (samme senarie som turen til Polen. Mig , veninden og så gik hun ud og hyggede sig med en masse andre mennesker) og hjem og skrive opgave.

Vi synes selv opgaven blev super god, og var meget optimistiske da vi skulle forsvare den.... Lærer og sensor, knapt så meget. For i vores iver over at have været i Polen og selve vores tur, skriver vi nærmest ikke om andet end facts som kan læses i bøger Vi fortæller om vores tur, selvfølgelig, men ingensteder i opgaven eller fremlæggelsen fortæller vi om hvor fattigt landet ser ud, hvordan atmosfæren er, stemningen, lugte, byerne, market eller noget andet

Vi bestod kun lige nød og næppe

Nå, ja, passet dukkede op et par uger efter vi er kommet hjem, jeg havde glemt det hos min kørerlærer (havde taget kørekort ca. et halvt år før alt dette) og hun kørte rundt med det i sin bil i håb om at jeg ville rende ind i mig så jeg kunne få det tilbage

Hvis jeg vinder, ønsker jeg mig bogen med Barcelona

Sidst redigeret af Kattemor; 24-04-13 kl. 10:10
Kattemor er offline   Besvar med citat
Ulæste 24-04-13, 10:16   #25
MickeysMor
MickeysMor Bor på et museum

MickeysMors avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-10
Geografisk placering: 4520 Svinninge
Tak givet gange: 3,146
Takket 1,695 gange i 761 indlæg
iTrader: 4 / 83%
Send en besked via MSN til MickeysMor
Uha!

Vi har aldrig været ude og rejse med ungerne... ikke engang på en rigtig ferie... emn jeg ahr et lidt ældre rejseminde som virkelig var kikset for mig

Jeg var med min mor, stedfar og søster i ungarn ved Belaton søen. Det var super lækkert og jeg har vel været 14 år

Jeg mødte en hel gruppe af blandede piger og drenge som kom fra tyskland, tilsammen var de omkring 10 stykker. Det var vildt hyggeligt at socialere med nogle jævnaldrene i stedet for min "død syge familie" (det syntes man jo når man er 14, den dag i dag ville jeg nu hellere være sammen med familien ) Senere på dagen siger to af de unge gutter at de skulle mødes på hotelets resturent og spise aftensmad, om ikke jeg ville med... Og jo det ville jeg da godt. Min forventning var at det var ALLE "tyskerne" men nej nej jeg mødte op og de to unge gutter stod fint og ventede og ingen andre kom... det blev mere og mere pinligt da jeg finder ud af den ene er mere end lun på mig, han var virkelig vild med mig og jeg havde jo ingen interesse.

Hvis jeg er så heldig at vinde bliver det jo en skøn fødselsdag gave og da min mand altid har drømt om at komme til Barcelona så er det da den bog vi ønsker os
Ulæste 24-04-13, 15:37   #26
Fru Solskin
Fru Solskin Lever livet

Fru Solskins avatar

Tilmeldingsdato: 21/12-12
Tak givet gange: 5,412
Takket 4,887 gange i 1,824 indlæg
iTrader: 2 / 100%
En meget lang historie...

For ca 6 år siden skulle jeg på klatretur med min nuværende mand, dengang klatreven.. Og en anden fra klubben og hans datter...

Det er lidt sent på sæsonen, slut november og ind I december men billetterne er billige, og humøret er højt så vi tager afsted.

Mig og J (datteren) deler telt og vi får det så fint slået op den første dag. Vejret er dejlig lunt og vi glæder os til 3 dages lækker klatring.
Om natten stormer det en del.. Så meget at jeg vågner af det.. Og lige pludselig vælter der en gren ned over vores telt.. Som I , stort set et helt træ! Jeg fik noget af et chok, og fik hevet alle de andre op så vi kunne få flyttet den gren.. For blot at opdage at den havde lavet en kæmpe flænge I teltet.. Så resten af natten småregnede det ind I vores telt...

Næste morgen. Blå himmel, stort set udhvilet og klar til klatring.. Vi trasker op mod klipperne hvor vi hygger os nogle timer. J sikrer mig (holder I rebet) mens jeg klatrer. På et tidspunkt smutter det for hende og jeg ryger 3 meter ned, og får mig en god flot hudafskrabning langs den ene arm, og en ødelagt trøje..
Hun undskyldte meget, og var dybt ked af det.. .Jaja, det kan vel ske...

Pizza til aftensmad, og lidt tape på teltet, og godnat...

MEGET kold nat, og næste morgen vågner vi til sne... Ikke meget, men nok til at vi ikke kan klatre, så vi kører til den nærmeste klatrehal...
Vi hygger den dag, men på den sidste rute jeg klatrer, lander jeg forkert da jeg hopper ned, og vrider ret voldsomt ved anklen.. Super sej fjæs på, beder om noget koldt til mit ben, og får lagt en MAJET stram forbinding.. Sjov og spas resten af dagen med hvor klodset jeg er, og så godnat.. (I det nu gennemblødte telt)

Næste morgen er det solskin igen, og vi klatrer nede ved havet, og ser hele dagen på de flotte bølger og snakker om at vi da skal vinterbade
Så det gør vi sidst på dagen... En stor bølge fanger mig I noget bølgebryder værk, inden jeg får taget tøj og rygsæk af, men det gør ikke noget da jeg har skiftetøj I teltet...

Da vi er færdige med at bade, skal vi så ind I bilen.. Hvor jeg har nøglen... Som nu er væk... som I VÆK! Så står jeg der, barfodet (fordi mine sko er I bilen, så der ikke kom sand I dem) vi er alle gennemblødte og der er 7 km til teltet... Heldigvis har en af de andre kontanter med, så vi prajer en taxa hjem til teltet...

Vi skal egentlig flyve næste morgen, men eftersom vi ingen bil har, når vi det ikke.. Istedet bruger Allan og C hele dagen på at få lov til at bryde ind I vores lejebil for at få vores flybilletter, pas og tøj... (som vi havde I bilen, så de ikke kunne blive stjålet)
Det er en lang dag for de to.. Italiens bureakrati er ikke at spøge med, men efter 3 ture frem og tilbage mellem bil og europcar får de lov til at komme ind I den, og får vores ting.
De får lejet en bil til INGEN penge (ca 80 eur) fordi den skal afleveres I flensborg og så går turen hjem... Allan har et møde næste morgen kl 9 som er ret vigtigt så afsted det går.
Min samvittighed er ret dårlig, så jeg kører de første 10 timer I et stræk, så Allan og C kan få sovet, da de skal på arbejde...
Vi når hjem til kl 8 hvor Allan får sig et hurtigt bad, jeg kører ham på arbejde på Als, kører til Billund med en veninde, Henter Allans bil. Kører begge biler til flensborg for at aflevere lejebilen, og når lige hjem til at være instruktør til juniorklatring, hvor jeg ikke kan vise noget som helst fordi min ankel gør ret ondt efterhånden... Og jeg var ret meget til grin...

2 måneder efter kommer Allan til klatring med et brev til mig... Det var en fartbøde fra schweiz (bilen var lejet I hans navn). Jeg var den eneste der havde kørt I schweiz så ikke så meget tvivl der... 1 uge efter kom han med endnu en... og igen 2 uger efter... (ialt for ca 3500 kr, jeg havde ikke kørt over 5 km for stærkt nogen af gangene)

og 5 mdr efter gjorde min ankel stadig ondt, så jeg kom til røntgen hvor de kunne se at mit ben var brækket ved anklen og ved knæet, men de kunne ikke gøre noget ved det nu...

Alt I alt en super sjov ferie, hvis man er til sort humor, og knap 8 mdr efter fandt Allan og jeg sammen, så lidt godt kom der da ud af det... Og en masse grin

PS: Bare en af bøgerne så er jeg glad...
Fru Sand (30-04-13), KatarinaD (23-05-13), Notbabe (28-04-13)
Ulæste 28-04-13, 08:07   #27
Notbabe
Notbabe ah.. mandag!
Jeg betaler husleje her!

Notbabes avatar

Op, så andre kan skrive deres kiksede ferieminder.
Ulæste 02-05-13, 22:27   #28
Linne@
Linne@ mor til og tidl kendt som babykalle
Jeg betaler husleje her!

Linne@s avatar

Tilmeldingsdato: 22/03-09
Geografisk placering: Verninge ved Tommrup - Fyn
Tak givet gange: 3,912
Takket 2,788 gange i 1,309 indlæg
I sommers skulle vi giftes

Vi skulle giftes i den kirke jeg er døbt i, og vies af en fantastisk præst. - Det hele skulle foregå på Bornholm, vi bor på Fyn.

Vi fandt et rigtigt lækkert sommerhus med plads til romantiske drømme

Vi ordnede forinden alle de papirer som skal være klar - navneskift ved præsten og prøvelsesattest som sikrer vi kan blive gift.

Så tog vi til øen og nøøød de første dage med ungerne og alle de ting vi ville se.
Så kom dagen hvor vi skulle mødes med præsten - aftenen inden fandt vi hver vores skrevne ting ned og kiggede på på hinanden "Har DU prøvelsesattesten?"

Jo jo, den lå skam endnu på Fyn.

Takke være en hurtig sekretær i Assens kommune fik vi tilsendt en ny som præsten fik dagen efter - men det var altså lidt pinligt

Dét blev dog toppet af det som vores lokale præst formåede. Han havde liiiiige glemt at lave navneændringen, så da vi blev gift fik vi ikke hinandens navne, og min mand fik ikke ændret noget i sit navn. Dette havde han ellers skrevet i talen hvor han ville vise vielsesattesten og vise det stolt frem.
Uha, det var en gal nygift frue der ringede til den lokale præst søndag formiddag. Han formåede så at ændre vores navne forkert 2 gange

Sidst redigeret af Linne@; 02-05-13 kl. 22:32
Linne@ er offline   Besvar med citat
Ulæste 02-05-13, 22:35   #29
Notbabe
Notbabe ah.. mandag!
Jeg betaler husleje her!

Notbabes avatar

Nå.. skal mit bidrag mon være:

* Det, hvor vi kom en uge for tidligt til flyet... eller
* Det, hvor jeg fik farvet og klippet hår af en særdeles østeuropæisk (fra 80'erne) inspireret frisør.. eller
* Der, hvor bilen gik i stå i det sydligste Tyskland på Autobahn... eller..
* Der, hvor jeg fik en maveinfektion på vej hjem fra Paris?

What to choose.. what to choose..
Ulæste 02-05-13, 22:40   #30
Linne@
Linne@ mor til og tidl kendt som babykalle
Jeg betaler husleje her!

Linne@s avatar

Tilmeldingsdato: 22/03-09
Geografisk placering: Verninge ved Tommrup - Fyn
Tak givet gange: 3,912
Takket 2,788 gange i 1,309 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Notbabe Vis indlæg
Nå.. skal mit bidrag mon være:

* Det, hvor vi kom en uge for tidligt til flyet... eller
* Det, hvor jeg fik farvet og klippet hår af en særdeles østeuropæisk (fra 80'erne) inspireret frisør.. eller
* Der, hvor bilen gik i stå i det sydligste Tyskland på Autobahn... eller..
* Der, hvor jeg fik en maveinfektion på vej hjem fra Paris?

What to choose.. what to choose..

Helt klart nr 2, MED billeder
Dottelue (03-05-13)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande