4. advents konkurrence (nu med vindere) - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Velkommen til Slyngebarn.dk > Konkurrencer
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 15-12-13, 23:05   #1
Danca
Danca Super mamarazzi
Kameragal vikleentusiast

Forhandler

Dancas avatar

Tilmeldingsdato: 02/05-06
Geografisk placering: Lindknud
Tak givet gange: 655
Takket 8,867 gange i 1,280 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Send en besked via MSN til Danca
4. advents konkurrence (nu med vindere)

Også har vi en vinder af Slyngevuggen som er indlæg nr. 28 af Leonore.
Og vinder af Rubens Barn Erik er indlæg nummer 16 af Muminille.

I tager bare selv kontakt til den forhandler, der har doneret gaven i har vundet.

Tusinde tak til alle dem der har været med og ikke mindst, til de helt fantastisk forhandlere som støtter Slyngebarn, så det er muligt at forkæle vores brugere.

Så er vi kommet til sidste advents konkurrence i år. Og ligesom de foregående søndage, har vi helt fantastiske præmier man kan vinde.

Sneglehuset.com har udlovet en økologisk slyngevugge.

Og Mamaslife har udlovet en rubens dukke Erik.

Og hvad skal du gøre for at få en af disse to helt fantastisk skønne præmier? Du skal fortælle om din barndoms bedste juleaften Hvad gjorde netop dem juleaften helt speciel

Vinderne finder vi næste søndag.

Sidst redigeret af Danca; 22-12-13 kl. 23:08
Danca er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Danca For This Useful Post:
Dittemus (22-12-13), Nemesis (22-12-13)
Ulæste 15-12-13, 23:22   #2
dotlea
dotlea køber stofbleer..
Kobberslyngel

dotleas avatar

Tilmeldingsdato: 22/09-11
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 509
Takket 179 gange i 65 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Da jeg var 9 havde vi en stor del af familien på besøg. Det i sig selv gjorde julen god, men efter maden var der det traditionsrige pakkespil og jeg gik benhårdt efter en lille kurv med det fineste søde salt og peber-sæt. I lang tid så det ud til at jeg ville løbe med det, men i sidste øjeblik fik min 20-og-noget-årige fætter neglet det for næsen af mig. Jeg var SÅ skuffet, men vi har en regel om at man ikke må blive sur, så jeg bed det i mig. Da de skulle til at gå, gav min fætter mig sættet. Jeg blev lykkelig.
hejbabyhej (23-12-13)
Ulæste 15-12-13, 23:28   #3
linemutti
linemutti har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

Forhandler

linemuttis avatar

Tilmeldingsdato: 18/09-07
Geografisk placering: Randers
Tak givet gange: 146
Takket 708 gange i 140 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Da vi et jule på min morfars gård, gik han og jeg en tur op på høloftet for at se om Nissen skulle være der. Jeg havde lige den alder, hvor jeg håbede at se noget, men alligevel så småt var på vej over på tvivlernes side. Og så pludselig, henne i et fjernt hjørne så jeg noget rødt stof forsvinde væk - det GJORDE jeg altså. Jeg ved stadig ikke hvad jeg skal stille op med det syn - fantasien er jo julens bedste ven
Nårh ja, den jul stikker jo så også ud i hukommelsen på grund af den panik der bredte sig mellem de voksne, efter jeg havde fået dasket godt og grundigt til den store adventskrans, der hang med store røde lys, halvt over gulvtæppet, halvt over sofaen. Need I say more....?
Glad jul fra Line

Mor til trunten Ella og flødebollen Alfred
linemutti er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til linemutti for dette brugbare indlæg:
hejbabyhej (23-12-13)
Ulæste 15-12-13, 23:28   #4
Tankgirl
Tankgirl har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 24/02-12
Geografisk placering: København NV
Tak givet gange: 1
iTrader: 0 / 0%
Jeg syntes ofte det var svært, da jeg var barn. Jeg var alene og i min familie var der mange problemer, mine forældre levede hver for sig, og jeg savnede dem meget hver især når jeg var hos den anden.
Men jeg husker julen som fantastisk og magisk, både fordi jeg var omgivet af andre voksne, der kunne tage sig lidt af min mor, der havde brug for en del støtte, så jeg bare kunne være barn. Men også fordi jeg fik min familie at se og hele det der gaveræs, kan jeg ikke lade være med at huske som noget virkeligt fedt.
:-)
Tankgirl er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Tankgirl for dette brugbare indlæg:
hejbabyhej (23-12-13)
Ulæste 15-12-13, 23:29   #5
Nemesis
Nemesis har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

Nemesiss avatar

Tilmeldingsdato: 26/11-12
Geografisk placering: i det sønderjyske
Tak givet gange: 194
Takket 150 gange i 79 indlæg
Min bedste barndoms juleaften er den jul jeg fik lov at holde sammen med min moster.
Mine forældre har aldrig gidet julen og stemningen var præget deraf.
Derfor var det den dejligste følelse af at kunne nyyyde en RIGTIG juleaften. Jeg var 8 år og fik en lille væv i julegave og en gyselig hjemmestrikket sweater som kradsede helt forfærdeligt. Men jeg elskede den alligevel. Det var min "første" jul.

- mobilsvar
Nemesis er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Nemesis for dette brugbare indlæg:
hejbabyhej (23-12-13)
Ulæste 15-12-13, 23:29   #6
frk100
frk100 holder nu ferie og starter i job 2. januar
Undercover frue

frk100s avatar

Tilmeldingsdato: 23/03-10
Geografisk placering: Brande
Tak givet gange: 705
Takket 1,722 gange i 668 indlæg
vi havde ikke særligt mange penge da jeg var barn, og vi var mange børn - og det år jeg var 7 fik jeg en stor bamse, en hvid blød bamse, jeg har den stadig og Malik sover med den nui
Ulæste 15-12-13, 23:36   #7
roenlund
roenlund det var ski lidt en overraskelse ;-)
Shhhhh........ jeg skriver

roenlunds avatar

Tilmeldingsdato: 18/10-12
Geografisk placering: 4660
Tak givet gange: 588
Takket 574 gange i 383 indlæg
Jeg tror at en af de bedste juleaftner var det ene år vi boede i afrika jeg har været omkring 13 og vi var selvfølgelig "kun" os selv dvs, mor, far, mig og mine tre yngre søskende (11, 2 og 0 år) det var der det gik op for mig at så længe man er sammen så gør det ikke så meget at alt ikke er som det "plejer" vores juletræ var nogen grene i en krukke der mest lignede et træ der stod på hovedet, det var varmt og meget svært at komme i julestemning før solen gik ned, men alligevel var det bare en skøn aften og indbegrebet af jul.

- Mia
roenlund er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til roenlund for dette brugbare indlæg:
hejbabyhej (23-12-13)
Ulæste 15-12-13, 23:38   #8
trala
trala har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

tralas avatar

Tilmeldingsdato: 13/12-13
Geografisk placering: Hillerød
Tak givet gange: 2
Takket 13 gange i 8 indlæg
Den bedste julaften var da mig og mine 4 yngre søsken fejrede i vores store nye hus.. Det var så dejligt, kun mor, far og os og vi havde den bedste jul! Stille og roligt fikk leget igennem og hygget og sunget alle sange og var virkelig tilstede allesammen :-) Det var bare det bedste.
trala er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-12-13, 00:03   #9
Anebane
Anebane travlt beskæftiget
Paypalpal

Anebanes avatar

Tilmeldingsdato: 15/06-08
Geografisk placering: Egebjerg, Ballerup
Tak givet gange: 806
Takket 6,574 gange i 2,709 indlæg
Min bedste juleaften var også den sværeste i grunden. Julen 1999, hvor jeg havde brugt hele december på at tage fri fra gymnasiet for at passe min fætters to små børn i et hus langt ude på landet, hvor jeg skulle tænde op i et pillefyr ude i laden hver morgen og aften for at have varme i hytten. 2 skønne små knægte på 2 og 3 år passede jeg og hyggede med og om, mens deres far var indlagt og hustruen det meste af tiden med. Min fætter havde få uger før fået konstateret kræft i så fremskreden et stadie, at jeg stadigvæk får kuldegysninger ved tanken.

Juleaften gjorde vi os alle fiiiiiine. Drengene fik et spray blå og grøn hårfarve i det lyse strithår og glimmerspray også, skjorter og butterflies. Julen fejrede vi hos min onkel og tante i Skagen og en ambulance kom med min fætter, der det meste af aftenen lå på en boxmadras i stuen eller sad i en blød stol ved spisebordet.

Min far, der ellers nægtet den slags, var julemand og de skønneste knægte storjublede og ditto gjorde min fætter, der nød at se sine drenge danse glade omkring.

Jeg fik mandlen, men kunne ikke bære at få den og fik den listet ned i min fætters ris a la mande. Jeg fik også den værste julegaver ever. Den absolut mest smukt indpakkede og lovende gave, der viste sig at rumme en hæslighed af en sofapude Vi skreg i øvrigt af grin over den horrible sofapude, kluklo, ganske forløsende, hver gang vi kiggede på den i løbet af aftenen. Altså man skulle nok have været der, ik; men jeg er sikker på, at I kan se det for jer.

Af min fætter fik jeg Georg Jensen juleuroen fra samme år, som jeg netop har hængt op i mit vindue og fældet en lille tåre over. Min fætter var det tætteste, jeg som enebarn har været på at have en bror; han var min Alfred (Emil fra Lønneberg style). Jeg mindes hvor svært det var at vinke til ham, da han blev hentet af falck, og igen da jeg den 30. december drog hjem efter en måned med hans børn. Han døde halvanden time efter midnat nytårsaften. Jeg savner ham endnu.

Kombinationen af juleglade, tonsende børn, al slags indsats for at jule max igennem og helt vildt intenst samvær, fordi alle vidste, at en lykkelig slutning var udelukket. Den mest julede af alle jule - den mest taknemmelige, triste og lattermilde også.
The Following 8 Users Say Thank You to Anebane For This Useful Post:
Cecillia (20-12-13), erica (17-12-13), Fru Hansen (20-12-13), HanneB (20-12-13), hejbabyhej (23-12-13), jullemor (18-12-13), MedHjertetFørst (18-12-13), Tildesmor (22-12-13)
Ulæste 16-12-13, 01:11   #10
HanneB
HanneB Føler sig som superwoman
Babyfastholderske

HanneBs avatar

Tilmeldingsdato: 07/08-11
Geografisk placering: Skannerup
Tak givet gange: 1,836
Takket 2,123 gange i 1,196 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Alle mine barndoms juleaftner var gode fordi de blev holdt på den samme måde.

Vi tog ud til min Moster Ellen. Min mor og jeg og hendes ex. Gert. (Min stedfar i ti år)

Gåsen var i ovnen, med et stegetermometer og jeg kikkede sultent på det hele dagen og så hvordan det steg i temp.

Vi spiste risalamande til eftermiddags kaffe og der var ALTID mindst 4 mandler. Min onkel Harald fandt næsten altid en mandel, og tit gemte han den i sin nisseøl.

Så gik vi i kirken, og slog mave. Samt samlede appetit igen.

Og SÅ fik vi jule godter, bare lidt når vi kom hjem. Vi skulle jo have plads til julemiddagen.

Efter maden dansede vi om træet, og så fik vi på skift en pakke. Vi så på når man pakkede ud og trak tiden ud.
Jeg fik ALTID halvdelen af gaverne, for min mor og far boede ikke sammen. Så fik både fra min stedmors familie og Gerts oven i far & mors.

En dejlig ens juleaften i mine øjne
Ulæste 16-12-13, 01:15   #11
MonkeyMom
MonkeyMom tandem-ammer derudaf!
Sølvslyngel

MonkeyMoms avatar

Tilmeldingsdato: 23/06-12
Geografisk placering: Himmerland
Tak givet gange: 687
Takket 330 gange i 103 indlæg
Jeg husker særligt den juleaften der var den sidste med min far. Jeg var 9 år og fik det år en utrolig flot julegave af mine bedsteforældre (min mors forældre). Et "My little Pony" hus med en hest! Og jeg elskede den...og er ikke engang hestepige.
Mine bedste juleaftener har jeg haft som voksen...og tror jeg endnu har de bedste til gode! At få børn og glæde dem er det bedste i verden :-)

og til min vidunderlige Vinterdreng 2014
MonkeyMom er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-12-13, 02:49   #12
Cecillia
Cecillia .
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Cecillias avatar

Tilmeldingsdato: 10/10-12
Geografisk placering: Nær Roskilde
Tak givet gange: 3,023
Takket 3,116 gange i 1,237 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Åh hvor jeg glæder mig til at N skal opleve julen og dens magi

For mig var den mest mindeværdige jul den jul hvor min kære farmor kom med en hel kasse gaver. Der stod til Mille på dem...ih hvor var jeg ked af at hun ikke havde en lille ting til mig, men en hel masse til en jeg ikke viste hvem var.

Det viste sig at Mille var mig min lettere eksentriske farmor yndede blot at kalde folk navne de slet ikke hed.
Min far Ole var i mange år Mads (???)
Men sød og gavmild var hun nu, mine bedste juleaftener har altid haft hende i sig.

Nu ser jeg frem til dem med N og hele svigerfamilien
Ulæste 16-12-13, 03:35   #13
Linda80
Linda80 Synes det lysner.
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Linda80s avatar

Tilmeldingsdato: 27/02-08
Geografisk placering: sydlige sønderjylland
Tak givet gange: 1,257
Takket 2,648 gange i 1,034 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Juleaften i mit barndomsvjem var magiske :-)
Træet kom på magisk vis ind i stuen om nattens mens vi børn sov. Det blev pyntet ( af nisserne ??) og så blev det pakket ind i lagner. Så om morgenen den 24 var det der, men man kunne ikke set det.
Om aftenen når vi havde spist skulle alle børn med ud i køkkenet,,, også gik døren ind til stuen i baglås! Mystisk nok altid med min far derinde.. Dørene klaprede fra forstuen og der var tunge fortrin... Og pludselig gik døren til stuen op... Og juletræet stod pyntet midt på gulvet.. Med levende lys.. Masser af levende lys i stuen.. Og alle gaverne ... ;-)
Magi.. :-)

Jeg husker ikke hvornår jeg fandt ud af at det hele var noget mine forældre iscenesatte men det gjorde ingen ting.. Følelsen af den magiske jul holdt sig i alt den tid jeg boede hjemme, og nu prøver jeg på bedste vis at give det videre til mine børn :-)
Ulæste 16-12-13, 07:23   #14
Nanny Ogg
Nanny Ogg drømmer om nr. 3
Shhhhh........ jeg skriver

Nanny Oggs avatar

Tilmeldingsdato: 03/09-13
Geografisk placering: Bredstrup
Tak givet gange: 2,260
Takket 1,274 gange i 726 indlæg
Den bedste jul fra min barndom var det år, vi var hos min moster og onkel, hvor jeg fik en babydukke
Jeg har altid elsket at komme hos min moster og onkel, og ofte holdt vi jul der, når min mor skulle i aftenvagt eller nattevagt juleaften.

Jeg var seks-syv år, og det var bare en fantastisk juleaften og min onkel smuglede mandlen over til mig, så jeg også fik mandelgaven

OG de har altid haft det flotteste juletræ med farver og flag på. Hvilket jeg og min søster var meget imponerede over. Hjemme bestemte far, og der måtte kun komme sølv og hvidt på træet, så hjemmelavede julehjerter var bandlyst
Ulæste 16-12-13, 09:30   #15
Pepina
Pepina har ikke brugt den nye funktion...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Pepinas avatar

Tilmeldingsdato: 26/01-11
Geografisk placering: Midtfyn
Tak givet gange: 8,717
Takket 4,571 gange i 1,665 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Den bedste jul var det år strømmen gik hele tiden i mens vi lavede mad - så vi måtte danse om træet først - fik flere gaver inden vi spiste kl. ca 20.30!

Pepina er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande