Tage i skole selv - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 13-12-19, 20:52   #16
camram
camram ....
Jeg betaler husleje her!

camrams avatar

Tilmeldingsdato: 12/05-06
Geografisk placering: østfyn
Tak givet gange: 1,338
Takket 7,467 gange i 2,274 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Mine har vist kun 2 gabge haft ansvaret for at komme afsted.. Vi er altid min en hjemme til kl 740.. Men altså hvis de er oppe kan de nemt gøre sig selv klar og gå de 500m.. De går i 5 og 7.. De har i 4 år selv hået hjem efter skolee.. Mener at fra ca 3 - 5cykler de fleste selv.. De der 3 km mange har
Ulæste 13-12-19, 21:19   #17
Jibbe
Jibbe Kronisk eksamenspresset
Shhhhh........ jeg skriver

Jibbes avatar

Tilmeldingsdato: 14/05-11
Geografisk placering: Søften
Tak givet gange: 355
Takket 1,004 gange i 445 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Mine drenge har gået i 1.kl da de selv begyndte at cykle de 8-900 m i skole. Her skal de krydse en stille villavej (sammen med de andre 2-300 børn der kommer denne vej fra) så ret sikkert. De må også selv køre hjem hvis jeg har sent fri (kl 16 og er hjemme 16.30) og Lars er ude at sejle. Så ligger der telefon herhjemme som de lige skal give besked fra. De ting som er gået galt her er at de har været faldet på cykel på vej hjem eller lign. Men der har altid kommet en voksen som har hjulpet dem godt på vej igen. Det er totalt grænseoverskridende - men de har ikke været skræmt af at cykle alene senere hen.
Ulæste 13-12-19, 21:22   #18
giraf
giraf har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

girafs avatar

Tilmeldingsdato: 16/07-08
Tak givet gange: 826
Takket 802 gange i 473 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Vores har cyklet hjem fra skole selv fra slutningen af 3. klasse og til skole selv fra midten af 4. klasse, men de bliver sendt afsted af voksne hjemmefra samtidig med at vi selv tager afsted. Der er knap 3 km. ad større og mindre veje. Vi har prioriteret at sende dem lidt tidligt afsted for at undgå det tidspunkt, hvor der er alt for meget trafikalt kaos ved skolen på bekostning af at de så må stå lidt tidligere op (til gengæld har de aldrig prøvet at komme for sent )
giraf er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til giraf for dette brugbare indlæg:
Vanadia (14-12-19)
Ulæste 13-12-19, 21:40   #19
Hunpingvin
Hunpingvin Fear can hold you prisoner - hope can set you free
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Tilmeldingsdato: 17/11-09
Geografisk placering: Buddinge
Tak givet gange: 6,107
Takket 9,513 gange i 2,984 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Natasja lærte at tage 2 forskellige busser i 3. klasse. Godt hjulpet på vej af en mobiltelefon som hun dels kunne ringe til mig med og som jeg dels kunne tracke når hun kom på afveje. I 5. klasse kunne hun ved hjælp af en alarm selv tage afsted med omtalte busser selvom jeg ikke var hjemme fordi jeg mødte tidlige.

Nu i 6. klasse tager hun selv afsted og har styr på tidspunkter og busser uden at jeg blander mig.
Ulæste 14-12-19, 00:51   #20
Sienna
Sienna er i haven
SB's Moster Molly

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 37,844
Takket 22,915 gange i 11,473 indlæg
1 klasse først på gåben
og 2 klasse fra cykel ca
2 km landsbyvej uden cykelsti og skiftende fortov.

Vi havde cyklet i Århus siden hun var 5 år-det tror jeg betød meget.

Hun tog først selv ud af døren da hun startede i 7 kl
Fordi jeg var hjemme indtil da.

Bus fra 2 klasse til byen
Tog fra 5-6 klasse

Sidst redigeret af Sienna; 15-12-19 kl. 08:31
Sienna er offline   Besvar med citat
Ulæste 14-12-19, 11:45   #21
lonelainen
lonelainen er landet
Helt gak og glad i låget

lonelainens avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Århus C
Tak givet gange: 8,515
Takket 4,847 gange i 2,196 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Det er først her fra 4. mine har gået selv. Det handler om trafikken og forholdene generelt på skolevej. Det er stadig lidt tidligt I forhold til at kunne overskue trafikken helt, men de er vokset op herinde i byen, så det går.

De er på løbehjul med hjelm ellers går de.
Ulæste 14-12-19, 18:07   #22
Quinnie
Quinnie Mere yngel end slyngel...
afro-(sl)yngel

Quinnies avatar

Tilmeldingsdato: 14/04-07
Geografisk placering: Bramming
Tak givet gange: 2,003
Takket 3,884 gange i 1,124 indlæg
iTrader: 12 / 100%
De gik/cyklede selv fra midt i 0. klasse. Der er sti hele vejen.
Quinnie er offline   Besvar med citat
Ulæste 15-12-19, 07:10   #23
morT4
morT4 ..
Stædigt stof-b(L)esat

morT4s avatar

Tilmeldingsdato: 01/04-08
Tak givet gange: 4,421
Takket 5,693 gange i 2,884 indlæg
iTrader: 35 / 100%
Skal barnet cykle, er vejen sikker, er barnet moden nok, er ruten lang.
Skal barnet med bus eller tog eller skole bus, er der kammerater med samme rute, er barnet selvstændigt nok.
Kan barnet stoles på.

Mine 3 ældste gik i hhv 2. - 3. Og 3. Klasse da de cyklede sikkert selv til skole.
Ingen store trafikerede veje, kun lidt trafik i forhold til hovedstaden eks. Og kun 1-2 km.
Største problem i denne tid er hele tiden at være på forkant med de irriterende batterier i lygterne.
Morgen mørket gør at de helst skal blinke og lyse overalt.
morT4 er offline   Besvar med citat
Ulæste 15-12-19, 08:24   #24
Netter11
Netter11 Man bevæger sig jo også selvom man kun træder vande
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Netter11s avatar

Tilmeldingsdato: 27/03-13
Geografisk placering: Linde ved Struer
Tak givet gange: 9,974
Takket 2,039 gange i 1,338 indlæg
Ældste barnet tog selv skole bussen hjem til mig da vi boede i det gamle hus. Han skulle af med første stop også gå hjem, der var små 800 m. Vi havde øvet meget og han havde fint styr på hvilken side af landevejen han skulle gå i.
Vi flyttede i foråret til nyt hus inde i byen hvor skolen ligger. Her blev han trænet i at køre på sit løbehjul og selv blive sendt afsted af far om morgenen også selv køre til skolen.
Der er 500 m, først lidt på vores villavej, så skal han krydse et fodgængerfelt, derefter er der cykelsti det sidste stykke over til skolen.

Siden september har han også selv cyklet i skole nogen dage. Han har godt styr på reglerne ift hvilken side man skal køre i, at man ikke må cykle på fortovet, trække over fodgængerfeltet mm. Han blev 7 år i oktober, men han er meget ansvarsbevidst og regelret, lillebror er meget mere distræt og der skal ske meget med ham hvis han skal kunne det samme når vi når dertil :Think:

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ulæste 16-12-19, 09:25   #25
Madrid
Madrid er glad for at være her
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Madrids avatar

Tilmeldingsdato: 19/06-10
Geografisk placering: Madrid; lonelainen og mettemis kan finde frem til mig
Tak givet gange: 7,273
Takket 7,713 gange i 2,122 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Undskyld hvis jeg blander mig, men skændes jeres søskende ikke?

Jeg overvejer lidt hvornår mine kunne gå hjem selv, men de tilbringer halvdelen af deres tid med at elske hinanden højt og så at skændes så det ryger.
De er okay fornuftige, undtagen hvis bror/søster er dååååm, så kunne jeg godt se den ene storme lidt af uden den anden...

De kan godt være alene hjemme sammen en halv times tid, og det tager mindre tid at gå hjem fra skole, men det er jo også lidt sikrere omgivelser.

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

Mor til Matias sept 2010 + Vita aug 2012
Madrid er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-12-19, 09:46   #26
Chokofant
Chokofant har ikke brugt den nye funktion...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Chokofants avatar

Tilmeldingsdato: 08/10-11
Geografisk placering: 7500, på den rigtige side af Nørrebrogade :)
Tak givet gange: 1,226
Takket 3,598 gange i 1,675 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Mit skolebarn må gå og cykle selv - sådan har det været siden midt 1. Klasse.
Vores skolevej har stempel af trafikfarlig, så det er vigtigt (for mig) at man forstår trafikreglerne og kan bruge dem.
Hun tager dog kun afsted selv, hvis hun kan følges med en klassekammerat, fordi hun ikke bryder sig om at cykle/gå alene.

Og dog, for cykler vi alle, cykler hun fra os inden vi er cyklet 100m (ham på 4 er for langsom).
Chokofant er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-12-19, 10:02   #27
Imma
Imma - The Expendable
SB's burger

Immas avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Tak givet gange: 17,447
Takket 28,521 gange i 8,745 indlæg
iTrader: 46 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Madrid Vis indlæg

Jeg overvejer lidt hvornår mine kunne gå hjem selv, men de tilbringer halvdelen af deres tid med at elske hinanden højt og så at skændes så det ryger.
De er okay fornuftige, undtagen hvis bror/søster er dååååm, så kunne jeg godt se den ene storme lidt af uden den anden...

De kan godt være alene hjemme sammen en halv times tid, og det tager mindre tid at gå hjem fra skole, men det er jo også lidt sikrere omgivelser.

På et tidspunkt kunne mine heller ikke. Det endte tit i vilde skænderier og ind imellem kom det til korporligheder. Så lavede jeg restriktioner. Men nogle gange er det sådan, at når de så er alene, så er de søde ved hinanden - selv om de plejer at skændes så det ryger, når man er der. Du kan afprøve det?
Imma er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Imma for dette brugbare indlæg:
Madrid (16-12-19)
Ulæste 16-12-19, 11:12   #28
BoletteMarie
BoletteMarie . .-. .... . .-.
Jeg betaler husleje her!

BoletteMaries avatar

Tilmeldingsdato: 04/10-10
Tak givet gange: 2,823
Takket 11,520 gange i 5,063 indlæg
Min den allerældste cyklede selv i skole fra han var 11 år. det var jeg egentligt ikke sådan helt tryk ved, men han skulle også fra en bydel til en anden over nogle temmeligt befærdede veje med heftig morgentrafik.
Han begyndte selv at sørge for at komme op fra han startede på efterskole i 10'ende (eller altså jeg formoder at de ikke vækkede dem der i hvert fald, men at han selv sørgede for det :heehe: ). Indtil da vækkede jeg ham og hjalp ham med at komme ud af døren. Men jeg var også hjemme, og skulle op nogenlunde samtidigt, så der var ikke rigtigt grund til andet.
BoletteMarie er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-12-19, 11:24   #29
liv
liv ...
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 3,340
Takket 28,137 gange i 9,001 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Madrid Vis indlæg

Jo det gør de, men lige præcis når de 'skal' noget alene uden voksne, fungerer det. Eller altså den store er helt klart for bossy og den lille brokker sig helt klart for meget, men ingen af dem stikker af, den store er sig sit ansvar for lillebror meget bevidst og den lille gør hvad den store siger. Sådan har det altid været. Også når de f.eks. rejser med tog alene.

I starten fulgte min mand dem på afstand i smug for lige at se hvad de gjorde :stalker:
Det var ret betryggende faktisk.
liv er offline   Besvar med citat
The Following 5 Users Say Thank You to liv For This Useful Post:
Dana (16-12-19), Madrid (16-12-19), Sienna (16-12-19), Vanadia (16-12-19)
Ulæste 16-12-19, 17:33   #30
Mia I
Mia I Leder, finder, gemmer, søger, genfinder.
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Mia Is avatar

Tilmeldingsdato: 25/05-11
Geografisk placering: Silkeborg
Tak givet gange: 1,361
Takket 5,475 gange i 1,579 indlæg
Konrad går/cykler selv. Det har han gjort siden sommerferien hvor han startede i 1. kl.
Han skal møde ind mellem 7.35 og 7.50. Så vi sender ham som regel afsted omkring kl 7.30, så kan han nå det til tiden, lige meget om han cykler eller går. Vi har ca 400 meter til skolen.
De første 100 meter er igennem skoven i baghaven. Jeg ville aldrig turde at gå igennem den skov kl 7.30 på denne tid af året. Der er så mega mørkt.
Konrad elsker det. Bare han har sin lommelygte, så gider han overhovedet ikke at blive afleveret.
Han syntes det er så dejligt at han ikke skal høre på, at Bodil bliver sur over det ene eller det andet, men at han kan tage sin taske og smutte når han er klar om morgenen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Barndommen er en lang række ukendte oplevelser, der alle skal udforskes fra en sikker havn.
Mia I er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande