Hvilken sommervikle til nybegynder? - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Hvad skal jeg vælge?
Glemt adgangskode? Tilmeld

Hvad skal jeg vælge? Der findes MANGE forskellige slynger/vikler/mei tai's m.v.
Her kan du spørge løs så meget du lyster om forskelle, ligheder, størrelser, længder, designs, farver, alder/vægt o.m.a.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 16-04-15, 20:18   #16
Dronning Gulerod
Dronning Gulerod har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

Dronning Gulerods avatar

Tilmeldingsdato: 18/06-14
Geografisk placering: Viby J
Tak givet gange: 1,351
Takket 1,525 gange i 489 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Til grøffe nu hvor hun lige er blevet 1 år, bruger jeg mest min Girasol Symphuo i double weft(en tyk vikle), min Vanamo med 50% merinould(meget elastisk, men en drøm at binde rygbindinger med), mine didymos bølger med uld(de er dog på besøg hos en anden slyngel), min natibaby honsiu cashmere(også en super vikle til ryg), en didymos indio i uld og så min mamaslife uldvikle.
Af de vikler ville jeg dog kun bruge de to sidstnævnte til en nyfødt. De andre er enten for kraftige, for brede i panelet eller kræver for meget justering til at jeg vil udsætte en ny lille bebs for dem.
Men jeg har en Girasol artic rainbow som er overraskende tynd og som jeg helt klart ville bruge mere hvis jeg havde en lille en at komme i den
Følgende brugere siger tak til Dronning Gulerod for dette brugbare indlæg:
Mor2015 (18-04-15)
Ulæste 17-04-15, 10:01   #17
Uhrenholt
Uhrenholt Nogle kvinder samler på sko, og så er vi nogle der samler på lækkert stof i lange baner...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 31/10-13
Geografisk placering: Aarhus
Tak givet gange: 46
Takket 23 gange i 17 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Spændende overvejelser jeg fuldt kan sætte mig ind i. Jeg venter selv ny baby i slutningen af juni. Jeg har slynget min første en del, dog da hun var nyfødt var det i strækvikle (hun er decemberbarn) og senere rigtig meget ringslynge og Bali baby hybrid. Fastvikle kom til noget senere, og samlingen tog fart da bettepigen pludselig ikke gad slynges mere Men jeg har selvfølgelig gjort samme overvejelser som dig omkring hvad der er ideelt til sommerbaby.
Jeg har min Bali baby hybrid, som sagtens kan bindes i et lag mave mod mave - en front wrap cros carry (FWCC). Det er en super lækker og dejlig tynd vikle, som du jo også kan binde som strækvikle.
Yderligere har jeg paisley græshopper i str 5 i bomuld/bambus-blandingen, og den er virkelig super lækker og blød. Og er også nået at blive brugt lidt til den første. Men måske lidt glat når fastvikle er helt nyt, men så skal du bare øve. Den støtter heller ikke optimalt når de bliver lidt større.
Endvidere har jeg købt en brugt Bali baby breeze og den er også super tynd. Glæder mig til at prøve den.
Endelig en didymos fastvikle med tussah-silke.
Jeg siger ikke du får brug for sååå mange slynger, men jeg kan bare ikke lade være. Nu er jeg faktisk lidt spændt på, hvad der så egentlig bliver favoritviklen i sommervarmen.... Bor du i Aarhus er du meget velkommen til at komme forbi og gramse (14 dage endnu, så flytter vi til Djursland).
Bedste hilsner
Mor2015 (18-04-15)
Ulæste 18-04-15, 07:17   #18
GPGit
GPGit nu også med mt og fv:)
Guldslyngel

GPGits avatar

Tilmeldingsdato: 11/05-12
Geografisk placering: mullerup, vestsjælland
Tak givet gange: 385
Takket 375 gange i 208 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Mor2015 Vis indlæg
GPGit, ved du forresten om Bali Baby hybrid kan bindes som en fastvikle når man bærer en nyfødt, altså kun med ét stykke stof over babys ryg?
Som jeg forstår en hybridvikle så kan den netop bruges som en fastvikle også, så du kan bruge de samme bindinger som du kan til en fastvikle
Mor2015 (18-04-15)
Ulæste 18-04-15, 14:18   #19
Mor2015
Mor2015 Glæder mig til at møde vores datter <3
Papirslyngel

Mor2015s avatar

Tilmeldingsdato: 14/04-15
Tak givet gange: 14
Citat:
Oprindeligt skrevet af RikkeSBM Vis indlæg
Jeg brugte jo faktisk stræk den første månedstid! Så jeg har ikke erfaring med at bruge fast til de helt små.
Den første fastvikle jeg købte var en sildebensvævet tynd vikle i ren uld fra Mamaslife. Den er super at binde med! Fordi den er ren uld har den lidt mere elasticitet end fx en bomuldsvikle, men ikke så meget at den ikke støtter godt.
Hvis vi skal have flere børn, så vil jeg anskaffe mig en silkevikle til den første tid. Det ville være oplagt at beholde den jeg har, jeg tror den er helt ideel. Men der er ingen planlagte børn i sigte, tilgengæld er der masser af specialeskrivningsbøger som skal købes
Jeg har hørt rigtig mange være glade for grasshopper, som baby-rosinen skriver om. Jeg er bare ikke bambus-fan, så jeg ville vælge silke eller uld.
Du skal helt sikkert til slyngemøde og prøve dig frem!
Men er din uldvikle fra mamaslife ikke meget varm, i og med at det er uld?
Ja det skal jeg - også for at mærke materialerne. Det er jo umuligt at vide om jeg er mere til silke, uld eller bambus eksempelvis
Mor2015 er offline   Besvar med citat
Ulæste 18-04-15, 14:33   #20
Mor2015
Papirslyngel

Mor2015s avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Uhrenholt Vis indlæg
Spændende overvejelser jeg fuldt kan sætte mig ind i. Jeg venter selv ny baby i slutningen af juni. Jeg har slynget min første en del, dog da hun var nyfødt var det i strækvikle (hun er decemberbarn) og senere rigtig meget ringslynge og Bali baby hybrid. Fastvikle kom til noget senere, og samlingen tog fart da bettepigen pludselig ikke gad slynges mere Men jeg har selvfølgelig gjort samme overvejelser som dig omkring hvad der er ideelt til sommerbaby.
Jeg har min Bali baby hybrid, som sagtens kan bindes i et lag mave mod mave - en front wrap cros carry (FWCC). Det er en super lækker og dejlig tynd vikle, som du jo også kan binde som strækvikle.
Yderligere har jeg paisley græshopper i str 5 i bomuld/bambus-blandingen, og den er virkelig super lækker og blød. Og er også nået at blive brugt lidt til den første. Men måske lidt glat når fastvikle er helt nyt, men så skal du bare øve. Den støtter heller ikke optimalt når de bliver lidt større.
Endvidere har jeg købt en brugt Bali baby breeze og den er også super tynd. Glæder mig til at prøve den.
Endelig en didymos fastvikle med tussah-silke.
Jeg siger ikke du får brug for sååå mange slynger, men jeg kan bare ikke lade være. Nu er jeg faktisk lidt spændt på, hvad der så egentlig bliver favoritviklen i sommervarmen.... Bor du i Aarhus er du meget velkommen til at komme forbi og gramse (14 dage endnu, så flytter vi til Djursland).
Bedste hilsner
Spændende at du har prøvet lidt forskelligt ! Var du glad for Bali baby hybrid da hun var lille? Og ja det er jo fordelen ved hybridviklen, at den har lidt fra begge verdener og kan bindes på mange forskellige måder!
Men uh, du har jo alle de vikler jeg pt. har i tankerne: hybridviklen, paisley og en silkevikle - og jeg er da også super nysgerrig på hvilken én af dem der er bedst til sommerbrug (og hvilken en man bedst kan lide) . Vil du mene at din græshopper er mere luftig/egnet til sommerbrug end hybridviklen? Du skriver at græshopperen er lidt glat, og ifølge min logik må en silkevikle være endnu mere glat - men det er måske ikke rigtigt?

Men åh det er svært, for jeg vil jo gerne starte med at købe én vikle (for især fastviklerne er jo ikke helt billige ), men hvilken en er det så lige man starter ud med .. bum bum .. Jeg bor desværre i Aalborg, og vi har ikke bil, men ellers tak for tilbuddet!
Ulæste 18-04-15, 14:34   #21
Mor2015
Papirslyngel

Mor2015s avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af GPGit Vis indlæg
Som jeg forstår en hybridvikle så kan den netop bruges som en fastvikle også, så du kan bruge de samme bindinger som du kan til en fastvikle
Super, det er også sådan jeg har forstået det
Besvar

Tags
fastvikle, hybridvikle, nyfødt, sommervikle, strækvikle

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande