Gode materialer til akvarel mv ? - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Gør det selv - diverse
Glemt adgangskode? Tilmeld

Gør det selv - diverse Alt andet end bæredimser. Sy, male, bygge, samle, tegne, udhugge el.a. - det skal bare være selvgjort. Ingen fremvisning af forhandlervarer el.lign.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 26-09-20, 15:39   #1
Sienna
Sienna er i haven
SB's Moster Molly

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 38,012
Takket 23,002 gange i 11,524 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Gode materialer til akvarel mv ?

En gammel lyst er dukket op - jeg har fået lyst til at være kreativ -og tænker på at begynde at tegne og male igen
- men mine akvarelfarver er ved at være brugt op -og jeg har intet ordentligt papir- men hvor køber jeg bedst og billigst ?

jeg kunne godt tænke mig en blok som mere er hæftet /samlet som bog lign- til skriverier og tegning når jeg er ude i naturen og så måske lidt blokke på trad vis.

Er der nogle de har erfaring med akvarel stifter ? kunne være praktisk i skoven/ standen

# lidt corona ramt - hvad skal jeg lave når jeg ikke dyrke have eller sex om vinteren
Ulæste 26-09-20, 15:59   #2
Blomstervinge
Blomstervinge twi'sb'er.Skriver på alt andet end det jeg burde
Shhhhh........ jeg skriver til Ude og Hjemme

Blomstervinges avatar

Tilmeldingsdato: 29/09-09
Geografisk placering: Vestsjælland
Tak givet gange: 2,672
Takket 17,469 gange i 6,286 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Billigst - Søstrene Grene eller Tigeren

Bog og Idé har også en del også bedre kvalitet.

Hvis man kan vente på det, så er online nok billigst (især fra udland som UK )

Det er så hyggeligt at gå i gang med projekter. Jeg lærte at tegne da jeg var I Skotland. Nu prøver jeg kræfter med klaver - måske jeg bare overspringshandler i forhold til speciale

Sent from my iPhone using Tapatalk
Følgende brugere siger tak til Blomstervinge for dette brugbare indlæg:
Sienna (26-09-20)
Ulæste 26-09-20, 16:05   #3
Sienna
Sienna er i haven
SB's Moster Molly

Siennas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Blomstervinge Vis indlæg
Billigst - Søstrene Grene eller Tigeren

Bog og Idé har også en del også bedre kvalitet.

Hvis man kan vente på det, så er online nok billigst (især fra udland som UK )

Det er så hyggeligt at gå i gang med projekter. Jeg lærte at tegne da jeg var I Skotland. Nu prøver jeg kræfter med klaver - måske jeg bare overspringshandler i forhold til speciale

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kender det godt

Ulæste 26-09-20, 21:46   #4
MarenKi
MarenKi : Uden godnatkys får man Kafka-drømme - Steen og Stoffer
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Tilmeldingsdato: 24/03-10
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 9,729
Takket 14,915 gange i 5,926 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Det kommer nok meget an på, hvor høje krav du stiller til dit materiale (pigmenteringsgrad, osv...) Gode farver er relativt dyre, men man får også hvad man betaler for... fordi pigment bare er dyyyrt.

Herhjemme har vi en lidt ambitiøs tegner/maler, og hun kan nemt formøble alle lommepengene på de rigtige tuscher, oliefarver og akvarelfarve... for slet ikke at tale om papir. Vi prøver at ramme et mellemniveau, men det kommer også an på hvilket medium hun arbejder med. Dårligt papir kan ødelægge hendes tusher, oliefarve tager det ikke så tungt. Og sjovt nok - når hun tegner skitser, foretrækker hun at stjæle en af sin lillebrors tykke HB blyanter, selv om hun har et fancy prosæt i alle mulige hårdhedsgrader.

Hun har lagt virkelig mange penge hos https://www.stelling.dk/ der har godt kram.
https://www.galleriroholt.dk/ har ofte nogle gode kampagnetilbud.

Mht til akvarel på tur, er der nogen der leger med sådan nogle pensler her, som har vand med i skaftet: https://www.stelling.dk/aqua-squeeze-pensler.html

Mor til Svesken (2005) og Vildbassen (2010)
MarenKi er online nu   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to MarenKi For This Useful Post:
Kestrel (26-09-20), moreva (27-09-20), Sienna (26-09-20)
Ulæste 26-09-20, 22:08   #5
Sienna
Sienna er i haven
SB's Moster Molly

Siennas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af MarenKi Vis indlæg
Det kommer nok meget an på, hvor høje krav du stiller til dit materiale (pigmenteringsgrad, osv...) Gode farver er relativt dyre, men man får også hvad man betaler for... fordi pigment bare er dyyyrt.

Herhjemme har vi en lidt ambitiøs tegner/maler, og hun kan nemt formøble alle lommepengene på de rigtige tuscher, oliefarver og akvarelfarve... for slet ikke at tale om papir. Vi prøver at ramme et mellemniveau, men det kommer også an på hvilket medium hun arbejder med. Dårligt papir kan ødelægge hendes tusher, oliefarve tager det ikke så tungt. Og sjovt nok - når hun tegner skitser, foretrækker hun at stjæle en af sin lillebrors tykke HB blyanter, selv om hun har et fancy prosæt i alle mulige hårdhedsgrader.

Hun har lagt virkelig mange penge hos https://www.stelling.dk/ der har godt kram.
https://www.galleriroholt.dk/ har ofte nogle gode kampagnetilbud.

Mht til akvarel på tur, er der nogen der leger med sådan nogle pensler her, som har vand med i skaftet: https://www.stelling.dk/aqua-squeeze-pensler.html
meget brugbart
Jeg er nok vant til ret god kvalitet både i farver,papir og pensel
Mine gamle farver er sådan et sæt https://www.stelling.dk/winsor-newto...arel-9932.html Anede ikke vi lå i det prisleje jeg fik dem for mere end 30 år siden, men der er ikke meget tilbage .
Ulæste 26-09-20, 22:13   #6
Kestrel
Kestrel Lidt mafioso er man vel altid
Regular Powerhouse
Administrator

Kestrels avatar

Tilmeldingsdato: 03/01-11
Geografisk placering: Give
Tak givet gange: 16,280
Takket 11,379 gange i 4,023 indlæg
Der er MANGE penge at spare hvis du vælger at købe det på Amazon.de istedet for uk eller i Stelling.
Windsor er det samme produkt du får men der er mange kroners prisforskel.
Jeg ville især sigte efter gode pensler og papir i 200g koldpresset.
Gode pensler er godt givet ud, selvom det virker som mange penge at smide efter det, men jeg tog et kursus hos en kendt akvarelmaler hernede som tilfældigvis havde et kursus for bøverter som mig, og der fik jeg prøvet forskellen og shiiit mand. Nu bruger jeg kun mine søstrene grene pensler til akrylmaling og negle.
Til akvarel kan jeg virkelig mærke forskel. Der er der også virkelig penge at spare ved Amazon.de
The Following 2 Users Say Thank You to Kestrel For This Useful Post:
merlyn (04-10-20), Sienna (26-09-20)
Ulæste 26-09-20, 22:20   #7
Kestrel
Regular Powerhouse
Administrator

Kestrels avatar

Jeg har i øvrigt et sæt noget lignende det du linker til fra Windsor Newton. Jeg betalte 245kr inkl. fragt. for mit fra Tyskland. 5 pensler fra... æh bum bum... det kan jeg ikke huske... et eller andet posh anbefalet, jeg kan huske navnet når jeg får mit malergrej pakket ud, til lige under 200kr, samme sæt fandtes ikke i DK men samme antal pensler ville have stået mig i omkring 450kr-ish eller mere i DK.
Jeg malede akvarel som barn, oplært i Sverige af kunstnere hvor jeg fik mit første sæt, så uden at jeg vidste noget om det dengang, så har de helt sikkert heller ikke sparet på noget, men det kan simpelthen ikke have været SÅ dyrt dengang. Det husker jeg det simpelthen ikke som.
Følgende brugere siger tak til Kestrel for dette brugbare indlæg:
Sienna (26-09-20)
Ulæste 26-09-20, 22:22   #8
Sienna
Sienna er i haven
SB's Moster Molly

Siennas avatar

Tak jeg har aldrig handlet på A.de
da mit tyske er lidt rustent
Men flere gange fra .uk det plejer blot at være frø og kosttilskud
Ulæste 26-09-20, 22:23   #9
Kestrel
Regular Powerhouse
Administrator

Kestrels avatar

Jeg taler knap to ord tysk men den kan slås over på engelsk og så er det faktisk nogenlunde at gå til.

Edit:
Altså .de kan oversættes til engelsk.
Det øverste gav ikke helt mening.

Sidst redigeret af Kestrel; 26-09-20 kl. 22:24
Kestrel er offline   Besvar med citat
Sienna (26-09-20)
Ulæste 26-09-20, 22:24   #10
Sienna
Sienna er i haven
SB's Moster Molly

Siennas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Kestrel Vis indlæg
Jeg har i øvrigt et sæt noget lignende det du linker til fra Windsor Newton. Jeg betalte 245kr inkl. fragt. for mit fra Tyskland. 5 pensler fra... æh bum bum... det kan jeg ikke huske... et eller andet posh anbefalet, jeg kan huske navnet når jeg får mit malergrej pakket ud, til lige under 200kr, samme sæt fandtes ikke i DK men samme antal pensler ville have stået mig i omkring 450kr-ish eller mere i DK.
Jeg malede akvarel som barn, oplært i Sverige af kunstnere hvor jeg fik mit første sæt, så uden at jeg vidste noget om det dengang, så har de helt sikkert heller ikke sparet på noget, men det kan simpelthen ikke have været SÅ dyrt dengang. Det husker jeg det simpelthen ikke som.
Jeg tror altså også der er sket noget med priserne mine bedsteforældre var glade for mig og købte kvalitet men tror næppe de smed så dyrt et sæt afsted til en 12 årig
Kestrel (26-09-20)
Ulæste 26-09-20, 23:11   #11
Mildbasse
Mildbasse Skifter navn til Fru Skykonge Ostebjælke. Kald mig det når du ser mig i Salling :-D
Jeg betaler husleje her!

Mildbasses avatar

Tilmeldingsdato: 19/12-07
Tak givet gange: 8,699
Takket 19,175 gange i 6,113 indlæg
Gode materialer til akvarel mv ?

Akvarel har jeg ikke temperament til, så det ved jeg ikke noget om, ud over en tanke om at papiret må være temmelig vigtigt.
Jeg har brugt akvarelblyanter, men mest til sådan noget ekspressiv tegning og der er de sjove og uforudsigelige.

Mht. tegning, så tænker jeg ikke, man behøver noget udstyr. Hvis man er typen det elsker grej, skal man bare gå amok, og hvis man glædes over en smuk skitsebog er den da også værd at købe, men for mig er det mere processen, eller rettere følelsen i hjernen, når man slår diverse andre funktioner fra og bare ser og tegner. Der behøver msn ikke andet end et stykke kopipapir og en tarvelig bic kuglepen.

Hvis jeg køber noget tegnerelateret går jeg irl i www.aartdevos.dk eller www.architegn.dk
Sienna (26-09-20)
Ulæste 26-09-20, 23:54   #12
MarenKi
MarenKi : Uden godnatkys får man Kafka-drømme - Steen og Stoffer
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Tilmeldingsdato: 24/03-10
Tak givet gange: 9,729
Takket 14,915 gange i 5,926 indlæg
Jeg ved slet ikke hvordan det er med winsor akvarel ... men nogle firmaer kører med forskellige serier i forskellige prislejer på deres maling... det gælder i hvert fald en del oliemaling, har jeg set. Så man kan få noget vanvittig dyrt - men også meeeeega pigmenteret, noget i mellemprisleje og noget i den billigere ende, alt fra samme firma. Så læs det med småt, hvis du køber på nettet.

Mor til Svesken (2005) og Vildbassen (2010)
MarenKi er online nu   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til MarenKi for dette brugbare indlæg:
Sienna (27-09-20)
Ulæste 27-09-20, 00:51   #13
Kestrel
Regular Powerhouse
Administrator

Kestrels avatar

Så længe du køber 1/2 eller 1/1 pans fra Windsor så er du sikret kvali. Der kan være en farve der er udgået eller hvor de ændrer pigmentet fra tid til anden, men jeg synes de er virkelig gode til at fortælle om det.
Der er tre andre producenter som man kan købe fra også, men jeg er blevet virkelig dårlig til det der med navne.
Det er lidt noget andet med tuber, der opfører pigmentet sig anderledes.

Akvarelmaling og pensler er bare pissemeget billigere i Tyskland. Jeg fik selv tippet af hende jeg sad overfor på det kursus jeg var på. (Mens jeg stadig var naiv nok til at tro at udstyr intet havde at sige for mig) Hun havde dyrket det i mange år, er oprindeligt tysker, men flyttet herop for skole og bor her nu for sin mand, men kunne fortælle at hun har en lang indkøbsliste med hver gang hun skal hjem og besøge dem derhjemme fordi prisen er SÅ forskellig. Med porto bliver det selvfølgelig stadig lidt dyrere end det hun kunne få det til, men der er stadig vild forskel.

Der er nogle farver der udgår og der var en pan som de havde lavet specielt, som jeg ved de ikke forhandlede heroppe. Den var der selvfølgelig udsalgspris-artigt på, fordi den kan man jo ikke lige fylde op igen, men jeg kan lige se om ikke jeg kan finde mit imorgen og tage billeder af.
Det var fedt at kunne sidde og sammenligne priser og vide at der virkelig var noget at spare der.
Det eneste er papir. Der er jeg ikke sikker på at jeg har fundet et rigtigt rigtigt godt tilbud endnu, men jeg leder stadig.
Sienna (27-09-20)
Ulæste 27-09-20, 09:46   #14
Sienna
Sienna er i haven
SB's Moster Molly

Siennas avatar

Tak for jeres feed back... glæder mig til at nørkle videre på tirsdag når jeg har fri- må se hvilke farver jeg mangler
Ulæste 27-09-20, 10:53   #15
Vanadia
Vanadia good girls go to Heaven bright girls go everywhere
Jeg betaler husleje her!

Vanadias avatar

Tilmeldingsdato: 21/07-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 8,727
Takket 7,853 gange i 3,589 indlæg
Send en besked via Yahoo til Vanadia
Har du nogen lokal tbutik? Jeg køber Windsor og Faber-Castell til ungerne i den lokale Dyrup farvehandler, de har af og til 25 % på kunstartikler.
Vanadia er online nu   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Vanadia for dette brugbare indlæg:
Sienna (27-09-20)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande