Ny på siden, nybagt mor og spørgsmål til mødregruppe - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Velkommen til Slyngebarn.dk > Ny på slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ny på slyngebarn Her kan nye brugere sige hej til de 'gamle', som sikkert svarer med et stort velkommen.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 10-07-17, 13:13   #1
ann-sofie
ann-sofie har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

ann-sofies avatar

Tilmeldingsdato: 05/07-17
Tak givet gange: 0
Takket 0 gange i 0 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Ny på siden, nybagt mor og spørgsmål til mødregruppe

Hej alle,

Jeg er ny på siden her og glæder mig til at blive en del af fællesskabet.

Sidst i maj måned blev jeg mor for første gang til en lille smuk pige.

Hvad er jeres erfaringer med mødregruppe? Jeg har lige været til det for første gang, men ved ikke rigtig om det er noget for mig. Synes i man skal deltage i det eller kan det undværes?

Glæder mig til at høre hvad i har at sige :-)

Mvh ann-sofie
ann-sofie er offline   Besvar med citat
Ulæste 10-07-17, 13:21   #2
Vardemor
Vardemor Learning to live, living to learn
Guldslyngel

Vardemors avatar

Tilmeldingsdato: 16/08-13
Geografisk placering: 6800
Tak givet gange: 2,081
Takket 750 gange i 326 indlæg
Hej og velkommen til! Jeg vil sige, vent og se det an, tag til det nogle gange. Min første var god, min næste knapt så god.
Ulæste 10-07-17, 14:04   #3
mosirt
mosirt og Veramusen
Shhhhh........ jeg skriver

mosirts avatar

Tilmeldingsdato: 05/01-10
Geografisk placering: Viborg
Tak givet gange: 595
Takket 1,945 gange i 765 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Velkommen til

Jeg synes ikke, at man på en enkelt gang kan konkludere om mødregruppe er godt eller skidt. Jeg vil mene, at du som udgangspunkt skal give det et par gange, da det jo er baseret på, at I skal danne en relation.

Men om man kan undvære det? Ja det er et tilbud, ikke tvang

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ulæste 10-07-17, 14:07   #4
Totaa
Totaa har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Totaas avatar

Tilmeldingsdato: 08/02-12
Geografisk placering: Ml Horsens og Vejle
Tak givet gange: 4,040
Takket 2,929 gange i 1,299 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Vardemor Vis indlæg
Hej og velkommen til! Jeg vil sige, vent og se det an, tag til det nogle gange. Min første var god, min næste knapt så god.
Præcis det samme her

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Ulæste 10-07-17, 14:29   #5
Solvej
Solvej har ikke brugt den nye funktion...
Jeg betaler husleje her!

Solvejs avatar

Tilmeldingsdato: 01/07-11
Geografisk placering: Greve
Tak givet gange: 3,315
Takket 7,286 gange i 2,942 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Velkommen til
Min mødregruppe med første barn faldt hurtigt fra hinanden. Så fandt jeg heldigvis nogle skønne damer herindefra og mødes med istedet

Med barn nummer to kom jeg ikke i en mødregruppe fordi jeg havde den store hjemme. Jeg avnede det ikke

Sidst redigeret af Solvej; 10-07-17 kl. 14:31
Solvej er offline   Besvar med citat
Ulæste 10-07-17, 14:30   #6
nanismus
nanismus Har røven i vandskorpen...
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-11
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,778
Takket 8,197 gange i 3,166 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Jeg har deltaget alle 3 gange. Mere af pligtfølelse end af lyst. De to af gangene har jeg haft babyer som sleeeet ikke var til at komme ud af døren. Denne gang tog jeg konsekvensen og meldte fra efter en gang hvor det var tydeligt, at hverken baby eller jeg nød det. Selvom de andre var vildt søde! Der er intet galt med mødregrupper, men det er ikke for alle. Og man er på ingen måde underskudsramt eller en dårlig mor, hvis man prioriterer sin energi/tid/liv så mødregruppe ikke indgår
Moogie (10-07-17), Solvej (10-07-17)
Ulæste 10-07-17, 15:27   #7
Lund
Lund har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 12/07-14
Tak givet gange: 564
Takket 749 gange i 378 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg var i 2 mødregrupper med den første og 1 her med yngstebarnet. Jeg synes det er dejligt at mødes med andre, udvide netværket, og snakke med andre som står i samme situation. De andre voksne jeg kender arbejder jo, så det er rart at kunne snakke med mødregruppen i løbet af ugen.

Ved vores ældste gik mødregruppen, som var sammensat af sundhedsplejersken, ret hurtigt fra 5 til 3, men vi 3 mødes stadig ca. en gang i kvartalet. Den anden mødregruppe var med nogle jeg mødte i yogastudiet. Vi mødes ikke så ofte længere, men vi var også 6, så det er lidt vanskeligere.
Med yngstebarnet er vi 6 i mødregruppen og den fungerer rigtig godt, dog tror jeg ikke vi kommer til at ses når alle er startet på arbejdet - eller i hvert fald ikke alle i gruppen.

Her anden gang synes jeg det var meget nemt med mødregruppen allerede første gang, men første gang tog det 3-4 gange før jeg følte jeg fik noget ud af det. Jeg tror det var fordi alt var nyt for os alle, og vi skulle finde vores ben at stå på som mødre. Men som med alt andet kommer det jo an på hvem man er som person og om man klikker med dem man bliver sat sammen med - ellers er der heldigvis andre voksne ude i barsels-/hjemmegående land som man kan få kontakt med, hvis man har det behov :-)
Ulæste 10-07-17, 21:49   #8
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 3,254
Takket 26,983 gange i 8,714 indlæg
Jeg deltog også primært af pligt, fordi jeg syntes man 'burde'.

Men jeg faldt aldrig til i nogen af mine mødregrupper. Min første baby var sådan en konstant-utilfreds en, så jeg stod det meste af tiden ude i en gang og vuggede ham, mens de andre babyer lå stille og så søde ud på stuegulvet Og de andre mødre syntes vist jeg var lidt halvsær.
Nr 2 baby var eksemplarisk og passede fint ind, men jeg gjorde overhovedet ikke. Følte lidt jeg var landet på en anden planet - de andre mødre havde tydeligvis en fælles referenceramme, som jeg fattede hat af De var sådan set søde nok, jeg var bare SÅ malplaceret.

Set i bakspejlet gjorde begge mødregrupper mig mere skidt end godt - jeg blev usikker og følte mig forkert. Jeg droppede ud af begge, men først efter lang tid. Jeg burde klart være stoppet meget før og have fundet ligesindede andre steder - på SB f.eks.
Følgende brugere siger tak til liv for dette brugbare indlæg:
nanismus (11-07-17)
Ulæste 10-07-17, 22:18   #9
MarenKi
MarenKi : Uden godnatkys får man Kafka-drømme - Steen og Stoffer
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Tilmeldingsdato: 24/03-10
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 9,199
Takket 13,679 gange i 5,634 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg kender mange, der fint har kunnet undvære deres mødregruppe, men har selv været glad for begge mine - gladest for nr to, hvor vi svingede rigtig fint sammen og nemt kunne blive enige om både måden at gøre det på, var tilpads afslappede andengangsmødre og havde værdier tæt på hinanden. De var søde allesammen og hyggelige at være sammen med pg det var rart at komme lidt hjemmefra og se nogen mennesker en gang imellem. Min allerbedste "mødregruppe" var dog selvvalgt - de slyngedamer jeg endte med at drikke en frygtelig masse kaffe med under min barsel.

Så - hvis den tegner til måske at blive et hyggeligt afbræk i hverdagen, så bliv og få det bedste ud af det - men hvis du føler det er tidsspilde eller konkurrenceræs om hvems baby der kravler først, så bliv væk

Mor til Svesken (2005) og Vildbassen (2010)
MarenKi er offline   Besvar med citat
Ulæste 10-07-17, 22:26   #10
fruP
fruP :-)
Bæredygtig omslyngende viklemor

fruPs avatar

Tilmeldingsdato: 04/05-08
Tak givet gange: 2,436
Takket 5,039 gange i 2,889 indlæg
iTrader: 14 / 100%
Velkommen til
Ulæste 11-07-17, 11:02   #11
Kestrel
Kestrel Lidt mafioso er man vel altid
Regular Powerhouse
Administrator

Kestrels avatar

Tilmeldingsdato: 03/01-11
Geografisk placering: Give
Tak givet gange: 15,868
Takket 11,115 gange i 3,927 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Halløj og velkommen til.

Jeg havde en mødregruppe med den første. Det var kikset og løb hurtigt ud i sandet for mig.
De næste to sagde jeg nejtak på trods af massivt pres fra sundhedsplejersken. Men jeg gad ikke. Jeg tog til slyngemøde organiseret herinde istedet og det var
Der var overskud og ligesindede og en god energi. Det val både folk med og folk uden babyer og det var hygge. Sådan havde mine mødregrupper ikke været. Det ved jeg næsten med garanti. Jeg var endt i noget hvor jeg ikke passede ind og hvor det gik op i at snakke om babyer og hvornår sidder baby og hvor tidligt kan man proppe grød i baby, mens far er ude og gøre karriere og det duer jeg bare ikke til. Det er helt ok at man vælger den vej, jeg kan bare ikke være i det. Det forstod min sp slet ikke, det var jo slet ikke sikkert at det ville ende sådan og nej... oddsene var bare imod mig

Så det korte af det lange er at mødregruppe tror jeg er en ting man skal prøve af, ligesom spinat og grønkål.
Måske er kemien i gruppen super god og det fungerer og det ender med at I holder sammen i mange år fremover (Det hører jeg mange sige) eller også så siger man pænt fra fremover og finder sin landsby på en anden måde. Især som førstegangsmor synes jeg det er en god ide at prøve det af. Så ved man ligesom hvad det er
Følgende brugere siger tak til Kestrel for dette brugbare indlæg:
nanismus (11-07-17)
Ulæste 11-07-17, 13:27   #12
nanismus
nanismus Har røven i vandskorpen...
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-11
Tak givet gange: 7,778
Takket 8,197 gange i 3,166 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af liv Vis indlæg
Jeg deltog også primært af pligt, fordi jeg syntes man 'burde'.

Men jeg faldt aldrig til i nogen af mine mødregrupper. Min første baby var sådan en konstant-utilfreds en, så jeg stod det meste af tiden ude i en gang og vuggede ham, mens de andre babyer lå stille og så søde ud på stuegulvet Og de andre mødre syntes vist jeg var lidt halvsær.
Nr 2 baby var eksemplarisk og passede fint ind, men jeg gjorde overhovedet ikke. Følte lidt jeg var landet på en anden planet - de andre mødre havde tydeligvis en fælles referenceramme, som jeg fattede hat af De var sådan set søde nok, jeg var bare SÅ malplaceret.

Set i bakspejlet gjorde begge mødregrupper mig mere skidt end godt - jeg blev usikker og følte mig forkert. Jeg droppede ud af begge, men først efter lang tid. Jeg burde klart være stoppet meget før og have fundet ligesindede andre steder - på SB f.eks.
åååh, præcis!!!!
Ulæste 11-07-17, 16:22   #13
Munni
Munni elsker at have have
Jeg betaler husleje her!

Munnis avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-11
Geografisk placering: på landet nær Faxe
Tak givet gange: 12,472
Takket 5,117 gange i 1,849 indlæg
Velkommen til. Vi bliver din bedste mødregruppe

Jeg har blandede oplevelser med mødregrupper.
Første mødregruppe var jeg i i et år, men jeg fandt mig aldrig godt tilrette.
Anden mødregruppe faldt lidt fra hinanden. Vi var 3 til sidst og blev slået sammen med en anden gruppe, hvor de var 2. En af de mødre ses jeg nu jævnligt med (børnene er fra foråret 13) og de er ved at blive et af vores nærmeste vennepar.
Jeg skal i mødregruppe igen og jeg glæder mig. Jeg er med i hjemmefødselsordning Sjælland, og de starter en hjemmefødsel-gruppe op. Hvis jeg bliver tilbudt en 'kommunal' gruppe vil jeg også være med der, primært for at lære folk fra lokalområdet at kende.

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
Munni er offline   Besvar med citat
Besvar

Tags
mødregruppe, nybagt mor

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande