Nyt køkken, eller... - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 19-06-18, 12:04   #1
CindyVH
CindyVH Teknisk set, er chokolade en grøntsag
Papirslyngel

CindyVHs avatar

Tilmeldingsdato: 13/04-18
Geografisk placering: Varde
Tak givet gange: 18
Takket 17 gange i 8 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Nyt køkken, eller...

Bum bum, dilemma...

Vi vil gerne have større køkken for det er ret småt nu. Vi har så snakket om at vælte den halvvæg der adskiller vores køkken og stue/spiseareal og sætte nogle flere underskabe op og lægge ny bordplade, for på den måde at udvide køkkenet og få "samtalekøkken" om man vil.

Men vi kan ikke lige blive enige med os selv, om om vi bare skal tilkøbe nogle flere skabe og skifte bordpladerne. Det er et et "forholdsvist" nyt HTH køkken i højglans hvid (FEDTFINGRE! ). Den løsning ville måske koste ca. 5k... og køkkenet er jo ikke grimt eller noget.

Alternativt så sælger vi det eksisterende køkken og køber et IKEA køkken - en noget dyrere løsning, men så kan vi jo i princippet få det som vi vil have det.

Åh det er svært... Kan I ikke brainstorme lidt med mig, for/imod?
CindyVH er offline   Besvar med citat
Ulæste 19-06-18, 23:22   #2
Munni
Munni elsker at have have
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Munnis avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-11
Geografisk placering: på landet nær Faxe
Tak givet gange: 11,534
Takket 4,651 gange i 1,693 indlæg
Jeg drømmer også køkken, men er ret meget i tvivl om, hvad jeg vil have (der passer til huset), så jeg kan ikke hjælpe det store. Alligevel, så foreslår jeg en for og imod liste, gode gammeldags lister de er altid gode, og det bliver lidt tydeligere at se, hvad du egentlig ønsker

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
Munni er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Munni for dette brugbare indlæg:
CindyVH (21-06-18)
Ulæste 19-06-18, 23:40   #3
Maki
Maki elsker sushi... Og forår!
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Makis avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Tak givet gange: 9,249
Takket 4,381 gange i 1,871 indlæg
Jeg drømmer også lidt køkken men er også splittet mellem at beholde eller skifte på sigt.
Vi har købt et hus hvor alt bare er skønt og fedt og fantastisk og køkkenet er ikke hverken gammelt eller slidt men det er bare slet ikke os og vi synes det er grimt og passer rigtig dårligt til huset og med nogle mindre funktionelle småting som at bordplade kunne være lidt højere og emhætten er et skrummel. Men vi kan også godt se at vi godt kan leve med det, så jeg tror vi venter til vi vitterligt har penge der brænder i lommen (øhm engang...). Egentlig et det jo ressource spild at skifte noget ud der duer men måske kan det gamle netop sælges og bruges af andre der ville blive glade for det.

Så herhjemme er det næsten udelukkende æstetiske ovetvejelser så jo ikke det samme som hos jer.
Jeg har boet i flere huse med åben køkken/alrum og været rigtig glad for det. Nu har vi spisekøkken og det er også dejligt.

Hvordan er jeres hverdage? Mangler I at kunne snakke med børn mens de tegner/laver lektier. Har I tit gæster der hænger ud mens I laver mad, lavet I mad sammen eller er der en der gør det mens resten af familien gør andre ting?

Og kan I tilføje skabe i det nuværende uden det bliver for trangt?
CindyVH (21-06-18)
Ulæste 21-06-18, 17:15   #4
CindyVH
Papirslyngel

CindyVHs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Maki Vis indlæg
-snip-
Hvordan er jeres hverdage? Mangler I at kunne snakke med børn mens de tegner/laver lektier. Har I tit gæster der hænger ud mens I laver mad, lavet I mad sammen eller er der en der gør det mens resten af familien gør andre ting?

Og kan I tilføje skabe i det nuværende uden det bliver for trangt?
Faktisk er det NÆSTEN et samtalekøkken som det er nu, der er "kun" en halvvæg der skiller det sted vi spiser fra selve køkkenet.

Der er vitterligt nul mulighed for at tilføje flere skabe eller mere bordplads i køkkenet ligenu, udover løsningen med at fjerne halvvæggen og så forlænge køkkenet med skabe og bordplade ind i "stuen". Og det er egentlig ok. Vi havde også leget med tanken om at lave bordplade der hvor halvvæggen er, og så barstole, men det bliver lidt trangt. Så bedste løsning er forlængelsen.

Egentlig er det eksisterende køkken jo hverken grimt eller gammelt, så hvis det hele skal skiftes så skal det eksisterende helt sikkert sælges og ikke bare kasseres og det ville selvfølgelig også betyde tilskud til det nye køkken.
Meeen alligevel... det fejler jo intet, det er bare småtræls med højglans og det, i mine øjne, alt for moderne look.
Ulæste 21-06-18, 17:18   #5
CindyVH
Papirslyngel

CindyVHs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Munni Vis indlæg
Jeg drømmer også køkken, men er ret meget i tvivl om, hvad jeg vil have (der passer til huset), så jeg kan ikke hjælpe det store. Alligevel, så foreslår jeg en for og imod liste, gode gammeldags lister de er altid gode, og det bliver lidt tydeligere at se, hvad du egentlig ønsker

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
For og imod lister er geniale.

FOR HELT NYT
Så kan vi vælge præcis det look vi gerne vil have og evt tilpasse det efter de hvidevarer vi evt vil have, fremfor omvendt.

IMOD
Dyreste løsning og bøvl med at pille det eksisterende ned

FOR AT UDVIDE MED MERE I SAMME HTH SERIE
Billigt og lettere end at rive ned

IMOD
Det der højglans... det er altså ikke førstevalget og hvidevarerne skal så vælges så de passer til de eksisterende huller, fremfor omvendt.

Okay, ja det blev jeg alligevel ikke så meget klogere af fordi der er ligevægt på begge fordele og ulemper

Sidst redigeret af CindyVH; 21-06-18 kl. 17:19
Ulæste 21-06-18, 17:49   #6
Blomstervinge
Blomstervinge twi'sb'er.Skriver på alt andet end det jeg burde
Shhhhh........ jeg skriver til Ude og Hjemme

Blomstervinges avatar

Tilmeldingsdato: 29/09-09
Geografisk placering: Vestsjælland
Tak givet gange: 2,316
Takket 15,241 gange i 5,477 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Hvis I skal blive boende, så ville jeg gå efter nyt. Det giver sådan en glæde og ro.

Hvis I ved I skal flytte indenfor en overskuelig fremtid, så ville jeg nøjes og pifte det lidt op.

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Following 2 Users Say Thank You to Blomstervinge For This Useful Post:
CindyVH (22-06-18), Munni (21-06-18)
Ulæste 21-06-18, 18:19   #7
lillesmor
lillesmor .
Mit IRL er skiftet ud med en URL

lillesmors avatar

Tilmeldingsdato: 09/05-11
Geografisk placering: Sønderborg, speedyhamster ved hvor
Tak givet gange: 2,322
Takket 1,252 gange i 1,015 indlæg
Jeg ville spare op og få det køkken I kan tænke jer. Og ikke gøre noget før I ved hvordan det skal se ud.
Vores køkken var siddeplads i halvdelen og parallelkøkken med overskabe i resten stort set ikke noget bordplads.
Vi sparede op og har nu et uformet køkken uden overskabe, masser af bordplads og siddeplads midt i rummet. Har spisestue ved siden af, så kan skrottes.
Og hvor er jeg glad for vi var enige og vidste hvad vi ville have, så vi ikke ville ende med at fortryde.vi levede med det gamle og er glad for vi ventede.
CindyVH (22-06-18)
Ulæste 22-06-18, 08:49   #8
fruFjendsbo
fruFjendsbo Mor til to skønne drenge
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

fruFjendsbos avatar

Tilmeldingsdato: 03/07-07
Geografisk placering: Ikast
Tak givet gange: 426
Takket 1,430 gange i 789 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Kan man forestille sig at kombinere nyt og gammelt? Så i køber nyt der matcher det eksisterende. Evt bytter urndt på et par låger i det eksisterende? så ik undgår højglans i de nye skabe? man kan jog også bare skifte fronterne på det ekssiterende, i samme slags som det nye
CindyVH (22-06-18), mormai (24-06-18)
Ulæste 22-06-18, 20:41   #9
CindyVH
Papirslyngel

CindyVHs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af fruFjendsbo Vis indlæg
Kan man forestille sig at kombinere nyt og gammelt? Så i køber nyt der matcher det eksisterende. Evt bytter urndt på et par låger i det eksisterende? så ik undgår højglans i de nye skabe? man kan jog også bare skifte fronterne på det ekssiterende, i samme slags som det nye
Det var da faktisk en god idé. Men ser jo alligevel ikke de indvendige dele af skabene udefra og det er primært låger og bordplade vi ikke er så glade for. Godt indspark! :D
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande