Hvordan går det med alle 1. kvartal 2015 børnene? :-) - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Terminsfora > 1. kvartal 2015
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 09-04-16, 21:41   #16
Paulan
Paulan Trænger i den grad til noget god søvn...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Paulans avatar

Tilmeldingsdato: 15/02-10
Tak givet gange: 3,753
Takket 2,473 gange i 1,551 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af SofiLa Vis indlæg
jeg har bare ikke helt manden på min side og jeg har en enormt dårlig dømmekraft når jeg blive vækket om natten . Så manden ender tit med at lægge ham over ved siden af mig, og så bliver jeg vild frustreret omkring kl 4 fordi jeg har sovet elendigt. Min mand har lovet at hjælpe med at tage tjansen om natten flere gange, og lykkes det måske en nat, og så vender han tilbage til at lægge K over ved siden af mig. Og mit overskud er så lille efter jeg er startet på arbejde så jeg kan ikke lige se hvordan jeg kan gøre det alene.
K bliver helt rødglødende når han bliver sur om natten og kan skrige helt afsindigt i en times tid når min mand tager ham. Hvis han bliver ammet er det overstået på den tid det tager at lægge ham til. Nogle nætter hvor jeg finder en eller anden form for overskud lykkes det mig at sidde op og amme og få lagt ham tilbage i egen seng = bedre søn til mig når han ikke sover 5 timer i min armhule. Mine skuldre er så smadret efterhånden at jeg knap kan løfte armene over hovedet .
Men det kan da være at jeg skal forsøge at investere i en tudkop.
Vil bare pibe at ammestop om natten ikke altid er lykken, ved nr tre insisterede jeg fordi jeg var så trætt hun endte med at ligge og sige kyss, kram halve nætterne istedet..
Men er igen der hvor jeg drømmer om det men må nok bare erkende at vores børn sover dårligt..
Paulan er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Paulan for dette brugbare indlæg:
MorMuh (10-04-16)
Ulæste 09-04-16, 22:37   #17
IreneSidsel
IreneSidsel Mor til tre <3
Shhhhh........ jeg skriver

IreneSidsels avatar

Tilmeldingsdato: 30/09-13
Geografisk placering: Farum
Tak givet gange: 3,151
Takket 2,405 gange i 615 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Her går det godt - bortset fra at både børn og jeg har været ramt af sygdom hele sidste uge... Ask sover faktisk igennem om natten nu, men det har godt nok været en lang og sej kamp. Ikke så meget fordi han vågnede hyppigt, men fordi vi simpelthen ikke kunne trøste ham

Nå men han er 14 måneder nu, har gået siden - tja det kan jeg faktisk ikke huske og havde allerede lidt ord da han var 9 - 10 måneder det var så vildt!

Han er helt anderledes end Ronja, hvor hun hele tiden har været super reserveret, er han bare den vildeste charmetrold, totalt elsket i vuggestuen Hun er til gengæld den mest fantastiske storesøster

Hverdagen har til gengæld ramt lidt hårdt, især fordi jeg venter nummer tre De to første graviditeter var virkelig fantastiske, men denne gang har jeg bare været lagt ned af træthed og kvalme Det er ved at vende nu, men jeg har også kun lige kunne få det til at hænge sammen med arbejde og familie... og manden føler sig vist efterhånden lidt forsømt

Men alt i alt en positiv tilstandsrapport herfra og dejligt at høre fra her andre
D.morT3 (09-04-16), MorMuh (10-04-16)
Ulæste 10-04-16, 17:51   #18
MorMuh
MorMuh SofiLa i koklæder, muuuuhh........

MorMuhs avatar

Tilmeldingsdato: 20/06-09
Tak givet gange: 4,968
Takket 2,322 gange i 1,228 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Paulan Vis indlæg
Vil bare pibe at ammestop om natten ikke altid er lykken, ved nr tre insisterede jeg fordi jeg var så trætt hun endte med at ligge og sige kyss, kram halve nætterne istedet..
Men er igen der hvor jeg drømmer om det men må nok bare erkende at vores børn sover dårligt..
jeg ved godt at det ikke nødvendigvis er lykken, men hvis det skulle havne ud i noget kys og kram kunne manden jo få tjansen . Vores nr. 2 sov virkelig elendig til han var omkring de 2 . Så hvis det bare kunne blive lidt bedre end med ham, ville det være skønt.
MorMuh er offline   Besvar med citat
Ulæste 10-04-16, 17:55   #19
MorMuh

MorMuhs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af IreneSidsel Vis indlæg
Her går det godt - bortset fra at både børn og jeg har været ramt af sygdom hele sidste uge... Ask sover faktisk igennem om natten nu, men det har godt nok været en lang og sej kamp. Ikke så meget fordi han vågnede hyppigt, men fordi vi simpelthen ikke kunne trøste ham

Nå men han er 14 måneder nu, har gået siden - tja det kan jeg faktisk ikke huske og havde allerede lidt ord da han var 9 - 10 måneder det var så vildt!

Han er helt anderledes end Ronja, hvor hun hele tiden har været super reserveret, er han bare den vildeste charmetrold, totalt elsket i vuggestuen Hun er til gengæld den mest fantastiske storesøster

Hverdagen har til gengæld ramt lidt hårdt, især fordi jeg venter nummer tre De to første graviditeter var virkelig fantastiske, men denne gang har jeg bare været lagt ned af træthed og kvalme Det er ved at vende nu, men jeg har også kun lige kunne få det til at hænge sammen med arbejde og familie... og manden føler sig vist efterhånden lidt forsømt

Men alt i alt en positiv tilstandsrapport herfra og dejligt at høre fra her andre
Stort tillykke med nr. 3 på vej. Nr. 3 var helt klar min hårdeste graviditet. Den trak tænder ud. Og når man så tillige har en lille på +1år, så er der nok at se til. Hvor langt er du ved at være henne?

Det du fortæller med ikke at kunne trøste, sådan var vores nr. 2. Han vågner stadig en sjælden gang og befinder sig i sin helt egen verden, er virkelig helt ude af den og vi kan ikke komme i nærheden af ham for at trøste. Min kusine kaldte det for Night terror.
Følgende brugere siger tak til MorMuh for dette brugbare indlæg:
IreneSidsel (06-07-16)
Ulæste 05-07-16, 17:35   #20
Vicks
Vicks har ikke brugt den nye funktion...
Træslyngel

Vickss avatar

Tilmeldingsdato: 31/01-15
Geografisk placering: Storkøbenhavn
Tak givet gange: 84
Takket 130 gange i 34 indlæg
Så melder jeg mig også på banen

Her er A nu blevet 15 mdr, går ikke endnu men står op af ting og går med os i hånden. Og ellers bliver verden udforsket kravlende

Her er det stadig h... om natten! Vågen Ca 8-10 gange på en almindelig nat

Men heldigvis trives han og er ikke bagud i sin udvikling trods dårlig søvn altid
Vicks er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Vicks for dette brugbare indlæg:
MorMuh (05-07-16)
Ulæste 06-07-16, 09:57   #21
IreneSidsel
IreneSidsel Mor til tre <3
Shhhhh........ jeg skriver

IreneSidsels avatar

Tilmeldingsdato: 30/09-13
Geografisk placering: Farum
Tak givet gange: 3,151
Takket 2,405 gange i 615 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af MorMuh Vis indlæg
Stort tillykke med nr. 3 på vej. Nr. 3 var helt klar min hårdeste graviditet. Den trak tænder ud. Og når man så tillige har en lille på +1år, så er der nok at se til. Hvor langt er du ved at være henne?

Det du fortæller med ikke at kunne trøste, sådan var vores nr. 2. Han vågner stadig en sjælden gang og befinder sig i sin helt egen verden, er virkelig helt ude af den og vi kan ikke komme i nærheden af ham for at trøste. Min kusine kaldte det for Night terror.
Hov havde slet ikke set dit svar... Tak for tillykke - runder uge 30 om lidt, så nu er der ikke sååå længe til baby

Jeg tror ikke det er night terror, vi har tænkt lidt på det, men han er ikke ukontaktbar - bare rigtig rigtig ked.... Altså han kunne f.eks godt blive afledt af, at vi tænkte en lampe, men så begyndte han igen at skrige 30 sek efter... Nu er det bedre, i den forstand at han kan trøstes, desværre kun ved at jeg går rundt med ham
Lige nu er vi i Norge, når vi kommer hjem tror jeg vi tager forbi lægen og ser om hun mener vi skal have ham testet for noget...

Udover det er alt bare så fint og han trives Han er meget interesseret i sit sprog pt så der bliver kigget meget i bøger. Vi var i legeland her i weekenden da Ronja fyldte 3 og der var han vildt selvkørende. Kravlede selv op og rutchede

Ronja er stadig en fantastisk storesøster - selvom der nu er begyndt at opstå nogle konflikter - især fordi hun gerne vil bestemme, hvad han skal i deres leg Og han er så blevet
tiltagende temperamentsfuld - i en sådan grad at de har bemærket det i vuggestuen..

Så det er åbenbart sådan nogle børn vi får - stædige og temperamentsfulde - det bliver fantastisk når de bliver teenagere

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
MorMuh (06-07-16)
Ulæste 06-07-16, 12:55   #22
MorMuh

MorMuhs avatar

Jeg kender alt til de temperementsfulde og stædige børn. Sådan nogen har jeg 3 af.

Det bliver skønt med en baby mere for jer.

Her har det lykkes mig at putte K uden problemer i de sidste 1,5 uge. To sange og putte putte nat nat og så går jeg. Og så lægger han sig til at sove. Det er så vildt for os og så er det allerede kl. 20, så vi har faktisk voksentid om aftenen
Følgende brugere siger tak til MorMuh for dette brugbare indlæg:
IreneSidsel (06-07-16)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande