Fräulein Hübsch - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Forhandlerhjørnet > Forhandler-fora > AbeUnger
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 20-01-15, 13:02   #1
SarahN
SarahN er bare så glad :)
Papirslyngel

SarahNs avatar

Tilmeldingsdato: 31/03-11
Geografisk placering: Broager
Tak givet gange: 66
Takket 73 gange i 38 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Fräulein Hübsch

I anledning af en anden tråd, vil jeg komme med lidt info omkring Fräulein Hübsch MeiTais.

Frl. Hübsch MeiTai'en er en såkaldt "Half-buckle" MeiTai, hvor "halvdelen" af stropperne lukkes med klikspænde. Så hoftebæltet lukkes med klikspænde og skulderstropperne lukkes med knude. Fordelen ved klikspænden er, at MeiTai'en er hurtigt taget på, men det er jo lidt en smagssag hvad man er mest til.

Det er i mine øjne én af de bedste bæredimser der findes pt, da den kan indstilles rigtig meget til barnet og dermed kan bruges fra fødslen af:

- rygpanelet kan indstilles i bredden ved basen. Rygpanelet sidder fast på hoftebæltet med noget meget kraftigt velcro, så det kan løsnes og justeres i bredden både nemt og trinløst.
- hovedstøtten kan både bruges i forskellige længer og sættes fast ved hjælp af knapper eller snore.
- nakkevidden kan justers så barnets nakke altid er godt støttet.

Rygpanelet er i krydskipper-vævet viklestof og smyger sig dejligt rundt om barnet. Jeg er forholdsvis smalt bygget og jeg synes at den er meget behagelig at have på, også i længere tid. Skulderstropperne er meget brede og godt polstret og det samme gælder hoftebæltet.

Mave-mod-mave kan den Hübsche bruges fra fødslen af, på ryggen og hoften fra hovedkontrol af.

For at den passer optimalt i alle aldre, fås den i en baby-size (passer ca. fra str. 50-80/86) og i en toddler size (74/80-98). Jeg har pt kun baby-size på lager, men ved efterspørgsel er det ikke noget problem at få toddler-sized hjem også.

Og så har jeg nok glemt noget af det vigtigste: De fås i sååå fede designs!

http://abeunger.dk/presta/18-baereseler

Her lige et par billeder også
Vedhæftede billeder
Filtype: jpg Fr.huebsch baby_schwarz_blumen.jpg (29.1 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg frl huebsch baby _schwarz_calaveras.jpg (32.5 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg frl huebsch baby_beere_blumen.jpg (34.6 KB, 8 visninger)
The Following 2 Users Say Thank You to SarahN For This Useful Post:
Mejlgade (20-01-15), Nadeline (20-01-15)
Ulæste 20-01-15, 14:22   #2
Mejlgade
Mejlgade kaffe! Nu!
Guldslyngel

Mejlgades avatar

Tilmeldingsdato: 29/05-12
Tak givet gange: 414
Takket 453 gange i 189 indlæg
Du var hurtigere til at svare på spørgsmålet, end jeg var til at stille det

Jeg har et tillægsspørgsmål til bærekomforten, men det er mega svært at formulere, så håber følgende giver mening

Hvordan er Hübschen ift bærekomfort? Giver hoftebæltet samme støtte/vægtfordeling til hoften som en Manduca eller er det "blot" klikspænder, der er indsat på standard Mei Tai-hofteremme, så den nederste del af Mei Tai'en er blød? For ved en Manduca er den nederste del, altså hoftebæltet - hvor klikspænderne sidder - forholdsvis fast og går lidt længere ned mod bærerens lænd, så vægten af barnet fordeles ned på bærerens hofte lige som ved en god fjeldrygsæk... gør det samme sig gældende for en Fraülein Hübsch?

Jeg er nemlig på udkig efter en ny bæredims i toddler size... jeg føler, at jeg trææænger til noget nyt kram
Ulæste 20-01-15, 15:25   #3
SarahN
SarahN er bare så glad :)
Papirslyngel

SarahNs avatar

Tilmeldingsdato: 31/03-11
Geografisk placering: Broager
Tak givet gange: 66
Takket 73 gange i 38 indlæg
Hehe, jeg tror godt jeg forstår :D

Nej, der er trods alt en MeiTai, og hoftebæltet har ikke den samme tykkelse som fx Manduca'en. Så selvom at vægte fordelse rigtig godt, er det ikke på samme måde som du siger ved en fjeldrygsæk.

Men hvis det er sådan noget du er på udkig efter, er jeg også ret vild med Emeibabyen, som heller ikke er særlig kendt i DK (endnu ).
Den er en blanding af en klik-bæredims og en vikle og sikrer dermed også en korrekt position. Den har sådan et fast hoftebælte og findes også i baby og toddler size. Babysizen kan dog bruges ret længe, til ca. børnehavealder og toddlersizen passer først rigtig fra str. 86-92.

Hvis du vil vide mere, kan du se mere på produktsiden, hvor der også er et lille demo-video

http://abeunger.dk/presta/home/162-e...rier-bunt.html
Vedhæftede billeder
Filtype: jpg Emeibaby full grau mit baby.jpg (61.4 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg Emeibabybunt.jpg (22.0 KB, 6 visninger)
Følgende brugere siger tak til SarahN for dette brugbare indlæg:
Mejlgade (21-01-15)
Ulæste 21-01-15, 22:15   #4
Mejlgade
Mejlgade kaffe! Nu!
Guldslyngel

Mejlgades avatar

Tilmeldingsdato: 29/05-12
Tak givet gange: 414
Takket 453 gange i 189 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af SarahN Vis indlæg
Men hvis det er sådan noget du er på udkig efter, er jeg også ret vild med Emeibabyen, som heller ikke er særlig kendt i DK (endnu ).
Den er en blanding af en klik-bæredims og en vikle og sikrer dermed også en korrekt position. Den har sådan et fast hoftebælte og findes også i baby og toddler size. Babysizen kan dog bruges ret længe, til ca. børnehavealder og toddlersizen passer først rigtig fra str. 86-92.

Hvis du vil vide mere, kan du se mere på produktsiden, hvor der også er et lille demo-video

http://abeunger.dk/presta/home/162-e...rier-bunt.html
Mjaahhh... Emeibabyen ser rigtig fin ud, men der ser stadig ud til, at skulderremmene har lige så mange indstillingsmuligheder som en Manduca, hvilket er dét, der godt kan irritere mig ved vores Manduca. Min drømme-bæredims ville have et hoftebælte, som en Manduca og skulderremme som en Mei Tai. Den kombi tror jeg ville give den ultimative bærekomfort - men jeg må vist drømme videre

Men igen for info

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande