Om at låne sin bolig ud.... hvad kan man forvente retur? - Side 4 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 29-07-18, 15:27   #46
Majer80
Majer80 holder af hverdagen
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Majer80s avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-07
Geografisk placering: Nord for Kbh
Tak givet gange: 2,947
Takket 1,556 gange i 1,040 indlæg
iTrader: 7 / 100%
Generelt synes jeg, at man kan forlange at få sin bolig retur i samme rengjorte/opryddede tilstand, som man afleverede den i. Og jeg ville da også forvente, at der var fyldt op med varer, som låner havde brugt meget/ det sidste af.
Hvis jeg får lov at låne nogles bolig vil jeg ikke forvente, at de har gjort særligt rent eller andet, det synes jeg ikke, jeg ville kunne tillade mig. Hvis jeg havde lejet den, var det selvfølgelig noget andet.
Som låner ville jeg helt sikkert planlægge at købe en gave, men det ville også godt kunne smutte for mig.
Hvis man har forventninger, synes jeg, det er en god idé at lægge en seddel med dem, så er der ikke noget at være i tvivl om.
Ift. at efterlade mad har jeg oplevet nogle blive irriterede over, at vi havde efterladt noget, fordi det ikke lige var noget, som de var interesserede i, så man kan altså også komme til at efterlade for meget

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Ulæste 29-07-18, 15:47   #47
Bubumor
Bubumor har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

Bubumors avatar

Tilmeldingsdato: 19/03-13
Tak givet gange: 704
Takket 1,424 gange i 450 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Tak for alle jeres betragtninger

Det er altid dejligt at få sat sine egne idéer og værdier i perspektiv.

Jeg kan mærke, at det ligger dybt i mig, at når man låner noget af andre, så går man lige ud af sin vej for at sige tak.

Sådan er jeg velsagtens bare opdraget.

At man lige lægger en seddel, en lille gave eller noget.

Jeg synes selv, det er stort og flot at få lov til at låne andres hjem. Og er meget opmærksom på hvor mange penge, jeg sparer ved det.

Jeg ved også, hvor glad min datter bliver, når der er en ting til hende. Hun bliver så glad, at hun gik meget op i, hvad vi skulle lægge i den AirBnB lejlighed, vi havde lejet i Berlin.

Man går altid rundt og tror, at alle andre er som en selv. Så derfor overrasker det mig faktisk, at så mange ikke ville skænke det en tanke at efterlade et eller andet eller at fylde op igen.

Især det sidste! Når man tager de sidste æg derhjemme, så går man da også ned og køber nogle nye?

Og ja, det lyder meget normativt. Det ved jeg godt.

Jeg har selv udfærdiget en lille beskrivelse. Af fx det med at låne mel osv. At hvis man tager meget/ det sidste skal der fyldes op i samme kvalitet.

Men jeg tænker, at det faktisk også er en fælles forpligtelse. Hvis man ikke har snakket om det på forhånd, så er det sgu god stil lige at skrive og spørge, før man låner af kaffen.

Jeg låner gerne ud. Men jeg gider simpelthen ikke have udgifter ud af det. Og hvis jeg kom hjem til ingen kaffe eller ingen æg uden at det var aftalt, kunne det virkelig få mig til at genoverveje hele projektet.

Måske jeg fremover simpelthen skriver: “I må gerne låne lejligheden. Vi forventer, at I lægger et eller andet hyggeligt til ungerne som tak for lån af legetøj”
Bubumor er offline   Besvar med citat
The Following 9 Users Say Thank You to Bubumor For This Useful Post:
anja (02-08-18), Fru Sole (30-07-18), Fru Solskin (29-07-18), Koby (29-07-18), lullu (07-08-18), Oliviasmor (29-07-18), Tanteette (30-07-18), threekids (30-07-18), Trine (29-07-18)
Ulæste 29-07-18, 16:20   #48
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 3,003
Takket 25,009 gange i 8,146 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Bubumor Vis indlæg
Måske jeg fremover simpelthen skriver: “I må gerne låne lejligheden. Vi forventer, at I lægger et eller andet hyggeligt til ungerne som tak for lån af legetøj”
Det synes jeg lyder som en rigtig fin formulering, og det ville ihvertfald få mig til at huske det - eller skrive det ind i min kalender snarere

Jeg har også fået sat min verden lidt i perspektiv af denne tråd. Jeg ville aldrig finde på at bruge af kaffen eller melet eller noget andet i skabene, hvis jeg lånte nogens hus. Højst de ruller toiletpapir der måtte være sat frem på badeværelset, og dem ville jeg erstatte.
Men din formulering med at hvis man bruger de sidste æg derhjemme, går man ned og køber nye - æhm næh, det sker ikke nødvendigvis herhjemme. Men det er så også ofte ret tilfældigt hvad man finder i vores køleskab.
The Following 7 Users Say Thank You to liv For This Useful Post:
EjaLM (01-08-18), Imma (29-07-18), Københavnermor (30-07-18), Moogie (30-07-18), SidseB (29-07-18), siscle (30-07-18), Tanteette (30-07-18)
Ulæste 29-07-18, 16:22   #49
Badulli
Badulli har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

No Avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-11
Tak givet gange: 2,384
Takket 1,991 gange i 852 indlæg
Citat:
Tak for alle jeres betragtninger

Det er altid dejligt at få sat sine egne idéer og værdier i perspektiv.

Jeg kan mærke, at det ligger dybt i mig, at når man låner noget af andre, så går man lige ud af sin vej for at sige tak.

Sådan er jeg velsagtens bare opdraget.

At man lige lægger en seddel, en lille gave eller noget.

Jeg synes selv, det er stort og flot at få lov til at låne andres hjem. Og er meget opmærksom på hvor mange penge, jeg sparer ved det.

Jeg ved også, hvor glad min datter bliver, når der er en ting til hende. Hun bliver så glad, at hun gik meget op i, hvad vi skulle lægge i den AirBnB lejlighed, vi havde lejet i Berlin.

Man går altid rundt og tror, at alle andre er som en selv. Så derfor overrasker det mig faktisk, at så mange ikke ville skænke det en tanke at efterlade et eller andet eller at fylde op igen.

Især det sidste! Når man tager de sidste æg derhjemme, så går man da også ned og køber nogle nye?

Og ja, det lyder meget normativt. Det ved jeg godt.

Jeg har selv udfærdiget en lille beskrivelse. Af fx det med at låne mel osv. At hvis man tager meget/ det sidste skal der fyldes op i samme kvalitet.

Men jeg tænker, at det faktisk også er en fælles forpligtelse. Hvis man ikke har snakket om det på forhånd, så er det sgu god stil lige at skrive og spørge, før man låner af kaffen.

Jeg låner gerne ud. Men jeg gider simpelthen ikke have udgifter ud af det. Og hvis jeg kom hjem til ingen kaffe eller ingen æg uden at det var aftalt, kunne det virkelig få mig til at genoverveje hele projektet.

God ide med rene linjer Jeg synes normalt, at folk plejer at have fyldt (nogle gange rigeligt ) op og skrevet tak for lån - nogen har efterladt chokolade, blomster eller en bog/lidt legetøj til børnene, hvilket de er blevet mega glade for, men ikke alle, og det er også helt okay. Så længe huset (og især børnenes ting) har været efterladt i samme stand, som da vi forlod det, har vi været glade Tit har der været mere rent, da vi kom hjem, end da vi gik. Ikke fordi vi er specielt klamme, men vel fordi folk er bange for ikke at gøre det godt nok (og vi lever ellers hverken bo bedre-agtigt eller på anden måde frygtindgydende hvad den slags angår )

Vi er holdt op med at låne ud, desværre. Sidst var børnenes samlede LEGO skilt ad og spredt ud over flere etager, en del smådimser var væk og er aldrig dukket op, legetøj og emballage revet i stykker af lille barn OG den sidste kaffe var drukket. Børnene blev mega kede af det. De tog det ret personligt og taler stadig om det, selvom der efterhånden er nogle år siden Forældrene eftersendte nogle penge, da jeg påtalte det, men blev nærmest irriterede og skrev tilbage, at de ikke ville kommunikere yderligere om det, fordi de havde gjort, hvad de kunne, men at det havde været mega hårdt at holde øje med børnene i sådan et stort hus Det er selvfølgelig et udheldigt tilfælde ud af mange gode, men vores børn kan slet ikke overskue at risikere at opleve det igen.
Badulli er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-07-18, 16:40   #50
Hamilton-damen
Hamilton-damen har ikke brugt den nye funktion...
Jeg betaler husleje her!

Hamilton-damens avatar

Tilmeldingsdato: 13/03-09
Geografisk placering: Aalborg
Tak givet gange: 3,811
Takket 9,498 gange i 2,392 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg kan blive helt forundret over at folk helt seriøst ville kunne finde på at tage det sidste kaffe, æg eller toiletpapir! Jeg ville ikke have noget problem med at folk lånte en slat af dit eller en klat af dat, men jeg ville blive skidesur over hvis jeg kom hjem og folk havde brugt mine ting uden at få lov, i et hus de lånte gratis!
Og jeg er ellers vældig gavmild og giver og låner med stor glæde ting væk. Jeg gider bare ikke at det bliver så selvfølgeligt, at jeg får en følelse af at folk er ligeglade med, at vi så kom hjem til et hjem uden kaffe, æg, toiletpapir eller lignende. Og den følelse tror jeg at jeg ville få, hvis folk havde brugt løs uden at erstatte.
I forhold til det med at efterlade ting i køleskabet, så har jeg faktisk heller ikke lyst til at åbne pakker pålæg, leverpostej, mælk, brød osv bliver stående. Uåbnede øl, sodavand, en hel pakke smør, juice, mælk eller sådan noget er derimod okay. Ej, jeg kan godt forstå at det er svært at navigere i, hvis man ikke synes man i forvejen forstår sig på de uskrevne regler!
Hamilton-damen er offline   Besvar med citat
The Following 9 Users Say Thank You to Hamilton-damen For This Useful Post:
aeblekinder (31-07-18), anja (02-08-18), AnneBel (29-07-18), Bubumor (29-07-18), jumbojette (31-07-18), Quinnie (29-07-18), SidseB (29-07-18), threekids (30-07-18), Trine (29-07-18)
Ulæste 29-07-18, 18:47   #51
Bubumor
Guldslyngel

Bubumors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af liv Vis indlæg
Det synes jeg lyder som en rigtig fin formulering, og det ville ihvertfald få mig til at huske det - eller skrive det ind i min kalender snarere

Jeg har også fået sat min verden lidt i perspektiv af denne tråd. Jeg ville aldrig finde på at bruge af kaffen eller melet eller noget andet i skabene, hvis jeg lånte nogens hus. Højst de ruller toiletpapir der måtte være sat frem på badeværelset, og dem ville jeg erstatte.

Men din formulering med at hvis man bruger de sidste æg derhjemme, går man ned og køber nye - æhm næh, det sker ikke nødvendigvis herhjemme. Men det er så også ofte ret tilfældigt hvad man finder i vores køleskab.

Det samme her. Og så synes jeg faktisk, at det er ok, at man strammer sig lige mere an i andres bolig end hjemme hos sig selv. Der findes trods alt noget, der hedder huskesedler. Især hvis man ved, at det måske ikke lige er ens aller stærkeste side.
The Following 4 Users Say Thank You to Bubumor For This Useful Post:
anja (02-08-18), Hamilton-damen (29-07-18), lullu (07-08-18), Quinnie (29-07-18)
Ulæste 29-07-18, 18:53   #52
Bubumor
Guldslyngel

Bubumors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Badulli Vis indlæg
God ide med rene linjer Jeg synes normalt, at folk plejer at have fyldt (nogle gange rigeligt ) op og skrevet tak for lån - nogen har efterladt chokolade, blomster eller en bog/lidt legetøj til børnene, hvilket de er blevet mega glade for, men ikke alle, og det er også helt okay. Så længe huset (og især børnenes ting) har været efterladt i samme stand, som da vi forlod det, har vi været glade Tit har der været mere rent, da vi kom hjem, end da vi gik. Ikke fordi vi er specielt klamme, men vel fordi folk er bange for ikke at gøre det godt nok (og vi lever ellers hverken bo bedre-agtigt eller på anden måde frygtindgydende hvad den slags angår )

Vi er holdt op med at låne ud, desværre. Sidst var børnenes samlede LEGO skilt ad og spredt ud over flere etager, en del smådimser var væk og er aldrig dukket op, legetøj og emballage revet i stykker af lille barn OG den sidste kaffe var drukket. Børnene blev mega kede af det. De tog det ret personligt og taler stadig om det, selvom der efterhånden er nogle år siden Forældrene eftersendte nogle penge, da jeg påtalte det, men blev nærmest irriterede og skrev tilbage, at de ikke ville kommunikere yderligere om det, fordi de havde gjort, hvad de kunne, men at det havde været mega hårdt at holde øje med børnene i sådan et stort hus Det er selvfølgelig et udheldigt tilfælde ud af mange gode, men vores børn kan slet ikke overskue at risikere at opleve det igen.

Ej, hvor er det bare ikke ok. Så må man jo lade være med at låne et større hus, end man kan overskue!

Jeg kan godt blive sådan helt stramt, når folk opfører sig som om at låne andres hus er noget, man har ret til.

Og måske er det det, det handler om. Når der ikke ligger noget, så er der et tegn på, at folk opfatter det som en ret at låne og ikke som noget særligt. Og for mig er det sgu særligt og personligt at låne ud. Også selvom jeg ikke er så øm over mine ting.

Og jeg synes faktisk ikke, at 10 minutters daglig kattepasning og vandning af planter på nogen måde opvejer, hvor stor en ting det er at låne andres bolig og hvor mange penge man sparer.

Ej, nu lyder det som om, jeg er den strengeste udlåner. Og det er jeg faktisk ikke, synes jeg selv. Jeg er ret large med det meste. Så længe der er ryddet op og især børnenes ting er passet godt på.

Og jeg låner gerne ud i tide og utide. Men jeg er helt forundret over, at nogen ville tage det sidste kaffe uden at stille noget. Kaffe er jo alt andet lige ikke en menneskeret. Især ikke andres kaffe.
The Following 7 Users Say Thank You to Bubumor For This Useful Post:
anja (02-08-18), Badulli (29-07-18), Fru Sole (30-07-18), Hamilton-damen (29-07-18), Koby (30-07-18), lullu (07-08-18), Oliviasmor (29-07-18)
Ulæste 30-07-18, 00:46   #53
SidseB
SidseB tæller børn under taget - 1,2
Vik(l)ing

SidseBs avatar

Tilmeldingsdato: 23/08-07
Tak givet gange: 12,697
Takket 14,188 gange i 5,199 indlæg
iTrader: 14 / 100%
Vi lånte jo jeres lejlighed for nogle år siden, Bubumor, og jeg synes virkelig ikke I er strenge udlånere! Vi var megaglade for overhovedet at måtte låne den.
Ulæste 30-07-18, 07:32   #54
Bubumor
Guldslyngel

Bubumors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af SidseB Vis indlæg
Vi lånte jo jeres lejlighed for nogle år siden, Bubumor, og jeg synes virkelig ikke I er strenge udlånere! Vi var megaglade for overhovedet at måtte låne den.

<3
Tak

Det var så fint at have jer.

Og det er bestemt ikke møntet på jer. Det er først i år, jeg har oplevet en forandring. At komme hjem til ingenting fx.
Ulæste 30-07-18, 09:56   #55
Rullemusen
Rullemusen Elsker sol og sommer
Rulledullen

Rullemusens avatar

Tilmeldingsdato: 17/05-09
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 4,444
Takket 7,064 gange i 3,510 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
........................

Og jeg synes faktisk ikke, at 10 minutters daglig kattepasning og vandning af planter på nogen måde opvejer, hvor stor en ting det er at låne andres bolig og hvor mange penge man sparer.

................

Og jeg låner gerne ud i tide og utide. Men jeg er helt forundret over, at nogen ville tage det sidste kaffe uden at stille noget. Kaffe er jo alt andet lige ikke en menneskeret. Især ikke andres kaffe.

Til de to her - jeg blev faktisk også lidt overrasket over at nogen mente at fordi man har passet den/de katte der måtte være så står man som udlåner i så stor gæld til låner at man ikke kan forvente tak retur.

Den blev jeg faktisk også lidt stødt over. For ja - gu' fanden ville det koste mange penge hvis jeg skulle putte mine katte på pension - men det ville skisme også koste mange penge at booke hotel i København.

Til den sidste - Jeg skrev højere oppe at jeg godt kunne være kommet til at tage de sidste æg uden at købe nye.

Men nej det tror jeg faktisk ikke at jeg kunne. Jeg ville hellere købe alt mit eget selv frem for at tage af udlåners, og så ville jeg faktisk smide alt jeg har åbnet og brugt af ud fra køleskabet når jeg forlod det igen. Jeg er nemlig sådan en der ikke selv ville bruge af det når jeg kom hjem, hvis nogen havde efterladt noget.
Ikke at jeg tror andre per definition er nogen svin - men jeg ved ikke hvordan de er i deres omgang med madvarer.
AnneBel (30-07-18), Isamin1310 (31-07-18), SidseB (30-07-18)
Ulæste 30-07-18, 14:27   #56
lonelainen
lonelainen er landet
Helt gak og glad i låget

lonelainens avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Århus C
Tak givet gange: 8,092
Takket 4,668 gange i 2,123 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Gammelmor Vis indlæg
Vi lejer ud gennem Novasol og salt og wcpapir og kaffefiltre løber vi vist aldrig tør for. Selv folk der betaler lader den slags stå
Sådan plejer vi også at gøre i lejede sommerhuse, men der er også en del forskel på hvad 'man' gør. I sidste uge kom vi til et lejet sommerhus, hvor ALT var ribbet. Ej, der var kaffefiltre, men intet andet. Ingen håndsæbe, toiletpapir, opvasketabs, fryseposer, salt osv. Det har jeg alligevel aldrig prøvet før Det blev en temmeligt dyr indkøbstur den lørdag aften

Citat:
Oprindeligt skrevet af Titta Vis indlæg
Jeg synes det er skønt med din køreplan, så man ikke er i tvivl om noget Den er bestemt ikke for meget
Din egen køreplan var også Lige til at gå til og vi følte os så velkomne
At min yngste så følte sig velkommen nok til at føjte rundt i HELE huset og efterlade sine hjemmesko (bare for hyggens skyld ) det burde vi sgu nok have set komme

Vi havde selv lånt lejlighed ud i samme periode og der var efterladt lækre sager til os. Det blev jeg glad for og har vist heller aldrig oplevet andet end at lånere efterlader noget eller fx. laver morgenmad, hvis vi er der samtidigt (vi bor i gåafstand til NortsSide festivalen, så der er ofte lejr hos os )

Jeg gør det altid selv, hvis jeg har lånt bolig. Ikke ved Airbnb, for der betaler jeg og det udgør forskellen for mig. Til gengæld giver jeg gerne en virkeligt god omtale på Air bnb, hvis jeg har været godt tilfreds.

At bruge det sidste af noget uden at erstatte det er sgu dårlig stil. Så hellere lade være med at bruge noget og medbringe selv, hvis man ikke kan finde ud af det andet, det er da til at gå til.

Jeg er opdraget med værtindegaver/blomster/en flaske vin, især min far er gavmild og det har jeg arvet. Min mand er på samme måde, så vi bruger sgu nok for mange penge på erkendtligheder hist og pist, men vi har fornøjelse af det

Med den opdragelse følger en forventning om at der også står noget, når vi har lånt ud, men jeg kunne ikke finde på at sige nej til nogen en anden gang, hvis de ikke har stillet noget den første
aeblekinder (31-07-18), Hamilton-damen (30-07-18), SidseB (30-07-18), Titta (31-07-18)
Ulæste 30-07-18, 14:42   #57
MarenKi
MarenKi : Uden godnatkys får man Kafka-drømme - Steen og Stoffer
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Tilmeldingsdato: 24/03-10
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 8,776
Takket 13,345 gange i 5,385 indlæg
I forhold til det med hvor mange penge man sparer - ja, det gør man. MEN præmissen er altså, at man låner, ikke lejer. Og tråden hedder såmænd oven i købet boligbyttetråden, og mange har så nogen i deres egen bolig imens - så det bliver noget cirkulært. Så det der med at man bør kompenseres, fordi man låner ud, bliver hurtigt noget utydeligt noget - og svært begå sig 100% sikkert i.

Hvis man ikke synes det er nok, at man modtager det lånte retur i samme stand og med udtryk for taknemmelighed, så må man jo være eksplicit om at, man faktisk forventer noget kompensation for at lade andre benytte sin bolig (eller bil, en bog eller plæneklipper). Om det så er "leje" i form af et par flasker rødvin. Personligt er jeg altid villig til at lade mig glædeligt overraske, frem for at blive skuffet.

(Og her snakker jeg ikke om folk, der ikke har behandlet det lånte ordentligt eller på anden måde ikke overholdt aftalen - det er selvfølgelig ikke i orden - men jeg synes bare det er interessant, hvad aftalen faktisk er - giver det mening?)

Mor til Svesken (2005) og Vildbassen (2010)
MarenKi er offline   Besvar med citat
The Following 6 Users Say Thank You to MarenKi For This Useful Post:
EjaLM (01-08-18), Fru Solskin (30-07-18), lullu (07-08-18), Madrid (12-08-18), Majer80 (30-07-18), SidseB (30-07-18)
Ulæste 30-07-18, 14:56   #58
lonelainen
lonelainen er landet
Helt gak og glad i låget

lonelainens avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Århus C
Tak givet gange: 8,092
Takket 4,668 gange i 2,123 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af MarenKi Vis indlæg
I forhold til det med hvor mange penge man sparer - ja, det gør man. MEN præmissen er altså, at man låner, ikke lejer. Og tråden hedder såmænd oven i købet boligbyttetråden, og mange har så nogen i deres egen bolig imens - så det bliver noget cirkulært. Så det der med at man bør kompenseres, fordi man låner ud, bliver hurtigt noget utydeligt noget - og svært begå sig 100% sikkert i.

Hvis man ikke synes det er nok, at man modtager det lånte retur i samme stand og med udtryk for taknemmelighed, så må man jo være eksplicit om at, man faktisk forventer noget kompensation for at lade andre benytte sin bolig (eller bil, en bog eller plæneklipper). Om det så er "leje" i form af et par flasker rødvin. Personligt er jeg altid villig til at lade mig glædeligt overraske, frem for at blive skuffet.

(Og her snakker jeg ikke om folk, der ikke har behandlet det lånte ordentligt eller på anden måde ikke overholdt aftalen - det er selvfølgelig ikke i orden - men jeg synes bare det er interessant, hvad aftalen faktisk er - giver det mening?)
Det giver fin mening, men for mig er det som skrevet ikke et krav, for at man må låne min bolig, at man efterlader noget, så det ville jeg aldrig skrive nogen steder. At man fylder op af det, man har brugt af, det ville jeg til gengæld godt skrive, selvom jeg hidtil havde tænkt at det gav sig selv

Som sædvanligt bliver jeg klogere på verden og andres måde at være i den på ved at deltage herinde
Ulæste 30-07-18, 15:39   #59
Hamilton-damen
Hamilton-damen har ikke brugt den nye funktion...
Jeg betaler husleje her!

Hamilton-damens avatar

Tilmeldingsdato: 13/03-09
Geografisk placering: Aalborg
Tak givet gange: 3,811
Takket 9,498 gange i 2,392 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af MarenKi Vis indlæg

Jeg synes det er noget andet med boligbytteri, hvor begge parter får noget ud af dealen. Der ville jeg nok bare efterlade et sødt brev, hvis altså dem jeg havde lånt hus af også havde lånt mit hus.

Jeg ville aldrig drømme om at bede folk om at lægge en lille ting som tak! Ligesom jeg heller ikke skriver på indbydelsen, at jeg forventer en lille værtindegave, hvis jeg holder en fest. Eller forventer en gave når jeg inviterer til fødselsdag. Det er jo ikke noget jeg som sådan føler mig berettiget til, men det er alligevel kotume lige at medbringe en lille ting, når man er inviteret til en begivenhed i andres hus.
Jeg synes ikke helt man kan sige, at hvis folk gerne vil have en erkentlighed, så må de bede om det. Sådan fungerer det jo ikke helt med betænksomhed, gaver og sådan noget.
Hamilton-damen er offline   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to Hamilton-damen For This Useful Post:
anja (02-08-18), Bubumor (31-07-18), lonelainen (30-07-18)
Ulæste 30-07-18, 15:56   #60
Rikke
Rikke runs - on coffee and in the forrest
Sling-chick

Rikkes avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-06
Geografisk placering: N 55° 46' 19.449" E 12° 30' 23.515"
Tak givet gange: 5,219
Takket 10,417 gange i 3,851 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Send en besked via MSN til Rikke
Jeg var bare glad for, at katten var fodret og at huset ikke stod tomt.

At der så endda stod både vin og chokolade var et mega plus.

Så vi satser på at udlåne igen
Følgende brugere siger tak til Rikke for dette brugbare indlæg:
Madrid (12-08-18)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande