Om at holde klassefødselsdage - Side 3 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 21-01-18, 18:00   #31
aarhus
aarhus har ikke brugt den nye funktion...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

aarhuss avatar

Tilmeldingsdato: 13/06-07
Geografisk placering: Århus C
Tak givet gange: 6,793
Takket 2,702 gange i 925 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Tak for alle jeres input.

Og til jeres tilkendegivelser af at det ikke bare er mig der synes det er en stor mundfuld.

Jeg synes faktisk det er sværere at stå med nu hvor de bliver større. For det første fylder de mere. Og så synes jeg det er sværere at finde på. Da de var mindre kunne en fødselsdag jo sagtens være pølsehorn, skattejagt, leg med legetøj, kage og så var der gået tre timer og børnen syntes bare det var sjovt at lege med hinandens legetøj.

Nu leger de jo ikke så meget mere. Det kan i hvert fald være sværere at finde på noget som alle synes er sjovt.

Min søn ville elske gamer-party for drengene, MEN ..... Så skal man jo have forældrene til at transportere computerne over til os, og det kræver vist også lidt mere netforbindelse end vi har. Og så er der også børn der ikke har egen computer....såh....det må blive en anden gang.

Sidst redigeret af aarhus; 21-01-18 kl. 18:10
aarhus er offline   Besvar med citat
Ulæste 21-01-18, 18:28   #32
solsikke
solsikke The world must be peopled!
Edwardian

solsikkes avatar

Tilmeldingsdato: 31/07-06
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 4,332
Takket 4,886 gange i 2,583 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Vi har lige holdt tiårs fødselsdag, og som du siger er det ikke ligefrem blevet nemmere med årene. Vi var i bowlingcentret, og alligevel var der konstant en eller anden der kedede sig og var utilfreds
Ulæste 21-01-18, 18:35   #33
BoletteMarie
BoletteMarie . .-. .... . .-.
Jeg betaler husleje her!

BoletteMaries avatar

Tilmeldingsdato: 04/10-10
Tak givet gange: 2,143
Takket 10,311 gange i 4,496 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Film i spejderhytten lyder mega hyggeligt.
Ellers, hvis han gerne vil holde gamerfødselsdag, hvad med sådan noget netcafe, findes der måske stadigvæk en enkelt overlevende et sted?

(Den sidste i mit nærområde døde sidste pr, og blev til en fancy øl-bar i stedet)
BoletteMarie er offline   Besvar med citat
Ulæste 21-01-18, 20:58   #34
lonelainen
lonelainen er landet
Helt gak og glad i låget

lonelainens avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Århus C
Tak givet gange: 8,071
Takket 4,659 gange i 2,116 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af BoletteMarie Vis indlæg
Film i spejderhytten lyder mega hyggeligt.
Ellers, hvis han gerne vil holde gamerfødselsdag, hvad med sådan noget netcafe, findes der måske stadigvæk en enkelt overlevende et sted?

(Den sidste i mit nærområde døde sidste pr, og blev til en fancy øl-bar i stedet)
Der er en netcafé /gamercafé lige ved Føtex på Frederiksallé, det kunne da være, man kunne booke pladser der
Ulæste 22-01-18, 09:02   #35
Rosiebaby
Rosiebaby "The wound is the place where the light enters you."
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Rosiebabys avatar

Tilmeldingsdato: 27/09-11
Tak givet gange: 8,438
Takket 2,109 gange i 1,098 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af MarenKi Vis indlæg
Det mener jeg heller ikke man behøver - altså jeg går ikke og tæller på knapper hvem i mine børns klasser der holder fødselsdage og hvem der ikke gør. Det er langt fra alle, der inviterer til noget og det er absolut ok. Men det er en mulighed - blandt flere - at opbygge relationer til både klassekammeraterne og deres forældre, så derfor er jeg da også fortsat fortaler for dem - hvis man kan finde en form, man (eller ens barn)ikke personligt knækker halsen på.

Primært gør jeg det, fordi mine børn gerne vil. Men jeg er også helt på det rene med,, at jeg aldrig kommer til at gøre det for min fornøjelses skyld - det er en af de ting jeg sætter ind på "mor-kontoen" og som der skal trækkes på, når jeg bliver gammel og mine børn skal instruere mig i nymodens teknologi eller vælge mit plejehjem

Mht til antal, så begyndte det at komme op i ældstens tidligere klasse, hvor større grupper blev inviteret med til mere uformelle "fester" og kom sammener, som de resterende så kunne se på instagram efterfølgende Sådan noget med at 5 ud af 8 piger hang ud en lørdag og spiste is sammen på den lokale isbar, eller at "4 drenge" let blev til "næsten alle - undtagen mig" i snakken om hvem der var inviteret med til pizzahygge hos en af drengene.... og den slags var virkelig noget giftigt stads, der bidrog til den trælse stemning i klassen det sidste år hun var der. Så jeg er blevet lidt obs på, hvornår balancen tipper fra fra "få udvalgte" til "få fravalgte" - og det gælder bestemt ikke kun fødselsdage
Helt enig. Jeg har det sådan selv at enten inviterer jeg hele flokken (alle drengene, hele stuen etc.), eller ingen af dem (det er så blevet det sidste indtil videre ). Det er ofte de samme som ekskluderes, er min oplevelse, og det synes jeg sgu er synd.
Bojola (22-01-18)
Ulæste 22-01-18, 10:11   #36
CharlotteQvist
CharlotteQvist skal bemærke 10 positive ting hverdag, og mindst 2 skal omhandle mig selv....
Jeg betaler husleje her!

CharlotteQvists avatar

Tilmeldingsdato: 16/04-08
Geografisk placering: Næstved
Tak givet gange: 23,031
Takket 4,958 gange i 2,456 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Otilie Vis indlæg
Det er tankevækkende at de gode intentioner om ikke at ekskludere børn fra fællesskaber, der ligger bag formulering af fødselsdagreglerne “alle fra klassen eller alle af eget køn”, ender med at ekskludere de familier der af forskellige, gode årsager ikke kan påtage sig værtskab for 10-25 børn...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Præcis. Vi har været den familie i flere år, skolen havde lavet retningslinier for børnefødselsdage og de skulle følges - og hvis man formastede sig til at springe over så var det også galt selvom ungen heller ikke magtede så stort et arrangement.
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande