tips til at vælge navn??? Nu med navn i #60 :-) - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 29-11-10, 16:28   #16
Nilla
Nilla stadig med julenisse
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Nillas avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-09
Tak givet gange: 1,176
Takket 1,282 gange i 845 indlæg
iTrader: 0 / 0%
[QUOTE=nibse;1690926]Det kommer lidt an på, hvor tæt på de er, og hvor ofte vi ser dem... QUOTE]

Det kan jeg godt se . Men hvis nogen af dem nu havde brugt NAVNET...

Forresten synes jeg I skal kalde hende Edith . Det var vi faktisk enige om - hvis vi altså havde fået en pige. Første gang var pigenavnet også på plads, men drengenavne...
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 16:29   #17
strikkemama
strikkemama har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

strikkemamas avatar

Tilmeldingsdato: 10/03-09
Geografisk placering: Herlev / Hjortespring
Tak givet gange: 715
Takket 485 gange i 349 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Mathias og Agnes lyder da helt fantastisk :-) -Jeg stemmer for at storebror "vælger", det er da også en sød historie at kunne fortælle når hun bliver ældre...
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 19:45   #18
nibse
nibse there's a crack in everything...that's how the light gets in...(L.Cohen)

nibses avatar

Tilmeldingsdato: 04/09-10
Tak givet gange: 4,507
Takket 2,434 gange i 1,168 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af strikkemama Vis indlæg
Mathias og Agnes lyder da helt fantastisk :-) -Jeg stemmer for at storebror "vælger", det er da også en sød historie at kunne fortælle når hun bliver ældre...
ja, det er jo et udmærket argument...

den med lodtrækning er også fin - der er garanteret nogle af navnene, der ikke "må" vinde...

Hvis andre har andre gode forslag til, hvordan vi kan bestemme os, hører jeg det fortsat gerne...
Ulæste 29-11-10, 19:57   #19
Misse
Misse -
Så så man lige mig-slyngel

Misses avatar

Tilmeldingsdato: 11/08-08
Geografisk placering: Solbjerg, Fru Hamilton, Supermom, Kornblomst, KarenRose, Lonelainen og IdaK ved, hvor jeg bor
Tak givet gange: 6,191
Takket 6,335 gange i 2,709 indlæg
iTrader: 23 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af nibse Vis indlæg
ja, det er jo et udmærket argument...

den med lodtrækning er også fin - der er garanteret nogle af navnene, der ikke "må" vinde...

Hvis andre har andre gode forslag til, hvordan vi kan bestemme os, hører jeg det fortsat gerne...
Altså hvis I kan få udelukket nogle, så I har få favoritter tilbage, så prøv at kalde hende et navn højt i min. 24 timer, som om I mener det. Så får I det prøvet af højt, for ofte synes jeg, at man kan mærke indeni, om det er forkert, når man siger det højt. Og så videre til næste navn osv. Forhåbentlig er der bare eet af dem, der virker rigtigt, når I har sagt det højt flere gange i træk og også hører den anden sige det.
Følgende brugere siger tak til Misse for dette brugbare indlæg:
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 20:07   #20
kat-87
kat-87 Drømmer!
Shhhhh........ jeg skriver

kat-87s avatar

Tilmeldingsdato: 06/02-10
Geografisk placering: Roskilde
Tak givet gange: 380
Takket 449 gange i 245 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Hvad med et familienavn?

Her havde vi navnet klar inden jeg blev gravid Jeg har altid sagt at min dreng skulle hedde Waldemar og det var kæresten heldigvis enig i.

Agnes er et af mine yndlings pigenavne, så jeg synes din dreng har god smag!
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 20:14   #21
frk.sorensen
frk.sorensen får frisk luft.
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

frk.sorensens avatar

Tilmeldingsdato: 21/04-09
Geografisk placering: Mors
Tak givet gange: 696
Takket 1,027 gange i 561 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Vi har haft navne klar til vore fire børn inden fødslen. Jeg har foreslået utallige navne, kæresten sagde så ja eller nej, og dagen efter havde jeg ombestemt mig

Bjørk var vi fuldstændig enige om, vi sad og så et program med Anders Lund Madsen, og da han nævnte datterens navn, kikkede vi bare på hinanden, og sagde JA, DER VAR DET Jeg havde ellers foreslået Vibe mange gange, men det ville kæresten ikke høre tale om -før anden gang

Kan anbefale at printe navnelisten fra kirkeministeriet ud, og så gennemgå den. Den ene læser de navne højt h*n kan lide, den anden siger ja/nej/måske, og så markerer i ja/måske´erne, og sporer jer ind på NAVNET ved at gå dem igennem igen (og igen)

Vil da lige komme med et par forslag

Kirke
Ellen
Esther

Og så vil jeg da lige nævne til sidst: Det er ikke sikkert i finder NAVNET. Altså forstået på den måde, at i finder lige det navn, som bare er så fantastisk og rigtigt og perfekt. Men tro mig, når først hun har fået navnet, så er det bare helt utænkeligt at hun kunne hedde andet, så BLIVER navnet helt perfekt og rigtigt
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 20:22   #22
Kattemor
Kattemor vandre rundt i det uvisse...

Kattemors avatar

Tilmeldingsdato: 14/01-10
Geografisk placering: Stenlille, Sorø - Mor-My ved hvor
Tak givet gange: 2,514
Takket 946 gange i 476 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Vi fandt navet Kida i januar og hun er fra juli - der var ingen tvivl og ingen alternativer... Du må gerne låne

Ellers prøv at lave nogle sedler, en for hvert navn og hæng dem op rundt omkring i huset. Efterhånden som navnene bliver for "forkerte" så piller du bare sedlen ned... Tilsidst skulle der gerne kun være ét navn tilbage
Følgende brugere siger tak til Kattemor for dette brugbare indlæg:
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 20:23   #23
Saga
Saga på sagaifarver.dk
Jeg betaler husleje her!

Sagas avatar

Tilmeldingsdato: 15/01-08
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 3,283
Takket 17,483 gange i 6,323 indlæg
iTrader: 23 / 100%
Min mavefornemmelse siger mig, at hun skal hedde Nete eller Agnete .

R skulle have heddet Dagmar, hvis han var en pige, synes at det er så smukt et navn.
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 20:35   #24
MedHjertetFørst
MedHjertetFørst har skønne børn! Sgu'!
økologisk stofblefetichist

MedHjertetFørsts avatar

Tilmeldingsdato: 16/04-07
Geografisk placering: Hald By :biggrin:, v. Melby/Torup , Nordsjælland
Tak givet gange: 23,337
Takket 10,068 gange i 2,747 indlæg
iTrader: 20 / 100%
Søde Nina - det er så svært det med navne . Hyggeligt at du også spørger herinde, damerne - I promise you - er virkelig entusiastiske omkring navne

Citat:
Oprindeligt skrevet af dohva Vis indlæg
Vi valgte ud fra navne der ikke var på listen over top 10 ! Valget faldt på Nynne, men vi var også omkring Ronja

Det er bestemt svært, Nynne blev valgt en aften vi så tv og der var et par i et program der havde en datter der hed Nynne og så syntes vi hun så sød ud, så blev det bestemt.

Vi har et vennepar der venter en lille Dicte, et andet par vi kender har en Mynthe og en Liva.

Men ja det er en jungle
EEEEEELSKER MYNTE!!! Eneste grund til at vi ikke havde det på listen til Alma er jo at hun skulle hedde Møller til mellemnavn - det lyder for sært, synes jeg. Men jeg synes det er så skønt et navn, med så mange skønne toner i

Citat:
Oprindeligt skrevet af nibse Vis indlæg
De navne vi har haft i spil er:

Agnes
Asta
Emma
Ida
Josefine
Marie
Mathilde
Sofia
Thea

(Der har også været andre, men dette er det efterhånden blevet kortet ned til...)

Hvordan bar I jer ad med at skære ned og endeligt vælge så.......??

Mathias har i øvrigt også fortalt vidt og bredt, at hun skal hedde Agnes - både i børnehaven, til familien mv. Så jeg har da overvejet, at det klart ville være det letteste bare at følge ham. Men altså....
Jeg er helt enig med Mathias i at Agnes er et skønt navn - og fra jeres liste havde vi også bl.a. Sofia og Asta (og ja, venner hvis unger hedder samtlige de andre navne på den liste du skriver ) -

men jeg tænker .... er I begge i tvivl? Eller er den ene hel vild med Agnes og den anden mere loren? Og er Agnes ikke et familienavn, det synes jeg Lis sagde (ladies, Nina/Nibse er min kusine )

Herhjemme var vi 4 der var enige om Villads, jeg havde måske Valdemar - og C var i tvivl. Han ville have Severin () som jeg slet ikke lige kan med . Men længe efter at vi havde besluttet at han altså hed Villads, kunne C sidde og kigge på ham og ikke mene at det var det han egentlig hed. Nu hedder han jo også Alfred som andet navn. Og nu ER han en Villads. Selv om jeg selv ind imellem kalder ham for Linus eller endog Kornelius .

Nå, men jeg vil bare sige, at måske kan hun godt hedde noget som I ikke er sikre på før I har sagt det nogle gange?

Citat:
Oprindeligt skrevet af Misse Vis indlæg
Altså hvis I kan få udelukket nogle, så I har få favoritter tilbage, så prøv at kalde hende et navn højt i min. 24 timer, som om I mener det. Så får I det prøvet af højt, for ofte synes jeg, at man kan mærke indeni, om det er forkert, når man siger det højt. Og så videre til næste navn osv. Forhåbentlig er der bare eet af dem, der virker rigtigt, når I har sagt det højt flere gange i træk og også hører den anden sige det.
enig med Misse as usual

Citat:
Oprindeligt skrevet af frk.sorensen Vis indlæg

Og så vil jeg da lige nævne til sidst: Det er ikke sikkert i finder NAVNET. Altså forstået på den måde, at i finder lige det navn, som bare er så fantastisk og rigtigt og perfekt. Men tro mig, når først hun har fået navnet, så er det bare helt utænkeligt at hun kunne hedde andet, så BLIVER navnet helt perfekt og rigtigt
også enig her

- enestående mor til fire
MedHjertetFørst er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til MedHjertetFørst for dette brugbare indlæg:
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 20:54   #25
mullemerete
mullemerete Total ustabil!!

mullemeretes avatar

Tilmeldingsdato: 02/09-08
Geografisk placering: Ålbæk (næsten på toppen af DK)
Tak givet gange: 1,626
Takket 615 gange i 464 indlæg
iTrader: 18 / 95%
Send en besked via MSN til mullemerete Send en besked via Skype™ til mullemerete
Altså synes faktisk storebrors navn er fantastisk Agnes
MEn som Misse siger prøv et navn af, det gjorde vi og sagde at det hed han de næste to døgn, og der efter vuderede vi om det var godt eller skidt....
T var 4 uger da han fik sit navn... Havde prøvet flere forskellige der bare ikke duede... Men da mandn foreslog det og vi testede fungerede det faktisk fint, og i dag er han bare en Tinus
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 21:00   #26
luna
luna Jeg elsker mit liv
Jeg betaler husleje her!

lunas avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-07
Geografisk placering: Sønderjylland
Tak givet gange: 6,963
Takket 6,277 gange i 2,813 indlæg
Jep jeg kender det alt for godt. Vi har ved de sidste 3 ikke haft et navn før de var 7-8 uger. Og jeg hader det. Synes det er så upersonligt. Det er da fint nok de første par uger lige at se hvem det er, men så savner jeg at have et navn at kalde vidunderet.

Mine forslag :

Nadine ( som min ældtse datter)
Lucca ( Som min yngste datter) ( Officelt Lucca Maria)

Sia

Emily

Aya

Josephine

Aline ( som min mormor, Alina er dog også fint)

Melina

Sasa

Gry

Liv
luna er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til luna for dette brugbare indlæg:
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 21:08   #27
BetinaT
BetinaT Glæder sig tiljuleferien 2019 :)
Forviklet forfatter

BetinaTs avatar

Tilmeldingsdato: 10/11-07
Geografisk placering: Sønderborg
Tak givet gange: 1,950
Takket 2,695 gange i 1,122 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Her er nogle af mine favoritter:

Fenja
Flora
Smilla
Ronja
Ariana

Jeg har altid været vild med pigenavnet Ariana, og sagt at hvis jeg engang fik en pige, så skulle hun hedde Ariana - desværre nedlagte manden veto mod det navn

Edit: Nannas navn var vi enige om lige fra starten. Ved Julia havde vi oprindelig planlagt at hun skulle hedde Milla, men det passede bare ikke til hende. De første 3 dage var hun navneløs, indtil jeg læste en artikel i Familie journalen, hvor der var en der hed Julia. Jeg kiggede derefter på Julia, der lå og sov på sengen, nævnte navnet for min mand - og så blev hun til vores lille Julia. I starten kaldte min mor og svigermor hende for Julie, for dem er der så mange af. Min mor sagde også til mig, at det tog lang tid for hende at vænne sig til navnet Julia - men som hun sagde for et halvt år siden "Hun kan bare ikke være andet end en Julia"

Sidst redigeret af BetinaT; 29-11-10 kl. 21:26
BetinaT er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til BetinaT for dette brugbare indlæg:
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 21:20   #28
Imma
Imma smooth solo sailin'
SB's burger

Immas avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Svendborg
Tak givet gange: 16,651
Takket 27,086 gange i 8,356 indlæg
iTrader: 46 / 100%
Med Lukas prøvede vi også alle mulige navne, for at se, om det lige var hans navn - men det virkede ikke Så tog min mand en dag en beslutning, tror jeg Han kiggede på min liste, og sagde: Han skal hedde Lukas! Og når jeg spurgte, om det passede til ham, svarede min mand meget entusiastisk: 'JA! Ja, dét gør det. Helt sikkert'. Jeg tror, han bare ville overbevise mig, så vi kunne give vores søn et navn .

Nå, men Naomi, det kom til mig, mens jeg lå og røvkedede mig på barselsgangen på OUH. Og Lasse var helt enig.

Linus anede vi ikke, hvad skulle hedde i laaaaaang tid. Og - jeg kan faktisk ikke huske, hvordan vi besluttede os . Nå, men det gjorde vi en dag, og det er da gået godt .

Jeg synes, hun skal hedde Leah.
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 21:27   #29
TrineAarhus
TrineAarhus Mine hænder er fulde, - og mit hjerte ligeså!
Bæredygtig

TrineAarhuss avatar

Tilmeldingsdato: 06/09-06
Tak givet gange: 3,262
Takket 7,122 gange i 2,313 indlæg
iTrader: 7 / 100%
Med de to sidstefødte brugte vi timevis i sofaen med at snakke, skrive lister og mærke efter. Min mand elsker at lave top 10, top 3 og gerne een for os hver. Og på den måde, så skærer man stille og roligt ind til benet og finder de navne man kan mødes omkring.

Mor til 4 skønne unger
TrineAarhus er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til TrineAarhus for dette brugbare indlæg:
nibse (29-11-10)
Ulæste 29-11-10, 21:30   #30
Eppyfam
Eppyfam er indviklet, mens sønnike bliver udviklet

Eppyfams avatar

Tilmeldingsdato: 27/06-10
Geografisk placering: Thorsø - Callisto, Dottelue og KatarinaD ved hvor
Tak givet gange: 747
Takket 1,554 gange i 648 indlæg
Har I ikke nogle bedstemødre eller oller i familien der har nogle dejlige navne?

Victor er f.eks. opkaldt efter min mands onkel og har mellemnavn som sin farfar, som desværre døde da min mand var 5 år.

Tags
navne, pigenavne

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande