Kan vi tale om at sende børn på efterskole på søndag. - Side 6 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-08-19, 16:01   #76
Stormy-mor
Stormy-mor tre skridt bagud ..
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Stormy-mors avatar

Tilmeldingsdato: 15/03-09
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 1,983
Takket 1,278 gange i 809 indlæg
iTrader: 13 / 100%
Ja lige præsis. Besøg en masse steder
Ulæste 11-08-19, 18:52   #77
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 23/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 37,568
Takket 55,273 gange i 8,293 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Oliviasmor Vis indlæg
Hvordan har I valgt skolen?
Der er f.eks. 100 gymnastikefterskoler
Her var det også udfra interesser - lokationen var totalt underordnet, bortse fra, at det IKKE skulle være på Sjælland, fordi en del af pointen netop var at komme så langt væk, at man for alvor er på egen hånd, og ikke liiiige kan smutte hjem.
Henrik og jeg havde dog ingen krav til hvor det skulle være, som sådan, det var Lucas selv, der synes det var sjovere, hvis det var længere væk. Men jeg er i øvrigt helt enig i hans betragtning.

Vi søgte sammen for halvandet år siden, han vil gerne tage en EUX (hvor han bliver håndværker og student i samme omgang) men er usikker på håndværkerfaget, så han spurgte mig, om der fandtes en efterskole, hvor man kom igennem håndværkerfagene/mange af dem, jeg blev ham svar skyldig, men så gik søgningen i gang, og der var overraskende mange der havde den mulighed.

Ud af dem, var der hele tiden en vi vendte tilbage til, den virkede bare så meget bedre og federe.
Vi besøgte den i september sidste år, og han blev meldt ind med det samme, både han og vi var HELT solgte. Lucas så ingen grund til overhovedet at besøge andre steder. Og egentlig var vi enige, den virker som det totalt perfekte match. Vi elsker også selve grundprincippet, den er bygget på FDF-grundlaget (men er ikke en spejder skole som sådan) og deres menneskesyn var så spot on for os.

Så det var helt klart udfra interesse. Han er ellers super glad for idræt og at røre sig i det hele taget, men var meget klar i spyttet om, at han simpelthen ikke gad en idrætsefterskole.
Han ville hellere en, der dels har håndværkerfagene, dels har VIRKELIG meget udeliv/naturliv.
Nå ja, og så var det vigtigt for ham, at det ikke var en kæmpe stor efterskole, hvor det er svært at nå at lære alle at kende.
På den han er på, er de i år 77 elever (sidste år var der knap 60, så det er en noget større årgang i år - jeg mener der er plads til 80 i alt.)

Vi er lige kommet tilbage, efter at have afleveret ham, det var virkelig, virkelig mærkeligt. Min store dreng.

(Men to timer og ti minutter hver vej i bil, det var satme en lang tur ... )
irenek-h (11-08-19), Kattyhuw (11-08-19), Moogie (11-08-19), Oliviasmor (12-08-19), Skipper (11-08-19)
Ulæste 11-08-19, 19:41   #78
DortheR
DortheR Stronger
I am woman, hear me roar

DortheRs avatar

Tilmeldingsdato: 07/05-06
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 4,409
Takket 6,695 gange i 2,487 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg er også lige landet på frb. Jeg kom til at tude, da vi krammede farvel, ville have ventet til turen hjem, menndet var umuligt. Så sendte vi sønnike ind inden klasseværelse, hans familiegruppe skulle mødes i...og tog af sted. Det er ret mærkeligt det her
Ulæste 11-08-19, 19:56   #79
*smølfine*
*smølfine* Træner til kvindeløb....

*smølfine*s avatar

Tilmeldingsdato: 24/05-09
Geografisk placering: Ølsted
Tak givet gange: 1,978
Takket 2,009 gange i 1,046 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Det gik super fint med at aflevere.. Men kan godt mærke at han er noget ramt af at skulle undvære kæreste i 2 uger...

Jeg tror dog det kommer til at gå fint

Jeg kan ikke beslutte hvor meget jeg kommer til at savne ham i hverdagene... Han har her de sidste måneder startet en kæmpe løsrivelse så han vælger os lidt fra og jeg har givet ham så meget plads som det nu kan lade sig gøre når man er en familie der skal fungere også.

Ved ikke om vi hører fra ham før om 2 uger når han (forventer jeg) skal hjem på weekend
Ulæste 11-08-19, 20:34   #80
Titta
Titta kaffe må der til:-D
Vild Halthe-slyngel

Tittas avatar

Tilmeldingsdato: 25/05-06
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 4,801
Takket 5,373 gange i 2,588 indlæg
iTrader: 26 / 100%
Her gik afleveringen også godt, jeg fandt det ret nemt for han var helt rolig Vi kunne se i Tv Nord 19.30 at han smilede og så glad ud - perfekt at de kom forbi når forældrene var sendt afsted
Ulæste 11-08-19, 22:15   #81
babyflunk
babyflunk ER beboer på Christiansø :-)
Overvejer forandring

Forhandler

babyflunks avatar

Tilmeldingsdato: 14/06-06
Geografisk placering: Christiansø
Tak givet gange: 3,882
Takket 5,898 gange i 2,595 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Så har jeg også afleveret. Lidt sjovt at der faktisk er tre slyngebørn - måske flere - der skal gå sammen. Det er en kristen efterskole, så lige de her tre har nok søgt lidt det samme
Jeg skal nå en færge i Ystad, så farvelkram blev lidt hektisk, og det kunne jeg godt mærke ikke var helt godt. Men godt vi ikke trak den, for jeg kom kun frem til færgen 10 min før tid.

Min krop gider så ikke køre mere bil nu. Godt 8 timer på 1 1/2 døgn må være rigeligt
babyflunk er offline   Besvar med citat
Ulæste 14-08-19, 17:10   #82
Fru Sole
Fru Sole Er så velsignet
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Fru Soles avatar

Tilmeldingsdato: 18/06-10
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 6,770
Takket 3,041 gange i 1,097 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af babyflunk Vis indlæg
Så har jeg også afleveret. Lidt sjovt at der faktisk er tre slyngebørn - måske flere - der skal gå sammen. Det er en kristen efterskole, så lige de her tre har nok søgt lidt det samme
Jeg skal nå en færge i Ystad, så farvelkram blev lidt hektisk, og det kunne jeg godt mærke ikke var helt godt. Men godt vi ikke trak den, for jeg kom kun frem til færgen 10 min før tid.

Min krop gider så ikke køre mere bil nu. Godt 8 timer på 1 1/2 døgn må være rigeligt
Hvilken efterskole er det?
Ulæste 14-08-19, 17:38   #83
babyflunk
Overvejer forandring

Forhandler

babyflunks avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Fru Sole Vis indlæg
Hvilken efterskole er det?
Det er Rudehøj Efterskole. Ældsten har også gået der og var rigtig glad for det. Vi er så trygge ved at sende dem derhen, når vi selv er mega langt væk
Ulæste 14-08-19, 18:21   #84
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:

Lucas´efterskole er også en kristen efterskole - men det er ikke det vi har søgt efter, det kom bare med i posen, fordi den matchede alle de andre ting han ønskede.
Ulæste 14-08-19, 18:48   #85
DortheR
DortheR Stronger
I am woman, hear me roar

DortheRs avatar

Tilmeldingsdato: 07/05-06
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 4,409
Takket 6,695 gange i 2,487 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Har jeres børn kontaktet jer? Min søn får først sin mobil tilbage på fredag...men han skal selv kontakte mig, jeg vil ikke puste til en evt hjemve ved at skrive til ham. Han ved, at intet nyt betyder godt nyt begge veje fra.
Ulæste 14-08-19, 19:01   #86
Dorte
Dorte rydder op og rydder ud og ... :-)
Slyngelmor

Dortes avatar

Tilmeldingsdato: 16/05-06
Geografisk placering: Østjylland
Tak givet gange: 1,313
Takket 2,654 gange i 1,428 indlæg
iTrader: 26 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af DortheR Vis indlæg
Har jeres børn kontaktet jer? Min søn får først sin mobil tilbage på fredag...men han skal selv kontakte mig, jeg vil ikke puste til en evt hjemve ved at skrive til ham. Han ved, at intet nyt betyder godt nyt begge veje fra.
Min har skrevet et par sms'er og i dag har vi så snakket sammen - på hendes initiativ. Hun ville bare gerne fortælle Jeg (vi) har bevidst ikke kontaktet hende, men ladet hende tage initiativet. Men jeg synes også det er vigtigt at de ikke føler sig hægtet af familien, så det er en balancegang.
Ulæste 14-08-19, 19:48   #87
*smølfine*
*smølfine* Træner til kvindeløb....

*smølfine*s avatar

Tilmeldingsdato: 24/05-09
Geografisk placering: Ølsted
Tak givet gange: 1,978
Takket 2,009 gange i 1,046 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg har intet hørt... Havde forklarer manden han ikke skulle skrive eller ringe fordi det er så vigtigt de får lov at falde til..... Mandag skrev manden alligevel for at høre om han havde det godt... Det har han heldigvis...

De må gerne have deres tlf mellem 20 og 7 resten af tiden skal den ligge i værdiboksen på deres værelse...
Ulæste 14-08-19, 20:28   #88
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Her skal mobilerne være på værelset fra 7-15, og hvis man absolut skal kontakte dem, skal det være ml. 18.30 og 19.30, hvor de har stilletime/lektietid, og skal være på værelserne.

Vi har skrevet sammen hver aften, men på hans initiativ. Der er nogle ting der har været overraskende svært for ham, så han har - overraskende nok - vildt meget brug for det. Det handler primært om Louise, at det er svært, at de andre ikke ved det, ikke har kendt hende, og at han ikke har fået fortalt om hende, mest fordi han ikke vil behandles anderledes (hvorfor han har insisteret på, at vi ikke fortalte det til hans kontaktlærer da de mødte ind i søndags - han ville selv) - så det er bare en hurdle der er lidt svær at få hul på.
Det er såmænd ikke fordi han vil tale om hende hele tiden, men bevidstheden om, at ingen omkring ham, kender til Louise, synes han er super svært.

Han glæder sig enormt til at den normale skolegang starter på mandag.

Men han er glad nok for at være der, og de andre er søde.

Jeg troede jo, at vi nærmest intet ville høre, før han kommer hjem på næste torsdag, så det har været lidt af en overraskelse, at høre fra ham hver aften egentlig, men situationen er trods alt særlig, når man lige har mistet en søster - så jeg synes det er super fint, at han tør at skrive, at han er mega ked af det, og bede om råd til, hvordan han får hul på bylden.
*smølfine* (14-08-19), babyflunk (14-08-19), DortheR (15-08-19), irenek-h (14-08-19), Kattyhuw (15-08-19), Majer80 (14-08-19), Oliviasmor (14-08-19), Sienna (14-08-19), Tanteette (14-08-19)
Ulæste 14-08-19, 20:29   #89
babyflunk
Overvejer forandring

Forhandler

babyflunks avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Lucas´efterskole er også en kristen efterskole - men det er ikke det vi har søgt efter, det kom bare med i posen, fordi den matchede alle de andre ting han ønskede.
Lunas efterskole er den eneste med tilknytning til Dansk Oase, og da vi kender en del der kommer der, kender vi også en del af forældrene - og også nogle fra min opvækst helt andre steder i landet
Der er nu også en del der ikke kommer fra en kristen baggrund på skolen

Hvilken skole går Lucas på?
Ulæste 14-08-19, 20:32   #90
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Lunas efterskole er den eneste med tilknytning til Dansk Oase, og da vi kender en del der kommer der, kender vi også en del af forældrene - og også nogle fra min opvækst helt andre steder i landet
Der er nu også en del der ikke kommer fra en kristen baggrund på skolen

Hvilken skole går Lucas på?
Kongeådalens Efterskole - den bygger på FDF´s “principper” - eller værdigrundlag, om du vil.

Vi er kristne, men måske nok mere kultur-kristne, vi beder ikke bøn, eller går regelmæssigt i kirke. Det gør de i øvrigt heller ikke på skolen.

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande