Trin for trin billeder af Santa Toss - rygbæring i MT - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Bæreinstruktioner > Links med bæreinstruktioner > Mei tai
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 16-03-10, 08:52   #1
Hunpingvin
Hunpingvin er en heldig kartoffel!
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Tilmeldingsdato: 17/11-09
Geografisk placering: Buddinge
Tak givet gange: 5,038
Takket 7,659 gange i 2,551 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Trin for trin billeder af Santa Toss - rygbæring i MT

Jeg har med anmani's hjælp fået taget en hel billedeserie af hvordan jeg "santa toss'er" Natasja når hun skal bæres på ryggen i MT. Jeg gør det stort set hver dag så har en vis øvelse i det og hjælper meget gerne hvis nogen vil have RL demo

SKulderstropperne under armene på barnet.

Godt fat i skulderstropperne

Og så op over skulderen med hende. Nu vejer Natasja sine 13 kilo så jeg bruger to hænder, men ellers er det vigtigste at lægge mærke til at hun stort set hviler på min højre underarm. jeg bruger stort set kun venstre til at sikre og styre med.

Jeg læner mig forover i det jeg kaster hende så hun lander på min ryg.

Jeg har godt fat i skulderstropperne og eftersom hun har dem i armhulerne kan hun ikke ryge nogen steder. Jo til siderne, men så har jeg den anden hånd fri til at hive fat i buksebagen på hende hvis hun glider til siden. Og hun kan sagtens glide kontrolleret ned hvis jeg mærker at hun ikke er landet ordentligt på ryggen fordi hun netop har stropperne under armene.

Så skal jeg om og have fat i mavestroppen. Læg mærke til at jeg har skulderstropperne godt klemt sammen mellem knæene. Så jeg har stadig fat i hende. Det er lidt forskelligt om det er nemmest at famle efter mavestroppen mellem barnets ben som her...

Eller uden på benene som her. Natasja er jo efterhånden lidt langbenet og hun er som det ses ikke så god til at få benene ud til siderne når hun lander på ryggen. Så jeg må gøre lidt begge dele for at få fat i dem afhængig af hvordan hun og panelet lige er landet

Og så bindes mavestroppen. Mange har lavet en dobbeltsyning på den ene side af mavestroppen så man kan fornemme om den er snoet når man får den om på forsiden. Skulderstropperne er stadig godt forankret mellem knæene.

Så skal skulderstropperne fordeles.

Og så retter jeg mig op og hopper hende godt ned. Hun er ikke hardcore slyngebarn så numsen kommer ikke sååå langt ned i panelet. Hun sidder meget aktivt.

Den ene skulderstrop kommer igen mellem knæene mens den anden føres rundt om barnets numse. Og imens kan barnet lige sætte mors hår som kom i uorden

Her bagfra. Den første strop kom vist liiidt langt op af hendes ryg Når første skulderstrop er ført rundt om numsen og under barnets ben kan den igen forankres mellem knæene.

Når begge stropper er rundt om numsen på barnet så kan de bindes ved hoftestroppen eller føres op gennem skulderstroppen som jeg gør her.

Jeg binder "pæne bryster". Ikke fordi de er så specielt store men fordi jeg har astma. Og hvis jeg binder tibetansk så synes jeg at hele min brystkasse bliver klemt sammen så jeg ikke kan få luft. Men jeg bryder mig heller ikke om at binde nede på maven da Natasja er så stor og tung at jeg gerne vil have den ekstra støtte det giver at føre dem op gennem skulderstroppen.

Voila - et styks barn på ryg

Håber det er brugbart for dem der gerne vil i gang med rygbæring og som er lidt usikre på at få barnet derom Jeg vil anbefale at man øver over en madras de første par gange - det gjorde vi.
The Following 10 Users Say Thank You to Hunpingvin For This Useful Post:
Camilla S (16-03-10), KatarinaD (04-12-10), Kundera (04-07-13), lilliemor (29-03-10), Lotus80 (07-09-10), maj77 (19-03-11), MarenKi (01-07-11), Miksun (16-03-10), pandora (09-07-10), Stinesommerfugl (22-03-10)
Ulæste 16-03-10, 08:58   #2
Mildbasse
Mildbasse Skifter navn til Fru Skykonge Ostebjælke. Kald mig det når du ser mig i Salling :-D
Jeg betaler husleje her!

Mildbasses avatar

Tilmeldingsdato: 19/12-07
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 8,412
Takket 18,248 gange i 5,844 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Meget flot beskrivelse! Tak.

Binder pæne bryster? Kender jeg ikke. -Det ser ud som om, du kører den igennem under armen?

Hvor sikre er i andre på, at i kan holde godt fast med knæene? Jeg synes altså ikke mine knæ er særlig stærke på den vis.
Hunpingvin (16-03-10)
Ulæste 16-03-10, 09:16   #3
Kritter
Kritter søvn er undervurderet
Slyngerupper

Kritters avatar

Tilmeldingsdato: 15/10-07
Geografisk placering: Slangerup
Tak givet gange: 1,323
Takket 1,641 gange i 960 indlæg
iTrader: 24 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Mildbassen Vis indlæg

Binder pæne bryster? Kender jeg ikke. -Det ser ud som om, du kører den igennem under armen?

Hvor sikre er i andre på, at i kan holde godt fast med knæene? Jeg synes altså ikke mine knæ er særlig stærke på den vis.
Meget sikre, men det skal være knæ ikke bare lår så
Om ikke andet kan man mærke hvid stropperne begynder at glide og så fange dem så de kan komme bedre på plads.
Ulæste 16-03-10, 09:51   #4
fruP
fruP :-)
Bæredygtig omslyngende viklemor

fruPs avatar

Tilmeldingsdato: 04/05-08
Tak givet gange: 2,301
Takket 4,967 gange i 2,814 indlæg
iTrader: 14 / 100%
for en udførlig instruktion - med smukke og søde modeller
Hunpingvin (16-03-10)
Ulæste 16-03-10, 09:55   #5
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 2,968
Takket 24,849 gange i 8,101 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Nice

Den der pæne bryster-finte har jeg ikke set før. Må prøves.
Følgende brugere siger tak til liv for dette brugbare indlæg:
Hunpingvin (16-03-10)
Ulæste 16-03-10, 09:58   #6
TinaB
TinaB my plan is to stay
Jeg betaler husleje her!

TinaBs avatar

Tilmeldingsdato: 04/12-08
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 8,002
Takket 6,478 gange i 1,839 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Super fin instruktion med billeder und alles Det er lige præcist sådan jeg kaster Lauge på ryggen også.... kan faktisk ikke rigtigt andre måder

Edit: jeg binder mest tibetansk

Sidst redigeret af TinaB; 16-03-10 kl. 10:00
TinaB er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til TinaB for dette brugbare indlæg:
Hunpingvin (16-03-10)
Ulæste 16-03-10, 10:05   #7
Camilla S
Camilla S har tabt sig det hun skulle jubiiii!
Shhhhh........ jeg skriver

Camilla Ss avatar

Tilmeldingsdato: 21/01-08
Geografisk placering: Charlottenlund
Tak givet gange: 753
Takket 604 gange i 317 indlæg
iTrader: 10 / 100%
Meget fin instruktion!
Hunpingvin (16-03-10)
Ulæste 16-03-10, 15:49   #8
Hunpingvin
Hunpingvin er en heldig kartoffel!
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Tilmeldingsdato: 17/11-09
Geografisk placering: Buddinge
Tak givet gange: 5,038
Takket 7,659 gange i 2,551 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Mildbassen Vis indlæg

Ja jeg kører dem igennem under armene og binder dem under brysterne. Jeg mener at det mest normale er at krydse dem foran inden man kører dem gennem skulderstropperne - det er det der kaldes tibetansk. Men hvis man har store bryster så bliver de på det nærmeste delt midt over og ligner, som anmani siger, "fire vilde grise".

Og ved ikke at krydse stropperne foran så deler man ikke sine store bryster midt over og de bliver derved pæne - deraf navnet "pæne bryster"

Og ja - jeg synes jeg har ret godt fat med knæene. Og ellers så kan man, som Kritter siger, mærke at de er ved at glide og så få fat i dem inden de gør det.
The Following 4 Users Say Thank You to Hunpingvin For This Useful Post:
JemKem (21-05-10), Kundera (04-07-13), Mildbasse (16-03-10), Sopnah (16-08-10)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande