Kat og flytning - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 22-01-19, 16:24   #1
Salling
Salling har ikke brugt den nye funktion...
Jeg betaler husleje her!

Sallings avatar

Tilmeldingsdato: 09/03-08
Geografisk placering: Århus (MarenKi og Marajo ved hvor)
Tak givet gange: 7,049
Takket 4,069 gange i 2,004 indlæg
iTrader: 9 / 100%
Send en besked via MSN til Salling
Kat og flytning

Hvordan gør vi bedst?

Jeg er med på den skal være inde de første 1-2 uger i nyt hus, men hvad på selve flyttedag hvor vi går ind og ud af først det ene så det andet hus.... Den kan jo ikke være i transportable hele dagen og vil bestemt heller ikke være glad for et værelse så lang tid.... Men tør heller ikke satse på hun kommer hjem i løbet af dagen når vi kommer til at bokse rundt med kasser hele tiden
Ulæste 22-01-19, 17:23   #2
KatarinaD
KatarinaD YAY! I did it!
Jeg betaler husleje her!

KatarinaDs avatar

Tilmeldingsdato: 20/08-10
Geografisk placering: Vindum ved Bjerringbro
Tak givet gange: 15,550
Takket 9,934 gange i 3,105 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Salling Vis indlæg
Hvordan gør vi bedst?

Jeg er med på den skal være inde de første 1-2 uger i nyt hus, men hvad på selve flyttedag hvor vi går ind og ud af først det ene så det andet hus.... Den kan jo ikke være i transportable hele dagen og vil bestemt heller ikke være glad for et værelse så lang tid.... Men tør heller ikke satse på hun kommer hjem i løbet af dagen når vi kommer til at bokse rundt med kasser hele tiden
Vi lukkede vores inde i et rum i det nye hus med kattebakke, mad og vand (og en bluse, der kan lide at ligge på med duft af mig). Først sent om aftenen, da børnene var lagt, og der var helt ro på, lukkede vi den ud i resten af huset. De første gange udenfor havde jeg den i sele. Det var godt. Den prøvede at springe væk et par gange.
Omkring haven spredte jeg grus med tis og pøller fra kattebakken, så jeg markerede er revir.
Efter to-tre gange i sele lukkede vi den ud, hvor vi også var ude, og den fandt tryghed ved os. Derefter var alt fint.

Sendt fra min SM-A530F med Tapatalk

"Det er helt umuligt" sagde tvivlen. "Og ganske farligt" sagde frygten. "Og helt unødvendigt" sagde fornuften. "Gør det alligevel!" hviskede hjertet
KatarinaD er offline   Besvar med citat
The Following 10 Users Say Thank You to KatarinaD For This Useful Post:
aejster (30-01-19), Bogfinken (29-01-19), Katja (26-01-19), MarenKi (22-01-19), MedHjertetFørst (24-01-19), meyervip (29-01-19), Salling (22-01-19), Seebach (22-01-19), Sienna (22-01-19), sommerregn (24-01-19)
Ulæste 22-01-19, 18:13   #3
KatarinaD
KatarinaD YAY! I did it!
Jeg betaler husleje her!

KatarinaDs avatar

Tilmeldingsdato: 20/08-10
Geografisk placering: Vindum ved Bjerringbro
Tak givet gange: 15,550
Takket 9,934 gange i 3,105 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Hov... Den kom 'frit' ud ca 10 dage efter vi flyttede. Jeg havde planlagt to uger, men det var ikke nødvendigt

"Det er helt umuligt" sagde tvivlen. "Og ganske farligt" sagde frygten. "Og helt unødvendigt" sagde fornuften. "Gør det alligevel!" hviskede hjertet
KatarinaD er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til KatarinaD for dette brugbare indlæg:
Salling (22-01-19)
Ulæste 22-01-19, 18:20   #4
Seebach
Seebach har ikke brugt den nye funktion...
Fast inventar

Seebachs avatar

Tilmeldingsdato: 16/03-07
Geografisk placering: Helsingør
Tak givet gange: 2,425
Takket 3,168 gange i 1,125 indlæg
Send en besked via MSN til Seebach
Jeg vil også sige, at et værelse med en kattebakke, mad, vand og en lukket dør i det nye hus vil være det bedste på flyttedagen. Og så først lade hende kom ud af værelset, når der er kommet ro på renderiet.

Nej, hun vil ikke være glad for det - men der er nok ikke ret meget omkring jeres flytning, hun vil være glad for, så grundlæggende handler det om at skabe så meget ro omkring hende som muligt.

Når man introducerer en kat til et nyt hjem er det i øvrigt helt normalt at starte med et lille afgrænset område. Det er tryggest for katten, at den kan overskue et nyt område - og det er alt andet lige lettere, når man starter med en lille bid ad gangen.

Held og lykke med flytningen!
The Following 3 Users Say Thank You to Seebach For This Useful Post:
lullu (25-01-19), Salling (22-01-19), Speltmor (22-01-19)
Ulæste 22-01-19, 22:00   #5
morT4
morT4 ..
Stædigt stof-b(L)esat

morT4s avatar

Tilmeldingsdato: 01/04-08
Geografisk placering: Sydsjælland
Tak givet gange: 4,327
Takket 5,218 gange i 2,730 indlæg
iTrader: 35 / 100%
Jeg lukkede min ind i et kælderrum med mad og kattebakke, der var også et vindue hun kunne sidde og kigge i. Nej hun var ikke super lykkelig for dem løsning, men det var altså bedre end hun stak af, eller farede forvirret rundt mellem flyttekasser, åbne døre, biler og fødder.

Hun blev flyttet over inden alt begyndte om morgenen og først lukket ud i lejligheden om aftenen da der var ro, jeg tjekkede hende et par gange i kælderrummet i løbet af dagen.
Hun kom ud i haven i sele efter et par uger og endnu en uge efter kunne hun selv finde hjem.

Hun er en kat super følsom for forandring og da en bestemt slyngel hjalp med hele flytningen, så forbandt katten hende med selve det at der sker en forandring, så når hun kom ind i mit hjem efter flytningen er katten super på vagt, ala “hende igen, hvad sker der nu”

knib, knib, knib, knib.
morT4 er offline   Besvar med citat
The Following 6 Users Say Thank You to morT4 For This Useful Post:
Bogfinken (29-01-19), Imma (24-01-19), KatarinaD (23-01-19), Koby (23-01-19), Salling (23-01-19), Sienna (29-01-19)
Ulæste 24-01-19, 09:02   #6
Imma
Imma smooth solo sailin'
SB's burger

Immas avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Svendborg
Tak givet gange: 16,907
Takket 27,591 gange i 8,481 indlæg
iTrader: 46 / 100%
Jeg ved sgisme ikke lige, hvor jeg skal gøre af min kat, når nu vi skal flytte Der er ikke rigtigt noget ekstra-rum. Jeg overvejer bare at smide hende udenfor, mens vi render rundt herinde
Ulæste 24-01-19, 09:38   #7
Salling
Jeg betaler husleje her!

Sallings avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Imma Vis indlæg
Jeg ved sgisme ikke lige, hvor jeg skal gøre af min kat, når nu vi skal flytte Der er ikke rigtigt noget ekstra-rum. Jeg overvejer bare at smide hende udenfor, mens vi render rundt herinde
Men hvordan vil du så få fat i den når tid er og i skal forlade nuværende bolig?

Tror vi ender med at gøre et rum klar i det nye hus som katten kommer ud i aftenen inden vi flytter. Når der så er ro på næste aften efter flytningen kan hun komme ud i resten af huset.
Ulæste 24-01-19, 09:48   #8
Imma
Imma smooth solo sailin'
SB's burger

Immas avatar

Citat:
Men hvordan vil du så få fat i den når tid er og i skal forlade nuværende bolig?

Tror vi ender med at gøre et rum klar i det nye hus som katten kommer ud i aftenen inden vi flytter. Når der så er ro på næste aften efter flytningen kan hun komme ud i resten af huset.
Min kat er MAJET magelig Og vil helst være indenfor hele tiden. Så jeg er ret sikker på, hun står ude foran terrassedøren, når jeg kommer og skal hente hende .. Faktisk vil jeg tro, hun står foran terrassedøren al den stund, vi flytter ting
Bogfinken (29-01-19), Salling (24-01-19)
Ulæste 29-01-19, 09:51   #9
Sienna
Sienna er bare godt gammeldags glad
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 35,898
Takket 21,727 gange i 10,963 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Min datter er lige flyttet med kat og det hele.
Han har så haft en 10 dage stay over hos mig hvilke er lidt skørt for nu er han faktisk faldet til her, også selvom min kat skælder ham ud

Men hun satte ham i transportkasse og flyttedes ham og hans fyldte men renset ( for kattelort ) kattebakke ind i mit badeværelse .
Der var han det første døgn. Han var ret bekymret i starten selvom han ellers en en stor bad a... 8 kg kat

Så fik han lov til at komme frit i huset -først mens vi var hjemme og efter nogle dage også når vi var afsted.
Han flytter så ned i lejlighed i dag - Emma har valgt at hun lige ville være færdige med at slæbe møbler ind så han ikke risikere at smutte ud .
Vi flytter kattebakke mv igen .
Tænker at han får lidt fred -så ud i hele lejlighed , der er jo ikke en duuum extra kat at tage hensyn til nu.
Og så efter en uges tid måske ud på fri fod i haven - hun talte om evt at ha ham i sele i haven de første dage så han kan fornemme hvor han bor.
Men ideen med lidt kattegrus drysset rundt i haven er god.
Ulæste 30-01-19, 20:44   #10
Salling
Jeg betaler husleje her!

Sallings avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Sienna Vis indlæg
Min datter er lige flyttet med kat og det hele.
Han har så haft en 10 dage stay over hos mig hvilke er lidt skørt for nu er han faktisk faldet til her, også selvom min kat skælder ham ud

Men hun satte ham i transportkasse og flyttedes ham og hans fyldte men renset ( for kattelort ) kattebakke ind i mit badeværelse .
Der var han det første døgn. Han var ret bekymret i starten selvom han ellers en en stor bad a... 8 kg kat

Så fik han lov til at komme frit i huset -først mens vi var hjemme og efter nogle dage også når vi var afsted.
Han flytter så ned i lejlighed i dag - Emma har valgt at hun lige ville være færdige med at slæbe møbler ind så han ikke risikere at smutte ud .
Vi flytter kattebakke mv igen .
Tænker at han får lidt fred -så ud i hele lejlighed , der er jo ikke en duuum extra kat at tage hensyn til nu.
Og så efter en uges tid måske ud på fri fod i haven - hun talte om evt at ha ham i sele i haven de første dage så han kan fornemme hvor han bor.
Men ideen med lidt kattegrus drysset rundt i haven er god.
Her er hun nu efter 1 1/2 døgn lukket ud i 2/3 af huset. Går stadig tilbage til 1. Værelse el under vores seng som i dag er samlet og gammelt gemmested men også på opdagelse. Lidt utryg ved det hele men også nysgerrig.
Ift kattegrus i haven er jeg lidt i tvivl for vi har ikke som sådan grus men det der "krystal" noget som holder længe det ved jeg ikke lige om jeg har lyst at smide i haven /naturen
Følgende brugere siger tak til Salling for dette brugbare indlæg:
Sienna (30-01-19)
Ulæste 30-01-19, 21:04   #11
Sienna
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Citat:
Her er hun nu efter 1 1/2 døgn lukket ud i 2/3 af huset. Går stadig tilbage til 1. Værelse el under vores seng som i dag er samlet og gammelt gemmested men også på opdagelse. Lidt utryg ved det hele men også nysgerrig.
Ift kattegrus i haven er jeg lidt i tvivl for vi har ikke som sådan grus men det der "krystal" noget som holder længe det ved jeg ikke lige om jeg har lyst at smide i haven /naturen
Vi har kun smidt lidt lorte fra kattegrusset da han også bruger det der krystal noget.
Jeg vil sige han dørst blev sådan nogenlunde tryg ved mit hus efter 5-6 dage Så det var lidt synd at han flyttede videre.
Ulæste 31-01-19, 03:02   #12
Muminille
Muminille Kan ikke skrive vi! Alle ord der starter med vi... Er nok vi!
Jeg betaler husleje her!

Muminilles avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 11,280
Takket 6,479 gange i 2,727 indlæg
Hvad filan er i allerede flyttet troede først det var om en måneds tid!! Knus! Erik stadig mega glade for huset? Glæder mig mega meget til at se det engang
Ulæste 31-01-19, 08:42   #13
Salling
Jeg betaler husleje her!

Sallings avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Muminille Vis indlæg
Hvad filan er i allerede flyttet troede først det var om en måneds tid!! Knus! Erik stadig mega glade for huset? Glæder mig mega meget til at se det engang
Vi fik nøgler 1.12 sååååå men ja flyttedag var tirsdag (mens de store er på ski med mormor mf. )
Min umiddelbare mavefornemmelse er rigtig god. Selvfølgelig finder vi noget rundt om i huset man kunne ønske anderledes men der er jo altså ikke et nyt hus så... Men altså byen, beliggenheden osv og egentlig også huset som udgangspunkt, ja god mavefornemmelse
Glæder mig til at invitere på strik, damefest, housewarming mm
The Following 5 Users Say Thank You to Salling For This Useful Post:
Bogfinken (01-02-19), Imma (01-02-19), KatarinaD (31-01-19), MarenKi (31-01-19), Muminille (31-01-19)
Ulæste 03-02-19, 12:05   #14
Imma
Imma smooth solo sailin'
SB's burger

Immas avatar

Min kat blev lukket ud og var så ude en stor del af tiden, men inde jævnligt, fordi hun simpelthen ikke kunne forstå, hvad al den uro skulle til for. Så hun gik hvileløst rundt inde og sad og stirrede ind ude Hun hader uro og mange mennesker og fortrækker som regel, men hun var vist træt og ville gerne sove Nåmen, dét kunne hun så ikke.

Da alt var flyttet, proppede jeg hende i transportbur, og så installerede vi hende på mit soveværelse. Der lå hun i min seng!! (noget hun ellers ikke må ) hele aftenen, og da jeg skulle sove, rykkede hun ned i sin kurv. Senere kom hun op til mig og sov lidt, inden hun lagde sig i sin kurv igen.

Først til formiddag bad hun om at komme ud fra værelset, og nu har hun undersøgt hele huset i flere omgange, og hviler på en ledig plads i stuen Hun kigger ud, men har endnu ikke bedt om at komme udenfor. Gad vide hvor lang tid der går ...
Bogfinken (03-02-19), Kattyhuw (03-02-19), Salling (03-02-19), Sienna (03-02-19)
Ulæste 03-02-19, 22:04   #15
Sienna
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Emsens kat smuttede ud forleden - uden at hun havde spredt kattegrus rundt og han kommer så fint tilbage - er vist ret magelig så det er rarest at komme hjem
Imma (03-02-19), Salling (04-02-19)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande