Virkelig brug for hjælp (svært valg ang. barsel) - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 02-02-18, 10:29   #1
sarabambara
sarabambara har ikke brugt den nye funktion...
Træslyngel

sarabambaras avatar

Tilmeldingsdato: 13/05-17
Tak givet gange: 456
Takket 39 gange i 14 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Virkelig brug for hjælp (svært valg ang. barsel)

Jeg håber sådan, jeg kan få nogle tanker/overvejelser/erfaringer fra jer, så jeg kan tage en beslutning!!

Jeg er gravid med termin midt i maj, og jeg er pædagogstuderende. Jeg er enlig forsørger. Jeg er blevet fuldtidssygemeldt i går fra min 3. Praktik grundet graviditetsgener, hvorfor jeg alligevel ikke når at gennemføre praktikperioden, som ellers var planen.

Nu står jeg så i den situation, at jeg skal finde ud af, hvordan jeg skal afholde min barsel ift mit studie. Jeg skal starte direkte i praktik i en daginstitution efter barsel. Jeg har to muligheder:

1. Opstart 1.2.2019 og afsluttet 31.5.2019
2. Opstart 1.6.2019, afsluttet 31.11.2019

Mulighed 1 betyder, at jeg kun når at holde cirka 8 mdr. barsel, og min lille datter derfor ikke er meget mere end ca. 7 mdr., når hun skal starte i institution. Det huer mig virkelig ikke! Jeg synes personligt, det er tidligt at starte - og jeg ved heller ikke, hvilken institution, jeg kommer i praktik i. Jeg kan risikere, det er med aftenmøder, og et stykke væk, så hun får under alle omstændigheder nok ret lange dage. Til gengæld er praktikperioden kun fire mdr., og jeg kan gemme min resterende barselsorlov og afholde senere.

Mulighed 2 er hun omkring et år, og hun kan få en stille og rolig opstart, måske en måned før - hvor hun kan lande, og jeg kan blive hjemme med hende ved opstarts-sygdomme.