Børn alene på strandtur - Side 3 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-06-19, 11:54   #31
morT4
morT4 Suk!
Stædigt stof-b(L)esat

morT4s avatar

Tilmeldingsdato: 01/04-08
Geografisk placering: Sydsjælland
Tak givet gange: 4,196
Takket 4,722 gange i 2,538 indlæg
iTrader: 35 / 100%
Er de modne nok til at reagere i forhold til uventede hændelser, skærer en sig på noget i vandet, (er sket) falder en på de store sten på anden side af broen, (er sket) går kammeraterne hjem uden at give besked, (er sket) er der pludselig en hundeejer der synes det fint deres store hund er løs imellem badegæster deriblandt mindre børn. (er sket)
Jeg ser på om de kan reagere i forhold til den slags, ikke om de kan svømme. Og det kan mine på 11 og 13 år ikke.
Reagere altså. Svømme er mest til husbehov.

knib, knib, knib, knib.
morT4 er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til morT4 for dette brugbare indlæg:
Katja (11-06-19)
Ulæste 11-06-19, 13:50   #32
Saxifraga
Saxifraga træt og glad
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Saxifragas avatar

Tilmeldingsdato: 08/06-12
Geografisk placering: Longyearbyen, Svalbard
Tak givet gange: 6,206
Takket 4,764 gange i 1,712 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg vil sige at de både skal kunne være fornuftige og svømme og de to ting samtidig. Det er der jeg synes det bliver krævende. At de skal kunne håndtere uventede og måske vanskelige situationer, samtidig med at de skal kunne svømme eller i hvertfald klare sig ud af vandet. Det er der jeg synes det bliver mere krævende end at være fornuftig på tørt land. Eksemplet med at skære sig på en sten synes jeg er godt. Eller komme under en bølge/ i strøm eller at den/de kammerater de er afsted med vil på dybere vand/ er mere modige/ dårligere svømmere end de havde regnet med.
liv (12-06-19), MarenKi (11-06-19), Moogie (11-06-19)
Ulæste 11-06-19, 13:56   #33
Madam skrald
Madam skrald er på vej tilbage...men hvor??
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Madam skralds avatar

Tilmeldingsdato: 05/06-09
Geografisk placering: 1200 km nord for Vanløse
Tak givet gange: 2,642
Takket 4,528 gange i 1,346 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Da Anton sidste år spurgte om hvorfor han ikke måtte, når nu han både er fornuftig og god til at svømme.

Jeg spurgte ham om han havde lyst til at stå alene med ansvaret, hvis Hans pludselig fik problemer, om han tænkte at han uden videre kunne redde ham op, yde førstehjælp og ringe efter hjælp.
Det havde han ikke lyst til.

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk
The Following 4 Users Say Thank You to Madam skrald For This Useful Post:
Fru Solskin (12-06-19), Ginewer (12-06-19), Katja (11-06-19), MarenKi (11-06-19)
Ulæste 11-06-19, 14:52   #34
p1nille
p1nille arbejder på fuld tryk (og lidt til)
Silkeslyngende didymor
Administrator

p1nilles avatar

Tilmeldingsdato: 28/01-07
Geografisk placering: Brøndby
Tak givet gange: 12,466
Takket 12,321 gange i 6,373 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Alt det med at kunne håndtere uventede situationer, skal de da også kunne, hvis de er alene hjemme, eller kører alene med offentlig transport.
Leonora har fulgt Rosalina i skole i to år nu (de har ca. 1 times transport til skole).

Hvis det er en øde strand skal man være meget mere forsigtig, det er jeg også selv.

Umiddelbart tænker jeg, at det også må afhænge, hvor besøgt stranden er.

Sidst redigeret af p1nille; 11-06-19 kl. 14:55
p1nille er offline   Besvar med citat
Ulæste 11-06-19, 14:59   #35
Blomstervinge
Blomstervinge twi'sb'er.Skriver på alt andet end det jeg burde
Shhhhh........ jeg skriver til Ude og Hjemme

Blomstervinges avatar

Tilmeldingsdato: 29/09-09
Geografisk placering: Vestsjælland
Tak givet gange: 2,427
Takket 16,060 gange i 5,808 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af p1nille Vis indlæg
Alt det med at kunne håndtere uventede situationer, skal de da også kunne, hvis de er alene hjemme, eller kører alene med offentlig transport.

Det er bare, ofte, lidt mere farlig når vi snakker svømning / bade ved vandet.

Min på 9 ville aldrig få lov selv. Never ever. Men det handler ikke om hans alder, men om hans evne. Han er ikke en stærk nok svømmer, eller vant nok til det, til at det vil være forsvarligt.

Så hvis barnet svømmer bedre end en selv, har udholdenhed og helt styr på det vand - jamen så er det selvfølgelig ikke et problem og så må de gerne. Når situationen er omvendt, så giver jeg ikke lov. Og jeg tror ikke det er størstedelen af børn der er habile svømmere, at bad ved hav, alene, er ok som 9 årige. Jeg synes som minimum de skal have haft svømning og så skal forholdene være ok.

Jeg gik selv i svømmehallen omkring de 9-10 år, men det ville min på 9 heller ikke få lov til.

Er man vokset op i vand, så er situationen anderledes.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ulæste 11-06-19, 15:24   #36
p1nille
p1nille arbejder på fuld tryk (og lidt til)
Silkeslyngende didymor
Administrator

p1nilles avatar

Tilmeldingsdato: 28/01-07
Geografisk placering: Brøndby
Tak givet gange: 12,466
Takket 12,321 gange i 6,373 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Blomstervinge Vis indlæg
Det er bare, ofte, lidt mere farlig når vi snakker svømning / bade ved vandet.

Min på 9 ville aldrig få lov selv. Never ever. Men det handler ikke om hans alder, men om hans evne. Han er ikke en stærk nok svømmer, eller vant nok til det, til at det vil være forsvarligt.

Så hvis barnet svømmer bedre end en selv, har udholdenhed og helt styr på det vand - jamen så er det selvfølgelig ikke et problem og så må de gerne. Når situationen er omvendt, så giver jeg ikke lov. Og jeg tror ikke det er størstedelen af børn der er habile svømmere, at bad ved hav, alene, er ok som 9 årige. Jeg synes som minimum de skal have haft svømning og så skal forholdene være ok.

Jeg gik selv i svømmehallen omkring de 9-10 år, men det ville min på 9 heller ikke få lov til.

Er man vokset op i vand, så er situationen anderledes.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tænkte bare over det, fordi der var nogen der skrev, at det handlede om at kunne klare uventede situationer ikke så meget om at kunne svømme.
Ulæste 11-06-19, 15:37   #37
Københavnermor
Københavnermor har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/01-14
Tak givet gange: 631
Takket 624 gange i 315 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af p1nille Vis indlæg
Jeg tænkte bare over det, fordi der var nogen der skrev, at det handlede om at kunne klare uventede situationer ikke så meget om at kunne svømme.
Jeg er enig i, at det handler om at kunne håndtere uventede situationer, ligesom mår man er alene hjemme. Men uventede situationer i vand (og i trafik og med ild) kan hurtigere løbe af sporet og få store konsekvenser.... Så jeg forstår godt dem, der ikke mener deres barn plus venner er modne nok til det.

Generelt tror jeg vi passer bedre på vores børn end vi selv blev passet på - på godt og ondt...

N fra maj 08 og I fra oktober 13
Københavnermor er online nu   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to Københavnermor For This Useful Post:
Imma (12-06-19), MarenKi (11-06-19), Moogie (11-06-19)
Ulæste 12-06-19, 13:31   #38
Imma
Imma er her.
SB's burger

Immas avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Svendborg
Tak givet gange: 16,326
Takket 26,488 gange i 8,192 indlæg
iTrader: 46 / 100%
Jeg er en rimelig habil svømmer og har svømmet siden jeg var 4. Jeg er ikke sikker på, jeg kan klare mig ud af et revlehul eller undgå at gå i panik, hvis jeg er længe nok under vand. Havet kan man jo drukne i. Uanset hvordan man vender og drejer det, er der en potentiel fare forbundet med vand. Og selv habile, stærke svømmere drukner sommetider i havet. Derfor er jeg ikke særligt tryg ved det. Og vil have, de er flere af sted altid, og at de ved, hvad de skal gøre, hvis en er under vandet.
Københavnermor (13-06-19), Majer80 (12-06-19), MarenKi (12-06-19), Moogie (12-06-19), Oliviasmor (12-06-19), Rosiebaby (12-06-19)
Ulæste 12-06-19, 13:34   #39
Oliviasmor
Oliviasmor Leder efter min rygrad
Sukkerslyngel

Oliviasmors avatar

Tilmeldingsdato: 28/06-07
Geografisk placering: Roskilde
Tak givet gange: 7,611
Takket 6,495 gange i 3,454 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Imma Vis indlæg
Jeg er en rimelig habil svømmer og har svømmet siden jeg var 4. Jeg er ikke sikker på, jeg kan klare mig ud af et revlehul eller undgå at gå i panik, hvis jeg er længe nok under vand. Havet kan man jo drukne i. Uanset hvordan man vender og drejer det, er der en potentiel fare forbundet med vand. Og selv habile, stærke svømmere drukner sommetider i havet. Derfor er jeg ikke særligt tryg ved det. Og vil have, de er flere af sted altid, og at de ved, hvad de skal gøre, hvis en er under vandet.
Helt enig. Voksne drukner hvert år fordi de undervurderer farerne.
Så nej, min 12-årige der svømmer bedre end jeg gør, ville ikke være afsted uden en voksen.
Rosiebaby (12-06-19)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande