SAS eller Norweigan - hvad er slyngedamernes erfaring? - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 07-03-19, 13:37   #1
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 23/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 37,232
Takket 54,906 gange i 8,222 indlæg
iTrader: 30 / 100%
SAS eller Norweigan - hvad er slyngedamernes erfaring?

Vi er jo ikke erfarne udi flyvning hjemme hos os, det var noget af det eneste vi ikke kunne med Louise.

Til sommer skal vi til USA, og lige nu væver vi lidt frem og tilbage.
Det koster lidt over 5000 mere at flyve med SAS i forhold til Norwegian (vi taler turen direkte derover, og også en direkte rute hjem.)
Henrik er nervøs for at flyve med Norwegian, han er bange for, dels at de krakker, men også aflysninger, det er noget med, at man ganske vist får pengene retur, men at de ikke booker en ind på et andet fly. Det gør SAS til gengæld, hvis uheldet er ude.

For 5000 kr. er jo mange penge at spare, penge der kunne bruges på langt sjovere ting på en ferie. Men omvendt, så er det jo ikke ret mange, hvis det giver en anden sikkerhed.

Så hvad er jeres oplevelser/erfaringer?
(Vi har selvfølgelig tegnet rejseforsikring der dækker absolut alt.)

Vi skal flyve til New York når vi starter, og når vi skal hjem, er det fra San Francisco.

Sidst redigeret af ChristinaS; 07-03-19 kl. 13:39
ChristinaS er offline   Besvar med citat
Ulæste 07-03-19, 14:00   #2
Muminille
Muminille Kan ikke skrive vi! Alle ord der starter med vi... Er nok vi!
Jeg betaler husleje her!

Muminilles avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 11,280
Takket 6,478 gange i 2,727 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Tjek lige med alle de ekstra ting i skal betale for med Norwegian om det ikke faktisk bliver noget tættere på i pris

Hvis i køber hos Norwegian, så køb med MasterCard, de har forsikring på, så i får pengene tilbage hvis de krakket... Eller køb på den norske hjemmeside, så bruger i nemlig visa delen af visadankortet og så skulle der også være forsikring på ift krak.

Køb direkte hos Norwegian hvis i vælger dem, da de så burde skulle sende jer med andet, eget fly, hvis de bliver aflyst eller forsinkede. Det er det jeg hører fra mine rejsevenner er det største problem med Norwegian, at de ikke bruger andre flyselskaber til at få folk hjem, fordi de ikke er i alliance.

Når alt det er sagt så flyver vi med Norwegian om fire dage til Danmark og stoler ret meget på at det fungerer ;*

Vi fløj også herover med dem uden problemer.

Men tjek lige det med prisen, for i skal betale for bagage, mad og at få sædereservation!
The Following 2 Users Say Thank You to Muminille For This Useful Post:
ChristinaS (07-03-19), MarenKi (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 14:20   #3
Madam skrald
Madam skrald er på vej tilbage...men hvor??
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Madam skralds avatar

Tilmeldingsdato: 05/06-09
Geografisk placering: 1200 km nord for Vanløse
Tak givet gange: 2,625
Takket 4,505 gange i 1,336 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Vi har rejst meget med Norwegian Norge - Danmark, altid uden problemer. Men nu er det jo også en rimelig kort tur....

Nu flyver de ikke direkte Trondheim - København længere, så nu bruger vi kun SAS.

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk
Følgende brugere siger tak til Madam skrald for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 14:35   #4
solsikke
solsikke The world must be peopled!
Edwardian

solsikkes avatar

Tilmeldingsdato: 31/07-06
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 4,429
Takket 4,987 gange i 2,653 indlæg
iTrader: 2 / 100%
jeg ville være tilbøjelig til at vælge SAS, selvom vi har haft mange fine flyvninger med Norwegian (også en enkelt over atlanten). Men deres service er droppet helt vildt de sidste par år, og med de nuværende rygter om evt krak ville jeg ikke turde satse en sommerferie på det. Jeg har stået en enkelt gang hvor Easyjet sagde bare ærgerligt, flyet er aflyst (og dækkede sig ind under force majeure pga ET sygt crewmember, hvilket er lovligt!) og har siden da fået fornyet respekt for flyselskaber der arbejder sammen om at få passagererne frem. Men det er selvfølgelig en stor prisforskel (hvis man tager madpakke med og dropper flymaden), og jeg skal heller ikke udelukke 100%, at vi alligevel kunne blive fristet til at tage den billigste løsning.
Ulæste 07-03-19, 14:42   #5
Vanadia
Vanadia good girls go to Heaven bright girls go everywhere
Jeg betaler husleje her!

Vanadias avatar

Tilmeldingsdato: 21/07-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 8,267
Takket 7,297 gange i 3,357 indlæg
Send en besked via Yahoo til Vanadia
Jeg flyver DK-USA 1-3 gange om året og har gjort det de sidste mange år. Af de to foretrækker jeg SAS selvom deres priser er høj og servicen ikke meget bedre end et discountselskab på det seneste Hvis dit fly er aflyst, du misser en forbindelse eller lignende, så er SAS ret hjælpsomme og kan booke dig med andre fly via Star Alliance netværket typisk seneste næste dag.

Norwegian har jævnligt problemer med deres dreamliner fly på langdistanceturerne, hvor kundeservice så er et ikke-eksisterende begreb. Du riskere at være strandet 2-4 dage De har ikke samme adgang til "reservefly" som SAS har. Der er mange skjulte ekstraomkostninger, så medmindre du rejser med håndbagage har de aldrig været meget billigere end SAS.

Med familien flyver jeg primært Lufthansa fra Billund via Frankfurt, billetterne har været 5-10,000 kr billigere for end SAS direkte de sidste mange gange. Hvilket mere end dækker udgifterne til et par timers transfer i FRA og endda en hotelovernatning i FRA en gang.

Sidst redigeret af Vanadia; 07-03-19 kl. 14:46
Vanadia er offline   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to Vanadia For This Useful Post:
BabyCarl (07-03-19), ChristinaS (07-03-19), Sienna (08-03-19)
Ulæste 07-03-19, 14:57   #6
Madrid
Madrid er glad for at være her

Madrids avatar

Tilmeldingsdato: 19/06-10
Geografisk placering: Madrid; lonelainen og mettemis kan finde frem til mig
Tak givet gange: 6,789
Takket 7,073 gange i 1,993 indlæg
Skal det være SAS eller Norwegian?
Jeg flyver tit Norwegian til Danmark, men hvis jeg skulle med hele familien over atlanten, ville jeg nok vælge SAS af de to. Netop fordi du risikerer at et aflyst fly betyder at du først kommer hjem to dage senere, og det er dig, der skal betale hotel i mellemtiden (skete for mig med Ryanair engang, og man får ikke penge tilbage, når aflysningen skyldes franskmænd, der strejker).

Men som Vanadia siger, er der en del andre selskaber, jeg ville vælge først. British er også rare at flyve med den vej over, synes jeg. I hvert fald rarere end Iberia, som ofte er mit alternativ.

Det er bare mange timer at sidde i et fly, når man skal så langt. Dårlige sæder og dårlig service er ikke så vigtigt, når det kun er 3,5 time. Når det er 10 timer, gør det virkelig en forskel.

Mor til Matias sept 2010 + Vita aug 2012
Madrid er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Madrid for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 14:58   #7
thunberg
thunberg stresser

thunbergs avatar

Tilmeldingsdato: 04/12-06
Geografisk placering: Vanløse
Tak givet gange: 2,292
Takket 1,951 gange i 769 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Vi fløj med Lufthansa for 2 år siden - hvor vi skiftede i Frankfurt. Vi kom frem og tilbage alle 4 for 20000.
ChristinaS (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 15:00   #8
Københavnermor
Københavnermor har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/01-14
Tak givet gange: 622
Takket 610 gange i 304 indlæg
Vi har til sommerferien valgt SAS i stedet for Norwegian på trods af dårligere flyvetider, der var ikke så stor prisforskel. Vi valgte SAS pga de sidste års ballade med aflysninger hos Norwegian. Selv om vi ville få pengene refunderet, ville vi ikke risikere at få forsinket eller misset sommerferien.
Og helt grundliggende vil jeg gerne støtte bedre arbejdsforhold....

N fra maj 08 og I fra oktober 13
Københavnermor er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Københavnermor For This Useful Post:
ChristinaS (07-03-19), hansan (15-03-19)
Ulæste 07-03-19, 15:04   #9
Hunpingvin
Hunpingvin Fear can hold you prisoner - hope can set you free
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Tilmeldingsdato: 17/11-09
Geografisk placering: Buddinge
Tak givet gange: 5,471
Takket 8,478 gange i 2,708 indlæg
Jeg flyver jævnligt med begge selskaber i Norden pga job. Jeg ville vælge SAS pga de lidt bedre fly, den lidt bedre service og de meget bedre muligheder for alternativer hvis noget skulle gå galt. Og som en anden siger, husk at regne på hvad Norwegian tager for service vs SAS.

Husk også at tænke på den totale pris på turen. 5000 ér meget at spare, men hvor meget er det i hele rejsebudgettet? Sammenlignet med bare en enkelt overnatning for egen regning hvis Norwegian aflyser.

Vi var med Norwegian til Gran Canaria i sidste uge. 5½ times flyvetur, min ryg var ødelagt af elendige sæder. Der er SAS altså bedre og der er dælme langt til USA

Og hey - god tur
The Following 2 Users Say Thank You to Hunpingvin For This Useful Post:
ChristinaS (07-03-19), Vanadia (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 15:15   #10
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Muminille Vis indlæg
Tjek lige med alle de ekstra ting i skal betale for med Norwegian om det ikke faktisk bliver noget tættere på i pris

Hvis i køber hos Norwegian, så køb med MasterCard, de har forsikring på, så i får pengene tilbage hvis de krakket... Eller køb på den norske hjemmeside, så bruger i nemlig visa delen af visadankortet og så skulle der også være forsikring på ift krak.

Køb direkte hos Norwegian hvis i vælger dem, da de så burde skulle sende jer med andet, eget fly, hvis de bliver aflyst eller forsinkede. Det er det jeg hører fra mine rejsevenner er det største problem med Norwegian, at de ikke bruger andre flyselskaber til at få folk hjem, fordi de ikke er i alliance.

Når alt det er sagt så flyver vi med Norwegian om fire dage til Danmark og stoler ret meget på at det fungerer ;*

Vi fløj også herover med dem uden problemer.

Men tjek lige det med prisen, for i skal betale for bagage, mad og at få sædereservation!
Tusind tak for alle jeres svar. Jeg tror sgu vi ender med SAS. Netop af de årsager I beskriver.
Af så mange årsager føles denne her ferie ekstra vigtig for vores familie, og så skal den fandme ikke spoleres af et aflyst fly.
Og nej, i det samlede budget, er 5000 til at holde ud, selvom det er fristende af bruge dem på noget andet.

Vi har bestilt Mastercard, men det er så længe undervejs, og vi vil filme gerne have booket de billetter snart, så muminille, efter det du skrev med Norge, undersøgte vi sagen, og det viser sig, at hvis vi køber billetterne med visa/dankort, er man netop ikke dækket, men bruger vi det betalingskort vi har til vores madkonto (ja, vi er nok lidt mærkelige ) som er et visa electron, så er vi dækket på samme vis, som med mastercard, også selvom de er købt her i DK.
Nice to know.

Og vi glæder os, det bliver en vild tur for os, der har levet det fede campinglivet i mange år, og selvom vi elskede det, så bliver det her en once in a lifetime oplevelse, og som sagt, så føles denne her ferie super vigtig for os, ovenpå at vi mistede Louise.

Sidst redigeret af ChristinaS; 07-03-19 kl. 15:20
ChristinaS er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til ChristinaS for dette brugbare indlæg:
Hunpingvin (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 15:48   #11
solsikke
solsikke The world must be peopled!
Edwardian

solsikkes avatar

Tilmeldingsdato: 31/07-06
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 4,429
Takket 4,987 gange i 2,653 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Hunpingvin;
Vi var med Norwegian til Gran Canaria i sidste uge. 5½ times flyvetur, min ryg var ødelagt af elendige sæder. Der er SAS altså bedre og der er dælme langt til USA
SAS har nu også deres andel af gamle og ukomfortable fly, og holdt op imod Dreamlineren er det nok ikke komforten der er det største issue. Min værste lange flyvning var fra San Francisco til Heathrow med American Airlines, de havde sat et så gammelt og skrumlet fly ind at jeg stadig er forundret over at det kunne flyve. Jeg kunne heller ikke bruge det meget primitive entertainment system, fordi min skærm slukkede hver gang der var turbulens i luften
Ulæste 07-03-19, 16:01   #12
Skipper
Skipper pyh... jeg trækker lige vejret
Shhhhh........ jeg skriver

Skippers avatar

Tilmeldingsdato: 28/02-10
Geografisk placering: Californien
Tak givet gange: 1,872
Takket 1,449 gange i 630 indlæg
Ih, det lyder skønt! Sig til, hvis jeg kan hjælpe med noget, når I er på San Francisco-egnen, eller hvis der er tid til en kop kaffe eller noget Silicon Valley-turisme.

Jeg ville også vælge SAS af samme grunde som de andre har nævnt.
ChristinaS (07-03-19), Sienna (08-03-19)
Ulæste 07-03-19, 16:16   #13
Muminille
Muminille Kan ikke skrive vi! Alle ord der starter med vi... Er nok vi!
Jeg betaler husleje her!

Muminilles avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 11,280
Takket 6,478 gange i 2,727 indlæg
Vi har udelukkende valgt Norwegian fordi det her til Sydamerika er sindssygt dyrt med alt andet. Og med Norwegian kan vi få billigere endnu, fordi vi skulle bruge one-way billetter jeg tror vi sparede op til 10000 kr pr vej. Vi har heller ikke så travlt, så selv med forsinkelse klarer vi de nok . Men vi blev godt nok lidt nervøse da der var så meget snak om krak! Vi hørte dog kort efter at en normal rigmand havde kastet penge i nakken på den, så krisen var afværget for nu.

Rundt i Europa, fordi vi ofte skal have bagage med er det tit billigere for os meddelelse ikke lavpris flyselskaber... Pga de mange skjulte gebyrer.
Følgende brugere siger tak til Muminille for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 16:28   #14
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Skipper Vis indlæg
Ih, det lyder skønt! Sig til, hvis jeg kan hjælpe med noget, når I er på San Francisco-egnen, eller hvis der er tid til en kop kaffe eller noget Silicon Valley-turisme.

Jeg ville også vælge SAS af samme grunde som de andre har nævnt.
Ihhh, hvor er du sød, det kunne da være mega hyggeligt.

Nu har vi lavet en anden tilgang og søgt billetterne som en rundrejse, og været en smule mere fleksible med afrejsedatoen, og hvis vi mellemlander i f.eks. Frankfurt, så sparer vi 10.000 på billetterne.
(At vi udvidede søgekriterierne, gjorde også, at vi fik andre selskaber i spil - for tidligere kom der netop kun SAS og Norwegian frem. )
Skipper (09-03-19)
Ulæste 07-03-19, 17:22   #15
Skipper
Skipper pyh... jeg trækker lige vejret
Shhhhh........ jeg skriver

Skippers avatar

Tilmeldingsdato: 28/02-10
Geografisk placering: Californien
Tak givet gange: 1,872
Takket 1,449 gange i 630 indlæg
Skønt!

Vi flyver ofte med Lufthansa man køber billetterne via United Airlines. SAS’ hjemmeside viser vin deres egne afgange mens United viser billetter med Staralliance-partnere.
Det kan betale sig at kigge på de store selskabers egne websteder.

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande