SAS eller Norweigan - hvad er slyngedamernes erfaring? - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 07-03-19, 17:25   #16
Skipper
Skipper pyh... jeg trækker lige vejret
Shhhhh........ jeg skriver

Skippers avatar

Tilmeldingsdato: 28/02-10
Geografisk placering: Californien
Tak givet gange: 1,868
Takket 1,446 gange i 629 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Muminille Vis indlæg
Vi har udelukkende valgt Norwegian fordi det her til Sydamerika er sindssygt dyrt med alt andet. Og med Norwegian kan vi få billigere endnu, fordi vi skulle bruge one-way billetter jeg tror vi sparede op til 10000 kr pr vej. Vi har heller ikke så travlt, så selv med forsinkelse klarer vi de nok . Men vi blev godt nok lidt nervøse da der var så meget snak om krak! Vi hørte dog kort efter at en normal rigmand havde kastet penge i nakken på den, så krisen var afværget for nu.

Rundt i Europa, fordi vi ofte skal have bagage med er det tit billigere for os meddelelse ikke lavpris flyselskaber... Pga de mange skjulte gebyrer.
Samme her. Vi bruger kun Norwegian til langdistance, hvis vi har brug for en enkeltbillet.
Muminille (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 18:13   #17
fynmor
fynmor fynmor har nu brugt den nye funktion
Mit IRL er skiftet ud med en URL

fynmors avatar

Tilmeldingsdato: 29/12-09
Tak givet gange: 709
Takket 2,042 gange i 1,311 indlæg
lige pt vil jeg give din mand ret for frygten for Norwegian går konkurs og jeg ville som det mindste sikre mig I kan få pengene retur fra jeres forsikring eller mastercard, jeg ville vælge SAS og har også gjort det når vi skal afsted i oktober selv om det kostede noget mere
fynmor er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til fynmor for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 18:59   #18
Oliviasmor
Oliviasmor Leder efter min rygrad
Sukkerslyngel

Oliviasmors avatar

Tilmeldingsdato: 28/06-07
Geografisk placering: Roskilde
Tak givet gange: 7,519
Takket 6,437 gange i 3,428 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Det lyder godt med en rundrejse. Der er mange andre der har bedre fly end SAS.

I modsætning til de fleste andre herinde kan jeg godt lide at flyve med Norwegian. Deres fly er en del bedre end de andre lavprisselskaber, jeg har fløjet med, og servicen er ok.
abild (09-03-19), ChristinaS (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 20:55   #19
Muminille
Muminille Kan ikke skrive vi! Alle ord der starter med vi... Er nok vi!
Jeg betaler husleje her!

Muminilles avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 11,280
Takket 6,478 gange i 2,727 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Oliviasmor Vis indlæg
Det lyder godt med en rundrejse. Der er mange andre der har bedre fly end SAS.

I modsætning til de fleste andre herinde kan jeg godt lide at flyve med Norwegian. Deres fly er en del bedre end de andre lavprisselskaber, jeg har fløjet med, og servicen er ok.
Indtil videre har vi faktisk heller ikke noget at udsætte på servicen... Der var forsinkelse i København og så ventede flyet faktisk på os i London.

Flyet var helt fint, ret meget som alle andre fly. Maden var fin... Men jeg er mærkelig jeg elsker flymad 😂 😂 fin undrrholdning og venligt personale. Jeg har ikke prøvet dem i Europa dog... Der hører jeg ikke helt så pæne ting om den :D
Følgende brugere siger tak til Muminille for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (07-03-19)
Ulæste 07-03-19, 22:22   #20
solsikke
solsikke The world must be peopled!
Edwardian

solsikkes avatar

Tilmeldingsdato: 31/07-06
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 4,425
Takket 4,984 gange i 2,652 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Muminille Vis indlæg
Jeg har ikke prøvet dem i Europa dog... Der hører jeg ikke helt så pæne ting om den :D
Vi har brugt dem en del til Malaga, og det fungerer fint nok, omend forsinkelser og ekstra håndbagageopmåling i gaten er blevet standard. Flyene på ruten var nye og lækre for 8-9 år siden, så de er pænt slidte indvendigt nu.
Ulæste 07-03-19, 22:27   #21
Oliviasmor
Oliviasmor Leder efter min rygrad
Sukkerslyngel

Oliviasmors avatar

Tilmeldingsdato: 28/06-07
Geografisk placering: Roskilde
Tak givet gange: 7,519
Takket 6,437 gange i 3,428 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af solsikke Vis indlæg
Vi har brugt dem en del til Malaga, og det fungerer fint nok, omend forsinkelser og ekstra håndbagageopmåling i gaten er blevet standard. Flyene på ruten var nye og lækre for 8-9 år siden, så de er pænt slidte indvendigt nu.
Jeg kan godt forstå de måler håndbagagen. Det er jo vildt hvad folk forsøger at slæbe med op i flyet

Sidst redigeret af Oliviasmor; 08-03-19 kl. 07:01
Oliviasmor er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Oliviasmor For This Useful Post:
ChristinaS (08-03-19), Rullemusen (08-03-19)
Ulæste 07-03-19, 22:31   #22
solsikke
Edwardian

solsikkes avatar

Citat:
Jeg kan godt forstå de måler håndbagagen. Det er jo bildt hvad folk forsøger at slæbe med op i flyet
jeg blev hevet til side sidst med en helt almindelig rullekuffert der lignede alle andres, og som også passede fint ned i rammen de tjekker med. Til gengæld betød det at jeg blev adskilt fra mine børn i køen
Ulæste 08-03-19, 06:56   #23
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 23/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 37,207
Takket 54,868 gange i 8,212 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Citat:
Jeg kan godt forstå de måler håndbagagen. Det er jo bildt hvad folk forsøger at slæbe med op i flyet
Vi var helt vildt chokerede, da vi fløj til Prag her i vinterferien, det var så sindssygt, hvad folk tog med, men de målte heller ikke.
Ulæste 08-03-19, 09:17   #24
fynmor

fynmors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Vi var helt vildt chokerede, da vi fløj til Prag her i vinterferien, det var så sindssygt, hvad folk tog med, men de målte heller ikke.
vi fløj via Istanbul i efteråret og helt ærligt nogle af passagerene var tyrkiske bønder som nærmest havde høns med op i flyet, det var som at være med i Indiana Jones sorte sække fik de lov at slæbe de ind i flyet og proppede i skabene eller sad med dem på skødet, og det selskab der er valgt som europas bedste flere gange, nej tak siger jeg bare aldrig mere turkish airlines, intet var der styr på, så hellere Ryan air
Ulæste 08-03-19, 11:09   #25
Muminille
Muminille Kan ikke skrive vi! Alle ord der starter med vi... Er nok vi!
Jeg betaler husleje her!

Muminilles avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 11,280
Takket 6,478 gange i 2,727 indlæg
Jeg synes det vildeste har været når vi har fløjet til USA! Tidligere,i hvert fald, måtte de have meget mere med på fly til USA, af en eller anden grund... Men pladsen til håndbagage var ikke større end i alle andre fly, så det kunne jo slet ikke være i kabinen...
Ulæste 08-03-19, 11:12   #26
solsikke
Edwardian

solsikkes avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af fynmor Vis indlæg
vi fløj via Istanbul i efteråret og helt ærligt nogle af passagerene var tyrkiske bønder som nærmest havde høns med op i flyet, det var som at være med i Indiana Jones sorte sække fik de lov at slæbe de ind i flyet og proppede i skabene eller sad med dem på skødet, og det selskab der er valgt som europas bedste flere gange, nej tak siger jeg bare aldrig mere turkish airlines, intet var der styr på, så hellere Ryan air
Men det forklarer bare ikke hvorfor Norwegian og Easyjet mv er blevet så ekstremt pernitne i København, London, Berlin osv, hvor folk udelukkende bruger standard kabinekufferter. Den eneste forklaring er vel, at de håber på at presse lidt ekstra penge ud af folk - og er dér jeg oplever, at Norwegian engang var ret afslappede men nu er lige så slemme som discountselskaberne. Med Easyjet har jeg fx oplevet at de mente min datter og jeg havde tre tasker (og dermed skulle tjekke en ind) fordi hun havde en lille skråtaske i pengekatstørrelse over skulderen. Jeg lagde den i stedet bare ned i den rigtige taske de tyve minutter vi stod i kø i gaten, men der var ingen logik i situationen ud over regelrytteri (eller personalets måltal for "mersalg").
Ulæste 08-03-19, 11:51   #27
fynmor

fynmors avatar

Citat:
Men det forklarer bare ikke hvorfor Norwegian og Easyjet mv er blevet så ekstremt pernitne i København, London, Berlin osv, hvor folk udelukkende bruger standard kabinekufferter. Den eneste forklaring er vel, at de håber på at presse lidt ekstra penge ud af folk - og er dér jeg oplever, at Norwegian engang var ret afslappede men nu er lige så slemme som discountselskaberne. Med Easyjet har jeg fx oplevet at de mente min datter og jeg havde tre tasker (og dermed skulle tjekke en ind) fordi hun havde en lille skråtaske i pengekatstørrelse over skulderen. Jeg lagde den i stedet bare ned i den rigtige taske de tyve minutter vi stod i kø i gaten, men der var ingen logik i situationen ud over regelrytteri (eller personalets måltal for "mersalg").
nej men jeg ville bare sige at jeg så foretrækker feks Ryan Airs procedure selv om de er totalt gebyr gribbe, jeg er selv engang blevet stoppet i budapest fordi jeg havde 2 håndbagager, øh den ene var en mobil taske - den skulle jeg sandelig lægge i min kabine kuffert og så mobilen i lommen ja totalt åndsvagt, men en regel er jo en regel.
Ulæste 08-03-19, 13:55   #28
Hyggemoren
Hyggemoren har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 07/03-19
Tak givet gange: 5
Takket 2 gange i 2 indlæg
Jeg har fløjet adskillige gange med Norwegian og synes de gør det godt. SAS er bestemt også et godt flyselskab. Ville nok selv vælge Norwegian, og tvivler på et krak er nært forestående. Men muligheden er til stedet og forstår godr hvis det giver ro i sjælen at vælge SAS.

Ha en rigtig dejlig ferie når tid kommer :-)
Hyggemoren er offline   Besvar med citat
Ulæste 08-03-19, 14:34   #29
Vanadia
Vanadia good girls go to Heaven bright girls go everywhere
Jeg betaler husleje her!

Vanadias avatar

Tilmeldingsdato: 21/07-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 8,266
Takket 7,297 gange i 3,357 indlæg
Send en besked via Yahoo til Vanadia
Citat:

Det er nok mere vægt (flybrændstof = $$$$), der driver det. Nå ja og så måske lidt med sikkerhed eftersom bagagehylderne kun kan bære en vis vægt.
Vanadia er online nu   Besvar med citat
Ulæste 08-03-19, 14:45   #30
solsikke
Edwardian

solsikkes avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Vanadia Vis indlæg
Det er nok mere vægt (flybrændstof = $$$$), der driver det. Nå ja og så måske lidt med sikkerhed eftersom bagagehylderne kun kan bære en vis vægt.
jeg har bare aldrig oplevet at de tjekker vægt, men om formen kan gå ned i testeren - og som fortalt med temmelig random udvælgelse. Da jeg blev trukket ud hos Norwegian, var det med en kuffert jeg har fløjet med masser af gange. Eller forsøget på at hente 300 kr for en "ekstra kuffert" på baggrund af en pung i en strop. Det handler jo ikke om sikkerhed, men profitmaksimering.

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande