Gamer pc og prisniveau - hjælp - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 15-03-19, 22:26   #16
DortheR
DortheR Stronger
I am woman, hear me roar

DortheRs avatar

Tilmeldingsdato: 07/05-06
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 4,322
Takket 6,572 gange i 2,456 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Jonathansmor Vis indlæg
Og hjælp.... der skal vel også bruges noget virussystem eller lignende, så ikke der bliver hentet alt muligt ned...

Hvad bruger man lige der?
Aske anbefaler:
Gratis: bitguard free eller malwarebytes
$$$: kaspersky eller bitguard (den man betaler for)
Ulæste 15-03-19, 22:36   #17
Cyanostictus
Cyanostictus har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

Cyanostictuss avatar

Tilmeldingsdato: 13/08-13
Tak givet gange: 48
Takket 448 gange i 209 indlæg
iTrader: 0 / 0%
For det første vil jeg sige, at hvis man vil game "ordentligt", så skal der en kablet stationær pc til, medmindre man vil give spidsen af en jetjager.

Hvis jeg skulle vælge imellem de to linkede, ville jeg vælge Asus'en, da denne for det første er det kendt mærke og at den er udstyret med et væsentlig bedre grafikkort.

Desuden skal man være opmærksom på at man kan komme ud for at en bærbar er udstyret med komponenter der kan spille spillene, men at disse producerer så meget varme, at gaming over længere perioder kan køre den varm. Jeg startede selv med en bærbar til gaming (en maskine der for nok 12 år siden kostede 14000kr og lavet kun til gaming - Alienware) - denne bærbare brændte jeg grafikkortet af ca. hvert halve år, og var rigtigt glad for at jeg havde købt ekstra forsikring på den, da jeg hvert halve år måtte have grafikkortet skiftet og at forsikringen gjorde at de skulle komme ud til mig privat og skifte det, så jeg ikke skulle indlevere og mangle den i ugevis.

Personligt køber jeg pc igennem https://www.overclockers.co.uk/ - dog skal man være opmærksom på at der her ikke gælder den danske 2 års reklamationsret - desuden vil der komme told på når Brexit bliver gennemført. Der kan man vælge en allerede bygget pc/bærbar, eller man kan bede den om hjælp til hvilken man skal købe til hvilket spil indenfor hvilken pris.

Men skal ikke regne med at en pc/bærbar er "up to date" i mere end 2-3 år max til spil. En pc kan man udskifte enkelte komponenter der updaterer den - det kan man sjældent i en bærbar
Cyanostictus er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Cyanostictus for dette brugbare indlæg:
Munni (16-03-19)
Ulæste 16-03-19, 09:28   #18
irenek-h
irenek-h i frit fald...
Pippi Langstrømpe

irenek-hs avatar

Tilmeldingsdato: 19/02-07
Geografisk placering: Sorø
Tak givet gange: 13,662
Takket 7,220 gange i 2,604 indlæg
iTrader: 9 / 100%
Vi har klaret den ved at de kan spille roblox på de små pc’ere de fik for nyligt -som også bruges til coding pirates (1500 kr pr stk) og så har E en ps4 som han kan spille alle de andre spil på -bla fortnite (som han så ikke gider spille)
Det er mit indtryk at det får de mere ud af, bla fordi der er så mange spil til ps4.

-prismæssigt er det billigere end en stor gaming pc, hvor vi er blevet frarådet at købe en bærbar bla fordi de bliver så varme.
Ulæste 16-03-19, 10:05   #19
DortheR
DortheR Stronger
I am woman, hear me roar

DortheRs avatar

Hvis I har mulighed for at kable den, så bliver den bedre at spille på, end hvis den kører trådløst wifi. Den lagger simpelthen mindre.
Ulæste 16-03-19, 10:07   #20
DortheR
DortheR Stronger
I am woman, hear me roar

DortheRs avatar

PS, det er Dorthe der skriver nu. Jeg har lagt øre til meget skrig og skrål på lagging kontoen. Og meget brok, når jeg tillod mig at bruge min ipad, fordi den også brugte trådløst net
Følgende brugere siger tak til DortheR for dette brugbare indlæg:
irenek-h (16-03-19)
Ulæste 16-03-19, 10:57   #21
solsikke
solsikke The world must be peopled!
Edwardian

solsikkes avatar

Tilmeldingsdato: 31/07-06
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 4,367
Takket 4,921 gange i 2,622 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Jonathansmor Vis indlæg
Ekspedienten snakkede meget om et grafikkort på 1050 ??? hvordan er det i forhold til den fra Elgiganten?

Denne her overvejer jeg en del https://www.expert.dk/pc-og-tilbehoe...rbar/p-899820/

Men måske også denne her

https://www.expert.dk/pc-og-tilbehoe...uter/p-950981/

Men når jeg sidder og sammenligner de forskellige specifikationer, så ser de faktisk ret ens ud... Og så får jeg vel lige så meget ud af den fra Elgiganten??
1050 er klart i den lave ende, i hvert fald sammenlignet med stationære - jeg synes det er helt vildt at give 7-9000 kr for de computere, men kender heller ikke så meget til bærbar markedet (spørg evt også på hol.dk hvor der sidder en masse hardwarenørder klar til at give råd)

Mht antivirus så bruger vi bare Defender som er indbygget i Win10, det dækker fint almindelige behov.

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande