Sundhedsplejerske fraråder brug af vikle - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Almen slyngesnak
Glemt adgangskode? Tilmeld

Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 22-11-19, 17:36   #1
Lund
Lund har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 12/07-14
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 564
Takket 749 gange i 378 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Sundhedsplejerske fraråder brug af vikle

Hej alle

Det er længe siden, at jeg har været forbi, men nu har jeg et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig videre med.

Min veninde er gravid, og jeg har naturligvis anbefalet hende at bruge en strækvikle til at starte med. Hun fortæller mig nu at ifølge sundhedsplejerskerne (til noget informationsmøde), så må man ikke bruge vikle når barnet er over 2 måneder, da det ødelægger hofterne. Strækvikle er ok til at starte med (indtil 2 måneder), men fastvikle og andet bæreudstyr er helt slemt.

De fortalte derudover at deres erfaring er at bærebørn ikke får lov til at ligge tilstrækkeligt på gulvet i forhold til deres udvikling, men i stedet bliver båret hele tiden, og det skulle åbenbart være understøttet af et nyt studie? Så derfor synes de ikke man skal bære børn ældre end 2 måneder.

De informationer min veninde har fået stemmer slet ikke med mit verdensbillede - altså helt generelt. Jeg tror da på, at nogle kommer til at bære forkert, ikke stimulere barnets udvikling nok osv. Men jeg kan ikke forstå at det skulle være så grelt at nye familier nu bliver advaret mod brugen af vikler.

Så efter denne lange forklaring. Er der nogen som kender det nye studie? Hvad siger I til advarslen? Har I hørt om noget lignende?

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande