At få en hund - for og imod - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 13-09-18, 08:29   #16
Mamafant
Mamafant lærer om livet
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Mamafants avatar

Tilmeldingsdato: 05/07-07
Geografisk placering: Rønnede
Tak givet gange: 1,434
Takket 2,738 gange i 1,404 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Vi har hund og har haft det i maaange år.

Jeg havde hund som mindre barn, men er mest opvokset med katte, og er nok i grunden rigtig meget kattemenneske.

Nu fik vi jo hvalp for et lille år siden, da vores gamle hund døde.

Det er mega fantastisk at have hund, og børnene elsker hunden - det gør vi andre også, men for dem er det næsten en ekstra søskende.

Vi er totalt slappe, så hun får lov at ligge i sofaen og putte, og hun sover i benenden om natten. (det er det mest hyggelige ever ... )

Vi har en rimelig lille hund, og det gør alting virkelig meget nemmere.

Det var hårdere at få en hvalp, end vi lige huskede, men det er jo lidt som med babyer, de er så stinkende søde og nuttede, at de er det hele værd.

Jeg synes egentlig det største issue er, når vi er på ferie. Vi camperer altid, og her er hun jo med, undtagen den uge i sommerferien, hvor Louise ikke er der, og vi fiser og farer rundt i sommerlande osv. - Så her skal man være sikker på at man har hundepassere, eller evt. være klar på at betale til hundepension.

Det kan være lidt nederen, det med at skulle ud i al slags vejr.

For Lucas er det en del af hans lommepenge, og han gør det uden vrøvl. Lærke bliver 11 om 14 dage, og hun kan også godt gå med hende nu.

(Her er det heller ikke uden betydning, hvor stor hunden er.)

Så er der det med at være alene hjemme, for ikke alle hunde er gode til det og trygge ved det.

Så jo, det er et stort ansvar, men så er det altså heller ikke værre ...

Vi har, udover den lovpligtige hundeforsikring, som er meget billig, også tegnet en sygeforsikring. Det er heller ikke dyrt overhovedet, og gør, at vi ikke behøver frygte, pludselig at stå med en regning på 35.000..

Fordelen ved små hunde er, at de er nemme at tage med rundt, og måske endda nemmere at få passet.

Udgiften til foder er heller ikke at kimse ad.

Min fætter og hans kone havde en kæmpe hund, den spiste for over 1000 kr. om måneden.

Vi har en mindre hund (Cavalier-blanding) hun spiser for omkring 200 kr. om måneden, selvom det er godt foder.

Det er jo ikke uvæsentligt.

Men det er altså både sjovt og dejligt, og især hvis man på forhånd har aftalt rammerne for f.eks. hvem der skal gå med den hvornår.

(Og så er det alt andet lige utroligt dejligt med en have, uanset hvor lille den så er, så man liiiiige kan få den ud og tisse, så man selv kan nå at få tøj på og en kop kaffe, inden gåturen. Og særligt den lille hurtige tur i haven kl. prut inden sengetid, når ungerne sover, og man ikke bare lige skrider ud på gåtur.)

Men altså, det giver så utroligt mange glæder med kæledyr, så hvis du på forhånd ved, at I kan få den passet når I skal noget, så tror jeg ikke du vil opleve det som specielt overvældende.

Det er også en mindre hund, denne her. 10-12 kg. Og jeg tænker også meget på pasning når vi lige vil på weekend, ferie osv. Den skal kunne være alene hjemme mens vi er på job, ellers går det bare ikke. Men det prøver vi ligeså forsigtigt af i denne weekend. Og ellers tænker jeg at hvis familien ikke kan passe, må komme i pension når vi er på ferie. Jeg er egentlig mest bekymret for, om vi vil give den tid nok til daglig, for det gjorde jeg ikke da jeg havde hunde mens jeg var gift, men da var børnene også mindre. Nu hvor de er 8 og 11 er vi flere om det og jeg er også langt mere aktiv nu.
Den skal også kunne rumme at skifte hjem regelmæssigt, da vi ca halvdelen af tiden kommer til at være hos min kæreste, indtil vi flytter helt fast derop. Og den skal kunne klare aktive børn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mor til S fra juni 2007 og S fra juni 2010
Mamafant er offline   Besvar med citat
Ulæste 13-09-18, 10:52   #17
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 24/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 36,301
Takket 51,006 gange i 7,975 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Mamafant Vis indlæg
Det er også en mindre hund, denne her. 10-12 kg. Og jeg tænker også meget på pasning når vi lige vil på weekend, ferie osv. Den skal kunne være alene hjemme mens vi er på job, ellers går det bare ikke. Men det prøver vi ligeså forsigtigt af i denne weekend. Og ellers tænker jeg at hvis familien ikke kan passe, må komme i pension når vi er på ferie. Jeg er egentlig mest bekymret for, om vi vil give den tid nok til daglig, for det gjorde jeg ikke da jeg havde hunde mens jeg var gift, men da var børnene også mindre. Nu hvor de er 8 og 11 er vi flere om det og jeg er også langt mere aktiv nu.
Den skal også kunne rumme at skifte hjem regelmæssigt, da vi ca halvdelen af tiden kommer til at være hos min kæreste, indtil vi flytter helt fast derop. Og den skal kunne klare aktive børn.

Det lyder jo lidt som om, at det er en halvvoksen hund, og så har den måske allerede lagt de værste hvalpe unoder af sig, er renlig og kan være alene hjemme?

Man kan jo også kigge lidt på racen, er det en hund, der af natur kræver en meget aktiv livsstil og lange gåture, eller er racen af natur, mest en hygge hund.

Vi gik klart efter det sidste.

Hun elsker at gå ture, at være ved stranden og piske rundt i vandet og hun elsker at lege, men allermest elsker hun at putte og hygge, og det er så hyggeligt og dejligt.

Jeg tror det allervigtigste er at se, hvordan den trives med huset fuld af børn.

Det med at skifte adresse hveranden uge, kan jeg slet ikke forestille mig er et problem.
Oftest er det sådan at katte helst vil være i eget hjem, bare der er nogen til at passe, hvor hunde jo mest af alt, bare vil være med deres ejer.

Vi skifter jo location, når vi tager hende med i campingvognen, og hun elsker det helt vildt meget. Og der er ingen tvivl om, at hun godt er klar over, hvad der nu venter, når bilen kører ind på campingpladsen.

Det samme vil sikkert være tilfældet for jer, det tror jeg ikke bliver noget problem, tværtimod, så tror jeg de fleste hunde elsker at der er nye dufte og nye ting at undersøge, så længe deres mennesker er med, og de er trygge.

Hvor bliver det spændende.

Hvad er det for en hund?

Sidst redigeret af ChristinaS; 13-09-18 kl. 10:53
ChristinaS er offline   Besvar med citat
Ulæste 13-09-18, 10:55   #18
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:

Det lyder jo lidt som om, at det er en voksen hund, og så har den måske allerede lagt de værste hvalpe unoder af sig, er renlig og kan være alene hjemme?

Man kan jo også kigge lidt på racen, er det en hund, der af natur kræver en meget aktiv livsstil og lange gåture, eller er racen af natur, mest en hygge hund.

Hun elsker at gå ture, at være ved stranden og piske rundt i vandet og hun elsker at lege, men allermest elsker hun at putte og hygge, og det er så hyggeligt og dejligt.

Jeg tror det allervigtigste er at se, hvordan den trives med huset fuld af børn.

Det med at skifte adresse hveranden uge, kan jeg slet ikke forestille mig er et problem.
Oftest er det sådan at katte helst vil være i eget hjem, bare der er nogen til at passe, hvor hunde jo mest af alt, bare vil være med deres ejer.

Vi skifter jo location, når vi tager hende med i campingvognen, og hun elsker det helt vildt meget. Og der er ingen tvivl om, at hun godt er klar over, hvad der nu venter, når bilen kører ind på campingpladsen.

Det samme vil sikkert være tilfældet for jer, det tror jeg ikke bliver noget problem, tværtimod, så tror jeg de fleste hunde elsker at der er nye dufte og nye ting at undersøge, så længe dere mennesker er med, og de er trygge.

Hvad er det for en hund?

Hov, et rigtigt god råd er, på forhånd at aftale med børnene, at når hunden går i sin kurv, på sit tæppe eller bare sover, så har den helle.
Vores går også i “zen”, når hun tygger på tyggeben, og så vil hun bare gerne være i fred. Det måtte ungerne liiige lære ...
Ulæste 13-09-18, 22:31   #19
Laden
Laden Hmm der er lang vej hjem, jeg har knap så gode ben, men vilje og jeg tror på det.
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Ladens avatar

Tilmeldingsdato: 15/06-13
Tak givet gange: 631
Takket 1,867 gange i 781 indlæg
Jeg kan ikke leve uden hund, det prøvede jeg da vores gamle døde, jeg fungerede slet ikke. Nu har vi to, de er min skygge. De er med stort set over alt. Jeg bruger dem i min hverdag til opgaver jeg ikke kan løse som de er gode til.

Det forpligter intet er umuligt, noget bliver mere besværligt, men andet bliver bare sjovere.

Det koster at have hund, det skal man lige huske.

Vi får aldrig hvalpe, vi får altid hunder der er 2+, hunde der er opgivet eller ikke kan blive ved deres familie.
Følgende brugere siger tak til Laden for dette brugbare indlæg:
Hjemmemor (13-09-18)
Ulæste 14-09-18, 07:32   #20
Mamafant
Mamafant lærer om livet

Mamafants avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Det lyder jo lidt som om, at det er en voksen hund, og så har den måske allerede lagt de værste hvalpe unoder af sig, er renlig og kan være alene hjemme?

Det samme vil sikkert være tilfældet for jer, det tror jeg ikke bliver noget problem, tværtimod, så tror jeg de fleste hunde elsker at der er nye dufte og nye ting at undersøge, så længe dere mennesker er med, og de er trygge.

Hvad er det for en hund?

Hov, et rigtigt god råd er, på forhånd at aftale med børnene, at når hunden går i sin kurv, på sit tæppe eller bare sover, så har den helle.

Vores går også i “zen”, når hun tygger på tyggeben, og så vil hun bare gerne være i fred. Det måtte ungerne liiige lære ...

Den er 2, måske 3 år gammel og er en serbisk gadehund. En lille, brednumset, kortbenet, rødpelset pige. Vi skal passe hende fra i eftermiddag. Så håber jeg at mavefornemmelsen giver mig svaret.

Følgende brugere siger tak til Mamafant for dette brugbare indlæg:
ChristinaS (14-09-18)
Ulæste 14-09-18, 07:55   #21
Stormy-mor
Stormy-mor tre skridt bagud ..
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Stormy-mors avatar

Tilmeldingsdato: 15/03-09
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 1,922
Takket 1,233 gange i 768 indlæg
iTrader: 13 / 100%
Hvad er fordelene ved en ældre hund vs hvalp? Vi kunne så godt tænke os en lille hund.
Ulæste 14-09-18, 09:22   #22
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Stormy-mor Vis indlæg
Hvad er fordelene ved en ældre hund vs hvalp? Vi kunne så godt tænke os en lille hund.
Man slipper jo for alle unoderne, alt det bøvlede ved hvalpe forsvinder helt efter omkring 2 år. - Så er der hunde der har issues hele livet, I know - men altså ...

Man skal også være lidt forsigtig med hunde, man overtager efter andre, hvis ikke man kender dem rigtig godt, man kan nemt overtage en andens “hovedpine”.
Selvfølgelig er der masser af fantastiske hunde derude, der skal have en ny familie af helt andre årsager, men der ER også mange, der står med en hund der ikke kan være alene, splitter hele huset ad, gør døgnet rundt, ikke kan med børn, ikke er renlige, har allergi, eller alt muligt andet.
Og er man virkelig dygtig og har virkelig meget overskud og tid, så kan man godt tage kampen op. Men det kan også ende med, at blive en svær og måske umulig opgave - og det er sgu synd for alle parter.

Så jeg ville aldrig vælge en voksen hund, medmindre jeg kendte hund og ejer i forvejen. (Men så ville det til gengæld overhovedet ikke være noget problem for mig.)

Sidst redigeret af ChristinaS; 14-09-18 kl. 09:23
ChristinaS er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to ChristinaS For This Useful Post:
Bojola (15-09-18), Stormy-mor (14-09-18)
Ulæste 14-09-18, 11:21   #23
Laden
Laden Hmm der er lang vej hjem, jeg har knap så gode ben, men vilje og jeg tror på det.
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Ladens avatar

Tilmeldingsdato: 15/06-13
Tak givet gange: 631
Takket 1,867 gange i 781 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Stormy-mor Vis indlæg
Den er færdig med at være hvalp. Dog skal man huske der ofte er grunde til den skal et nyt sted hen, og der er altid en opgave når en hund flytter familie.

Vi kan godt lide hunde der er en udfordring, vi har overtaget alt fra hunde der bed, var urenlige, stak af, til skingrede tosset :-) (han var dejlig) Vi får altid en skøn hund i den sidste ende, men det er et kæmpe arbejde, og det kræver man har lidt begreb om at træne hunde.

Vi er bare slet ikke til hvalp, det har vi ikke lyst til.
Følgende brugere siger tak til Laden for dette brugbare indlæg:
Stormy-mor (14-09-18)
Ulæste 18-09-18, 21:36   #24
Mamafant
Mamafant lærer om livet

Mamafants avatar

Nå vi havde den her virkelig lækre og dejlige hund på besøg hele weekenden og jeg var så splittet ifht om vi skulle beholde hende. Fik lov at få et pr tænke-dage og igår gav jeg besked om, at vi ikke skal have hende. Og det er simpelhen fordi vi ikke synes vi har tiden i dagligdagen. Hunden var perfekt for os, men det skal ikke være lige nu. Ikke så længe vi har to hjem. Men Øj hvor har jeg fortrudt mange gange indtil nu.

Ulæste 21-09-18, 15:36   #25
Madrid
Madrid er glad for at være her

Madrids avatar

Tilmeldingsdato: 19/06-10
Geografisk placering: Madrid; lonelainen og mettemis kan finde frem til mig
Tak givet gange: 6,452
Takket 6,703 gange i 1,908 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Nå vi havde den her virkelig lækre og dejlige hund på besøg hele weekenden og jeg var så splittet ifht om vi skulle beholde hende. Fik lov at få et pr tænke-dage og igår gav jeg besked om, at vi ikke skal have hende. Og det er simpelhen fordi vi ikke synes vi har tiden i dagligdagen. Hunden var perfekt for os, men det skal ikke være lige nu. Ikke så længe vi har to hjem. Men Øj hvor har jeg fortrudt mange gange indtil nu.

Det er også pissesvært når hjertet bare står og skriger det modsatte af, hvad man godt ved er det rigtige valg for ens familie

Mor til Matias sept 2010 + Vita aug 2012
Madrid er offline   Besvar med citat
Ulæste 17-10-18, 07:26   #26
Mamafant
Mamafant lærer om livet

Mamafants avatar

Åh den lille hund blev ved at spøge i vores bevidsthed. Men så døde min far og der var 14 dage hvor fokus var et andet. Men så spurgte jeg til hunden igen og så skulle den på besøg i en anden familie i en weekend og hvis det gik godt, så skulle hun flytte derind. I mandags fik jeg besked om at det var fået rigtig godt, og at hun blev der. Tirsdag morgen kom der så besked om, at familiens anden hund var begyndt at være lidt for hård ved hende, så de turde ikke binde an med det alligevel. Tirsdag aften kl 22 var jeg hundeejer. Og her til morgen:

The Following 20 Users Say Thank You to Mamafant For This Useful Post:
aarhus (17-10-18), CeJay (17-10-18), ChristinaS (17-10-18), Fru Blå (17-10-18), Gammelmor (17-10-18), Imma (17-10-18), IreneSidsel (17-10-18), karisma (17-10-18), Madrid (17-10-18), Maki (17-10-18), morT4 (17-10-18), nibse (17-10-18), Oliviasmor (17-10-18), PA1987 (17-10-18), Perhva (18-10-18), Rosiebaby (17-10-18), Rullemusen (17-10-18), Sienna (17-10-18), Titta (17-10-18), Trolde75 (18-10-18)
Ulæste 17-10-18, 07:34   #27
ChristinaS
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Åhr mand altså ...

Stort tillykke med det nye familiemedlem - og ved du hvad, når først man har taget beslutningen, så går det jo også helt fint alligevel (lidt som med børn ).

Hvor ser det altså hyggeligt ud.

Jeg har været oppe 5.30, og forlod soveværelset uden hunden, ikke om hun gider stå så tidligt op (det gider jeg kraftedeme heller ikke ) - så hun ligger i benenden, under Henriks dyne, as always ...

Det skal nok blive godt.
Ulæste 17-10-18, 09:45   #28
Titta
Titta kaffe må der til:-D
Vild Halthe-slyngel

Tittas avatar

Tilmeldingsdato: 25/05-06
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 4,751
Takket 5,339 gange i 2,558 indlæg
iTrader: 26 / 100%
Hvor er det skønt
Vi har haft vores hvalp i godt fire uger nu og det er simpelthen så skønt. Hvis jeg var lidt i tvivl inden han flyttede ind er jeg det ikke længere, det føles så rigtigt. Han er sjov, kærlig, dygtig og også en bette bisse. Vores unger tager kæmpe ansvar og er rigtig meget på ift ham. Åh at se dem ligge og putte med ham
Dygtig hvalp, der sover igennem hver nat og har haft ganske få uheld indendøre
http:///forum/attachment.php?attachm...1&d=1539758622

Jeg håber I bliver glade for jeres nye familiemedlem
Vedhæftede billeder
Filtype: jpg 591E529E-534F-4B6D-9FC0-4671283E7FFF.jpg (562.9 KB, 41 visninger)
ChristinaS (17-10-18), Imma (17-10-18), Maki (17-10-18), Oliviasmor (17-10-18)
Ulæste 17-10-18, 10:11   #29
Imma
Imma er her.
SB's burger

Immas avatar

Tilmeldingsdato: 21/06-08
Geografisk placering: Højby, Odense S
Tak givet gange: 15,620
Takket 24,803 gange i 7,881 indlæg
iTrader: 46 / 100%
Hvor sødt
Ulæste 17-10-18, 11:08   #30
MarieMy
MarieMy har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

MarieMys avatar

Tilmeldingsdato: 29/10-08
Tak givet gange: 645
Takket 3,718 gange i 1,316 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Titta Vis indlæg
Hvor er det skønt
Vi har haft vores hvalp i godt fire uger nu og det er simpelthen så skønt. Hvis jeg var lidt i tvivl inden han flyttede ind er jeg det ikke længere, det føles så rigtigt. Han er sjov, kærlig, dygtig og også en bette bisse. Vores unger tager kæmpe ansvar og er rigtig meget på ift ham. Åh at se dem ligge og putte med ham
Dygtig hvalp, der sover igennem hver nat og har haft ganske få uheld indendøre
http:///forum/attachment.php?attachm...1&d=1539758622

Jeg håber I bliver glade for jeres nye familiemedlem
Hvor er den sød. Hvad er det for én?
Titta (17-10-18)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande