Smartwatch til barn? - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 19-11-18, 17:54   #1
MarenKi
MarenKi : Uden godnatkys får man Kafka-drømme - Steen og Stoffer
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Tilmeldingsdato: 24/03-10
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 8,738
Takket 13,266 gange i 5,374 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Smartwatch til barn?

Vi overvejer smartwatch til yngsten, da han super gerne vil til at tage bussen hjem indimellem og derfor gerne skal kunne komme i kontakt med en af os og have ur. Han skal ikke have mobil endnu - han er så distræt at den kommer til at blive glemt alle mulige steder, så vi satser på noget, der kan sidde fast på ham tror også at en skridttællerfunltion el lignende ville være sjovt for ham.

Har nogle af jer erfaring med brugervenlighed og levetid på nogle konkrete modeller / mærker?

Mor til Svesken (2005) og Vildbassen (2010)
MarenKi er offline   Besvar med citat
Ulæste 19-11-18, 18:05   #2
Thyra
Thyra havde to houdinigrise med kipketerben
SB's burgerbuddy
Administrator

Thyras avatar

Tilmeldingsdato: 12/07-07
Tak givet gange: 5,626
Takket 10,629 gange i 3,388 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg følger lige med, da O ønsker sig et
Ulæste 20-11-18, 00:27   #3
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 24/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 36,210
Takket 50,994 gange i 7,997 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Vi har lige givet det her til Linus, da han fyldte 8 i oktober. Han ønskede sig en tlf. - Men havde fået at vide, at det må vente.
https://kidssafety.dk/shop/gw550x-wa...blue-371p.html

Vi valgte en lidt dyrere model, fordi vi synes det var vigtigt, at det var vandtæt, så han ikke skal passe så meget på, når han vasker hænder, er udendørs osv.

Det eneste man skal være opmærksom på, er at alle urene, i hvert fald fra den side, kun fungerer med 2G mikro simkort, det kunne Oister ikke levere, så vi måtte finde det et andet sted - man skal jo bare bruge et billigt børneabbonement.

Det er det VILDESTE, vi er sygt imponerede over det.

Der er en app der hører til, som både Henrik og jeg har. Her kan man styrer alting.
I skolen må de ikke have mobiler, det er nu ganske få der har, men har de, skal de låses inde om morgenen, og så får de dem først, når skoledagen er slut, så derfor ville det være forkert, hvis han pludselig kunne ringe.
I appen låser vi derfor uret, så hele skoledagen kan han ikke bruge det til andet, end at se, hvad klokken er.
Når skolen slutter, lyser skærmen op, fortæller han, og så kan det bruges som smartwatch.
Menuen er på engelsk, men selvom Linus ikke er nogen særlig habil læser, så tog det ham ikke mange timer at lære det at kende.

Han kan ringe til os, og til de andre vi har kodet ind (mener der er plads til 10-12 numre).
Han kan indtale beskeder, og sende til os, i stedet for SMS, og vi kan svare, enten ved at skrive en besked, eller indtale en besked.

Det som vi er allermest imponerede over, er nok lyden. Han behøver nemlig ikke engang at have det op til øret, vores stemmer går helt klart igennem til ham, selvom han sidder med armen i skødet, og hans stemme går klokkeklart igennem hos os.

Der er gps funktion i, så vi kan se hvor han er, og hvis behovet er der, kan man lave et geo-hegn, og få besked, hvis han går udenfor det markerede areal, det har vi dog ikke gjort.

Jeg får en SMS, hvis det er ved at løbe tør for strøm.

Der er skridttæller i, det synes han er ret sjovt.

Der er vist 2 små spil i, men dem bruger han næsten ikke.

Han er simpelthen så glad for det, og siger selv, at nu ønsker han sig slet ikke en telefon mere.

Lærke er også glad for at han har det, for hun tager ham ofte med hjem, og nu slipper hun for at blive gal i skralden, når hun ikke kan finde ham, for hun ringer ham bare op, og beder ham pakke sine ting sammen.

Måske er vi bare dumme, men vi synes det var liiiiidt bøvlet at sætte det op, (vi havde misset det med 2G simkortet, og startede med et 4G kort, og det går bare slet ikke, det gjorde det jo ikke nemmere ... ) - men vi fandt da ud af det, da vi modtog det rigtige kort.

Jeg kan varmt anbefale det.

Sidst redigeret af ChristinaS; 20-11-18 kl. 00:29
ChristinaS er offline   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to ChristinaS For This Useful Post:
dragongirl (20-11-18), MarenKi (20-11-18), meyervip (20-11-18)
Ulæste 20-11-18, 11:40   #4
dragongirl
dragongirl er den stolte mor til to dejlige piger
Mit IRL er skiftet ud med en URL

No Avatar

Tilmeldingsdato: 23/10-09
Geografisk placering: Horsens
Tak givet gange: 1,318
Takket 1,058 gange i 738 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Vi har lige givet det her til Linus, da han fyldte 8 i oktober. Han ønskede sig en tlf. - Men havde fået at vide, at det må vente.
https://kidssafety.dk/shop/gw550x-wa...blue-371p.html

Vi valgte en lidt dyrere model, fordi vi synes det var vigtigt, at det var vandtæt, så han ikke skal passe så meget på, når han vasker hænder, er udendørs osv.

Det eneste man skal være opmærksom på, er at alle urene, i hvert fald fra den side, kun fungerer med 2G mikro simkort, det kunne Oister ikke levere, så vi måtte finde det et andet sted - man skal jo bare bruge et billigt børneabbonement.

Det er det VILDESTE, vi er sygt imponerede over det.

Der er en app der hører til, som både Henrik og jeg har. Her kan man styrer alting.
I skolen må de ikke have mobiler, det er nu ganske få der har, men har de, skal de låses inde om morgenen, og så får de dem først, når skoledagen er slut, så derfor ville det være forkert, hvis han pludselig kunne ringe.
I appen låser vi derfor uret, så hele skoledagen kan han ikke bruge det til andet, end at se, hvad klokken er.
Når skolen slutter, lyser skærmen op, fortæller han, og så kan det bruges som smartwatch.
Menuen er på engelsk, men selvom Linus ikke er nogen særlig habil læser, så tog det ham ikke mange timer at lære det at kende.

Han kan ringe til os, og til de andre vi har kodet ind (mener der er plads til 10-12 numre).
Han kan indtale beskeder, og sende til os, i stedet for SMS, og vi kan svare, enten ved at skrive en besked, eller indtale en besked.

Det som vi er allermest imponerede over, er nok lyden. Han behøver nemlig ikke engang at have det op til øret, vores stemmer går helt klart igennem til ham, selvom han sidder med armen i skødet, og hans stemme går klokkeklart igennem hos os.

Der er gps funktion i, så vi kan se hvor han er, og hvis behovet er der, kan man lave et geo-hegn, og få besked, hvis han går udenfor det markerede areal, det har vi dog ikke gjort.

Jeg får en SMS, hvis det er ved at løbe tør for strøm.

Der er skridttæller i, det synes han er ret sjovt.

Der er vist 2 små spil i, men dem bruger han næsten ikke.

Han er simpelthen så glad for det, og siger selv, at nu ønsker han sig slet ikke en telefon mere.

Lærke er også glad for at han har det, for hun tager ham ofte med hjem, og nu slipper hun for at blive gal i skralden, når hun ikke kan finde ham, for hun ringer ham bare op, og beder ham pakke sine ting sammen.

Måske er vi bare dumme, men vi synes det var liiiiidt bøvlet at sætte det op, (vi havde misset det med 2G simkortet, og startede med et 4G kort, og det går bare slet ikke, det gjorde det jo ikke nemmere ... ) - men vi fandt da ud af det, da vi modtog det rigtige kort.

Jeg kan varmt anbefale det.
Sikke en anmeldelse. Nu bliver jeg helt fristet. Må jeg spørge hvor I har 2G kort fra?
Ulæste 20-11-18, 11:48   #5
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 24/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 36,210
Takket 50,994 gange i 7,997 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af dragongirl Vis indlæg
Sikke en anmeldelse. Nu bliver jeg helt fristet. Må jeg spørge hvor I har 2G kort fra?
Yousee (for selvom vi har Oister, resten af familien, så er vi kunder i forvejen hos yousee i forb. med tv-kanaler osv.)

Og jeg får altså ikke procenter ...

Men vi forventer også at have stor glæde af det når campingsæsonen starter, for hold nu kæft, hvor har vi brugt laaaang tid på at lede efter ham, når maden stod på bordet, og han var forduftet.

Sidst redigeret af ChristinaS; 20-11-18 kl. 11:53
ChristinaS er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to ChristinaS For This Useful Post:
dragongirl (20-11-18), meyervip (20-11-18)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande