Sommerferiestatus 2018 :) vil I være med? - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 05-08-18, 19:01   #16
Linda80
Linda80 Synes det lysner.
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Linda80s avatar

Tilmeldingsdato: 27/02-08
Geografisk placering: sydlige sønderjylland
Tak givet gange: 1,270
Takket 2,699 gange i 1,052 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Jeg skal på arbejde imorgen og er bare slet ikke klar . Det har været sådan en god sommer og jeg vil gerne have mere. For at citere ældstebarnet: jeg kunne virkelig godt vænne mig til den her livsstil
Fru Blå (05-08-18), Saxifraga (07-08-18)
Ulæste 05-08-18, 21:50   #17
Oliviasmor
Oliviasmor Leder efter min rygrad
Sukkerslyngel

Oliviasmors avatar

Tilmeldingsdato: 28/06-07
Geografisk placering: Roskilde
Tak givet gange: 7,237
Takket 6,249 gange i 3,325 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Linda80 Vis indlæg
Jeg skal på arbejde imorgen og er bare slet ikke klar . Det har været sådan en god sommer og jeg vil gerne have mere. For at citere ældstebarnet: jeg kunne virkelig godt vænne mig til den her livsstil
Så meget ditto!
Ulæste 05-08-18, 22:03   #18
Sienna
Sienna vælter rundt alle andre steder end haven
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 33,441
Takket 19,692 gange i 10,001 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Oliviasmor Vis indlæg
Så meget ditto!
Ditto mig
Ligger og spiser is fordi jeg synes det er så synd for mig at ferien er slut .
Har egentlig en uges afspadsering men vil ikke være bekendt at tage dem nu

Sidst redigeret af Sienna; 05-08-18 kl. 23:31
Sienna er offline   Besvar med citat
Ulæste 05-08-18, 22:26   #19
Katja
Katja har de dejligste unger
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Katjas avatar

Tilmeldingsdato: 22/06-07
Geografisk placering: Randers SØ
Tak givet gange: 5,938
Takket 1,467 gange i 856 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Vi har haft en skøn ferie i år. Lånt hus i Varde af gavmild slyngel

4 dage på camping i Hirtshals. Vi glemmer det ALDRIG. Ungerne i telt, Jacob og jeg sovende i tilpasset bagagerum i vores Berlingo. Totalt skørt, men totalt skønt!

Sidste uge har vi tilbragt hjemme. Det har også været dejligt med klatrepark for den store sammen med far men min mindste og jeg festede til cirkus summarum, ture i Djurs sommerland og dejlige legeaftaler

Har i dag afleveret ungerne til ferie hos bedstemor og bedstefar. Jeg er spændt på om de får bugt med deres hjemve der brød ud i lys lue da vi skulle sige farvel :-(

I morgen skal jeg på arbejde...... Det ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene om. Jeg kan godt lide mit job men kunne jeg holde ferie altid gjorde jeg det. Men det skal nok blive fint. Det er et dejligt job og jeg har skønne kolleger så jeg skal bare lige i gang igen

Mor til Tilde 22.09.06 og Toke 08.04.11
Katja er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Katja for dette brugbare indlæg:
Fru Blå (08-08-18)
Ulæste 05-08-18, 22:34   #20
Blomstervinge
Blomstervinge twi'sb'er.Skriver på alt andet end det jeg burde
Shhhhh........ jeg skriver til Ude og Hjemme

Blomstervinges avatar

Tilmeldingsdato: 29/09-09
Geografisk placering: Vestsjælland
Tak givet gange: 2,350
Takket 15,635 gange i 5,624 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Vi har været 14 dage i sommerhus med venner. Det vat skønt med gode ture og dejlige grin, det var også skønt at komme hjem igen. Hvor vi har været ude, slappet af og manden laver bil og den store knallert. Der er kastet med mange hundrede vandballoner og vi drukket sodavand og spist is.

Børnene har på skift, været hos farmor og farfar. I morgen er det mindste og ældstes tur. Manden starter på arbejde og det før jeg også- men det er jo frivilligt da jeg studere. Heldigvis starter jeg med syv nattevagter- så det er ikke helt ringe.

Ellers er vi ved at forberede os på, at jeg smutter små fire måneder til Skotland fra september. Skal bare lige finde et sted og bo.

Skøn sommer- og faktisk gruer vi ikke rigtig for hverdagen. Dagene er så skønne, så det tager vi med ind i dagligdagen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Følgende brugere siger tak til Blomstervinge for dette brugbare indlæg:
Fru Blå (08-08-18)
Ulæste 06-08-18, 07:25   #21
Chokofant
Chokofant har ikke brugt den nye funktion...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Chokofants avatar

Tilmeldingsdato: 08/10-11
Geografisk placering: 7500, på den rigtige side af Nørrebrogade :)
Tak givet gange: 1,085
Takket 3,257 gange i 1,503 indlæg
iTrader: 2 / 100%
I har også haft en dejlig sommerferie.
Startede med en uge på Sjælland med cirkus summarum, vikingemuseum i Roskilde med en skøn veninde og hende søn, en dag i København og til sidst Bonbonland - inden vi kørte forbi min søster med familie, som lå i campingvogn på Fyn.
Hjemme slappede vi af hjemme nogle dage, inden vi pakkede bilen og kørte i sommerhus.
Ferien sluttede vi af med havefest hos et hold venner og en tur i Legoland.

Jeg var slet ikke færdig med at holde fri da jeg skulle på arbejde igen.
Fru Blå (08-08-18)
Ulæste 06-08-18, 07:59   #22
Jibbe
Jibbe Græsenke igen igen...
Shhhhh........ jeg skriver

Jibbes avatar

Tilmeldingsdato: 14/05-11
Geografisk placering: Søften
Tak givet gange: 340
Takket 936 gange i 404 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Vi er lige gået ind i den sidste uge - af 5 ugers ferie. De første 3 uger var jeg alene med drengene da far var på job. Der var vi hjemme, ved stranden, holdte fødselsdag for den mindste, byttede hus med en slyngel og bare nød sommeren og varmen.
Så kom far hjem, og vi har været på miniophold ved Give hvor vi både var i Legoland, Givskud zoo og ude og se Jellingstenen.
Hjemme for at fejre den stores fødselsdag x2, og nu er vi i sommerhus. Vi tager hjem en dag tidligere - på fredag så vi har hele weekenden til at forberede os på hverdag igen. Men hold op en skøn ferie - sidst jeg havde fri så meget med drengene - der havde jeg barsel. Sidste år kun 1 uges ferie så jeg synes det er tiltrængt.
Fru Blå (08-08-18), Saxifraga (07-08-18)
Ulæste 06-08-18, 08:04   #23
LotusSen
LotusSen har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

LotusSens avatar

Tilmeldingsdato: 04/05-07
Geografisk placering: Årslev
Tak givet gange: 1,941
Takket 1,618 gange i 818 indlæg
Her er manden startet arbejde igen og yngsten er også startet SFO, Clara Sofie spiller stadig teater hver dag.
Vi har haft en hyggelig ferie, men den er både gået for hurtigt og for langsomt Jeg er slet ikke færdig med at holde ferie, jeg har nydt at have dem alle tre hjemme, sove længe og hygge samtidig er jeg ved at være træt og trænger til hverdag, det er ligefor at hverdagen er mindre presset end vores sommerferie, CS spiller jo som sagt teater, så hver dag har vi skullet noget, der skulle sættes hår, vaskes kostumer, køres barn og vi har også skullet stå i boder mv. Samtidig med at Selma ikke skulle overses så det hele handlede om CS, på onsdag tager Martin og Selma med farfar i Djurssommerland, så de holder lige en fridag.

Så alt i alt har det været en fin ferie, men travl, kunne godt ønske mig en sommerferie uden alle de skal ting hver dag men pigerne har allerede planlagt at gå op til audition næste år også så vi må se. Det er jo også skønt for dem at lave noget de synes er fedt i deres ferie og CS får såå mange fede oplevelser og det gør vi andre da også

Men jo nu glæder jeg mig til skole og weekend uden planer
Fru Blå (08-08-18)
Ulæste 07-08-18, 22:27   #24
Saxifraga
Saxifraga træt og glad
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Saxifragas avatar

Tilmeldingsdato: 08/06-12
Geografisk placering: Longyearbyen, Svalbard
Tak givet gange: 5,579
Takket 4,390 gange i 1,562 indlæg
Hvor skønt. Hvor er jeres sommerhus? Vi har også sommerhus på Helgenæs.

Citat:
Oprindeligt skrevet af Enna Vis indlæg
Sikke en hyggelig idé og jeg synes virkelig, det er tankevækkende, hvor meget børn vokser i løbet af sådan en ferie - sikke store skridt, dine har taget

Jeg har stadig ferie - 27 dage har jeg i alt
Vi startede med nogle dage på ødegård i Sverige sammen med gode venner. Jeg ELSKER Sverige og ødegårdsferier, og i år var det ekstra awsomt pga det fine vejr. Vi var ude at sejle i kano og bade i lækre søer.
Så et par dages bondegårdsferie hos andre gode venner, det var også super dejligt.

Til sidst et par dage i vores nykøbte sommerhus på Helgenæs såååå dejligt og afslappende med masser af ture i vandet og uden elektronik, Jeg selv tog en introtur i kajak - det har jeg drømt om længe, og det var MEGA lækkert, og helt sikkert noget, jeg vil gøre mere ved.

Vi har badet en hel masse og særligt Karl er vokset og blevet mere modig i forhold til vandet, som han ellers har været noget forsigtig med.
Jeppe har indset, at livet IKKE er at sidde i sin mørke hule og spille computer dagen lang OG at han muligvis har brug for hjælp til, ikke at spille helt så meget mere

Jeg har fundet frem til, at jeg næste år har brug for flere dage samme sted - altså mindst en uge et dejligt sted, så vi kan nå at falde lidt til. Sådan bliver man jo hele tiden klogere
Ulæste 07-08-18, 22:52   #25
Koby
Koby Nyder barselslivet
Jeg betaler husleje her!

Kobys avatar

Tilmeldingsdato: 08/07-09
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 7,236
Takket 4,328 gange i 2,296 indlæg
Jamen det absolut største hjemme hos os, har uden tvivl været lillebrors ankomst - han kom sammen med hedebølgen... men han tager det hele med ophøjet ro, og jeg er SÅ stolt over, hvordan de to store har håndtere, at vi er gået fra fire til fem.

Vi nåede at holde ferie en uge i sommerhus på Bornholm - der var jeg stadig rimelig mobil, og ferien bar ikke alt for meget præg af, at jeg var højgravid.

I dag er hr Koby retur på job, og pigerne er til sommerferieskøjtning, så vi får taget hul på hverdagens trummerum - og jeg stresser over at blive klar til at hente piger kl 11.30 med en baby - som først skal gå om til skøjtehallen i middagsheden og derefter med ind i en kold skøjtehal
The Following 3 Users Say Thank You to Koby For This Useful Post:
Aesters (08-08-18), ChristinaS (12-08-18), Fru Blå (08-08-18)
Ulæste 08-08-18, 15:24   #26
Saxifraga
Saxifraga træt og glad

Saxifragas avatar

Sommerferiestatus 2018 ???? vil I være med?

Vi er stadig i gang med, hvad der for mig har været den længste sommerferie i årevis, bortset fra somrene med barsel. Vi har været i Danmark siden slutningen af juni, og er sprængfyldt af sommer og varme og oplevelser og selvom jeg har arbejdet noget herfra en del af tiden, er jeg faktisk ved at være klar til hverdag igen. Jeg troede aldrig den dag skulle komme, men selvom det har været skønt med nonstop familietid bliver det faktisk ok at sidde på et kontor med sin kaffe uden nogen der keder sig, slås, synes man skal holde deres tyggegummi eller lige har spildt juice og uden konstant at have skiftetøj, til alle permanent i håndtasken.

Men vi har haft det fantastisk. Badet næsten dagligt eller i hvert fald flere gange om ugen. Besøgt alle strandene i nærheden. Spist uendelig mange is og drukket virkelig meget vin. Haft søde slyngedamer på overnatningsbesøg, og besøgt en af Ebeltofts søde slyngedamer og hendes dejlige børn. Haft venner og familie på besøg. Badet i havet, i en skovsø, i Silkeborgssøerne og i Gudenåen og i Limfjorden. Været på camping - to gange. Været i København og i Tivoli og ti dage i Sydtyskland, Østrig og Italien. Været sammen med hele familien og alle fætre og kusiner på begge sider, og så mangler vi stadig et besøg hos min søster og hos mine forældre. Ungerne har hoppet timevis på trampolin, plukket mirabeller, både da de ikke var modne og nu hvor de er, sovet i telt i haven helt alene uden mig, mødt et pindsvin om natten, fundet og studeret en død flagermus, holdt mariehøns i et syltetøjsglas, været ude i tordenvejr og set blodmånen mellem bjergene i Østrig.

I går var vi i cirkus summarum og ude og købe de sidste skoleting til Mikkel, der starter i skole på mandag om halvanden uge. Han har tabt fortænderne i løbet af ferien, og er vokset ud af både bukser og sko. Han har næsten lært at svømme og har for første gang nogensinde turdet at bade rigtigt, hvor man måske får vand i munden og har været i vandet flere gange uden svømmevinger, som er en megabedrift af drengen, der stort set har siddet på kanten et helt år til svømning, fordi han ikke turde være i bassinet. Katharina er også vokset ud af sine sko, og har lært at stave og øver sig i at stå på hænder. Johanna har lært at stå på hænder og øver sig nu i at gå på hænder. Hun har cyklet til stranden fra sommerhuset for første gang, og har læst alle feriebøgerne selv.

Sidst redigeret af Saxifraga; 08-08-18 kl. 15:26
Saxifraga er offline   Besvar med citat
The Following 5 Users Say Thank You to Saxifraga For This Useful Post:
Bogfinken (09-08-18), ChristinaS (12-08-18), Fru Blå (08-08-18), Oliviasmor (08-08-18), Sienna (09-08-18)
Ulæste 08-08-18, 21:28   #27
Oliviasmor
Oliviasmor Leder efter min rygrad
Sukkerslyngel

Oliviasmors avatar

Tilmeldingsdato: 28/06-07
Geografisk placering: Roskilde
Tak givet gange: 7,237
Takket 6,249 gange i 3,325 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Saxifraga Vis indlæg
Vi er stadig i gang med, hvad der for mig har været den længste sommerferie i årevis, bortset fra somrene med barsel. Vi har været i Danmark siden slutningen af juni, og er sprængfyldt af sommer og varme og oplevelser og selvom jeg har arbejdet noget herfra en del af tiden, er jeg faktisk ved at være klar til hverdag igen. Jeg troede aldrig den dag skulle komme, men selvom det har været skønt med nonstop familietid bliver det faktisk ok at sidde på et kontor med sin kaffe uden nogen der keder sig, slås, synes man skal holde deres tyggegummi eller lige har spildt juice og uden konstant at have skiftetøj, til alle permanent i håndtasken.

Men vi har haft det fantastisk. Badet næsten dagligt eller i hvert fald flere gange om ugen. Besøgt alle strandene i nærheden. Spist uendelig mange is og drukket virkelig meget vin. Haft søde slyngedamer på overnatningsbesøg, og besøgt en af Ebeltofts søde slyngedamer og hendes dejlige børn. Haft venner og familie på besøg. Badet i havet, i en skovsø, i Silkeborgssøerne og i Gudenåen og i Limfjorden. Været på camping - to gange. Været i København og i Tivoli og ti dage i Sydtyskland, Østrig og Italien. Været sammen med hele familien og alle fætre og kusiner på begge sider, og så mangler vi stadig et besøg hos min søster og hos mine forældre. Ungerne har hoppet timevis på trampolin, plukket mirabeller, både da de ikke var modne og nu hvor de er, sovet i telt i haven helt alene uden mig, mødt et pindsvin om natten, fundet og studeret en død flagermus, holdt mariehøns i et syltetøjsglas, været ude i tordenvejr og set blodmånen mellem bjergene i Østrig.

I går var vi i cirkus summarum og ude og købe de sidste skoleting til Mikkel, der starter i skole på mandag om halvanden uge. Han har tabt fortænderne i løbet af ferien, og er vokset ud af både bukser og sko. Han har næsten lært at svømme og har for første gang nogensinde turdet at bade rigtigt, hvor man måske får vand i munden og har været i vandet flere gange uden svømmevinger, som er en megabedrift af drengen, der stort set har siddet på kanten et helt år til svømning, fordi han ikke turde være i bassinet. Katharina er også vokset ud af sine sko, og har lært at stave og øver sig i at stå på hænder. Johanna har lært at stå på hænder og øver sig nu i at gå på hænder. Hun har cyklet til stranden fra sommerhuset for første gang, og har læst alle feriebøgerne selv.
Hvor har I boet? Et familiesommerhus?
Ulæste 08-08-18, 21:41   #28
Saxifraga
Saxifraga træt og glad

Saxifragas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Oliviasmor Vis indlæg
Hvor har I boet? Et familiesommerhus?

I Danmark? Ja, vi har for et par år siden købt et sommerhus på Helgenæs netop for at have et sted at være hjemme, når vi er i Dk.

Sent from my iPad using Tapatalk
Oliviasmor (08-08-18)
Ulæste 09-08-18, 14:22   #29
Bogfinken
Bogfinken prøver at være her nu. Det er sværere end man tror!
Shhhhh........ jeg skriver

Bogfinkens avatar

Tilmeldingsdato: 15/08-13
Geografisk placering: Skødstrup (Århus)
Tak givet gange: 5,308
Takket 1,880 gange i 771 indlæg
Jeg har haft alle tre børn hjemme i en måned - halvdelen af tiden alene - og klaret A-kassens minimumskrav om natten. En uge på højskole, en uge i sommerhus med mand og børn og to en halv uge hjemme, heraf en med mand. I dag er første dag bag skærmen med alle tre unger afsted - og hvad laver jeg?
Den syvårige har lært at svømme hundesvømning uden hjælpemidler og glæder sig til at starte på svømmeundervisning. Nu virker det absurd at jeg før ferien tilmeldte hende et begynderhold for 4-6-årige sammen med lillesøsteren for at spare transporttid. Den etårige er blevet fræk og hurtig og superkompetent til at bryde ud af haven. Og dygtig til at svømme med hjælpemidler og ikke bange for nogen verdens ting. Den fireårige har elsket pausen fra børnehaven og har haft lidt færre tantrums, men er stadig et stakkels forsømt mellembarn med nogle issues som fortjener mere opmærksomhed. Bedsteforældrene er blevet skræmmende skrøbelige.
Moderen er udmattet og har stresshjerne. Men er mærkeligt nok ikke helt så flad som før ferien, selv om den ikke ligefrem har været præget af afslapning. Det har været sundt og dejligt at bruge mindre tid på at skrive til fremmede om alle sine talenter og altid få negativ eller ingen respons.

Sidst redigeret af Bogfinken; 09-08-18 kl. 14:31
Bogfinken er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Bogfinken for dette brugbare indlæg:
Sienna (09-08-18)
Ulæste 09-08-18, 15:11   #30
Rullemusen
Rullemusen Elsker sol og sommer
Rulledullen

Rullemusens avatar

Tilmeldingsdato: 17/05-09
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 4,448
Takket 7,075 gange i 3,517 indlæg
Årets sommerferie..

I år havde jeg 3 uger (+1,5 dag i starten). Jeg startede med at tage med rulleidioterne til Le Mans for at køre 24 timers stafetløb på rulleskøjter på Bugatti banen (i ved - banen Tom K har vundet på utallige gange)

Hjemme igen mandag totalt udkørt - det kan godt ske vi synes vi har haft det varmt her - men 37 grader I SKYGGEN og så skulle køre alt hvad rammer og tøj kan holde op og ned af bakke på rulleskøjter ... damn det er hårdt.

Nå men ungerne kom til mig fra tirsdag. T var på håndboldcamp til fredag - med overnatning torsdag til fredag.
D udnyttede tiden til at tage ned til kæresten der bor i Dalby og overnatte der.

Begge børn i folden fredag hvor der skulle pakkes til Ø-lejr. Det blev en anderledes oplevelse da vi havde bræksyge blandt deltagerne.
Og selv om vi gjorde en masse for at eliminere og de syge blev sendt hjem - så endte D og jeg med at blive nedlagt efter vi var kommet hjem. T - røg så hjem til faren, ingen grund til at han skulle udsættes yderligere.

Det gik der så et par dage med - og så skulle ungerne pludselig til træning med faren.

Og så var det liiiiige før at denne mor blev lidt stram i betrækket. For det sidste uge forsvandt i ingenting. (og sygdom)

Så torsdag krævede jeg at vi lavede noget sammen - så vi kørte på noget der hedder Planetstien fra VAlbyparken og til Avedøre/Hvidovre. Det blev så til en lille cykeltur på 25 km. T brokkede sig godt nok over ondt i måsen bagefter - men han gjorde det

Og så var den ferie jo slut. Og midt i den værste hedebølge skulle jeg så starte på job igen.

Nu er det snart 3 uger siden jeg kom tilbage - så jeg er vel klar til at ungerne kommer tilbage på mandag og skal starte i skole.

Jeg har lært et par ting af denne sommer

ALDRIG MERE bustur til Le Mans - næste år må det være fly og tog.

Hellere 1+2 uger med ungerne. Jeg synes det var ufedt at have brændt 3 ugers ferie af - og reelt set kun føle jeg har været rigtig sammen med mine børn i en uge.

Men nøj hvor har vi været heldige med vejret

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande