Kids watch - nogle erfaringer? - Side 3 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-01-19, 19:31   #31
Chokofant
Chokofant har ikke brugt den nye funktion...
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Chokofants avatar

Tilmeldingsdato: 08/10-11
Geografisk placering: 7500, på den rigtige side af Nørrebrogade :)
Tak givet gange: 1,121
Takket 3,294 gange i 1,534 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af p1nille Vis indlæg
Hmm hvad med ure der ikke har indbygget telefon?
Er der nogen der har eftaringer med dem.

Vi vil egentlig gerne have Rosalina til, at bevæge sig noget mere. Hun er ved at blive lidt tyk, og jeg vil gerne have hende til ikke at se tyk ud uden at ændre for meget på kosten (og helst inden hun bliver reelt overvægtig), som egentlig er temmelig sund i forvejen. Hun spiser bare utroligt meget. Så jeg tænkte, at hvis hun fik et ur, der målte energiforbrænding (eller motion eller noget i den stil), så ville hun måske bevæge sig lidt mere, for at nå sit daglige mål.

Nogen der har erfaringer med sådan nogle ure til børn?
Min datter har en vivofit JR som tæller skridt. Min erfaring er at det er spændende den første uge, så er der lige en måned hvor tallet bliver tjekket og sammenlignet med andre. Nu har hun haft den i 4 måneder og går slet ikke op i tallene.
Madrid (21-01-19), p1nille (11-01-19)
Ulæste 21-01-19, 14:34   #32
p1nille
p1nille arbejder på fuld tryk (og lidt til)
Silkeslyngende didymor
Administrator

p1nilles avatar

Tilmeldingsdato: 28/01-07
Geografisk placering: Brøndby
Tak givet gange: 12,277
Takket 12,108 gange i 6,293 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Chokofant Vis indlæg
Min datter har en vivofit JR som tæller skridt. Min erfaring er at det er spændende den første uge, så er der lige en måned hvor tallet bliver tjekket og sammenlignet med andre. Nu har hun haft den i 4 måneder og går slet ikke op i tallene.
Jeg kan godt se problemet.

Nogen der har prøvet at barnet kun havde uret i f.eks. 14 dage og så med 14 dages pause. Eller hver anden uge eller noget i den stil. Jeg tænkte det måske kunne være interessant lidt længere tid, hvis man vidste at man kun havde det begrænset tid.
Jeg ville sige det på forhånd (at dette ur skal du kun have på hver anden uge).
Ulæste 22-01-19, 10:08   #33
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 24/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 36,979
Takket 54,261 gange i 8,147 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af p1nille Vis indlæg
Jeg kan godt se problemet.

Nogen der har prøvet at barnet kun havde uret i f.eks. 14 dage og så med 14 dages pause. Eller hver anden uge eller noget i den stil. Jeg tænkte det måske kunne være interessant lidt længere tid, hvis man vidste at man kun havde det begrænset tid.
Jeg ville sige det på forhånd (at dette ur skal du kun have på hver anden uge).
Hos mine ville det ikke virke, der ville skulle være en gulerod for enden, men altså, det er jo også svært nok for os andre at få gjort “kedelige” ting, bare fordi “så er det bedre for din krop”.

Kunne der være en form for præmie i den anden ende?
Nu kender jeg jo ikke jeres mål, men man siger jo, at man skal op på 10.000 skridt om dagen, så et mål kunne være, at når uret viser, at hun fire uger i træk har gået 10.000 skridt om dagen (eller 13.000, eller noget helt andet) så udløser det “noget hun synes er ekstra dejligt”, en biografbillet, en tur i trampolinland eller lignende.
Ulæste 22-01-19, 12:01   #34
p1nille
p1nille arbejder på fuld tryk (og lidt til)
Silkeslyngende didymor
Administrator

p1nilles avatar

Tilmeldingsdato: 28/01-07
Geografisk placering: Brøndby
Tak givet gange: 12,277
Takket 12,108 gange i 6,293 indlæg
iTrader: 18 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ChristinaS Vis indlæg
Hos mine ville det ikke virke, der ville skulle være en gulerod for enden, men altså, det er jo også svært nok for os andre at få gjort “kedelige” ting, bare fordi “så er det bedre for din krop”.

Kunne der være en form for præmie i den anden ende?
Nu kender jeg jo ikke jeres mål, men man siger jo, at man skal op på 10.000 skridt om dagen, så et mål kunne være, at når uret viser, at hun fire uger i træk har gået 10.000 skridt om dagen (eller 13.000, eller noget helt andet) så udløser det “noget hun synes er ekstra dejligt”, en biografbillet, en tur i trampolinland eller lignende.
en stævnedragt.
Ej den går nok ikke, jeg er kommet til at fortælle hende, at jeg har købt to dragter til hende (brugt så jeg gav 250,- for to incl forsendelse).
ChristinaS (22-01-19)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande