4. advents konkurrence (nu med vindere) - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Velkommen til Slyngebarn.dk > Konkurrencer
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 16-12-13, 08:46   #16
Muminille
Muminille Kan ikke skrive vi! Alle ord der starter med vi... Er nok vi!
Jeg betaler husleje her!

Muminilles avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 11,280
Takket 6,478 gange i 2,727 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Uha jamen de var jo alle gode! Men den sidate min mormor holdt er bok den je huske bedst! Jeg har vel været 9 år og min kormor inviterede altid heeele famioien og det år skulle jeg være julemand og have vat i munden og gå rndt med d2 små gaver min mor og mormor havde været ude og finde. Teor den der med heeele familien samlet og alt det er ret magisk for mig, nu hvor familien er ret splittet.
Ulæste 16-12-13, 09:01   #17
MKH
MKH har ikke brugt den nye funktion...
Kobberslyngel

MKHs avatar

Tilmeldingsdato: 27/05-11
Geografisk placering: Midtsjælland
Tak givet gange: 208
Takket 250 gange i 83 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Det år jeg fik en flyverdragt, var en fantastisk oplevelse. Jeg kendte ikke til flyverdragte på forhånd. Jeg hoppede i den kun iført undertøj og gik helt alene ud i indkørslen, hvor store snefnug dalede stille ned. Uden at fryse. Dét var nyt, og helt specielt.
Søsser (20-12-13)
Ulæste 16-12-13, 11:37   #18
GPGit
GPGit nu også med mt og fv:)
Guldslyngel

GPGits avatar

Tilmeldingsdato: 11/05-12
Geografisk placering: mullerup, vestsjælland
Tak givet gange: 385
Takket 375 gange i 208 indlæg

Jeg kan ikke fremhæve én specifik jul da de alle lignede hinanden, men jeg tænker tilbage på julen som en dejlig tid.

Vi skød den altid igang med at gå i kirke og den dag i dag er det ikke rigtig jul før jeg har været til julegudstjeneste.

Så så jeg Disneys juleshow.

Der blev taget billede af os alle foran juletræet og så spiste vi andesteg med alt hvad der dertil hører. Vi spiste altid i starinlysenes skær ( til stor irritation for senere tilføjelser til familien for de brokker sig altid over de ikke kan se hvad de spiser)

Rundt om træet skiftede vi til at vælge sang der skulle synges og sluttede af på Nu det jul igen hvor vi løb gennem hele huset.

Jeg delte gaverne ud for jeg var den yngste og jeg ELSKEDE den opgave. Vi ventede altid på hinanden så vi kunne se hvad vi hver i sær fik.

Til sidst blev der taget billede af os børn hver isæt omringet af vores gaver:-)
Ulæste 16-12-13, 12:43   #19
BetinaT
BetinaT Glæder sig tiljuleferien 2019 :)
Forviklet forfatter

BetinaTs avatar

Tilmeldingsdato: 10/11-07
Geografisk placering: Sønderborg
Tak givet gange: 1,949
Takket 2,693 gange i 1,121 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg husker ikke mine barndoms jule som noget særligt. Det skyldes nok, at vi ofte holdt jul sammen med mine forældre, og min farmor og farfar. Min farmor og farfar kunne nemt kunne være med i "Fint skal det være". Den ene jul lignede den anden. Jeg kan dog huske en jul, hvor jeg var omkring 6 år, og hvor naboen kom udklædt som julemand med en rød dukkevogn til mig. Den dukkevogn har jeg stadigvæk.

Til gengæld mindes jeg med stor glæde Nannas første jul, hvor hun lige var begyndt at kunne gå, og hvor vi måtte vente med nogle af gaverne til 1. juledag, fordi hun ikke kunne overskue alle gaverne.
Den jul betyder ekstra meget for mig, fordi det er den eneste jul jeg har holdt sammen med min mormor og morfar, som altid har betydet utrolig meget for mig. Selv den dag i dag, kan jeg mindes de smil der var på deres ansigter, når de så deres barnebarn gå rundt ved juletræet og forsøgte at pakke gaverne op. Det er den jul jeg mindes allermest, fordi det var en jul så fyldt med kærlighed. Se min datter nyde juleaftens magi sammen med både mor og far, mormor og morfar, samt oldemor og oldefar.

Det har været min allerbedste jul. Desværre kan jeg ikke opleve sådan en jul igen, da både min mormor og morfar er døde, men mindet om den jul har jeg stadigvæk, og det vil jeg altid havde.

Sidst redigeret af BetinaT; 16-12-13 kl. 12:45
BetinaT er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-12-13, 12:51   #20
Amr
Amr Er startet på arbejde igen og det er helt ok... Men savner nu tøsebarnet!
Sølvslyngel

Amrs avatar

Tilmeldingsdato: 07/08-11
Tak givet gange: 211
Takket 337 gange i 114 indlæg
Vi boede i udlandet. Min søster var det år på efterskole i Danmark og hun var meget savnet. Jeg husker hvor fantastisk det var at stå i lufthavnen og se hende komme gående imod os - det var den bedste julegave . Hvad jeg ikke viste var at der i hendes kuffert ventede den ene overraskelse efter den anden; et plastikjuletræ (der var intet der mindede om gran i området), marcipan, nougat, dåse leverpostej og remoulade, julegaver fra familien i danmark, en julekalender fra året før optaget på VHS-bånd og julepynt... Det var en helt eventyrlig dansk jul i 30 graders varme og høj sol...
Amr er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-12-13, 14:25   #21
Kat
Kat Nu mor til to!
Shhhhh........ jeg skriver

Kats avatar

Tilmeldingsdato: 10/03-13
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 1,245
Takket 753 gange i 420 indlæg
Uhh det er svært at finde den aller bedste juleaften! For mig var den bedste jul altid sammen med alle fætrene og kusinen, så den bedste juleaften må være det år hvor mine forældre havde forberedt min søster og jeg på at vi nok ikke kunne komme afsted pga sne. Vi var noget skuffede og selvom der blev gjort klar til jul i det lille hjem, bare for os 4, syntes vi altså ikke det var helt rigtigt. Så glæden var stor da min far kunne meddele at han godt turde køre ud i vejret og en nabo have med sin traktor ryddet markvejen ned til vores hus, så vi kunne få bilen ud
Ulæste 16-12-13, 14:55   #22
mamjuliane
mamjuliane Jeg bærer med smil min byrde...
Kobberslyngel

Forhandler

mamjulianes avatar

Tilmeldingsdato: 02/05-06
Geografisk placering: Pandrup, Nordjylland
Tak givet gange: 117
Takket 310 gange i 58 indlæg
Smile

Min bedste jul er absolut dengang vi var i Australien. Vi holdt ind på en campingplads ved en strand på vestkysten på vej op mod Cairns. Det var sommer dernede og vi havde fået fat i et grimt plastikjuletræ og noget glimmerpynt i alle mulige farver. Vi spiste skinke og vanillie youghurt i stedet for flæskesteg og ris alamande. Vi læste Johs. Møllehaves julehistorie for vores børn. Vi legede ved stranden og der var en faldskærmsudspringer der landede på stranden imens vi spiste vores "jule" middag. Gaverne var små fordi vi rejste rundt og derfor ikke skulle have så meget at slæbe på. Det var en fantastisk jul helt uden traditioner og vildt eksotisk - en jul man drømmer sig tilbage til!

Ps. jeg deltager ikke i lodtrækningen - jeg blev bare grebet af julestemningen i de dejlige julehistorier
Følgende brugere siger tak til mamjuliane for dette brugbare indlæg:
Danca (17-12-13)
Ulæste 16-12-13, 15:37   #23
Estrella-
Estrella- har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

Estrella-s avatar

Tilmeldingsdato: 14/02-11
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 230
Takket 406 gange i 132 indlæg
Jeg har ikke en speciel jul som er den bedste men mange gode traditioner forbundet med juleaften. Noget af det jeg husker tydeligst er at vi altid skulle hvile os eller helst sove midt på dagen. Så lå man der er i sengen og ventede spændt og tænkte på alle de gode ting der skulle ske om aftenen. Søvn blev det ikke til meget af
Og så er det heller ikke rigtig jul før man har set Disney jule show..
Ulæste 16-12-13, 17:18   #24
Mia-Maia
Mia-Maia har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

Mia-Maias avatar

Tilmeldingsdato: 08/08-12
Geografisk placering: Tjæreborg
Tak givet gange: 369
Takket 387 gange i 102 indlæg
Jeg kan simpelthen ikke komme på en der bare er bedst. Jeg husker julen fra min barndom som noget magisk og ganske særligt.
Min søster og jeg havde til opgave at bære alle gaverne ind under træet mens de voksne vaskede op efter maden. Og det husker jeg som noget af det bedste ved aftenen. At gå der og kigge på alle gaverne og bare GLÆDE sig at de skulle åbnes. Mens man gjorde sig umage for at får den stablet rigtigt så der var plads til alle
Ulæste 16-12-13, 20:24   #25
spiren
spiren Kald mig bare, overspringshandling
Jeg betaler husleje her!

spirens avatar

Tilmeldingsdato: 18/12-09
Tak givet gange: 5,938
Takket 3,822 gange i 1,712 indlæg
iTrader: 20 / 100%
Den bedste juleaften var da jeg var omkring de 13-14 år og vi for en gangs skyld var så store alle sammen, at julen ikke omhandlede gaver, men vi istedet sammen fandt den ro og hygge som man taler om og blot sad rundt om bordet, spiste god mad og nød hinandens selvskab..

Sådan vil jeg gerne have mine børn vokser op, med glæden over at vi kan hygge os sammen, istedet for en alt overskyggende gave fokus
Søsser (20-12-13)
Ulæste 17-12-13, 12:03   #26
Mamafant
Mamafant lærer om livet
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Mamafants avatar

Tilmeldingsdato: 05/07-07
Geografisk placering: Rønnede
Tak givet gange: 1,451
Takket 2,815 gange i 1,449 indlæg
En juleaften som stikker særligt ud i min hukommelse, er, da vi var hos min onkel og tante. Min tante havde lavet velkomstdrinks (det sku være festligt) og min søster på måske 8 år, drak sjatter og blev noget snaldret, og min mor skidesur (på tante). Men resten af aftenen var vist hyggelig nok. Det var den eneste gang vi holdt jul der

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mor til S fra juni 2007 og S fra juni 2010
Mamafant er offline   Besvar med citat
Ulæste 17-12-13, 21:31   #27
webwitch
webwitch slynger slet ikke, men vikler kan blive til fede sommerjakker
Shhhhh........ jeg skriver

webwitchs avatar

Tilmeldingsdato: 02/02-12
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 763
Takket 1,860 gange i 678 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Hmm, denne konkurrence gav stof til eftertanke og ikke på den rare måde.

Juleaften, kan desværre ikke komme med nogen, da jul i mit barndoms hjem enten slet ikke var der, eller var noget L***, enten med en ligeglad far der slet ikke havde tid til mig fordi NK's datter altid var dødsyg af spænding og lå og brækkede sig hele dagen, eller sur mor og halvfuld og rasende stedfar.

Så i får en fra den 26 dec i stedet. Min bedste venindes mor havde opdaget tilstanden i mit hjem, så da jeg kommer over for at lege, bliver vi sendt udenfor, og da vi bliver kaldt ind havde hun tændt juletræet, og dækket op med varm kakao, æbleskiver julekager og guf. hun havde endda en julegave til mig, som jeg slet ikke husker hvad var, så overvældet var jeg.
BetinaT (22-12-13), Lotus80 (20-12-13), Søsser (20-12-13)
Ulæste 18-12-13, 13:43   #28
Leonore
Leonore har ikke brugt den nye funktion...
Læser bare.....

No Avatar

Tilmeldingsdato: 15/12-13
Tak givet gange: 0
Takket 0 gange i 0 indlæg
Jeg husker ingen særlig jul, men jeg husker, at juleaften altid var bedre, når min storesøster var med.
Leonore er offline   Besvar med citat
Ulæste 18-12-13, 19:24   #29
Eddie
Eddie ...
Guldslyngel

Forhandler

Eddies avatar

Tilmeldingsdato: 28/06-11
Geografisk placering: Vejen
Tak givet gange: 729
Takket 375 gange i 141 indlæg
iTrader: 1 / 100%
I min barndoms jul husker jeg altid hvordan min far ville tage os med op på loftet efter julemiddagen men en gammel staldlampe og en skål risengrød som vi satte til nissen. Katten blev også sat derop for at passe på at rotterne ikke åd det. Og næste morgen gik vi op og hentede en tom skål. Det var bare altid top hygge. Min far var altid god til sådan noget. den tradition med nissen på loftet vil jeg gerne give videre til min datter.

Eddie er offline   Besvar med citat
Ulæste 18-12-13, 19:33   #30
Mathildesmor
Mathildesmor Får ikke postet indlæg, men læser gerne med...
Sølvslyngel

Mathildesmors avatar

Tilmeldingsdato: 13/07-09
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 132
Takket 223 gange i 89 indlæg
Bedste jul for 5 år siden. Vores ældste datter var nyfødt. Dejlig at holde jul som nybagt mor!
Mathildesmor er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande