Smal Hale på RS? - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Bæreudstyr (gør det selv) > Gds-mønstre og -vejledninger /bæreudstyr
Glemt adgangskode? Tilmeld

Gds-mønstre og -vejledninger /bæreudstyr Her kan du finde mønstre og syvejledninger til mange forskellige slynger, vikler, mei tais osv.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 08-02-09, 17:02   #1
anja
anja Nobody ever looks happy when they spit out, "NONFAT MILK, please
Shhhhh........ jeg skriver

anjas avatar

Tilmeldingsdato: 10/05-06
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 878
Takket 497 gange i 251 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Smal Hale på RS?

Der er rigtigt varmt i Indien... Så så lidt stof, som overhovedet muligt
Jeg har fundet en skrædder, men jeg kunne godt tænke mig en smal hale, ikke en lukket som på f.eks huggababyen, men bare sådan at den bliver smallere ned efter... forståes?
Nogen med idéer til hvordan det kan gøres? Tænkte at den kunne ende i en trekant, som også var en lomme lukket med lynlås!?!

Ammehjerne... mon det er til at forstå?
Ulæste 08-02-09, 17:05   #2
Dawn
Dawn ost-ost-ost-ost-ost jeg må ha O-O-O-oooost!
Jeg betaler husleje her!

Dawns avatar

Tilmeldingsdato: 09/05-07
Geografisk placering: Malaga
Tak givet gange: 720
Takket 3,793 gange i 1,496 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Du kan lave den skråt snittet (simpelthen bare skær en trekant af forneden) - det gør at der er væstentligt mindre stof. Du skal dog passe på at du ikke laver snittet for højt oppe imod ringene - for så kan den blive svær at justere.
Ulæste 08-02-09, 17:11   #3
Titta
Titta kaffe må der til:-D
Vild Halthe-slyngel

Tittas avatar

Tilmeldingsdato: 25/05-06
Tak givet gange: 4,770
Takket 5,364 gange i 2,582 indlæg
iTrader: 26 / 100%
Lidt som dem fra tæt kontakt måske http://www.taetkontakt.dk/17026148?i=20393574
Ulæste 08-02-09, 19:29   #4
triquestral
triquestral har en børnehave barn! (og en i folkeskole og en i gymnasium...)
Sølvslyngel

triquestrals avatar

Tilmeldingsdato: 03/08-08
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 5
Takket 16 gange i 12 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg vil også være bange for, at det vil være svært at justere, da kanterne ikke rigtig vil passe - dvs. det kant du har i halen ikke passer med kanten runt om barnet. Giver det mening? Selvfølgelig hvis det er skåret først et stykke efter, der hvor du vil komme til at hive i det? Nej, det er lidt for rodet en forklaring, men jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skulle sige det. I hvert fald vil jeg ikke tro, at det er halen som vil give dig de største problemer, men materialet slyngen er lavet af. Fordi halen flagrer jo bare - det stof som omsvøber dig og barnet er det, du ville kunne mærke.

Jeg vil anbefale en meget tynd lærred eller også en solarveil slynge, som også beskytter mod solen. Jeg brugt halen til at lægge over Jamies hoved da vi var ud i solen, og det fungerede rigtig godt. Det var let og luftig, og så var han også godt beskyttet mod solen.
Ulæste 09-02-09, 15:53   #5
anja
anja Nobody ever looks happy when they spit out, "NONFAT MILK, please
Shhhhh........ jeg skriver

anjas avatar

Tilmeldingsdato: 10/05-06
Tak givet gange: 878
Takket 497 gange i 251 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af TrisseMus Vis indlæg
Du kan lave den skråt snittet (simpelthen bare skær en trekant af forneden) - det gør at der er væstentligt mindre stof. Du skal dog passe på at du ikke laver snittet for højt oppe imod ringene - for så kan den blive svær at justere.
Ja, det var lige netop, det jeg var bekymret for!

Citat:
Oprindeligt skrevet af Anitamor Vis indlæg
Lidt som dem fra tæt kontakt måske http://www.taetkontakt.dk/17026148?i=20393574
Ja, som vanligt skulle jeg bare have spurgt søster

Citat:
Oprindeligt skrevet af triquestral Vis indlæg
Jeg vil også være bange for, at det vil være svært at justere, da kanterne ikke rigtig vil passe - dvs. det kant du har i halen ikke passer med kanten runt om barnet. Giver det mening? Øh, ikke helt, men jeg sover heller ikke så meget lige for tiden...Selvfølgelig hvis det er skåret først et stykke efter, der hvor du vil komme til at hive i det? Nej, det er lidt for rodet en forklaring, men jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skulle sige det. Altså tænker du at jeg skal passe på at det ikke er det stykke som omsluttet baby??I hvert fald vil jeg ikke tro, at det er halen som vil give dig de største problemer, men materialet slyngen er lavet af. Fordi halen flagrer jo bare - det stof som omsvøber dig og barnet er det, du ville kunne mærke. Der er bare ingen vind/brise til at få halen til at flagre Så bare det, at den hænger langs mit ben, får mig til at svede... Jeg er faktisk slet ikke skabt til at bo i "de varme lande"

Jeg vil anbefale en meget tynd lærred eller også en solarveil slynge, som også beskytter mod solen. Jeg brugt halen til at lægge over Jamies hoved da vi var ud i solen, og det fungerede rigtig godt. Det var let og luftig, og så var han også godt beskyttet mod solen.
ved du om det kan købes i en netbutik??
Ulæste 09-02-09, 16:10   #6
Tøsemor
Tøsemor er lidt anonym for tiden.
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Tak givet gange: 1,513
Takket 8,511 gange i 3,933 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af anja Vis indlæg
ved du om det kan købes i en netbutik??
Du kan i hvert fald få et stykke, der er rigeligt stort her: http://www.arbrinic.com/index.php?cPath=90
Tøsemor er offline   Besvar med citat
Ulæste 09-02-09, 17:00   #7
Dorte
Dorte rydder op og rydder ud og ... :-)
Slyngelmor

Dortes avatar

Tilmeldingsdato: 16/05-06
Geografisk placering: Østjylland
Tak givet gange: 1,312
Takket 2,652 gange i 1,426 indlæg
iTrader: 26 / 100%
Ellers er det måske en lommeslynge du skal have fat i - eller evt en hybrid. Så er der ingen ekstra stof der flagrer Du kan sy den i noget tyndt bomuldsstof eller solarveil - fleece er nok ikke lige sagen
Ulæste 09-02-09, 21:20   #8
triquestral
triquestral har en børnehave barn! (og en i folkeskole og en i gymnasium...)
Sølvslyngel

triquestrals avatar

Tilmeldingsdato: 03/08-08
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 5
Takket 16 gange i 12 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Mht solarveil slynger, er det billigere/nemmere for dig at bestille fra DK eller USA?

Sneglehuset har det her: http://www.sneglehuset.com/search.asp?keyword=solarveil til DKK 479,-

Jeg købt min herfra: http://www.crunchybunch.com/index.ph...ct_detail&p=46 Den koster US$45 (Jeg har den i turkis - mega smuk!) Den er også lige umiddelbart den billigste jeg kan finde.

Solarveil slynger bliver nok sværere og sværere at finde, da firmaet der lavede solarveil er stoppet produktionen.

Sidst redigeret af triquestral; 09-02-09 kl. 21:22
triquestral er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande