Jeg er edderspændt rasende på Danske Spil - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-02-19, 12:49   #16
Koby
Koby Nyder barselslivet
Jeg betaler husleje her!

Kobys avatar

Tilmeldingsdato: 08/07-09
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 7,902
Takket 4,873 gange i 2,542 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Men egentlig er det også utroligt, at de har kunnet blive ved med at hæve penge. Troede da, at banken frøs alle konti. Vil da også mene, at den har et medansvar.
The Following 2 Users Say Thank You to Koby For This Useful Post:
Fru Solskin (11-02-19), Trine (12-02-19)
Ulæste 11-02-19, 15:19   #17
Petrine
Petrine har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 06/08-15
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 582
Takket 1,382 gange i 703 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Koby Vis indlæg
Men egentlig er det også utroligt, at de har kunnet blive ved med at hæve penge. Troede da, at banken frøs alle konti. Vil da også mene, at den har et medansvar.

Der er ikke hævet noget fra hendes bankkonto, så vidt jeg forstår. Det er moderens "spillekonto" hos Danske Spil som har haft et indestående, som har været brugt til at spille for efter moderens død. Og som så ikke kan udbetale til nemkonto fordi den er deaktiveret. Vældig "smart".

Men TS, du kan jo godt give pressen et tip uden at I behøver samtidig at gå med til at være cases i en evt. historie. Du kan også henvende dig til et medie, hvor man er mere anonym som case end på tv (radio f.eks.)
Hunpingvin (11-02-19), irenek-h (11-02-19), Sienna (12-02-19), Trine (12-02-19)
Ulæste 11-02-19, 17:50   #18
Koby
Koby Nyder barselslivet
Jeg betaler husleje her!

Kobys avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Petrine Vis indlæg
Der er ikke hævet noget fra hendes bankkonto, så vidt jeg forstår. Det er moderens "spillekonto" hos Danske Spil som har haft et indestående, som har været brugt til at spille for efter moderens død. Og som så ikke kan udbetale til nemkonto fordi den er deaktiveret. Vældig "smart".

Men TS, du kan jo godt give pressen et tip uden at I behøver samtidig at gå med til at være cases i en evt. historie. Du kan også henvende dig til et medie, hvor man er mere anonym som case end på tv (radio f.eks.)
Ahh på den måde. Troede de trak det beløb en lottokupon koster på ugentlig eller månedlig basis.
Ulæste 11-02-19, 21:05   #19
Hunpingvin
Hunpingvin Fear can hold you prisoner - hope can set you free
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Tilmeldingsdato: 17/11-09
Geografisk placering: Buddinge
Tak givet gange: 5,529
Takket 8,576 gange i 2,740 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Koby Vis indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Petrine Vis indlæg
Det er som Petrine skriver her. Og angiveligt skyldes det er nyt computersystem, så de ikke fik besked fra CPR registeret. Hvilket betyder at jeg for alvor overvejer at kontakte nogen der kan råbe højt, for hvor mange andre kan det så være sket for i samme periode.

Uddrag af deres svar:
Citat:
Under normale omstændigheder ville sagen være blevet håndteret som oplyst til dig per telefon, men dette er ikke sket pga. overgangen til et nyt computersystem i vores regi. Det har betydet, at vi ikke har fået automatisk opdatering fra CPR registeret om din mors bortgang.

Derfor er abonnementet ikke stoppet efter den 22/10 (betaling er foretaget 1/9 for perioden 23/9-22/10), men derimod fortsat til 22/12, da vi først har fået registrering fra CPR den 5/11.
Og det afslører så en anden ting. Nemlig at kontoen bevidst spiller efter dødsfald. De skriver at penge trukket 1/9 - hvor hun lever - spiller 23/9 - 22/20. Hvor hun jo altså er død, hun døde 10/9. I følge det de skriver, mener de kun at det er perioden 22/10 - 22/12 der uretmæssigt er spiller i. Burde spilleriet ikke stoppe per dødsdato?

Desuden gav jeg dem personligt besked om dødsfaldet og derfor er deres nye computersystem irrelevant.

Sidst redigeret af Hunpingvin; 11-02-19 kl. 21:07
Hunpingvin er offline   Besvar med citat
The Following 4 Users Say Thank You to Hunpingvin For This Useful Post:
Imma (11-02-19), irenek-h (12-02-19), lullu (13-02-19), Trine (12-02-19)
Ulæste 11-02-19, 23:18   #20
Petrine

No Avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Hunpingvin Vis indlæg
Det er som Petrine skriver her. Og angiveligt skyldes det er nyt computersystem, så de ikke fik besked fra CPR registeret. Hvilket betyder at jeg for alvor overvejer at kontakte nogen der kan råbe højt, for hvor mange andre kan det så være sket for i samme periode.

Uddrag af deres svar:

Og det afslører så en anden ting. Nemlig at kontoen bevidst spiller efter dødsfald. De skriver at penge trukket 1/9 - hvor hun lever - spiller 23/9 - 22/20. Hvor hun jo altså er død, hun døde 10/9. I følge det de skriver, mener de kun at det er perioden 22/10 - 22/12 der uretmæssigt er spiller i. Burde spilleriet ikke stoppe per dødsdato?

Desuden gav jeg dem personligt besked om dødsfaldet og derfor er deres nye computersystem irrelevant.

Det er svært at sige uden at kende vilkårene.

Men vilkårene for de fleste abonnementstjenester er at man betaler periodevist forud, typisk månedsvis. Det løber til det opsiges af den ene eller anden grund, og opsiges til periodens udløb. Så derfor tror jeg de er i god ret til at lade kontoen spille "perioden" ud - og hvis den ender 22/10 så giver det meget god mening, at det er derfra de mener, det burde være stoppet.

Jeg bliver så olm over de der ikke-undskyldende forklaringer. Som om det er tilstrækkeligt. Som om de ikke behøver påtage sig ansvaret her. De skylder da både stor forklaring plus undskyldning og beklagelse.

Det er en lang periode, og nogen burde sende en gevaldig stak aktindsigtsbegæringer i hvor mange bortgåede spillere der har spillet videre -og måske vundet - i perioden. Der dør trods alt 4500 danskere om måneden, så det kunne teoretisk set være nogle stykker.

Jeg ville gå til pressen (jeg er journalist, så jeg er biased, men jeg mener at hvis det ikke lader til at være et enkeltstående tilfælde, så er der grund til at lade pressen bore i det).
Hunpingvin (12-02-19), Imma (11-02-19), irenek-h (12-02-19), Sienna (12-02-19), Trine (12-02-19)
Ulæste 12-02-19, 06:31   #21
Hunpingvin
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Jeg skal skynde mig at sige at de skam kommer med undskyldninger. Det jeg postede er kun et uddrag af deres mail. De stater med at beklage. Og de har også kontaktet boets advokat sekretær og lover at udbetale pengene - inklusive hvad der er uretmæssigt spillet for.

Faktisk lægger de sig fladt ned, hvilket bekræfter at de ved de har kvajet sig big time.
The Following 9 Users Say Thank You to Hunpingvin For This Useful Post:
anmani (12-02-19), Fru Solskin (12-02-19), irenek-h (12-02-19), Koby (12-02-19), lullu (13-02-19), moreva (12-02-19), Netter11 (12-02-19), Petrine (12-02-19), Sienna (12-02-19)
Ulæste 12-02-19, 06:36   #22
Hunpingvin
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Mht abonnements perioden kan jeg godt se din pointe, men jeg synes det er så forkert at kontoen ifølge dem retmæssigt kan spille videre i 1,5 måned efter dødsfaldet er indtruffet. Jeg kan slet ikke se hvad der forhindrer dem i at stoppe abonnentet per omgående. Nu er det relativt små beløb sammenlignet med boets totale størrelse. Men hvis nu kontoen havde et stort indestående og abonnementet var sat til at spille et stort beløb hver uge er det alligevel mange penge der kan forsvinde fra boet på 1,5 måned.
Ulæste 12-02-19, 10:52   #23
Petrine

No Avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Hunpingvin Vis indlæg
Mht abonnements perioden kan jeg godt se din pointe, men jeg synes det er så forkert at kontoen ifølge dem retmæssigt kan spille videre i 1,5 måned efter dødsfaldet er indtruffet. Jeg kan slet ikke se hvad der forhindrer dem i at stoppe abonnentet per omgående. Nu er det relativt små beløb sammenlignet med boets totale størrelse. Men hvis nu kontoen havde et stort indestående og abonnementet var sat til at spille et stort beløb hver uge er det alligevel mange penge der kan forsvinde fra boet på 1,5 måned.

Jamen jeg forstår så godt hvordan du har det. Det er jo også fordi spilabonnementer er sådan lidt nogle luftpenge. Altså det er rigtige penge, men når man spiller online og automatisk, så køber man jo aldrig den der lottokupon som man går med i lommen, det kører bare i baggrunden uden man gør noget. Jeg har svært ved at vurdere hvornår problemet starter, for egentlig har jeg det svært med at staten driver sådan noget i det hele taget. Jeg synes det er noget værre ludomani-stimulerende noget (og jeg er med på at hvis ikke staten gjorde noget så var der udenlandske aktører som gjorde det meget værre eller hvordan det nu er, men IH!)

Jeg ved bare at andre abonnementer betragtes som løbende kontrakter, som "bekræftes" hver gang man betaler, og jeg tænker det er sådan her. Men det kan jo være at den offentlige mening er med dig her, og det er der jeg tænker pressen kan være relevant fordi de kan hive fat i magthavere og konfrontere dem med, om det er ok at afdøde spiller videre i statens spilletjeneste på den måde.
Hunpingvin (12-02-19), Imma (13-02-19), irenek-h (12-02-19)
Ulæste 13-02-19, 06:51   #24
solsikke
solsikke The world must be peopled!
Edwardian

solsikkes avatar

Tilmeldingsdato: 31/07-06
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 4,487
Takket 5,039 gange i 2,678 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Men er spillekuponer ikke noget som købes fra gang til gang (evt automatiseret). Man køber vel ikke en "lottoperiode"?
Ulæste 13-02-19, 07:24   #25
Blomstervinge
Blomstervinge twi'sb'er.Skriver på alt andet end det jeg burde
Shhhhh........ jeg skriver til Ude og Hjemme

Blomstervinges avatar

Tilmeldingsdato: 29/09-09
Geografisk placering: Vestsjælland
Tak givet gange: 2,440
Takket 16,148 gange i 5,839 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af solsikke Vis indlæg
Men er spillekuponer ikke noget som købes fra gang til gang (evt automatiseret). Man køber vel ikke en "lottoperiode"?

Man kan spille månedsvis , så perioden er på fire uger, og betales sådan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Following 2 Users Say Thank You to Blomstervinge For This Useful Post:
Hunpingvin (13-02-19), solsikke (13-02-19)
Ulæste 13-02-19, 13:39   #26
Hunpingvin
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Blomstervinge Vis indlæg
Man kan spille månedsvis , så perioden er på fire uger, og betales sådan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Præcis. Og som jeg forstår det så vil Danske Spil normalt stoppe abonnementet når den periode der er betalt for mens personen er i live slutter.

Men det kan jeg simpelthen ikke forstå kan være lovligt for alle aktiver fryses jo når nogen dør og de er sindssygt restriktive både med banker og pensioner fx.

Fx betalte min mor d. 1/9 og døde 10/9. Den periode hun betalte for mens hun var i live var 22/9 - 22/10 ifølge det Danske Spil skriver til mig. Det vil sige at der spilles i 6 uger efter hun er død og hendes aktiver rettelig burde være frosset. Hvis hun spiller for 50 om ugen er det 300 kroner som rettelig tilhører boet og eventuelle kreditorer eller arvinger.
Ulæste 13-02-19, 18:21   #27
Hunpingvin
(Sl)yngel

Hunpingvins avatar

Spillemyndighed var de helt rigtige at kontakt

De var særdeles interesserede i hvad jeg har oplevet og havde allerede gang i noget med det der computersystem.

Deres juridiske afdeling var også særdeles interesseret i de abonnements perioder Danske Spil kører med og var enig med mig i at det ikke virker helt okay at kontoen spiller abonnementsperioden færdig som der er trukket for måneden inden.
The Following 18 Users Say Thank You to Hunpingvin For This Useful Post:
anmani (13-02-19), babyflunk (14-02-19), Bogfinken (14-02-19), Dana (13-02-19), Fru Solskin (13-02-19), Imma (13-02-19), irenek-h (14-02-19), KatarinaD (13-02-19), Koby (13-02-19), Maja (13-02-19), marajo (13-02-19), mbritt (16-02-19), Muminille (14-02-19), Munni (14-02-19), Petrine (13-02-19), Rikke (14-02-19), Rullemusen (14-02-19), solsikke (13-02-19)
Ulæste 13-02-19, 19:04   #28
Koby
Koby Nyder barselslivet
Jeg betaler husleje her!

Kobys avatar

Dejligt du er gået videre med det
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande