køkkenmaskine basics for novicen - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 23-02-18, 10:26   #1
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 2,929
Takket 24,642 gange i 8,051 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Talking køkkenmaskine basics for novicen

Vi har aldrig rigtig haft nogen alvorlige køkkenmaskiner, og jeg aner ingenting. Det er manden der laver det meste mad herhjemme. Vi er overhovedet ikke fancy på madområdet, men han bliver ved med at tale om at det ville være så smart med sådan et Kenwood monster, og han har fødselsdag lige om lidt, så jeg overvejer at foreslå den ældre generation at give bidrag til sådan en, men er lige nødt til at vide præcis hvad det er og hvad den kan.

Vi har haft sådan en maskin-satan der kunne røre ting og sager, herunder dej, rive grøntsager og skære ting i skiver. Den døde, da jeg forsøgte at skive halvfrossen brunkagedej
Jeg syntes den var fin nok, men manden syntes den kunne alt for lidt. Jeg kan ikke få ham til at præcisere hvad et større monster kan Udover at den er større og sejere fordi den har en større motor og noget

Jeg ville elske at have en dims, der både kan røre, rive, hakke, piske, blende (inklusiv blende mandler til mel f.eks., for det kunne jeg godt tænke mig at lege med) - og gerne skive brunkagedej også, men det er ikke et must . Kan et Kenwood monster det? Og hvad kan den ellers?
Jeg ville nemlig hade at have en kæmpe dims på vores i forvejen ikke så store køkkenbord, som aldrig blev brugt fordi den alligevel ikke kunne det, man skal bruge

Og nu taler manden så kun om Kenwood, men findes der andre mærker, der også er gode? Og hvad er iøvrigt forskellen på en køkkenmaskine og en foodprocessor?

Enlighten me

Sidst redigeret af liv; 23-02-18 kl. 10:27
liv er offline   Besvar med citat
Ulæste 23-02-18, 10:36   #2
Anebane
Anebane travlt beskæftiget
Paypalpal

Anebanes avatar

Tilmeldingsdato: 15/06-08
Geografisk placering: Egebjerg, Ballerup
Tak givet gange: 833
Takket 6,780 gange i 2,805 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Hmmmm. Jeg har både kenwood og meget tilbehør til den og en foodprocessor. De kan noget forskelligt. Der er i øvrigt også en foodprocessor til kenwooden, men den er relativt lille - men helt fin. Det afhænger vildt meget af, hvad han gerne vil kunne. Kenwooden bruger jeg mest til dej/bage/piske. Foodprocessoren til at rive, hakke, Skive mv. Så han må hoste op med, hvad han vil kunne. Han må gerne komme oå prøve. Tilbehøret til kenwooden er jeg vildt ringe til at få brugt faktisk. Det er enten for meget eller for lidt og det fylder en krig og er derfor ikke lige ved hånden osv.
Ulæste 23-02-18, 13:56   #3
liv
liv action beats perfection any time
Slankeslynglernes egen Lotte

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
Tak givet gange: 2,929
Takket 24,642 gange i 8,051 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Arg. Jeg får ham ikke til at præcisere. Har prøvet. Han synes bare 'jamen den er jo super praktisk altså'.

Nå, ingen supermaskine der kan alt og fylde ingenting, forstår jeg?
Den kan ikke blende? Supper og den slags?
Ulæste 23-02-18, 14:09   #4
Dorte
Dorte rydder op og rydder ud og ... :-)
Slyngelmor

Dortes avatar

Tilmeldingsdato: 16/05-06
Geografisk placering: Østjylland
Tak givet gange: 1,165
Takket 2,562 gange i 1,367 indlæg
iTrader: 26 / 100%
Kenwood kan godt blende hvis man køber en blender til den. Sådan en har jeg og den fungerer fint. Har dog også en food processor til at hakke og rive. Kenwood'en er mest til bagning, synes jeg.
Ulæste 23-02-18, 14:11   #5
mogms
mogms Never give up, pludselig går dømme i opfyldelse, når du mindst venter det.
Bare send min post til Slyngebarn.dk

mogmss avatar

Tilmeldingsdato: 06/11-13
Geografisk placering: østjylland
Tak givet gange: 2,279
Takket 1,828 gange i 811 indlæg
iTrader: 4 / 100%
nu googlede jeg bare lige hurtigt.
kenwood alene er jo "bare" en røremaskine. Men med slt tilbehøret kan den jo "alt" men så bliver den osse noget dyr.

Sendt fra min LG-H815 med Tapatalk

Sidst redigeret af mogms; 23-02-18 kl. 14:12
mogms er offline   Besvar med citat
Ulæste 23-02-18, 14:14   #6
mogms
mogms Never give up, pludselig går dømme i opfyldelse, når du mindst venter det.
Bare send min post til Slyngebarn.dk

mogmss avatar

Tilmeldingsdato: 06/11-13
Geografisk placering: østjylland
Tak givet gange: 2,279
Takket 1,828 gange i 811 indlæg
iTrader: 4 / 100%
ellers må han jo bare ønske sig tilskud til maskindyret og selv gå ud og købe den bagefter, det lyder som om han bare har hørt den er smart men ikke helt har sat sig ind i hvordan den kan alt muligt.

ved han f.eks. at alt tilbehør så den kan andet end at piske, ælte og røre er ekstra tilbehør.

Sendt fra min LG-H815 med Tapatalk

Sidst redigeret af mogms; 23-02-18 kl. 15:27
mogms er offline   Besvar med citat
Ulæste 23-02-18, 15:34   #7
Vanadia
Vanadia good girls go to Heaven bright girls go everywhere
Jeg betaler husleje her!

Vanadias avatar

Tilmeldingsdato: 21/07-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,927
Takket 6,963 gange i 3,213 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Send en besked via Yahoo til Vanadia
Jeg synes multi-funktions køkkenmaskine er halvgode til det hele og ofte et kompromis. En ting du skal undersøge er, hvor meget de larmer!
Til bagning og den slags knuselsker jeg min Ankarsrum Assistent, der er rimelig støjsvag. Der fås masser af tilbehør, men bare tanken om opbevaringsplads og rengøring gjorde jeg fravalgte det... Så det ved jeg ikke hvordan fungere.

Jeg har en stavblender og blender. Ellers er jeg tilhænger af manuelle redskaber. Man kommer rigtig langt med en skarp kokkekniv og et solidt mandolinjern, der fylder minimalt i køkkenskabet.

KitchenAid er elendig til brøddej og kan kun tage et kg mel. Den er god til kager a la Den store bagedyst.
Vanadia er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande