hvor mange har høns??? - Side 19 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Bæredygtighed - I favn og til gavn. Også i haven.
Glemt adgangskode? Tilmeld

Bæredygtighed - I favn og til gavn. Også i haven. Forum til snak og udveksling af ideer og erfaringer med have og dyrkning. Her kan du få: 10 gode råd til at slynge din salat, tips og tricks til dine slynge-planter og vikle og prikle i bæredygtighedens navn.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 13-03-16, 10:13   #271
Sienna
Sienna Springer ud i haven
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 32,933
Takket 19,394 gange i 9,890 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af malene Vis indlæg
Min eneste Maranhøne er sgu lidt særlig. Kommer til os, løbende! når vi kommer. Flyver over hegnet og går rundt i indkørslen ud mod landevejen eller siddet på trappen og venter på os når vi kommet hjem

I går var hundene ikke hjemme, så de fik allesammen lov til at gå i hele haven (min hanhund kan desværre ikke lade dem være i fred ) og i dag har jeg så lukket lågen ud til haven, men hvem stod pludselig og bankede på havedøren inde i havestuen

ja de er noget særligt.
En af mine nu døde høns -smuttede altid hen over vejen rundt om naboens hus og ind i deres gård hvor hun så spise af fodebrædtet hvis hun kunne komme til det - og hvis de havde glemt lægge foder ud gik hun ind af kattelemmen heldigvis kunne de godt lide hende.
boble (16-03-16)
Ulæste 13-03-16, 14:05   #272
Mama!
Mama! er moar til 4!!!
Guldslyngel

Mama!s avatar

Tilmeldingsdato: 11/05-09
Geografisk placering: Sydsjælland
Tak givet gange: 375
Takket 391 gange i 270 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Hey! Det er snart ved at være tid til at Totaa kommer til Djævleøen med fiiine æg! Hvordan var det nu aftalerne lød? Min hjerne har nemlig gemt de oplysninger et ukendt sted laaaangt langt borte i en afkrog deroppe
Ulæste 13-03-16, 14:36   #273
Totaa
Totaa har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Totaas avatar

Tilmeldingsdato: 08/02-12
Geografisk placering: Ml Horsens og Vejle
Tak givet gange: 3,963
Takket 2,858 gange i 1,263 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Maythilde Vis indlæg
Hey! Det er snart ved at være tid til at Totaa kommer til Djævleøen med fiiine æg! Hvordan var det nu aftalerne lød? Min hjerne har nemlig gemt de oplysninger et ukendt sted laaaangt langt borte i en afkrog deroppe
Jamen I blev jo enige om, at det var for tidligt i marts? Jeg har i hvertfald ikke samlet æg (satte lige æg til salg ved garagen igår og de går som varmt brød )
Jeg kommer til Sjælland igen omkring maj. Men altså kigger gerne forbi dig Boble onsdag hvis du er hjemme - men det bliver uden æg (kan måske samle 6 stk hvis det har interesse)
By the way - befrugtningen en ca 65%. En veninde fik 24 æg i maskine og 16 var befrugtede.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Følgende brugere siger tak til Totaa for dette brugbare indlæg:
Mama! (17-03-16)
Ulæste 16-03-16, 19:15   #274
boble
boble jubiii har fået mine smiliys igen
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

Tilmeldingsdato: 01/09-07
Geografisk placering: flinterup(vestsjælland)
Tak givet gange: 2,048
Takket 2,632 gange i 801 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af LeLau Vis indlæg
http://hobbyhusdyr.dk/blog/15-det-er...r-lagt-det-aeg

Jeg faldt over den her, på FB.

Jeg har længe læst med. Jeg kunne godt tænke mig et par høns, som en prøve sommeren over for at se om vores familie og naboer er klar til høns. Men jeg kan ikke helt se hvordan det kan komme i gang. Drømmen er en mindre flytbarindhegning med net i bunden.
Da naboen så lavede hønsindhegning og fik hvide høns, isa'er? Tænkte jeg jubii. Men lykken var kort, der er ingen høns pt. Men der er gravet under hegnet. Jeg regner med ræven har været der. En af de andre naboer har før hønsene kom, fodret på den ræv - og min hund det er sådan jeg opdagede det, med alt muligt underligt.
Øv - de naboer med de nye høns har desværre ikke læst med her: de havde ikke rævesikrede deres hønsegård.

uha... håber du får drømmen ud i livet alligevel!!! det kan godt lade sig gøre!!

Citat:
Oprindeligt skrevet af malene Vis indlæg
Min eneste Maranhøne er sgu lidt særlig. Kommer til os, løbende! når vi kommer. Flyver over hegnet og går rundt i indkørslen ud mod landevejen eller siddet på trappen og venter på os når vi kommet hjem

I går var hundene ikke hjemme, så de fik allesammen lov til at gå i hele haven (min hanhund kan desværre ikke lade dem være i fred ) og i dag har jeg så lukket lågen ud til haven, men hvem stod pludselig og bankede på havedøren inde i havestuen

HVOR LYDER DET BARE HYGGELIGT!!!!

se på solen og glæd dig over dens varme istædet for at brok dig over den skygge der falder bag dig, du skal ikke den vej alligevel
boble er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-03-16, 19:18   #275
boble
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Totaa Vis indlæg
Jamen I blev jo enige om, at det var for tidligt i marts? Jeg har i hvertfald ikke samlet æg (satte lige æg til salg ved garagen igår og de går som varmt brød )
Jeg kommer til Sjælland igen omkring maj. Men altså kigger gerne forbi dig Boble onsdag hvis du er hjemme - men det bliver uden æg (kan måske samle 6 stk hvis det har interesse)
By the way - befrugtningen en ca 65%. En veninde fik 24 æg i maskine og 16 var befrugtede.

HOV!!!! ser det først nu... UNDSKYLD!!!! jeg har været pænt fraværende!!! SORRY!!!
mit nr. er 25110822 hvis det er en anden gang!!! kunne havde været fantastisk med en besøg!!!

ja maj lyder godt i mine øre...!!!

se på solen og glæd dig over dens varme istædet for at brok dig over den skygge der falder bag dig, du skal ikke den vej alligevel
The Following 2 Users Say Thank You to boble For This Useful Post:
Mama! (17-03-16), Totaa (16-03-16)
Ulæste 16-03-16, 19:18   #276
boble
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

hvor var den sej!!!

Ulæste 16-03-16, 20:37   #277
Trune
Trune har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Trunes avatar

Tilmeldingsdato: 25/02-08
Geografisk placering: Roskilde-egypt ved hvor
Tak givet gange: 221
Takket 1,078 gange i 537 indlæg
iTrader: 3 / 100%
vi har fået en mærkelig hønnike!!
Den virker mindre end de andre skovhøns, men måske den bare er yngre.
Når den skal gå løfter den benet helt op til brystet og strækker det ud derfra, nærmest som en cyklende bevægelse. Den går meget langsomt og bliver hurtigt skræmt ift de andre. (en optagelse af den havde nok været bedre)
Den kan pludselig lægge hovedet fremad og spurte afsted for bare at stoppe igen lige så bræt.
Den er lidt kalveknæet.

Jeg er lidt bekymret for om der er noget galt med den, eller om den bare har personlighed. Nogen andre der har oplevet noget lignende eller har andre mærkelige høns?
Ulæste 17-03-16, 08:46   #278
boble
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Trinedc Vis indlæg
vi har fået en mærkelig hønnike!!
Den virker mindre end de andre skovhøns, men måske den bare er yngre.
Når den skal gå løfter den benet helt op til brystet og strækker det ud derfra, nærmest som en cyklende bevægelse. Den går meget langsomt og bliver hurtigt skræmt ift de andre. (en optagelse af den havde nok været bedre)
Den kan pludselig lægge hovedet fremad og spurte afsted for bare at stoppe igen lige så bræt.
Den er lidt kalveknæet.

Jeg er lidt bekymret for om der er noget galt med den, eller om den bare har personlighed. Nogen andre der har oplevet noget lignende eller har andre mærkelige høns?

har du mulighed for at filme??? for tror ikke at jeg kan forestille mig den ellers??? det med de cyklende bevægelser... kan et være "hane skridt"?? er du 100% sikker på det er en høne???

Følgende brugere siger tak til boble for dette brugbare indlæg:
Totaa (17-03-16)
Ulæste 17-03-16, 09:04   #279
Sienna
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af boble Vis indlæg
har du mulighed for at filme??? for tror ikke at jeg kan forestille mig den ellers??? det med de cyklende bevægelser... kan et være "hane skridt"?? er du 100% sikker på det er en høne???
Ja jeg tænkte også straks en hane...
men nu kan høns jo ha meget forskellig adfærd.

Nå men mine 4 nye isa er jeg hentede i mandags er ret fint blevet integreret i hønseflokken. De må ihvertfald godt spise og komme med i seng men hanen er stadig ikke helt overbevist om at det også er hans

Det er så sjovt at se sådan nogle hybrid hønniker som har gået i stald blive sluppet løs i haven, alt er så spændende , solsikke frø, grønne ting som kål, regnorme, nyt foder,
Nu skal de bare vokse lidt mere , de er 17 uger og ha lidt farve i kammenog så håber vi at de bliver gode æglæggerer, når de der racedamer holder ferier
boble (17-03-16)
Ulæste 17-03-16, 10:10   #280
minidolph
minidolph Slyngeplejerske
Shhhhh........ jeg skriver

No Avatar

Tilmeldingsdato: 01/04-09
Geografisk placering: Syddanmark
Tak givet gange: 337
Takket 905 gange i 530 indlæg
Vi skal have anskaffet os nye høns inden længe. Hvilke vil I anbefale som er familievenlige. Sidst havde vi bla amerikanere. De var gode æglæggere, men ret bidske synes jeg.
Vi vil gerne have lidt forskelligt så vi kan få en broget æggebakke
minidolph er offline   Besvar med citat
Ulæste 17-03-16, 11:33   #281
Trune
Trune har ikke brugt den nye funktion...

Trunes avatar

Tilmeldingsdato: 25/02-08
Geografisk placering: Roskilde-egypt ved hvor
Tak givet gange: 221
Takket 1,078 gange i 537 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Jeg må se om jeg kan filme.. Men det er lidt et haneskridt. Det gider jeg bare ikke! Den er købt hos bangs så jeg tænker de har styr på det?
Ulæste 17-03-16, 12:36   #282
Sienna
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Trinedc Vis indlæg
Jeg må se om jeg kan filme.. Men det er lidt et haneskridt. Det gider jeg bare ikke! Den er købt hos bangs så jeg tænker de har styr på det?
Ja det plejer de - det kan også været en høne der tror hun er hane , hvis hun ellers bliver sund og æglæggende så er det vel ok md lidt sær høne

Sidst redigeret af Sienna; 17-03-16 kl. 15:15
Sienna er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Sienna for dette brugbare indlæg:
boble (17-03-16)
Ulæste 17-03-16, 13:12   #283
Laden
Laden Hmm der er lang vej hjem, jeg har knap så gode ben, men vilje og jeg tror på det.

Ladens avatar

Tilmeldingsdato: 15/06-13
Tak givet gange: 604
Takket 1,847 gange i 782 indlæg
iTrader: 0 / 0%
En lille film kan hjælpe meget. Kunne den være en anden race eller en blanding, der giver en anden størrelse?

Jeg er desværre en stor Kochin mindre, jeg mistede den ene den anden dag under meget mystiske omstændigheder. Øv hun vil blive savnet. når en høne på ca. 6 kg forsvinder fra flokken, så kan det ses, de andre savner hende og søger mig mere end de plejer.
Ulæste 17-03-16, 20:06   #284
Vemare
Vemare lærer om sig selv...
Guldslyngel

Vemares avatar

Tilmeldingsdato: 08/09-11
Tak givet gange: 466
Takket 443 gange i 208 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Sienna Vis indlæg
Ja det plejer de - det kan også været en høne der tror hun er hane , hvis hun ellers bliver sund og æglæggende så er det vel ok md lidt sær høne
Mine forældre havde engang en fin hønsegård med en flok orpingtoner. Til sidst blev vi alle trætte af hanen, der galede konstant, så af med knoppen og i gryden med ham.
En af de resterende høner fik nu nykker, og begyndte at "gale" i stedet for!
At hun så ikke kunne gale rigtigt, idet hun jo trods alt ikke var en hane, det fortalte vi hende så ikke. Det lød meget underligt, sådan hæst og lidt skrige-agtigt. Og så var vi jo ligevidt.
Sienna (17-03-16)
Ulæste 17-03-16, 21:10   #285
Totaa
Totaa har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Totaas avatar

Tilmeldingsdato: 08/02-12
Geografisk placering: Ml Horsens og Vejle
Tak givet gange: 3,963
Takket 2,858 gange i 1,263 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af minidolph Vis indlæg
Vi skal have anskaffet os nye høns inden længe. Hvilke vil I anbefale som er familievenlige. Sidst havde vi bla amerikanere. De var gode æglæggere, men ret bidske synes jeg.
Vi vil gerne have lidt forskelligt så vi kan få en broget æggebakke
Uhhhh der er så mange fantastiske racer. Jeg vil anbefale dig at låne den store hønsebog af Jørgen Liljensøe på biblioteket - den er fantastisk.
Personligt ville jeg gå efter et par maraner, et par aurucana eller creme legbar, et par wyandotter (de kan fået i så mange smukke farver - prøv at søg på fx sølv eller guldrandet) og så et par brakel

The Following 3 Users Say Thank You to Totaa For This Useful Post:
boble (18-03-16), minidolph (18-03-16), Sienna (18-03-16)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande