hvor mange har høns??? - Side 64 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Bæredygtighed - I favn og til gavn. Også i haven.
Glemt adgangskode? Tilmeld

Bæredygtighed - I favn og til gavn. Også i haven. Forum til snak og udveksling af ideer og erfaringer med have og dyrkning. Her kan du få: 10 gode råd til at slynge din salat, tips og tricks til dine slynge-planter og vikle og prikle i bæredygtighedens navn.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 20-05-17, 09:44   #946
boble
boble jubiii har fået mine smiliys igen
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

Tilmeldingsdato: 01/09-07
Geografisk placering: flinterup(vestsjælland)
Tak givet gange: 2,048
Takket 2,632 gange i 801 indlæg
iTrader: 2 / 100%
jeg er vist blevet lettere sindsyg... jeg har nu også lagt dværgsilke æg under min DV dotte.... og hun ruger glædeligt der ud af... så det kan godt se ud til at jeg får havehøns...

jeg må indrømme at jeg virkeligt ikke havde forventede at jeg nogen siden skulle havde silker!! NIX!!! NEVER-EVER!!!! men den vildfarvede jeg har har virkeligt fået omvendt mig.. hun er simpelthen så "dum" og "grim" at jeg ikke kan lade vær med at knuselske hende...!!! så nu skulle der komme en skøn blanding af hvid, sølv/perlegrå og vildfarvede silker... har købt 6 æg der ha rligget under dotte i nu 11 dage.. og det ser ud til at de er befrugtede... men nu må vi jo se om det bliver til noget vil gerne havde dotte og 2-3 silker som "frie" havehøns, til at fjerne insekter og gøde græsset hele efteråret/vinteren/foråret her i sommeren vil de komme til at gå i et mindre bur, som jeg tænker jeg kan flytte rundt på græsset.

se på solen og glæd dig over dens varme istædet for at brok dig over den skygge der falder bag dig, du skal ikke den vej alligevel
boble er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til boble for dette brugbare indlæg:
irenek-h (21-05-17)
Ulæste 20-05-17, 14:57   #947
CharlotteQvist
CharlotteQvist skal bemærke 10 positive ting hverdag, og mindst 2 skal omhandle mig selv....
Jeg betaler husleje her!

CharlotteQvists avatar

Tilmeldingsdato: 16/04-08
Geografisk placering: Næstved
Tak givet gange: 23,240
Takket 4,991 gange i 2,475 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg gik i hønsepanik og alle tanker om racer, antal med mere røg ud og ind røg 5 stk isa warren

De blev hentet i morges og er nu ved at finde sig til rette i hønsegården - elsker dem allerede
The Following 3 Users Say Thank You to CharlotteQvist For This Useful Post:
boble (21-05-17), Fleur (20-05-17), irenek-h (21-05-17)
Ulæste 21-05-17, 16:29   #948
Basta
Basta er nu mor til TO! :o)
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Bastas avatar

Tilmeldingsdato: 01/01-13
Geografisk placering: Herlev
Tak givet gange: 2,694
Takket 3,044 gange i 1,500 indlæg
Jeg har lige købt daggamle til at lægge under mine maraner, som har ligget skruk et par uger (De ligger næsten skruk månedligt, når det ikke er vinter).

Jeg har købt orpingtons... ih hvor vi alle glæder os til de kommer.

Men mine nærmer ligger skruk på gulvet i vores hønsehus, hvor jo de 3 andre damer også er om natten.

Kommer det til at gå fint?

Og hvordan kommer kyllerne ned ad stien? Der er cirka 20 cm hul mellem hver trin. De voksne hopper mellem dem.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Sidst redigeret af Basta; 21-05-17 kl. 16:40
Basta er offline   Besvar med citat
Ulæste 21-05-17, 16:37   #949
Totaa
Totaa Prøver at finde sit overskud - hallooooooo
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Totaas avatar

Tilmeldingsdato: 08/02-12
Geografisk placering: Ml Horsens og Vejle
Tak givet gange: 3,812
Takket 2,798 gange i 1,220 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Basta Vis indlæg
Jeg har lige købt daggamle til anlægge under mine maraner, som har ligget akryl et par uger (De ligger næsten akryl månedligt, når det ikke er vinter).

Jeg har købt orpingtons... ih hvor vi alle glæder os til de kommer.

Men mine nærmer ligger akryl på gulvet i vores hønsehus, hvor jo de 3 andre damer også er om natten.

Kommer det til at gå fint?

Og hvordan kommer kyllerne ned ad stien? Der er cirka 20 cm hul mellem hver trin. De voksne hopper mellem dem.

Åhh den autocorrect :-)
Oftest accepterer de voksne høner kyllinger og skrukke. Du kan dog opleve skrukker der er dårlige til at forsvare deres kyllinger (og høner de ikke accepterer dem og derfor er efter dem) eller skrukker der er så aggressive at de andre høns ikke får lov til at komme ind.
Det med stigen er et større problem - som jeg forstår det er der stige ind til hønsehuset? I så fald vil kyllingerne ikke kunne følge skrukker hvis hun går ud. De kan når de blive lidt større. Jeg flytter skruk og kyllinger når de er klækket. Men da du jo sætter kyllinger under (vær opmærksom på at ikke alle skrukker accepterer dette) ville jeg ikke flytte lige når der kommer kyllinger under.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Følgende brugere siger tak til Totaa for dette brugbare indlæg:
Basta (21-05-17)
Ulæste 21-05-17, 19:07   #950
Basta

Bastas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Totaa Vis indlæg
Åhh den autocorrect :-)
Oftest accepterer de voksne høner kyllinger og skrukke. Du kan dog opleve skrukker der er dårlige til at forsvare deres kyllinger (og høner de ikke accepterer dem og derfor er efter dem) eller skrukker der er så aggressive at de andre høns ikke får lov til at komme ind.
Det med stigen er et større problem - som jeg forstår det er der stige ind til hønsehuset? I så fald vil kyllingerne ikke kunne følge skrukker hvis hun går ud. De kan når de blive lidt større. Jeg flytter skruk og kyllinger når de er klækket. Men da du jo sætter kyllinger under (vær opmærksom på at ikke alle skrukker accepterer dette) ville jeg ikke flytte lige når der kommer kyllinger under.

Hvad gør hun, hvis hun ikke accepterer dem? Kan jeg så redde dem og lægge dem under den anden skruk?

Eller vil hun slå dem ihjel?

Ulæste 21-05-17, 20:29   #951
Totaa

Totaas avatar

Citat:
Hvad gør hun, hvis hun ikke accepterer dem? Kan jeg så redde dem og lægge dem under den anden skruk?

Eller vil hun slå dem ihjel?

Ja hun kan både finde på at hakke dem ihjel ellers fryser de ihjel (fordi hun går fra dem). Jeg plejer at holde godt øje og hvis det går galt prøver jeg at sætte dem under en anden skruk ellers har jeg en varmelampe som plan b

Ulæste 28-05-17, 23:25   #952
Basta

Bastas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Totaa Vis indlæg
Ja hun kan både finde på at hakke dem ihjel ellers fryser de ihjel (fordi hun går fra dem). Jeg plejer at holde godt øje og hvis det går galt prøver jeg at sætte dem under en anden skruk ellers har jeg en varmelampe som plan b

Mine daggamle står nu i min stue under en varmelampe. Om lidt går jeg ud og sætter dem under min ene skruk. Hvor hurtigt ved jeg, om det er gået godt? Skal jeg våge over dem i nat?
Ulæste 29-05-17, 06:07   #953
Totaa

Totaas avatar

Citat:
Mine daggamle står nu i min stue under en varmelampe. Om lidt går jeg ud og sætter dem under min ene skruk. Hvor hurtigt ved jeg, om det er gået godt? Skal jeg våge over dem i nat?
Så først dit indlæg nu. Det er når det bliver lyst det kan blive "spændende". Så jeg vil tjekke så snart der er lyst og så et par gange i løbet af formiddagen. Bare lige se hurtig efter uden at stresse for meget

Ulæste 29-05-17, 14:50   #954
irenek-h
irenek-h i frit fald...
Pippi Langstrømpe

irenek-hs avatar

Tilmeldingsdato: 19/02-07
Geografisk placering: Sorø
Tak givet gange: 13,390
Takket 7,068 gange i 2,545 indlæg
iTrader: 9 / 100%
Æv vores toppede høne larmer så meget at der stod en ældre mand fra husene bagved og spurgte ind til "hanen", ja sådan en har vi jo ikke men den høne larmer, især nu hvor den ene australoups ligger på æg, vi slagtede en høne for nogle uger siden fordi den larmede og nu har den toppede taget over, det er ikke meget men åbenbart nok, jeg bliver så træt (især fordi de alliker der lever frit i området larmer mere og tidligere om morgenen)

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at slagte den sjove høne bare fordi den larmer lidt så nogen mener de bliver vækket af den, så i eftermiddag kommer min søster og tager den med hjem til deres landsted, men æv! Den er så sjov og skæv og mærkelig, men jeg ved den får det godt derude og min lille niece kan så få blå æg.

Så er vi nede på to høns igen, en ligger på æg så jeg håber at der kommer kyllinger ud af de 6 æg og at de alle overlever og ikke larmer dor meget så vi kan beholde to så vi har 4 igen.

Sidst redigeret af irenek-h; 29-05-17 kl. 14:51
irenek-h er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to irenek-h For This Useful Post:
boble (30-05-17), erica (01-06-17)
Ulæste 29-05-17, 16:06   #955
dendrit
dendrit Fuld af solenergi!
Jeg betaler husleje her!

dendrits avatar

Tilmeldingsdato: 12/03-08
Geografisk placering: Varde
Tak givet gange: 3,446
Takket 4,217 gange i 1,756 indlæg
iTrader: 10 / 92%
Citat:
Oprindeligt skrevet af irenek-h Vis indlæg
Æv vores toppede høne larmer så meget at der stod en ældre mand fra husene bagved og spurgte ind til "hanen", ja sådan en har vi jo ikke men den høne larmer, især nu hvor den ene australoups ligger på æg, vi slagtede en høne for nogle uger siden fordi den larmede og nu har den toppede taget over, det er ikke meget men åbenbart nok, jeg bliver så træt (især fordi de alliker der lever frit i området larmer mere og tidligere om morgenen)

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at slagte den sjove høne bare fordi den larmer lidt så nogen mener de bliver vækket af den, så i eftermiddag kommer min søster og tager den med hjem til deres landsted, men æv! Den er så sjov og skæv og mærkelig, men jeg ved den får det godt derude og min lille niece kan så få blå æg.

Så er vi nede på to høns igen, en ligger på æg så jeg håber at der kommer kyllinger ud af de 6 æg og at de alle overlever og ikke larmer dor meget så vi kan beholde to så vi har 4 igen.
Åh, jeg kan sådan følge dig.
Min yndlingshøne er også begyndt at larme helt forfærdeligt efter at vi udvidede flokken med to høns forleden. Den har bare at stoppe har den, for vi kan simpelthen ikke byde vores naboer det.

Jeg er i øvrigt ved at blive sindssyg af skrukhøns. Tre ud af flire høns har skrukket den sidste måned, den ene er stoppen, men nu er de to af dem gået i en meget mærkelig symbiose, hvor de skiftes til at ligge ovenpå hinanden?
I hvert fald må det være slut nu, så pt. er de på afskrukning i vores trailer i mørke og uden redemateriale. De fortsætter så bare med at ligge ovenpå hinanden
Ulæste 29-05-17, 21:10   #956
Dottelue
Dottelue er vist en af de gamle
Jordbunden (m.i.s.)

Forhandler

Dottelues avatar

Tilmeldingsdato: 16/01-07
Geografisk placering: Nord for Kolding
Tak givet gange: 4,799
Takket 14,690 gange i 5,960 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Send en besked via MSN til Dottelue
Så kan jeg melde mig ind i tråden igen.
3 reddede burhønniker fra Frie vinger og 5 halvandet årige Isa Brown
The Following 4 Users Say Thank You to Dottelue For This Useful Post:
boble (30-05-17), erica (01-06-17), slyngemortilto (14-06-17), Totaa (29-05-17)
Ulæste 29-05-17, 22:34   #957
Totaa

Totaas avatar

Her klækker der kyllinger i rugemaskinen. Ungerne er helt vilde selvom det er 3 år og utallige gange det tidligere er sket, men det er et hit hver gang :-)
I morgen tidlig åbner vi og tager dem der er tørre ud - lader min 1 være tilbage, så den kan motivere resten til at komme ud.
Har eksperimenteret lidt i æg - har tørruget (maskinen har intet vand fået) og haft en temperatur på 37,6 - indtil videre ser det fornuftigt ud, selv de er ca 1 dag forsinket ift. de 21 dage.

Følgende brugere siger tak til Totaa for dette brugbare indlæg:
boble (30-05-17)
Ulæste 31-05-17, 22:33   #958
irenek-h
irenek-h i frit fald...
Pippi Langstrømpe

irenek-hs avatar

Tilmeldingsdato: 19/02-07
Geografisk placering: Sorø
Tak givet gange: 13,390
Takket 7,068 gange i 2,545 indlæg
iTrader: 9 / 100%
Den toppede høne har det rigtigt godt hos min søster, den går fint med de andre og der har stort set ingen problemer været. -jeg savner hende nu, hun er så sjov og skør, de to australoups er altså lidt kedelige sammenlignet med hende.

Er der nogle racer der larmer mindre end andre? Jeg vil have 4 høns igen men nu har vi jo slagtet en og flyttet en anden pga larm fra dem.
Ulæste 01-06-17, 08:38   #959
Gammelmor
Gammelmor YES!
Old Scoundrel

Gammelmors avatar

Tilmeldingsdato: 03/06-07
Geografisk placering: Næstved
Tak givet gange: 10,471
Takket 14,315 gange i 5,140 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af irenek-h Vis indlæg
Den toppede høne har det rigtigt godt hos min søster, den går fint med de andre og der har stort set ingen problemer været. -jeg savner hende nu, hun er så sjov og skør, de to australoups er altså lidt kedelige sammenlignet med hende.

Er der nogle racer der larmer mindre end andre? Jeg vil have 4 høns igen men nu har vi jo slagtet en og flyttet en anden pga larm fra dem.
Jeg hopper ind i tråden her - jeg havde aldrig overvejet at larm kunne være et problem. Jeg skal have meget, meget stille høns, det er sikkert. Hvilken race er helt stille?
Ulæste 01-06-17, 08:47   #960
boble
boble jubiii har fået mine smiliys igen
Mælkebøttebarn

Forhandler

bobles avatar

Tilmeldingsdato: 01/09-07
Geografisk placering: flinterup(vestsjælland)
Tak givet gange: 2,048
Takket 2,632 gange i 801 indlæg
iTrader: 2 / 100%
altså min silke og min dotte siger nærmest ingen ting... men ved ikke om det er alm. for har kun en af hver... så måske er de bare super stille...?!?!?!

se på solen og glæd dig over dens varme istædet for at brok dig over den skygge der falder bag dig, du skal ikke den vej alligevel
boble er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande