Spg til slynge og babysøvn/bil/amning/bæreovertøj - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Hvordan bruges slyngen? > Spørgsmål om brug af slynger
Glemt adgangskode? Tilmeld

Spørgsmål om brug af slynger Her er du velkommen, til at stille alle de spørgsmål, du ikke kan finde svar på i "Hvordan bruges slyngen?"

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 29-01-18, 13:10   #1
Dirgis
Dirgis har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/05-17
Tak givet gange: 1
Takket 2 gange i 2 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Spg til slynge og babysøvn/bil/amning/bæreovertøj

Hej
Som I kan se af min titel har jeg samlet en del spg sammen, efter jeg er begyndt at bruge fastviklen til FWCC med min søn på 2 måneder.

Til at starte med vil jeg sige, at jeg er super glad for fastviklen, og det er Vidar også. Den støtter så godt, den er så smuk, det er så hyggeligt, Vidar kan se ud pga den bedre nakkestøtte end ved strækviklen (han hader at få hovedet puttet ind under et af stykkerne ved skulderen) og ja, jeg er endelig ved at få rutine i bindingen sådan nogenlunde.

Men...

- Babysøvn: Vidar sover så godt i viklen, men han har en tendens til at tippe lidt til siden. Jeg er godt klar over at problemet nok ligger i min stramning af viklen. Men jeg strammer og strammer cm for cm, hopper rundt etc, og stadig sidder den en lille bitte smule løst, så han hælder skulder og hoved til siden. Ødelægger jeg hans ryg? Umiddelbart føles den fint rar for både mig og Vidar, og jeg mangler stadig øvelse, så jeg vil nødig stoppe de gode vaner. Jeg prøver også at hæve ham lidt op, men han synker alligevel ned til kyssehøjde, hvor jeg skal bukke nakken. Når jeg gentager stramningen, bliver han sur, og så sidder den en lille smule dårligere, fordi han begynder at spænde. Nogle gange falder han i søvn under bindingen, og så er det næsten endnu sværere, fordi han tipper til siderne og er helt leddeløs.

Bæreovertøj: i forlængelse af ovenstående. Når Vidar sover i viklen, og jeg har bæreovertøj (lennylamb) på, ender hans hoved med at ligge bagover ved nakkestøtten, fordi han ikke vil have hovedet mod jakken/der er for meget stof. Kan han holde til det? Nogle gange har jeg lagt hans hoved ved mit bryst og så lukket hullet let til med en sprække til næsen, men jeg er i tvivl om det er farligt.

Amning og bil: Jeg kan sagtens løsne viklen og amme, og det er supernemt. Men når den så skal bindes igen, må jeg starte helt forfra. Det samme med biltransport. Øv det er træls at skulle udenfor og vifte med alle de haler, og det er koldt etc. Hvad gør I?

Bonusspørgsmål: ift hvor spredte hans knæ må være. Han kan ikke lide når jeg samler knæene for meget. Så jeg binder altså med let spredte ben og parallelle skinneben. Er det ok?

På forhånd mange tak
Dirgis er offline   Besvar med citat
Ulæste 01-02-18, 23:56   #2
Bogfinken
Bogfinken prøver at være her nu. Det er sværere end man tror!
Shhhhh........ jeg skriver

Bogfinkens avatar

Tilmeldingsdato: 15/08-13
Geografisk placering: Skødstrup (Århus)
Tak givet gange: 5,046
Takket 1,835 gange i 742 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Det var dog pinligt for Slyngebarn at sådan et spørgsmål kan stå ubesvaret i dagevis! Meget af den slags foregår desværre på fb nu, se f.eks. Slyngegalleriet.
Lige kort:
Så længe der er en sprække til næsen og det ser fornuftigt ud ville jeg nok tænke ok. Men så er jeg også sådan en der lader babyer sove i armhuler under voksendyner osv.
Gætter på at der ikke sker det store ved at han sidder lidt skævt. Det lykkedes heller aldrig mig at undgå det.
Jeg synes sagtens man kan efterstramme med viklen på, bare løsne knuden lidt og så flytte den. Jeg forbandt faktisk FWCC og proppede babyen i til sidst da min yngste var helt lille. Altså binde hjemme og så poppe ungen i når man kommer ud af bilen ved børnehaven osv. Det kunne godt lade sig gøre.
Han må gerne sidde med spredte ben.
Bogfinken er offline   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to Bogfinken For This Useful Post:
Dirgis (02-02-18), MamaNeema (03-02-18), Sienna (02-02-18)
Ulæste 02-02-18, 12:37   #3
Dirgis
Dirgis har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/05-17
Tak givet gange: 1
Takket 2 gange i 2 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Tusind tak <3 Det er dejligt at høre, at det ikke behøves at blive gjort helt perfekt. Jeg har allerede fået meget mere træning i det nu, og det bliver nemmere og nemmere. Jeg sover også med ham i de underligste stillinger, så du har nok ret, det er ikke et problem Ov tænk at du kan binde den på forhånd. Det må jeg prøve :O :O Jeg vil tjekke facebook ud
Dirgis er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande