Nyt på SB: Infractions - Side 4 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Velkommen til Slyngebarn.dk > Regler for brug af Slyngebarn
Glemt adgangskode? Tilmeld

Regler for brug af Slyngebarn Her findes alle de gældende regler for færden på Slyngebarn, både for brugere og forhandlere.
BØR LÆSES

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 08-12-09, 08:26   #46
Lesto
Lesto Hvad mon der skal stå her?
stofble-elskende sløjdlærer

Forhandler

Lestos avatar

Tilmeldingsdato: 25/12-07
Geografisk placering: Sørvad
Tak givet gange: 463
Takket 1,257 gange i 595 indlæg
iTrader: 29 / 100%
/forum/showthread.php?t=43

Kan det blive skrevet til her også? - jeg havde ikke fået kigget det andet sted da jeg troede jeg havde læst alle regler da jeg havde læst her:
/forum/showthread.php?t=1698

UNDSKYLD og måske er der flere der ikke har set det
Ulæste 25-02-10, 10:18   #47
crvald
crvald Mit navn er Cristina og ja, jeg er en blecoholic
Shhhhh........ jeg skriver

crvalds avatar

Tilmeldingsdato: 12/03-09
Geografisk placering: København N
Tak givet gange: 300
Takket 190 gange i 156 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ninjamom Vis indlæg
Jeg havde sat nogle bleer til salg, og jeg kunne seriøst ikke huske priserne, dels fordi de sikkert har været købt som en samlet pakke, og dels fordi jeg bare ikke kan huske hvad ting koster. (måske fordi jeg køber for mange ting...). Jeg skrev i annonce, at jeg ikke kunne huske hvad jeg havde givet. Nå, men jeg fik en pm om jeg havde fået et strafpoint, fordi jeg ikke havde skrevet købspris på, og fordi jeg i en tidligere annonce havde foretaget samme overtrædelse.

Nu kom jeg tilfældigt til at kigge på mine strafpoints, og kan se at de points jeg for nylig fik tildelt, for at skrive at jeg ikke kunne huske hvad jeg havde givet for nogle bleer jeg havde sat til salg, vidst er blevet annulleret. PLUS at der var givet et straf point for noget signatur noget... Jeg forstår ikke helt de beskeder der er i min strafpoint-indboks.

Er der én der kan forklare mig det? Jeg formoder at en admin kan gå ind i min strafpoint inboks og se hvad det handler om. Den gamle af de tre har jeg forstået, men ikke de to nye der blev givet på samme dag, og som alligevel ikke ser ud til at tælle med i saldoen...
Hvis jeg skulle huske, hvor meget ALLE mine bleer og indlæg kostede, da jeg købte dem, så ville jeg skulle beholde 117 emails og beskeder. Man kan finde nye priser på nettet, man kan for eksempel give information om, hvor man kunne købe dem som nye, hvis vi ikke kan huske det. Og helt ærlig tror jeg ikke der hjælper, at skrive købpris på. Jeg har læst en besked fra Kalimaja, hvor hun vil advarer, at folk skriver en alt for dyr nypris og så sælger de dem med den pris som det skulle være som nye!!! Hun advarer, at hun ikke selv sælger bleerne så dyre og at vi skulle tjekke hendes priser først. Så det kan man bare se.

Jeg skulle bare læse her inde, for jeg er den heldige vinder at 2 straf points, for det så ud, som om jeg ville sælge noget i et andet sted end Salg og Bytte... Jeg blev fuldstandig forvirret af de der points (jeg troede, jeg var i bilen!) og jeg blev ked, for jeg følte mig misforstået... Men hvis det hjælper dem, at have styr på siden, sådan skal det være...
crvald er offline   Besvar med citat
Ulæste 25-02-10, 10:32   #48
Danca
Danca Super mamarazzi
Kameragal vikleentusiast

Forhandler

Dancas avatar

Tilmeldingsdato: 02/05-06
Geografisk placering: Lindknud
Tak givet gange: 655
Takket 8,868 gange i 1,280 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Send en besked via MSN til Danca
Jeg tror, bare for at få det på det rene at man skal se på infractions på denne måde:

Begår man en fejl, får man et kærligt ment rap over fingerene. Det rap kan man så lige benytte til at sætte sig ind i reglerne, for det har man jo åbenbar ikke fået gjort (ordentligt) ellers var det nok ikke sket.
Og så ryst det af dig.
Infractions systemet er ikke blevet taget i anvendelse for at få brugerne til at føle sig som forbrydere i miniformat, men for at vi kan se og få et virkeligt godt overblik over dem, der bare hele tiden går over stregen. Det er så uendeligt få der virkeligt hele tiden overtræder reglerne, men dem der gør har vi til gengæld styr på og det er meget ofte også til brugernes fordel
Ulæste 27-03-10, 19:11   #49
Lui
Lui synes det er helt hurra at det er jul....næsten...!
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Luis avatar

Tilmeldingsdato: 17/02-09
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 1,297
Takket 1,041 gange i 393 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Exclamation

Citat:
Oprindeligt skrevet af Heidi Vis indlæg
Hov, hov!
Jeg kender PERSONLIGT en som har fået tildelt point allerede første gang
Ulæste 27-03-10, 19:14   #50
Danca
Danca Super mamarazzi
Kameragal vikleentusiast

Forhandler

Dancas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Lui Vis indlæg
Hov, hov!
Jeg kender PERSONLIGT en som har fået tildelt point allerede første gang
Og jeg kender flere - men så er det også grove løjer der har ført der til
Ulæste 24-07-11, 21:52   #51
Vivian.
Vivian. har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Vivian.s avatar

Tilmeldingsdato: 16/06-09
Tak givet gange: 1,120
Takket 1,428 gange i 621 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af ingamamma Vis indlæg
Hvis man ser noget der lugter langt væk af reklame, uden for forhandlerforum, fra én der kun har skrevet det ene indlæg, skal man så "melde" det?
synes bare det er så lavsigt at melde andre... Så kan man da lige skrive en PM til vedkommende først. Synes det virker sådan lidt som anonym sladder og at man er konfliktsky, når man ikke tør skrive en PM til vedkommende. Måske har man jo misforstået hensigten med indlægget?????

Og til denne her kategori:
Manglende netikette i debat
er det ikke lidt et spørgsmål om hvor meget hver enkelt rummer af tålmodighed og forståelse? Nogle bliver hurtigere fornærmet end andre. Så hvordan definerer I lige netetikette (som jeg tror der skulle stå?) Det er næsten lige så bredt som hvad "god opførsel" er, og det er der virkelig mange forskellige meninger om

Ulæste 24-07-11, 21:59   #52
Danca
Danca Super mamarazzi
Kameragal vikleentusiast

Forhandler

Dancas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Vivian. Vis indlæg
synes bare det er så lavsigt at melde andre... Så kan man da lige skrive en PM til vedkommende først. Synes det virker sådan lidt som anonym sladder og at man er konfliktsky, når man ikke tør skrive en PM til vedkommende. Måske har man jo misforstået hensigten med indlægget?????

er det ikke lidt et spørgsmål om hvor meget hver enkelt rummer af tålmodighed og forståelse? Nogle bliver hurtigere fornærmet end andre. Så hvordan definerer I lige netetikette (som jeg tror der skulle stå?) Det er næsten lige så bredt som hvad "god opførsel" er, og det er der virkelig mange forskellige meninger om

Vi opdager det ret hurtigt når det samme indlæg anmeldes af rigtigt mange, som synes en bruger er gået over stregen. Der skal meget til, men når en bruger træder over stregen, synes jeg faktisk det er ret tydeligt og ofte bliver det jo også omtalt i tråden, af andre brugere. Og nej, her er ikke plads eller tid til, at vi kan sidde rundbordsagtige og diskutere ditte og hint, hvis mange brugere føler sig stødt af en bruger og vi i admingruppen sagtens kan se hvorfor, så er der et brud. Og i sidst ende er det ikke den enkelte der bestemmer det, men mig og admin gruppen. Easy as pie.
Ulæste 25-07-11, 00:38   #53
hejlouise
hejlouise er træt.
Sorte Slyngel

hejlouises avatar

Tilmeldingsdato: 06/05-06
Geografisk placering: Jægerspris
Tak givet gange: 303
Takket 2,014 gange i 578 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Vivian. Vis indlæg

Nej, der skal stå netikette og ikke netetikette; der er nogen, der kalder det det ene, og nogen, der kalder det det andet. Det er det samme, og jeg tror ikke, der er nogen der misforstår det; hvis man ikke ved, hvad det er (og det er efterhånden et ret almindeligt begreb), kan man google det og få svar på 0,5 - også med den staveform . Man er også altid velkommen til at kontakte en admin eller oprette en tråd, hvis der er noget, man er i tvivl om.

Vi definerer det i stil med god opførsel, og selvom der kan være delte meninger om det, er der alligevel nok fællestræk til, at vi godt synes at vi kan forvente, at brugerne ved, hvad god opførsel er
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande