Hjælp til strækvikle i Kbh området (Vesterbro) - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > HJÆLP - søges og gives > Sjælland
Glemt adgangskode? Tilmeld

Sjælland Søg og/eller find en hjælpsom bruger på Sjælland

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 28-05-13, 11:09   #1
Ollie
Ollie har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/05-13
Tak givet gange: 0
Takket 0 gange i 0 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Hjælp til strækvikle i Kbh området (Vesterbro)

Hejsa. Meget ny herinde - og i slyngernes verden.... Jeg har investeret i en strækvikle (Koala) til min datter på 6 uger. Har prøvet at binde den nogle gange med og uden dukke/baby men synes ligesom ikke der er ordentlig plads til hende i lommen. Har læst mig frem til at der skulle være slyngemøder hver anden uge, men lader til at det ikke er en fast begivenhed. Er der nogen der ellers har mulighed for at give mig en hånd og et par ekstra øjne. Vil jo gerne have at det lille pus sidder ordentligt før jeg begiver mig ud med hende.
Ollie er offline   Besvar med citat
Ulæste 28-05-13, 19:53   #2
Solvej
Solvej har ikke brugt den nye funktion...
Jeg betaler husleje her!

Solvejs avatar

Tilmeldingsdato: 01/07-11
Geografisk placering: Greve
Tak givet gange: 3,063
Takket 6,894 gange i 2,769 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Jeg vil gerne hjælpe, men jeg er klart bedst til mave mod mave- stilling
Solvej er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-05-13, 08:53   #3
Ollie
Papirslyngel

No Avatar

Jeg har læst mig frem til at vuggestilling skulle være "sundest" for de helt små. Hvordan er det med mave mod mave? Har du brugt det mens din var helt lille?
Ulæste 29-05-13, 08:57   #4
Fibak
Fibak er tilbage på skolebænken
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Fibaks avatar

Tilmeldingsdato: 19/06-11
Geografisk placering: København N
Tak givet gange: 1,192
Takket 1,192 gange i 681 indlæg
Som jeg fptstår det er det faktisk mave mod mave der er bedst for de helt små

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Ulæste 29-05-13, 09:03   #5
mthaarup
mthaarup har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 11/01-12
Tak givet gange: 98
Takket 139 gange i 95 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Fibak Vis indlæg
Som jeg fptstår det er det faktisk mave mod mave der er bedst for de helt små

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Hørt
mthaarup er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-05-13, 09:03   #6
Tøsemor
Tøsemor er flad.
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Geografisk placering: Sverige, sydøst for Malmö
Tak givet gange: 1,423
Takket 8,471 gange i 3,908 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Ollie Vis indlæg
Jeg har læst mig frem til at vuggestilling skulle være "sundest" for de helt små. Hvordan er det med mave mod mave? Har du brugt det mens din var helt lille?
Så er det gamle anbefalinger, du har fundet. Babyen ilter blodet bedre, og benenes stilling i forhold til hofteskålen er meget bedre, når man bærer mave mod mave

Silke- og hørringslynger, silkevikler og vikletaier i silke og hør og så lige lidt pettiskirts til store og små.
Tøsemor er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-05-13, 09:09   #7
mthaarup
mthaarup har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 11/01-12
Tak givet gange: 98
Takket 139 gange i 95 indlæg
Citat:
Min har aldrig ville ligge med mindre han blev ammet, så han har siddet mave mod mave i fastvikle fra han var 2 uger. Derudover var jeg skrækslagen for at lukke hans luftveje i vuggestilling, så selv hvis han havde gidet ligge ned var det nok aldrig kommet på tale :-)
mthaarup er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-05-13, 09:26   #8
saracamilla
saracamilla overvejer sin næstevikle
Træslyngel

saracamillas avatar

Tilmeldingsdato: 20/05-13
Tak givet gange: 57
Takket 22 gange i 12 indlæg
Jeg var "til" nadia fra Slyngeskolens online gratis slyngemøde forleden, og hun sagde at mave mod mave var det rigtige helt fra lille. Jeg havde nemlig også ellers fået den forståelse at man sku bruge vuggestillingen når de var helt små, men ja, det er da måske en ældre anbefaling.
saracamilla er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-05-13, 09:52   #9
Solvej
Jeg betaler husleje her!

Solvejs avatar

Vi brugte mave til mave fra starten. Fik den demonstreret på neonatal
Ellers tror jeg at der bliver slyngemøde den 5. Så er vi flere, og kan lidt forskelligt
Solvej er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-05-13, 18:43   #10
Ollie
Papirslyngel

No Avatar

Tak for alle jeres svar Det er så rart I vil hjælpe. Lader da til at jeg har været helt forkert på den så. Vi har arvet en babybjørn men har læst at den ikke skulle være så god for deres ryg, og tænkte at stillingen ville være det samme når hun sidder mave mod mave i en vikle, så kan være det er der jeg har misforstået det eller det er noget helt andet? Men i hvert fald rart at få det på plads Og ja, er også netop pga frygten for hendes luftveje at jeg ikke har haft det så godt med vuggestillingen.
Solvej - hvor foregår det slyngemøde henne? Ellers vil jeg meget gerne sige ja tak til dit tilbud hvis du stadig er frisk på at lære mig mave mod mave
Ulæste 29-05-13, 18:48   #11
Ollie
Papirslyngel

No Avatar

Lige en anden ting. Har hørt i min mødregruppe at der er tidsbegrænsninger (dvs. 30 min) på nogle stillinger. Ved I om det også gælder i strækvikle og for mave mod mave stillingen?
Ulæste 29-05-13, 19:20   #12
Fibak
Fibak er tilbage på skolebænken
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Fibaks avatar

Tilmeldingsdato: 19/06-11
Geografisk placering: København N
Tak givet gange: 1,192
Takket 1,192 gange i 681 indlæg
Der er tidsbegræsning i en BabyBjørn fordi baby ikke sidder ergonomisk korrekt. man kan lidt groft sige at baby hænger i bækkenet. I en vikle, eller anden ergonomisk bæresele sidder baby med knæene højere end numsen og de må sidde så længe de vil.
Fibak er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-05-13, 20:36   #13
Tøsemor
Tøsemor er flad.
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Geografisk placering: Sverige, sydøst for Malmö
Tak givet gange: 1,423
Takket 8,471 gange i 3,908 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Citat:
Tak for alle jeres svar Det er så rart I vil hjælpe. Lader da til at jeg har været helt forkert på den så. Vi har arvet en babybjørn men har læst at den ikke skulle være så god for deres ryg, og tænkte at stillingen ville være det samme når hun sidder mave mod mave i en vikle, så kan være det er der jeg har misforstået det eller det er noget helt andet? Men i hvert fald rart at få det på plads Og ja, er også netop pga frygten for hendes luftveje at jeg ikke har haft det så godt med vuggestillingen.
Solvej - hvor foregår det slyngemøde henne? Ellers vil jeg meget gerne sige ja tak til dit tilbud hvis du stadig er frisk på at lære mig mave mod mave
Citat:
Lige en anden ting. Har hørt i min mødregruppe at der er tidsbegrænsninger (dvs. 30 min) på nogle stillinger. Ved I om det også gælder i strækvikle og for mave mod mave stillingen?
Tidsbegrænsningen gælder kun for bæreseler som Babybjørn og dem der ligner, hvor barnet ikke er støttet fra knæhase til knæhase, så benene hænger og dingler, og hvor ryggen er formet som et S, når de sidder i den. I slynger og ergonomisk korrekte bæreseler er der støtte fra knæhase til knæhase, så benene bliver spredt godt ud og ryggen har form som et C, hvilket er den naturlige stilling for babyer, og derfor er der ingen tidsbegrænsning, når man bærer i dem, hvis ellers de sidder korrekt.

Silke- og hørringslynger, silkevikler og vikletaier i silke og hør og så lige lidt pettiskirts til store og små.
Tøsemor er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-05-13, 20:52   #14
Solvej
Jeg betaler husleje her!

Solvejs avatar

Citat:
Det gælder naturligvis. Der bliver slyngemøde i 2200, den 5. Man får den præcise adresse senere hvis man melder til hvis du vil med der er du velkommen.

Hvis det bliver for meget/for langt/forkert dag. Så siger du bare til, så smutter jeg bare forbi en af dagene når det passer
Ulæste 31-05-13, 09:35   #15
Ollie
Papirslyngel

No Avatar

Øv den 5 passer rigtig dårlig. Min kæreste har lige afleveret opgave og har fri den dag så vi har planlagt familiedag den dag Ville være dejligt hvis du havde mulighed for at hjælpe mig en anden dag. Jeg kan også komme til dig hvis det passer dig bedre?
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande