Papercones??? - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 13-01-20, 13:25   #1
Gammelmor
Gammelmor Synge, synge, bare synge
Old Scoundrel

Gammelmors avatar

Tilmeldingsdato: 03/06-07
Geografisk placering: Næstved
Tak givet gange: 11,416
Takket 14,752 gange i 5,444 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Papercones???

Nogen særlig grund til at jeg finder dem på min datters værelse? Jeg er så gammel at jeg ikke ved hvad de er til, så fortæl, fortæl. Er min datter ude i noget andet rygning en tobak? Intet vil komme bag på mig, så bare skriv!
Ulæste 13-01-20, 13:41   #2
BoletteMarie
BoletteMarie . .-. .... . .-.
Jeg betaler husleje her!

BoletteMaries avatar

Tilmeldingsdato: 04/10-10
Tak givet gange: 2,588
Takket 11,136 gange i 4,888 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Øhh altså ligesom et kræmmerhus?
Hvis de er små og i jointstørrelse, så ja. Hvis der er nisser på og de kan indeholde en god pose matadormix, sånej

https://www.ebay.co.uk/itm/King-Size....c100005.m1851

De her er feks til joints (bevares, du kan godt nøjes med at fylde rulletobak i, det er bare en lidt usædvanlig løsning...)

Sidst redigeret af BoletteMarie; 13-01-20 kl. 13:45
BoletteMarie er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til BoletteMarie for dette brugbare indlæg:
Gammelmor (13-01-20)
Ulæste 13-01-20, 13:49   #3
Gammelmor
Old Scoundrel

Gammelmors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af BoletteMarie Vis indlæg
Øhh altså ligesom et kræmmerhus?
Hvis de er små og i jointstørrelse, så ja. Hvis der er nisser på og de kan indeholde en god pose matadormix, sånej

https://www.ebay.co.uk/itm/King-Size....c100005.m1851

De her er feks til joints (bevares, du kan godt nøjes med at fylde rulletobak i, det er bare en lidt usædvanlig løsning...)
Hehe - jeg tror IKKE hun kun kommer tobak i.
Nåmen…..hvad gør man så som forælder?
Ulæste 13-01-20, 15:46   #4
sommerregn
sommerregn gider ikke lave mad
Jeg betaler husleje her!

Forhandler

sommerregns avatar

Tilmeldingsdato: 30/07-09
Geografisk placering: Valby
Tak givet gange: 10,079
Takket 4,153 gange i 2,031 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Gammelmor Vis indlæg
Hehe - jeg tror IKKE hun kun kommer tobak i.
Nåmen…..hvad gør man så som forælder?
Hvor gammel er hun?

Jeg ville nok kigge meget på hele konteksten. Trives hun, har hun venner, job, fritidsinteresser, passer hun sin skole? Hvis ja, så ville jeg bare spørge lidt til hvordan og med hvem det foregik og hvis det er med venner der også passer uddannelse og trives ville det ikke bekymre mig synderligt, men jeg ville selvfølgelig løbende holde øje med om hendes opførsel ændrede sig (lige som jeg ville være opmærksom i forhold til andre ting der påvirker mit barns trivsel).

Hvis nej, ville jeg klart være mere på vagt. Ryger hun i hverdage så hun ikke får passet skole, ryger med venner der ikke er i uddannelse eller har job, men bare sumper, så ville mine alarmklokker begynde at ringe. Jeg ville nok starte med at spørge ind til hvordan hun selv ser situationen, betragter hun det som et forbrug hun kan styre, eller er det det der styrer hende og er hun interesseret i at du hjælper med at opsøge hjælp i forhold til at begrænse forbruget?
Jeg ville også være tydelig med at stille nogle krav om at så længe hun bor hjemme, passer hun sin uddannelse og hjælper til med dit og dat fx. så hun ved at der er nogle forventninger til hende.
For mig ville det være vigtigt at hun var klar over at jeg hellere vil have at hun fortæller mig hvad der foregår og beder om hjælp hvis hun har brug for det end at hun prøver at skjule den slags ting, men jeg har også et ret afslappet forhold mange ting, så længe det bliver gjort med måde (og en vis indsigt).

Virkelig mange unge ryger hash en gang i mellem i en kortere eller længere periode uden at det udgør et større problem for deres liv i øvrigt, jeg håber alt viser sig at være fint hos jer
The Following 2 Users Say Thank You to sommerregn For This Useful Post:
Gammelmor (13-01-20), Katja (13-01-20)
Ulæste 13-01-20, 17:29   #5
Gammelmor
Old Scoundrel

Gammelmors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af sommerregn Vis indlæg
Hvor gammel er hun?

Jeg ville nok kigge meget på hele konteksten. Trives hun, har hun venner, job, fritidsinteresser, passer hun sin skole? Hvis ja, så ville jeg bare spørge lidt til hvordan og med hvem det foregik og hvis det er med venner der også passer uddannelse og trives ville det ikke bekymre mig synderligt, men jeg ville selvfølgelig løbende holde øje med om hendes opførsel ændrede sig (lige som jeg ville være opmærksom i forhold til andre ting der påvirker mit barns trivsel).

Hvis nej, ville jeg klart være mere på vagt. Ryger hun i hverdage så hun ikke får passet skole, ryger med venner der ikke er i uddannelse eller har job, men bare sumper, så ville mine alarmklokker begynde at ringe. Jeg ville nok starte med at spørge ind til hvordan hun selv ser situationen, betragter hun det som et forbrug hun kan styre, eller er det det der styrer hende og er hun interesseret i at du hjælper med at opsøge hjælp i forhold til at begrænse forbruget?
Jeg ville også være tydelig med at stille nogle krav om at så længe hun bor hjemme, passer hun sin uddannelse og hjælper til med dit og dat fx. så hun ved at der er nogle forventninger til hende.
For mig ville det være vigtigt at hun var klar over at jeg hellere vil have at hun fortæller mig hvad der foregår og beder om hjælp hvis hun har brug for det end at hun prøver at skjule den slags ting, men jeg har også et ret afslappet forhold mange ting, så længe det bliver gjort med måde (og en vis indsigt).

Virkelig mange unge ryger hash en gang i mellem i en kortere eller længere periode uden at det udgør et større problem for deres liv i øvrigt, jeg håber alt viser sig at være fint hos jer
Tjae.....egentlig går jeg begge veje, både relativt ubekymret og så alligevel ikke.
Tak for svar, jeg tænker lige. Jeg vil rigtig gerne blive klogere
sommerregn (14-01-20)
Ulæste 13-01-20, 18:01   #6
MarenKi
MarenKi : Uden godnatkys får man Kafka-drømme - Steen og Stoffer
Jeg betaler husleje her!

MarenKis avatar

Tilmeldingsdato: 24/03-10
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 9,268
Takket 13,908 gange i 5,676 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Du er obs på, at denne ligger i den åbne, ikke?

Man skal helt generelt være opmærksom, om man ved evt hash(mis)brug er ude i noget selvmedicinering, fordi andre vanskeligheder ikke er kompenseret.... og så er stoffer og voksende hjerner bare aldrig helt godt (om de så legale eller illegale). Men ja, jeg ville holde øje med, om hun har ændret adfærd, i forhold til at justere evt bekymring.

Mor til Svesken (2005) og Vildbassen (2010)
MarenKi er offline   Besvar med citat
The Following 4 Users Say Thank You to MarenKi For This Useful Post:
Gammelmor (13-01-20), Gnisten (13-01-20), line dupont (13-01-20), Sienna (13-01-20)
Ulæste 13-01-20, 18:17   #7
Gammelmor
Old Scoundrel

Gammelmors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af MarenKi Vis indlæg
Du er obs på, at denne ligger i den åbne, ikke?

Man skal helt generelt være opmærksom, om man ved evt hash(mis)brug er ude i noget selvmedicinering, fordi andre vanskeligheder ikke er kompenseret.... og så er stoffer og voksende hjerner bare aldrig helt godt (om de så legale eller illegale). Men ja, jeg ville holde øje med, om hun har ændret adfærd, i forhold til at justere evt bekymring.
Jo jeg ved vi er i den åbne, det første var ment som ren afklaring .
MarenKi (13-01-20)
Ulæste 13-01-20, 21:12   #8
line dupont
line dupont har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

line duponts avatar

Tilmeldingsdato: 29/07-07
Geografisk placering: Nørup, Engelsholm slot ;-) -Næsten
Tak givet gange: 1,308
Takket 850 gange i 323 indlæg
iTrader: 10 / 93%
Send en besked via MSN til line dupont
Citat:
Oprindeligt skrevet af sommerregn Vis indlæg
Hvor gammel er hun?

Mener du helt seriøst at så længe man bare har det fint, har gode venner og passer sine ting er det helt ufarligt at ryge hash????

Sent from my iPhone using Tapatalk

line dupont er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to line dupont For This Useful Post:
F08 (13-01-20), Gammelmor (14-01-20)
Ulæste 13-01-20, 21:43   #9
sherrycherry
sherrycherry har ikke brugt den nye funktion...
Kobberslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 17/05-17
Tak givet gange: 142
Takket 99 gange i 53 indlæg
Altså, da min kæreste stadig røg, brugte han de der cones og fyldte tobak i. Det var billigere end en pakke smøger og han slap for det der med at rulle.
Bare lige for at sige, at almindelig tobak ér en mulighed.

Edit: kiggede lige på linket, og det var overhovedet ikke den slags jeg mente. Dem bruger man nok ikke til tobak.

Sidst redigeret af sherrycherry; 13-01-20 kl. 21:45
sherrycherry er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til sherrycherry for dette brugbare indlæg:
Gammelmor (14-01-20)
Ulæste 13-01-20, 23:24   #10
sommerregn
Jeg betaler husleje her!

Forhandler

sommerregns avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af line dupont Vis indlæg
Mener du helt seriøst at så længe man bare har det fint, har gode venner og passer sine ting er det helt ufarligt at ryge hash????

Sent from my iPhone using Tapatalk
Neeej, så enkelt kan det nok ikke udlægges. Men risikoen for at forbruget kommer til at påvirke den unges liv negativt, er væsentligt mindre, hvis de ting er til stede (altså hvis den unge er i trivsel og hashen "bare" er et supplement til at have det sjovt, når de går i byen), i modsætning til det andet scenarie jeg opridser, hvor den unge dagligt, eller mange dage om ugen, befinder sig i en kontekst hvor det er socialt acceptabelt at ryge hash, eller ligefrem det man samles om (og hvor den unge bruger det som en flugt, eller selvmedicinering som MarenKi skriver, fordi vedkommende af den ene eller anden årsag ikke kan overskue sin hverdag, og egentlig burde have hjælp til de problemer)...

Det jeg synes er det vigtigste i en situation som denne er, at bevare et tillidsforhold til den unge, så føler at det er trygt at komme til forældrene med sine bekymringer, ringe efter hjælp hvis han/hun bliver dårlig eller kommer ud i andre situationer de unge ikke selv kan klare. Denne tillid mister man, hvis man bare udsteder forbud eller fordømmer det, men det forhindrer ikke den unge i at ryge eller hvad de nu gør, nu har de så bare ikke en back up de kan hente hjælp hos...

Sidst redigeret af sommerregn; 13-01-20 kl. 23:39
sommerregn er offline   Besvar med citat
The Following 7 Users Say Thank You to sommerregn For This Useful Post:
althea (15-01-20), Bette-damen (13-01-20), CeJay (14-01-20), Fru Solskin (14-01-20), Katja (14-01-20), meyervip (14-01-20), Moogie (14-01-20)
Ulæste 13-01-20, 23:28   #11
Bette-damen
Bette-damen ~~~
Crazy bondedame

Bette-damens avatar

Tilmeldingsdato: 18/11-08
Tak givet gange: 2,326
Takket 13,481 gange i 3,439 indlæg
iTrader: 13 / 100%
Citat:
Jo jeg ved vi er i den åbne, det første var ment som ren afklaring .
Jeg anede heller ikke hvad det var. Nu er jeg klogere. Både på hvad det er og hvordan man kan tilgå situationen hvis det en dag opstår. Fordi det ligger i den åbne
Bette-damen er offline   Besvar med citat
The Following 5 Users Say Thank You to Bette-damen For This Useful Post:
Aesters (14-01-20), F08 (13-01-20), lonelainen (14-01-20), Magritte (14-01-20), meyervip (14-01-20)
Ulæste 13-01-20, 23:37   #12
sommerregn
Jeg betaler husleje her!

Forhandler

sommerregns avatar

Der er fin information hos U-turn her https://uturn.kk.dk/artikel/det-kan-...er-med-stoffer

her
https://uturn.kk.dk/artikel/hvilke-t...6rksom-p%C3%A5

og her
https://uturn.kk.dk/artikel/hvordan-...-og-festivaler

Og her er en interessant artikel om at de unges forbrug stopper eller mindskes når forældrene deltager i forældregruppe og får flere redskaber til at håndtere det
https://uturn.kk.dk/nyheder/unge-sto...A5r-hj%C3%A6lp

Sidst redigeret af sommerregn; 13-01-20 kl. 23:49
sommerregn er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to sommerregn For This Useful Post:
Gammelmor (14-01-20), Sienna (14-01-20)
Ulæste 14-01-20, 00:59   #13
Gammelmor
Old Scoundrel

Gammelmors avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Bette-damen Vis indlæg
Jeg anede heller ikke hvad det var. Nu er jeg klogere. Både på hvad det er og hvordan man kan tilgå situationen hvis det en dag opstår. Fordi det ligger i den åbne
Suk....jeg ved ikke hvad jeg skal
Ulæste 14-01-20, 10:23   #14
Sienna
Sienna er bare godt gammeldags glad
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 35,686
Takket 21,563 gange i 10,898 indlæg
Citat:

det kan jeg godt forstå - det er en af de oplevelser man som forældre helst er forskånet for

( ellers helst vil vide noget om når de er landet og har det godt i midt 20erne)
Gammelmor (14-01-20)
Ulæste 14-01-20, 15:55   #15
Maki
Maki elsker sushi... Og forår!
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Makis avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Tak givet gange: 9,727
Takket 4,601 gange i 2,000 indlæg
Citat:
Hvordan er jeres forhold ellers?

Kan du spørge hende? Direkte. Om hvad hendes forhold er til det, hvor stor hendes forbrug er, hvem hun ryger med? Om hun ryger når hun er glad og i feststemning eller om hun bruger det for at dulme noget hun tumler med.

Jeg forstår godt dit suk. Men første step er nol at få snakket med hende. Stille og roligt - hvis muligt.
ChristinaS (14-01-20), Gammelmor (14-01-20), Vanadia (14-01-20)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande