Asparges, flytning af...... - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Gør det selv - eller gør det sammen med andre > Bæredygtighed - I favn og til gavn. Også i haven.
Glemt adgangskode? Tilmeld

Bæredygtighed - I favn og til gavn. Også i haven. Forum til snak og udveksling af ideer og erfaringer med have og dyrkning. Her kan du få: 10 gode råd til at slynge din salat, tips og tricks til dine slynge-planter og vikle og prikle i bæredygtighedens navn.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 02-09-19, 15:06   #1
Gammelmor
Gammelmor Synge, synge, bare synge
Old Scoundrel

Gammelmors avatar

Tilmeldingsdato: 03/06-07
Geografisk placering: Næstved
Tak givet gange: 11,163
Takket 14,518 gange i 5,348 indlæg
iTrader: 6 / 100%
Asparges, flytning af......

Hvornår flytter jeg bedst nogle aspargesplanter? Der skal etableres et blivende bed til 4-5 planter som er 3 år gamle så næste år ville jeg gerne kunne tage af dem, men er det et problem hvis jeg flytter dem nu?
Ulæste 02-09-19, 18:50   #2
Sienna
Sienna tror på foråret
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 34,912
Takket 20,967 gange i 10,609 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg ville flytte dem nu eller i løbet af en måneds tid.- give dem lidt god gødning og vande med mindre der er meget regnfuldt til den tid.
De burde ha lavet forberedelsen til næste år - det gør de fra skt Hans til de visner ned (og de visner lige om lidt )

Jeg tænker du kan høste ca 14 dage til næste år- så plukker du alt -også de små - stopper og holder dem gødet og vandet godt hele sommeren.( du sender signalet om at de virkeligt skal præsterer
Året efter plukker du rub og stub 3-4 uger og så pause og derefter kan du plukker fra de viser sig til skt hans.

Det er sådan jeg etablerede mit højtydende bed

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande