Hjælp til strækvikle og RS i Vanløse - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > HJÆLP - søges og gives > Sjælland
Glemt adgangskode? Tilmeld

Sjælland Søg og/eller find en hjælpsom bruger på Sjælland

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 19-08-10, 10:34   #1
CamillaLN
CamillaLN gør klar til et skolebarn
Træslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 04/06-10
Geografisk placering: Vanløse
Tak givet gange: 71
Takket 29 gange i 20 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Hjælp til strækvikle og RS i Vanløse

Er der en venlig sjæl som vil hjælpe Mor og Alexander (9 uger) videre med brug af strækvikle og i gang med brug af RS.

Vi bruger vuggestilling, og er også gået i gang med frøstilling, men er meget i tvivl, om han sidder godt. Synes hans fødder bliver presset for meget og hans hoved får ikke rigtig noget støtte.
Derudover vil jeg så gerne bruge RS også (forestiller mig den er god at amme i), men hver gang jeg forsøger, virker det bare ikke.

Hilsen Camilla og Alexander.
CamillaLN er offline   Besvar med citat
Ulæste 19-08-10, 16:27   #2
gitte3g
gitte3g huserer mest i den lukkede afdeling....
Bindegal

gitte3gs avatar

Tilmeldingsdato: 09/04-07
Geografisk placering: Kolding
Tak givet gange: 1,323
Takket 2,767 gange i 1,535 indlæg
iTrader: 14 / 100%
Du får lige et

gitte3g er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til gitte3g for dette brugbare indlæg:
CamillaLN (20-08-10)
Ulæste 19-08-10, 18:01   #3
Syslerier
Syslerier Whatever you do from the heart is absolutely effective
Jeg betaler husleje her!

Sysleriers avatar

Tilmeldingsdato: 23/01-10
Geografisk placering: På landet ved Fredensborg
Tak givet gange: 1,781
Takket 3,940 gange i 1,816 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg bor lidt langt væk (30 km nord for KBH) men ville bare lige sige at jeg bærer Sofus på 6 uger med benene i M-stilling. Det kom aldrig til at fungere med benene indenfor hos os - jeg syns hans fødder blev klemt og al vægten var på dem. Med indvendigt kryds og fødderne ude fungerer det hele til gengæld super.

Og så hjælper det mig vanvittigt meget at binde foran et spejl og hele tiden øve på hvordan jeg strammer. Altså mærke efter at når jeg hiver i syningen ind mod halsen strammer det for oven, på den ved skulderen for neden osv. Kan mærke rutinen begynder at indfinde sig stille og roligt.

Men alt i alt synes jeg det er meget sværere at binde strækviklen ordnetligt end det er med fastvikle.

Der er for resten flere slynger i Vanløse - så mon ikke der er en hjælper på vej?
Ulæste 19-08-10, 21:25   #4
Kimandrea
Kimandrea har ikke brugt den nye funktion... Edit
Gæst

No Avatar

Vi har aftalt et lille "mødregruppemøde" for os der er på barsel, hos mig i Rødovre d 2-9. Måske har du lyst til at komme og få fifs?
Jeg er ikke selv så rutineret med strækvikler, men ved der er andre der er - og ellers kan jeg måske lokke min mand til at demonstrere der, han har haft en slynge/ventetøjsbutii i vanløse
  Besvar med citat
Ulæste 20-08-10, 08:38   #5
CamillaLN
Træslyngel

No Avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Syslerier Vis indlæg
Jeg bor lidt langt væk (30 km nord for KBH) men ville bare lige sige at jeg bærer Sofus på 6 uger med benene i M-stilling. Det kom aldrig til at fungere med benene indenfor hos os - jeg syns hans fødder blev klemt og al vægten var på dem. Med indvendigt kryds og fødderne ude fungerer det hele til gengæld super.

Og så hjælper det mig vanvittigt meget at binde foran et spejl og hele tiden øve på hvordan jeg strammer. Altså mærke efter at når jeg hiver i syningen ind mod halsen strammer det for oven, på den ved skulderen for neden osv. Kan mærke rutinen begynder at indfinde sig stille og roligt.

Men alt i alt synes jeg det er meget sværere at binde strækviklen ordnetligt end det er med fastvikle.

Der er for resten flere slynger i Vanløse - så mon ikke der er en hjælper på vej?
Jeg må prøve M-stillingen så - håber jeg kan få den til at fungere bedre.
Tak for de gode råd. De kan bruges. Så jeg må hen og øve foran spejlet.
Ulæste 20-08-10, 08:43   #6
CamillaLN
Træslyngel

No Avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Kimandrea Vis indlæg
Vi har aftalt et lille "mødregruppemøde" for os der er på barsel, hos mig i Rødovre d 2-9. Måske har du lyst til at komme og få fifs?
Jeg er ikke selv så rutineret med strækvikler, men ved der er andre der er - og ellers kan jeg måske lokke min mand til at demonstrere der, han har haft en slynge/ventetøjsbutii i vanløse
Det har jeg faktisk rigtig meget lyst til. Det vil være rigtig lækkert, at møde andre som også synes, det er skønt, at bære sin baby/barn - og det ville være tiltrængt med nogle fifs.
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande