Hjælp! Jeg vil sove! - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 18-10-13, 13:16   #1
Mango
Mango har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

Mangos avatar

Tilmeldingsdato: 11/11-11
Tak givet gange: 1,669
Takket 1,808 gange i 646 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Hjælp! Jeg vil sove!

Min L på 20 mdr er ikke god til at sove. Det har han aldrig været. Han vågner mellem 2 og 4 gange i løbe af natten. Og vil gerne sove igen, HVIS han bliver ammet. Men problemet er, at jeg har forsøgt i lang til at stoppe natamningen. Jeg vil stoppe med at amme i det hele taget inden for en overskuelig fremtid, og vil gerne sove om natten. Og han sutter og sutter selv om der er ingen mælk tilbage, hvilket er smertefuld. Og jeg ligger megadårligt når jeg ammer...

Det går bare helt galt når jeg ikke ammer ham. Hvis ikke han bliver ammet om natten så skriger han. Og han kan nemt skrige i 4 timer, hvis det skal være. Han falder lidt halvt i søvn nogle gange i 5 minutter, og så starter han igen. Han er VRED, vil ikke holdes, eller trøstes, vil ikke have mad eller vand. Han slår og river mig. Nej, han vil have BOOB, og han råber det så hele bygningen kan høre.

Vi har været det igennem nogle (en del) gange, og efter de første par nætter er det sådan at jeg er simpelthen så træt at min krop/hjerne går i autopilot og jeg ammer ham uden at være vågen/bevidst om det. Så vågner jeg med mega dårlig samvittighed, fordi så var al hans skrigeri/ked-af-det-hed til ingen verdens nytte. Shit altså. Vi sover sammen, og jeg har prøvet at pakke brysterne væk. Virker ikke.

Jeg er alene med ham, og far har ikke rammer til at han kan overnatte der, så jeg er alene om det. Aner ikke hvad jeg skal stille op. Ville det mon hjælpe hvis jeg stopper med at amme ham i søvn, eller hvis jeg sover i stuen og han sover i værelset? Argh. Jeg er for udmattet til at lave en fornuftig plan. Jeg har også startet på et nyt arbejde, og vil gerne have en hjerne der fungerer. Tak fordi i læste helt herned til. Som i kan se, kan jeg slet ikke samle mine tanker...
Mango er offline   Besvar med citat
Ulæste 18-10-13, 14:09   #2
Anniesben
Anniesben elsker sin lille skat
Shhhhh........ jeg skriver

Anniesbens avatar

Tilmeldingsdato: 06/07-12
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 1,113
Takket 909 gange i 464 indlæg
iTrader: 0 / 0%
det lyder hårdt.
M sov også sammen med os, så vi var nødt til at finde på en erstatning for brysterne. For jeg havde ikke nok mælk til ham.
Vi endte med at bruge en sutteflaske med vand - som jeg havde læst herinde, at det kunne hjælpe. Så når lille M vågnede fik han i den første måned varm sødmælk, dernæst gik vi langsomt over til alm. vand og i et par måneder fik han vand, dernæst gik vi over til tudekop.
Måske det også kan hjælpe hos jer?
Tigermor (18-10-13)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande