Oktoberbarn - andre sensommer/efterårsbabyer på vej? - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Terminsfora > 4. kvartal 2016
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-04-16, 08:50   #16
Maki
Maki elsker sushi... Og forår!
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Makis avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Tak givet gange: 9,809
Takket 4,694 gange i 2,044 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Vi var til 12 ugers scanning for et par uger siden på en lørdag som også besværliggjorde vores planer lidt den dag, men vi fik de store passet (3 og 6 år), da der udtrykkeligt stod i papirerne at børn ikke var velkomne, hvilket jeg egentlig sagtens forstår i hvert fald med den alder vores har. Der kan jo være ubehagelige beskeder man skal forholde sig til.

Når det så er sagt, så var der jo faktisk et legeområde i venteværelset og din datter er så lille, at hun måske ikke vil forstå så meget af det alligevel. På den anden side er det måske lidt sent på aftenen at tage hende med til det og hvis hun er urolig kan det måske også forstyrre scanningsjordemoderen?

Har I slet ingen mulighed for at få hende passet?

Sidst redigeret af Maki; 11-04-16 kl. 08:52
Maki er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Maki for dette brugbare indlæg:
Lund (11-04-16)
Ulæste 11-04-16, 09:20   #17
heidivandal
heidivandal har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

heidivandals avatar

Tilmeldingsdato: 30/03-16
Tak givet gange: 1
Takket 9 gange i 4 indlæg
Hej Lund. Jeg har ikke selv erfaring med at have børn med til scanning men kan egentlig godt forstå de gerne vil undgå det for at kunne koncentrere sig om deres arbejde. Jeg vil personligt også gerne kunne være fuldt tilstede i øjeblikket og kunne reagere frit uden at skulle forholde mig til medbragte børn. Men kan I slet ikke få passet jeres barn kan I måske ringe og aftale med personalet hvordan I så bedst gør det. Evt kan aftalen vel ændres. Pøj pøj med det i hvert fald
heidivandal er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til heidivandal for dette brugbare indlæg:
Lund (11-04-16)
Ulæste 11-04-16, 09:27   #18
Jullesmor
Jullesmor Nu med 2 børn!
Shhhhh........ jeg skriver

Jullesmors avatar

Tilmeldingsdato: 17/08-12
Geografisk placering: København
Tak givet gange: 1,294
Takket 1,955 gange i 680 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg var faktisk alene til scanning et par gange da vi boede i Skotland. Vi havde ingen til at passe J så han måtte sidde i venteværelset sammen med Far.

Det var lidt svært da jeg fik en dårlig besked. Men det havde ikke været lettere hvis min mand havde været der. Beskeden var stadig skidt og han var jo lige udenfor.

(Men jeg ville sgu da helst have haft ham med!!)

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Following 2 Users Say Thank You to Jullesmor For This Useful Post:
Lund (11-04-16), nanismus (03-05-16)
Ulæste 11-04-16, 17:03   #19
Lund
Lund har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 12/07-14
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 565
Takket 751 gange i 379 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Tak for jeres svar. Jeg ringede til OUH. C måtte gerne komme med hvis hun kunne være helt stille - ja, det kommer jo så ikke lige til at ske med en træt 2-årig I forhold til at få en dårlig besked ville jeg ikke være så bekymret. C ville ikke forstå det, og jeg er sådan en person som først skal hjem og tænke over tingene før det slår mig - så jeg reagerer ikke i øjeblikket.

Vi har ikke rigtig sagt det til nogen endnu, og de der kan passe hende om aftenen (hun kan ikke passes af alle og slet ikke når hun skal sove) er rejst på ferie dagen før. Vi kunne vælge 1 anden tid - alt andet var booket. Så summa summarum, så skal vi ind kl. 7.40 i stedet, hvilket så betyder at en kollega må tage over for mig. OUH havde nemlig oplyst telefonisk at det blev den 20. eller 21., og det planlagde jeg så et vigtigt møde efter - suk. Men heldigvis er det løst, og jeg må så leve med den dårlige samvittighed over for min kollega (som heldigvis tager det med et smil ).

Det er åbenbart ikke nemt at få alt til at gå op i en højere enhed her anden gang. Det var noget nemmere sidste gang fordi jeg arbejdede på OUH, og bare skulle over på den anden side af vejen til diverse undersøgelser. Men når den dårlige samvittighed letter, så vil jeg glæde mig til snart at se bebs

Sidst redigeret af Lund; 11-04-16 kl. 17:04
Lund er offline   Besvar med citat
Ulæste 12-04-16, 10:22   #20
heidivandal
heidivandal har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

heidivandals avatar

Tilmeldingsdato: 30/03-16
Tak givet gange: 1
Takket 9 gange i 4 indlæg
Så nåede vi endelig dagen for NS og der var ét styk sprællevende og helt i orden baby på skærmen. Sikke en lettelse. Nu kan vi for alvor godt begynde at tro på den bliver hvor den skal de næste mange måneder.
heidivandal er offline   Besvar med citat
The Following 6 Users Say Thank You to heidivandal For This Useful Post:
IreneSidsel (12-04-16), Jibbe (12-04-16), Jullesmor (12-04-16), Koby (27-04-16), Maki (12-04-16), Tumling83 (23-04-16)
Ulæste 12-04-16, 14:08   #21
Maki

Makis avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af heidivandal Vis indlæg
Så nåede vi endelig dagen for NS og der var ét styk sprællevende og helt i orden baby på skærmen. Sikke en lettelse. Nu kan vi for alvor godt begynde at tro på den bliver hvor den skal de næste mange måneder.

Sikke dejligt for jer! Tillykke.
Ulæste 13-04-16, 22:03   #22
kvinde84
kvinde84 glæder sig til lys og sommer

kvinde84s avatar

Tilmeldingsdato: 12/03-12
Geografisk placering: Færøerne
Tak givet gange: 509
Takket 996 gange i 259 indlæg
Såh... nu sker der snart noget, jeg skal til jm på tirsdag, og der håber jeg på at høre noget hjertelyd, så jeg kan være mere sikker på at alt er ok (hvis der er to så dør jeg). Jeg begynder så småt at spekulere over om jeg mon kan mærke baby ind imellem men jeg er langt fra sikker på at det er det jeg kan mærke. Af en eller anden grund er jeg mere og mere skeptisk for hver graviditet - om alt er ok det er. Jeg synes det er virkelig længe at skulle vente til ca uge 20 for at se liv
Jeg synes stadig det er træls at være gravid - jeg har mange bækkensmerter og har i laang tid haft hovedpine, nogle dage voldsom og andre mere mild. Og det gør altså at man går psykisk ned med nakken. Min mand fasede ud med et formodet mavesår - han er i hvert fald ikke meget værd og har voldsomme mavesmerter, så nu må jeg klare det meste med børnene selv hele dagen, det hjælper ikke ligefrem på bækkensmerter Jeg er dog sluppet for hovedpinen de sidste to døgn, hvor jeg har virkelig druknet mig i væske for at se om hovedet blev bedre, og det blev det Jeg har ellers hverken ment at jeg var, ej heller følt mig dehydreret, men det må jeg have været - eller er der så mange affaldsstoffer i kroppen at mine nyrer går amok, jeg tisser i hvert fald hele tiden, nu da jeg drikker rigtigt meget er der bare mere tis hver gang. Ellers har jeg voldsomt mange spændinger i nakke og ryg, så det er jo det der er hovedproblemet på min hovedpine, men nu laver jeg øvelser hver dag, og tager kold/varmt brusebad osv, så måske kroppen inklusiv graviditet bare virkelig har brug for meget ekstra væske - eller har jeg bare været heldig lige nu
Nå men... jeg håber jeg holder den her graviditet ud, uden at gå psykisk ned, for oveni smerter og ubehag er her bare virkelig meget arbejde på øen og jeg er ude af spillet - min svigerinde er delvist ude af spillet da hun hver anden uge må undervise børnene og min mand er nu blevet virkelig syg (første gang jeg har set ham sådan de 11 år vi har været sammen), og min svoger- ja... han må bare være skide træt af at rende hele tiden
Ulæste 21-04-16, 21:51   #23
Hrimnir
Hrimnir Nu med lækkert lille slyngebarn...

Hrimnirs avatar

Tilmeldingsdato: 08/03-07
Tak givet gange: 633
Takket 505 gange i 313 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg vil gerne melde mig under fanenerne... Her er det nummer fire og har det heldigvis fint. De tre andre gav promte bækkenløsning så var lidt spændt trods min kiropraktors bud om bedring. Men her omkring uge 14 er jeg stadig helt mobil...
De tre andre har fælles far som jeg er skilt fra så det her er et soloprojekt og nok den sidste i rækken

Glæder mig til lidt mere amning, stofbleer og viklen...

Glæder mig til at se vidunderet medio oktober. Skal til gennemskanningen ultimo maj
Hrimnir er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Hrimnir for dette brugbare indlæg:
Tumling83 (23-04-16)
Ulæste 23-04-16, 01:35   #24
Maki

Makis avatar

Tillykke Hrimnir!!

Skønt at du er sluppet for bækkenproblemer indtil videre og sejt at du snupper en mere. Hvor gamle er dine 3 andre børn? Kan de være dig behjælpelig hvis der bliver problemer og/eller når barnet er født? Blot nysgerrig, hvis du har lyst til at svare.
Ulæste 23-04-16, 05:52   #25
Hrimnir

Hrimnirs avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Maki Vis indlæg
Tillykke Hrimnir!!

Skønt at du er sluppet for bækkenproblemer indtil videre og sejt at du snupper en mere. Hvor gamle er dine 3 andre børn? Kan de være dig behjælpelig hvis der bliver problemer og/eller når barnet er født? Blot nysgerrig, hvis du har lyst til at svare.
Tak tak og også tillykke til alle jer andre
De Store når at blive ni, syv og fem år. Min store pige på ni har så en retardering som gør hende yngre på de fleste punkter end hun reelt er. Men de glæder sig alle tre og tror de kan blive en god hjælp på mange punkter. Og tror også min pige på snart fem vokser ret meget af at blive storesøster ... Hun er lidt meget mors pige og en lille primadonna
De to yngste hygger med at ønske sig hhv en dreng og en pige så er lidt spændt på hvad vi får
Følgende brugere siger tak til Hrimnir for dette brugbare indlæg:
Maki (23-04-16)
Ulæste 23-04-16, 06:01   #26
Hrimnir

Hrimnirs avatar

Er i andre stadig plaget af kvalme? I lyder til at have nogle lidt trælse gener. Jeg føler mig pænt privilegieret over kun at have lidt let kvalme, hovedpine og lidt ømt kadaver fra tid til anden og ikke mere end jeg har klaret alt det daglige
Ulæste 23-04-16, 07:50   #27
Shinika
Shinika altid at finde på mobilen
Prinsessen på bleen

Forhandler

Shinikas avatar

Tilmeldingsdato: 03/04-08
Geografisk placering: Ringsted
Tak givet gange: 1,328
Takket 1,865 gange i 869 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Melder mig under fanerne, selvom det nok bliver et december-barn

-MultiKunstner, Høj På Livet
Tumling83 (23-04-16)
Ulæste 23-04-16, 07:50   #28
Maki

Makis avatar

Jeg har været meget hårdt ramt af kvalme og mange daglige voldsomme opkastninger og været sygemeldt siden uge 7. Jeg er i 16. Uge nu. Det begynder at lette men jeg skal stadig passe på forskellige lugte (og tanker!). enkelte dage går det helt galt stadigvæk men det begynder heldigvis at stabilisere sig.

Det er så hårdt at blive så invalideret så længe og udover den fysiske udfordring med energi, sult og dehydrering er der oveni den massive dårlige samvittighed over for manden der må kLare alt, børnene der må finde sig i at jeg ingenting kan og arbejdspladsen som man jo svigter Big time i længere tid.

Jeg har haft det på præcis samme måde med de to andre graviditeter så det anede mig at det ville blive sådan igen men havde håbet noget andet.
Ulæste 23-04-16, 07:56   #29
Hrimnir

Hrimnirs avatar

Ahhh det må skisme være en hård tid Maki...
Plejer det det at vare hele graviditeten...?
Ulæste 23-04-16, 09:59   #30
Maki

Makis avatar

Det er det også. det plejer at fade ud lige så stille her mellem 15. Og 20. Uge. Og det er heldigvis ved at ske nu. Og så plejer resten af graviditeten at forløbe helt problemfrit, så jeg satser på at jeg har taget min tørn nu.

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande