Oktoberbarn - andre sensommer/efterårsbabyer på vej? - Side 3 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Terminsfora > 4. kvartal 2016
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 24-04-16, 16:45   #31
Lille boenne
Lille boenne elsker livet :)
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Lille boennes avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-10
Geografisk placering: Mellem Silkeborg og Århus.
Tak givet gange: 3,884
Takket 2,293 gange i 981 indlæg
iTrader: 0 / 0%
og tillykke til alle jer, ja så hopper jeg også ind her.
Forventer termin 8/11. Skal til nf på fredag så må vi se om det ændre på termin. Men det tror jeg nu ikke.
Vi har en søn på 5,5 år i forvejen og han er pavestolt og glæder sig så meget. Vi fortalte ham det i uge 7 fordi jeg har været mega dårlig.
14 dage før jeg testede positiv havde jeg mega ømme bryster, som i hvis jeg gik stærkt gjorde det ondt..
Siden 4+3 har jeg haft invaliderende kvalme døgnet rundt , svimmelhed, frosset helt vildt, forstoppelse, synsforstyrrelser og voldsomt svært ved at styre mit blodsukker.
Og her den sidste uges tid har jeg også vundet æren af hvad jeg forestiller mig er plukkeveer... (mærkede aldrig en plukkeve under første graviditet så ved ikke om det er det men tror ud fra det jeg kan læse mig til)

Ved første graviditet havde jeg lidt kvalme i ca 14 dage HVIS jeg glemte at spise.. Og fik lidt ondt i ryggen 3uger før termin (som tilsidst blev helt vildt voldsomt og resulterede i et akut kejsersnit fordi han havde afklemt min nyre og der stod så meget væske deri, at jeg fik en hel bule på ryggen af det) så denne graviditet er meget anderledes.

Vi valgte sidste ikke at få kønnet af vide og det vil vi heller ikke denne gang.
Hvad ned jer andre skal i vide det når i når dertil?

Mor til storebror B. fra nov. 2010 og lillesøster T. fra nov. 2016
Lille boenne er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Lille boenne for dette brugbare indlæg:
Shinika (24-04-16)
Ulæste 25-04-16, 11:55   #32
Maki
Maki elsker sushi... Og forår!
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Makis avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Tak givet gange: 9,742
Takket 4,619 gange i 2,011 indlæg
Vi har valgt at vi gerne vil vide kønnet denne gang, hvis det altså kan ses til scanningen.

Vi vidste det ikke føste gang, men fik det af vide anden gang, Nu er der to storebrødre der ofte spørger til babyen, hvad det er for en, om det er en pige eller dreng, hvad den mon skal hedde osv og vi er også selv lidt nysgerrige, så det er blevet beslutningen når vi skal scannes igen om en måneds tid.

Har du stadig kvalme?
Jeg er på vej ud af min og det har bare været rockerhårdt! Jeg har haft det så elendigt og allerede nu, hvor jeg er på vej ud af det, kan jeg næsten ikke forstå, at jeg har været så dårlig i så lang tid. Ikke mærkeligt at det er svært for omgivelserne at forholde sig til at ma kan blive så syg af at være gravid.

Jeg håber dit snart forsvinder igen og at du slipper for en hel masse andre gener.
Ulæste 27-04-16, 10:44   #33
Lille boenne
Lille boenne elsker livet :)
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Lille boennes avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-10
Geografisk placering: Mellem Silkeborg og Århus.
Tak givet gange: 3,884
Takket 2,293 gange i 981 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Maki Vis indlæg
Vi har valgt at vi gerne vil vide kønnet denne gang, hvis det altså kan ses til scanningen.

Vi vidste det ikke føste gang, men fik det af vide anden gang, Nu er der to storebrødre der ofte spørger til babyen, hvad det er for en, om det er en pige eller dreng, hvad den mon skal hedde osv og vi er også selv lidt nysgerrige, så det er blevet beslutningen når vi skal scannes igen om en måneds tid.

Har du stadig kvalme?
Jeg er på vej ud af min og det har bare været rockerhårdt! Jeg har haft det så elendigt og allerede nu, hvor jeg er på vej ud af det, kan jeg næsten ikke forstå, at jeg har været så dårlig i så lang tid. Ikke mærkeligt at det er svært for omgivelserne at forholde sig til at ma kan blive så syg af at være gravid.

Jeg håber dit snart forsvinder igen og at du slipper for en hel masse andre gener.
Jo heldigvis blir det bedre. Men der skal stadig ikke meget til for at tippe det hele. Og mine smagsløg forråder mig.. Leverpostej, cola, agurk, havregryn og mange andre ting smager forfærdeligt og tit har jeg lige lyst til noget havregryn fordi det er nemt at spise og smager ik rigtig af noget, puha altså lige til det kommer ind i min mund

Mor til storebror B. fra nov. 2010 og lillesøster T. fra nov. 2016
Lille boenne er offline   Besvar med citat
Ulæste 27-04-16, 12:41   #34
Shinika
Shinika altid at finde på mobilen
Prinsessen på bleen

Forhandler

Shinikas avatar

Tilmeldingsdato: 03/04-08
Geografisk placering: Ringsted
Tak givet gange: 1,328
Takket 1,865 gange i 869 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Jeg er heldigvis totalt forskånet for kvalme ?? men til gengæld er jeg nærmest ved at dø af sult hver anden time! Og vi snakker rugbrød! Jeg kværner 4 skiver til frokost, plus masser af frugt og salat. Det eneste usunde jeg har lyst til er is, så sådan en får jeg hver aften men oh my god, det er helt vildt som jeg kan spise!

-MultiKunstner, Høj På Livet
Ulæste 27-04-16, 13:16   #35
Maki

Makis avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Lille boenne Vis indlæg
Jo heldigvis blir det bedre. Men der skal stadig ikke meget til for at tippe det hele. Og mine smagsløg forråder mig.. Leverpostej, cola, agurk, havregryn og mange andre ting smager forfærdeligt og tit har jeg lige lyst til noget havregryn fordi det er nemt at spise og smager ik rigtig af noget, puha altså lige til det kommer ind i min mund

Åh hvor jeg kender det. Jeg troede jeg skulle begynde at arbejde denne uge, men er blevet forkølet/influenza og nu kaster jeg op igen. I går hele dagen. At tænke på mad, kan få mig til at kaste op og der er vitterligt ingenting jeg har lyst til at spise. Så her handler det om at tvinge mad i mig selv og acceptere at jeg som oftest kaster det hele op igen efter en time eller to. Det er så ubehageligt!

I dag har jeg så oveni købet yngstebarnet hjemme der kaster op. Det er den rene elendighed.

Håber din fremgang fortsætter.
Ulæste 27-04-16, 13:17   #36
Maki

Makis avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Shinika Vis indlæg
Jeg er heldigvis totalt forskånet for kvalme ?? men til gengæld er jeg nærmest ved at dø af sult hver anden time! Og vi snakker rugbrød! Jeg kværner 4 skiver til frokost, plus masser af frugt og salat. Det eneste usunde jeg har lyst til er is, så sådan en får jeg hver aften men oh my god, det er helt vildt som jeg kan spise!

Ååååh hvor gad jeg godt det var mig de havde det sådan!
Tænk at kunne spise normalt. Og sundt. og at det blev i maven!
Ulæste 27-04-16, 13:46   #37
IreneSidsel
IreneSidsel Mor til tre <3
Shhhhh........ jeg skriver

IreneSidsels avatar

Tilmeldingsdato: 30/09-13
Geografisk placering: Farum
Tak givet gange: 3,160
Takket 2,433 gange i 620 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Vi var til gennemscanning i går og hilste på denne lille lækre fyr - der var meget aktiv i maven . 10 fingre og 10 tæer osv.

Der var ingen af de markører man sædvanligt ser ved Downs syndrom, så vi har ret meget lagt tanken fra os nu

Til gengæld fik vi tilbudt tre ekstra vækstscanninger, fordi Ask var så lille ved fødslen (2750 g.). Det var jeg lidt over, for synes vi konsekvent blev forsikret, at der ikke var noget at komme efter og han bare var lidt lille. Men anyway er det nu rart at de følger denne her graviditet lidt tættere og så får man jo også lov at hilse lidt mere på baby uploadfromtaptalk1461757568296.jpg
Maki (27-04-16), Moogie (06-05-16), Shinika (27-04-16)
Ulæste 27-04-16, 14:46   #38
Maki

Makis avatar

Ih hvor skønt! Tillykke med at alt så fint ud og med endnu en lillebror til jeres flok!
IreneSidsel (27-04-16)
Ulæste 27-04-16, 20:17   #39
minidolph
minidolph Slyngeplejerske

No Avatar

Tilmeldingsdato: 01/04-09
Geografisk placering: Syddanmark
Tak givet gange: 376
Takket 944 gange i 556 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af IreneSidsel Vis indlæg
Vi var til gennemscanning i går og hilste på denne lille lækre fyr - der var meget aktiv i maven . 10 fingre og 10 tæer osv.

Der var ingen af de markører man sædvanligt ser ved Downs syndrom, så vi har ret meget lagt tanken fra os nu

Til gengæld fik vi tilbudt tre ekstra vækstscanninger, fordi Ask var så lille ved fødslen (2750 g.). Det var jeg lidt over, for synes vi konsekvent blev forsikret, at der ikke var noget at komme efter og han bare var lidt lille. Men anyway er det nu rart at de følger denne her graviditet lidt tættere og så får man jo også lov at hilse lidt mere på baby Vedhæftet fil 127518
Underligt. Vores yngste vejede 2800 g, markant mindre end de andre, men der har ikke været tale om ekstra scanninger her, det er da lidt skørt med den forskel
minidolph er offline   Besvar med citat
Ulæste 01-05-16, 13:53   #40
kvinde84
kvinde84 glæder sig til lys og sommer

kvinde84s avatar

Tilmeldingsdato: 12/03-12
Geografisk placering: Færøerne
Tak givet gange: 508
Takket 996 gange i 259 indlæg
Jer der er i gang med 3 (eller mere graviditet) er jeres mave større end med de andre? Jeg synes bare maven blev meget hurtigt stor denne gang Med den ældste kunne man næsten ikke se det før jeg var langt over halvdelen, det gik hurtigere med lillesøster, men i sidste ende var mavsen meget mindre (hun var også meget mindre og jeg havde ikke nær så meget fostervand). Denne gang synes jeg allerede min mave er kæmpe Men det er jo også tredje graviditet, eller? Jeg er bare så skide bange for at der skulle gemme sig en til der inde - regner dog ikke med det, da jeg for det første kan føle alt der inde, da jeg har så tyndt maveskind og i øvrigt sagde jm at min livmoder var normal str og hun hørte kun en hjertelyd. Jeg er også ret sikker på at jeg ville føle hvis der var flere, have flere ligamentsmerter i begyndelsen og føle endnu mere liv end jeg gør. Meeeen vi har jo rigtig mange tvillinger i fam. - mine søstre er jo tvillinger
nanismus (03-05-16)
Ulæste 01-05-16, 15:21   #41
Shinika
Prinsessen på bleen

Forhandler

Shinikas avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af kvinde84 Vis indlæg
Jer der er i gang med 3 (eller mere graviditet) er jeres mave større end med de andre? Jeg synes bare maven blev meget hurtigt stor denne gang Med den ældste kunne man næsten ikke se det før jeg var langt over halvdelen, det gik hurtigere med lillesøster, men i sidste ende var mavsen meget mindre (hun var også meget mindre og jeg havde ikke nær så meget fostervand). Denne gang synes jeg allerede min mave er kæmpe Men det er jo også tredje graviditet, eller? Jeg er bare så skide bange for at der skulle gemme sig en til der inde - regner dog ikke med det, da jeg for det første kan føle alt der inde, da jeg har så tyndt maveskind og i øvrigt sagde jm at min livmoder var normal str og hun hørte kun en hjertelyd. Jeg er også ret sikker på at jeg ville føle hvis der var flere, have flere ligamentsmerter i begyndelsen og føle endnu mere liv end jeg gør. Meeeen vi har jo rigtig mange tvillinger i fam. - mine søstre er jo tvillinger

Jeg er 9+5 og man kan ikke se det endnu, jeg har heller ikke taget på endnu
Ulæste 01-05-16, 18:33   #42
IreneSidsel
IreneSidsel Mor til tre <3

IreneSidsels avatar

Tilmeldingsdato: 30/09-13
Geografisk placering: Farum
Tak givet gange: 3,160
Takket 2,433 gange i 620 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af kvinde84 Vis indlæg
Her kan man sagtens se det Jeg nåede næsten at smide alle graviditets kiloene inden denne graviditet Dine er vist lige så tætte som mine ikke? Her er ældste 2,10 yngste 1,3 og jeg er 20 uger henne med nummer tre - tænker bare man så hurtigt bliver stor

Her er det ihvertfald ikke tvillinger hew:
Ulæste 01-05-16, 19:54   #43
Shinika
Prinsessen på bleen

Forhandler

Shinikas avatar

Jeg skal måske lige nævne at det er 6 år siden sidst. Anden gang var det kun et år siden, og der var jeg i graviditetstøjet i uge 9 dengang havde jeg også tabt alle graviditetskilone og det er ikke sket siden. Så de 6 kg jeg har levet med i 6 år, de skal vel have nogle fordele?..

Ulæste 02-05-16, 07:27   #44
Maki

Makis avatar

3. Graviditet her og i 17. Uge. Jeg synes slet ikke jeg er stor endnu. Men en lidt løs trøje på, kan man ikke se det. Men med en stram trøje og især om aftenen, er man ikke i tvivl.

Men jeg har også en lang overkrop og alle mine graviditeter har puttet sig godt i bækkenet ind til ca 25. Uge.
I starten af denne graviditet, tænkte jeg at jeg ville få en kæmpe mave hurtigt denne gang, men det var oppustethed og er væk igen, især fordi jeg har spist meget begrænset de første 3-4 måneder pga min voldsomme kvalme.

Jeg synes jeg hører om mange der vokser hurtigt både 2. Og 3. Gang. Var det i 20. Uge du skal scannes?
Ulæste 02-05-16, 08:54   #45
heidivandal
heidivandal har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

heidivandals avatar

Tilmeldingsdato: 30/03-16
Tak givet gange: 1
Takket 9 gange i 4 indlæg
Jeg er gravid med nr 4 og noget større denne gang. Synes det var svært at skjule det til efter uge 12. Nu er jeg i uge 16 og så småt hæmmet af maven når jeg skal nå noget nær fødderne. Men ellers er jeg lykkelig forskånet for gener. Bare glad for den lille bliver hvor den skal og har det godt.
heidivandal er offline   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande