Oktoberbarn - andre sensommer/efterårsbabyer på vej? - Side 5 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Terminsfora > 4. kvartal 2016
Glemt adgangskode? Tilmeld

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 11-05-16, 22:22   #61
gnp711
gnp711 Moar - du skal bære mig
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 02/03-11
Geografisk placering: Nordlige Fyn
Tak givet gange: 14
Takket 10 gange i 6 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Først tillykke til Jer alle.
Nu tør jeg også melde mig her:-)
Jeg venter også nr. 3, termin d. 11.11.
Skulle lige igennem en moderkagebiopsi i mandags, men fik svar allerede tirsdag eftermiddag og alt er som det skal være:-)
Var til NF sidste tirsdag, pyha det har været en lang uge med mange bekymringer, men nu kan jeg heldigvis igen slappe af og nyde det voksende liv.
gnp711 er offline   Besvar med citat
The Following 5 Users Say Thank You to gnp711 For This Useful Post:
Anniesben (12-05-16), Lille boenne (12-05-16), Maki (11-05-16), nanismus (12-05-16), Shinika (12-05-16)
Ulæste 11-05-16, 23:10   #62
Maki
Maki elsker sushi... Og forår!
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Makis avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Tak givet gange: 9,802
Takket 4,684 gange i 2,037 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af gnp711 Vis indlæg
Skulle lige igennem en moderkagebiopsi i mandags, men fik svar allerede tirsdag eftermiddag og alt er som det skal være:-)
Var til NF sidste tirsdag, pyha det har været en lang uge med mange bekymringer, men nu kan jeg heldigvis igen slappe af og nyde det voksende liv.

Tillykke mange gange! Og æv med biopsi, ventetid og bekymringer. Godt det endte med gode nyheder, så håber jeg du får en rolig og bekymringsfri graviditet resten af tiden.
gnp711 (13-05-16)
Ulæste 12-05-16, 16:29   #63
Lille boenne
Lille boenne elsker livet :)
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Lille boennes avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-10
Geografisk placering: Mellem Silkeborg og Århus.
Tak givet gange: 3,884
Takket 2,292 gange i 980 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af gnp711 Vis indlæg
Tillykke. Og hvor dejligt at også i harfået gode nyheder.

Mor til storebror B. fra nov. 2010 og lillesøster T. fra nov. 2016
Lille boenne er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Lille boenne for dette brugbare indlæg:
gnp711 (13-05-16)
Ulæste 13-05-16, 12:24   #64
gnp711
gnp711 Moar - du skal bære mig
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 02/03-11
Geografisk placering: Nordlige Fyn
Tak givet gange: 14
Takket 10 gange i 6 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af Lille boenne Vis indlæg
Tillykke. Og hvor dejligt at også i harfået gode nyheder.
Mange tak og i lige måde
Jeg fulgte med i din tråd, men var ret meget ved siden af mig selv.
blev så glad da du fik et godt svar.
Pyha det er hårdt at gå i uvished.
Dejligt det nu er overstået, så man igen kan nyde graviditeten.
gnp711 er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til gnp711 for dette brugbare indlæg:
Lille boenne (13-05-16)
Ulæste 14-05-16, 14:23   #65
kvinde84
kvinde84 glæder sig til lys og sommer
Shhhhh........ jeg skriver

kvinde84s avatar

Tilmeldingsdato: 12/03-12
Geografisk placering: Færøerne
Tak givet gange: 509
Takket 996 gange i 259 indlæg
Så har vi været til scanning Ét stk, helstøbt unge Kønnet ville jeg ikke vide, og de scanningsbilleder jeg fik, var bare ikke gode, så jeg gider altså ikke vedhæfte Livmoderhalsen var også normal 4,2 cm, så håber vi den holder hele vejen
gnp711 (17-05-16), IreneSidsel (14-05-16), Lille boenne (14-05-16), Maki (14-05-16), Nanny Ogg (19-05-16), Shinika (14-05-16)
Ulæste 14-05-16, 21:14   #66
Maki

Makis avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af kvinde84 Vis indlæg
Så har vi været til scanning Ét stk, helstøbt unge Kønnet ville jeg ikke vide, og de scanningsbilleder jeg fik, var bare ikke gode, så jeg gider altså ikke vedhæfte Livmoderhalsen var også normal 4,2 cm, så håber vi den holder hele vejen

Skønt med en god scanning!
Så håber jeg du kan finde ro med bekymringerne nu. Er der flere scanningerne for dig senere?
Ulæste 15-05-16, 19:49   #67
kvinde84

kvinde84s avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Maki Vis indlæg
Skønt med en god scanning!
Så håber jeg du kan finde ro med bekymringerne nu. Er der flere scanningerne for dig senere?
Nej, ingen planlagde i hvert fald. Men med de andre to er jeg blevet scannet flere gange. Jeg gætter på at jeg bliver scannet igen en gang i løbet af 3 trimester. Jeg plejer at begynde at pletbløde fra ca uge 28 uden at der har været noget i vejen (jo livmoderhalsen er blevet forkortet), og jeg har fået at jeg SKAL sige fra igen hvis jeg begynder at bløde, selv om min historik siger at jeg går hele vejen uanset. Så der plejer jeg at blive scannet, når jeg kommer på fødegangen til check
I øvrigt blev jeg flyttet en uge tilbage Så nu er jeg igen kommet 19 uger på tirsdag Jeg er blevet flyttet præcis 1 uge med alle 3 unger - frem med den ældste (selv om han er lavet ved icsi) og tilbage med de to yngre!
Ulæste 18-05-16, 13:02   #68
Maki

Makis avatar

Hvordan går det med jer andre gravide?

Jeg er 19 uger henne i dag.
Kvalmen letter så småt, men jeg har stadig dage, hvor alt ryger op igen og de dage er jeg helt vingeskudt og flad og tager lang tid om at komme mig og komme i gang med at spise igen. Madlede fylder stadig en del, men jeg er begyndt at kunne spise lidt mere almindeligt nu, hvilket især hjælper på samvittigheden over den stakkels baby der bliver spist af med alverdens underlige madvarer, som jeg normalt aldrig ville røre, hvis ikke jeg var gravid.

Jeg har siden min sidste fødsel fået af vide, at jeg ikke måtte føde hjemme ved en eventuel 3. graviditet pga GBS, Gruppe B streptokokker, men min jordmoder har vendt det med en fødselslæge og har, medmindre det dukker op igen i en urinprøve, givet grøn lys for at jeg planlægger en hjemmefødsel. Jeg har ikke endeligt besluttet mig for det, men føler en stor lettelse ved at muligheden er der og jeg tror det ender med at jeg hopper ud i det.

Hvor langt er I efterhånden og har I det godt?

Sidst redigeret af Maki; 18-05-16 kl. 13:03
Maki er online nu   Besvar med citat
Ulæste 18-05-16, 13:20   #69
nanismus
nanismus Har røven i vandskorpen...
Jeg betaler husleje her!

nanismuss avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-11
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 7,780
Takket 8,199 gange i 3,167 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Jeg er kun en lille-bitte-smule gravid (7+4) men er voldsomt ramt af kvalme ligesom de andre gange. Dog værre end de andre gange, så derfor fik jeg i går en skanning for at se, om der skulle være 2. Det er der (heldigvis) ikke. Jeg er sygemeldt pga. kvalme og har det aldeles elendigt
Der er skåret ned på svangretilbudene på OUH, så det eneste jeg kan få er akupunktur x 1 ugentligt, hvilket ikke gør det store, desværre.
Min celleklump ernæres pt af appelsinjuice, hvidt toastbrød og frugtyoghurt. Det er det eneste, der ikke promte ryger op igen...
Maki (23-05-16)
Ulæste 18-05-16, 13:35   #70
Maki

Makis avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af nanismus Vis indlæg
Jeg er kun en lille-bitte-smule gravid (7+4) men er voldsomt ramt af kvalme ligesom de andre gange. Dog værre end de andre gange, så derfor fik jeg i går en skanning for at se, om der skulle være 2. Det er der (heldigvis) ikke. Jeg er sygemeldt pga. kvalme og har det aldeles elendigt
Der er skåret ned på svangretilbudene på OUH, så det eneste jeg kan få er akupunktur x 1 ugentligt, hvilket ikke gør det store, desværre.
Min celleklump ernæres pt af appelsinjuice, hvidt toastbrød og frugtyoghurt. Det er det eneste, der ikke promte ryger op igen...

Jeg føler så meget med dig. Det er rædsomt!

Fra uge 7-10 spiste jeg ingenting. Som i ingenting. Alt, inklusiv den mindste mundfuld væske kom op igen. En gang om dagen tvang jeg et eller andet i mig fx en mariekiks, fordi jeg erfarede at dagen efter ville blive endnu værre, hvis jeg ikke fik bare en smule ned. Fra uge 10-14 drak jeg kun mælk og spiste intet, 3-4 l sødmælk om dagen. Derefter kunne jeg så småt spise toastbrød og drikke juice, som dog ofte også kom op igen. Nu, i 20. uge, spiser jeg en del forskelligt, men hvad jeg kan have den ene dag, kaster jeg op den næste.

Har du undersøgt om din læge kan give dig akupunktur?
Jeg gik hos min almindelige praktiserende læge 2-3 gange om ugen i 3 måneder. Ved ikke om det hjalp, men turde ikke stoppe efter jeg var gået i gang, af frygt for at det skulle blive værre.

Jeg håber for dig at du kommer hurtigt igennem det. Jeg har slev fornemmelsen af traume når jeg tænker tilbage på marts/april måned i år, hvor jeg var værst ramt.

Sidst redigeret af Maki; 18-05-16 kl. 13:36
Maki er online nu   Besvar med citat
Ulæste 19-05-16, 21:59   #71
kvinde84

kvinde84s avatar

Heldigvis ingen problemer med kvalme eller opkast her. Det har jeg heller ikke haft med de andre to, til gengæld har jeg så meget andet hyggeligt at døjes med Har dog nu i næsten to uger været fri for hovedpine, det er den helt store psykiske dræber her - jeg prøvede at stoppe med min vitaminpille, da jeg havde haft kronisk hovedpine i flere måneder, det hjalp prompte, heldigvis Pt døjer jeg rigtigt meget med bækkensmerter, jeg håbede jeg kom udenom i en tid endnu, men det er kommet endnu før end med de andre, men nu har jeg så også to børn at tage mig af hele dagen. Jeg håber stadig at det endnu er svingende og ikke bliver kronisk, men det føles mere og mere som at det løb er kørt. Det eneste der får mig nogenlunde igennem det her er at jeg kan messe indvendigt at det altså er sidste gang - jeg skal aldrig ALDRIG være gravid igen. Jeg ved faktist ikke rigtigt hvad pokker jeg har tænkt, da jeg syntes at vi måske skulle have en treer - for mig er en graviditet bare tortur, jeg hader det. At gå som invalid og med smerter i knapt 9 mdr er bare ikke mig, og jeg drømmer om den dag, hvor jeg igen er fysisk ovenpå igen
Maki (23-05-16), nanismus (20-05-16)
Ulæste 23-05-16, 17:09   #72
Shinika
Shinika altid at finde på mobilen
Prinsessen på bleen

Forhandler

Shinikas avatar

Tilmeldingsdato: 03/04-08
Geografisk placering: Ringsted
Tak givet gange: 1,328
Takket 1,865 gange i 869 indlæg
iTrader: 16 / 100%
Jeg har været til nakkefoldsscanning idag. Totalt skøn oplevelse!

Tallene var rigtig pæne, nakkefolden tynd og næsebenet pænt markeret. Dog en baby, der konstant vendte ansigtet mod kameraet så det tog jdm en del forsøg og prikken på min mave, før det lykkedes at få de sidste mål

Er så taknemmelig og lykkelig!

-MultiKunstner, Høj På Livet
Maki (23-05-16)
Ulæste 24-05-16, 21:13   #73
kvinde84

kvinde84s avatar

Juhuu... 20 uger henne (21 efter min beregning, men så pyt). Så er jeg halvvejs og kan begynde at tælle ned I dag fik jeg så også min første blødning i denne omgang Nægtede at ringe til lægen, men snakkede dog med JM, da jeg alligevel skulle ringe for at afbestille/flytte min næste JM aftale. JM syntes at hvis jeg kunne mærke liv, og blødningen ikke var større, så behøvede jeg ikke komme ind til tjek. Men måske jeg skulle aflaste mere.
Jeg er bare ikke mentalt gearet til den her graviditet og jeg glæder mig noget så ekstremt til det er overstået - jeg kan slet ikke med at jeg igen er invalideret og humøret er hele tiden så som så. Håber bare det hele ender ok, så jeg kan komme videre i livet - lykkeligt vidende om at jeg aldrig mere skal gennemgå en graviditet - never ever. Så skal jeg bare nyde mine unger. Og de næste somre kan jeg forhåbentligt hoppe, springe og løbe rundt udenfor med dem igen
Ulæste 25-05-16, 08:51   #74
Maki

Makis avatar

Også 20 uger her i dag. Skal til MD scanning på mandag og begynder at kunne se enden på det her kvalmehelvede jeg har været igennem.
Nu håber jeg de sidste 20 uger kommer til at forløbe efter bogen.

Øv med blødning Kvinde84, jeg håber det hurtigt går over og at du slipper for smerter og alt for mange bekymringer!
Ulæste 25-05-16, 15:09   #75
kvinde84

kvinde84s avatar

Citat:
Oprindeligt skrevet af Maki Vis indlæg
Også 20 uger her i dag. Skal til MD scanning på mandag og begynder at kunne se enden på det her kvalmehelvede jeg har været igennem.
Nu håber jeg de sidste 20 uger kommer til at forløbe efter bogen.

Øv med blødning Kvinde84, jeg håber det hurtigt går over og at du slipper for smerter og alt for mange bekymringer!
Håber kvalmen går over hurtigt nu Smerter slipper jeg næppe udenom, det trapper bare op som tiden går - det siger min erfaring fra de to andre graviditeter mig

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande