Hvad andet du som Sund kost ? - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 10-07-16, 22:55   #16
luna
luna Jeg elsker mit liv
Jeg betaler husleje her!

lunas avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-07
Geografisk placering: Sønderjylland
Tak givet gange: 7,425
Takket 6,550 gange i 2,942 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg bryder mig ikke om smagen af mcd mad. Men kan sagtens nyde ting jeg ved der er skrald. Som købeslik eksempelvis.

Men det er netop også det at jeg nyder mine grøntsager der gør at jeg tager mig tiden til det. Mine måltider er forbundet med Max nydelse.

Jeg er total mad snob mest af alt ud fra mine smagsløg. Jeg gider ikke fabriksrugbrød. Har endnu ikke haft det store held med egne så får jeg rugbrød er det et lækkert fra bageren.

Jeg gider ikke købeburgerboller eller anden lyst brød. Det bager jeg selv - og gør det så gerne lidt grovere fordi det smager bedre.

Jeg gider ikke købe kager medmindre de er fra bageren.

Jeg har helt klart en holdning til at forarbejdede fødevarer ikke er så sunde, men det er i mindst lige så høj grad smagen der gør at jeg spiser som jeg gør.

Stort set alle mine måltider er forbundet med masser af nydelse. Og jeg hader egentlig at stå i et køkken og er ikke en ret god kok. Men friske, ovnbagte eller stegte grøntsager er bare lækkert, sødamkyllinger er bare mums. Nye kartofler, ægte kartofler lavet på den ene eller anden måde, lækre grøntsagssupper det er bare mundfulde af himmerige.
luna er online nu   Besvar med citat
The Following 3 Users Say Thank You to luna For This Useful Post:
FruPanda (11-07-16), Katja (11-07-16), Sienna (11-07-16)
Ulæste 11-07-16, 07:53   #17
morT4
morT4 ..
Stædigt stof-b(L)esat

morT4s avatar

Tilmeldingsdato: 01/04-08
Geografisk placering: Sydsjælland
Tak givet gange: 4,375
Takket 5,310 gange i 2,774 indlæg
iTrader: 35 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af Rikke Vis indlæg
Christ ... tror allerede, jeg har fået præstationsangst!

Nåmen sund mad er mad, der rent faktisk bli'r spist! Har flere unger, der nærmer sig under-ernærede, så hvis det er præfabrikerede kartofler der skal dyppes i den præfabrikerede bearnaisesauce ... så er det klart sundere end alskens øko-bøko mad, lavet fra bunden ... hvis intet bliver spist
Så meget ditto.

Sund mad her er det som ikke ryger i skraldespanden.
Min søn er undervægtig, vokser langsomt og har autisme, så der er en del hensyn at tage også.
Jeg er hverken forskrækket for fedt eller prefabrika, sukker eller noget som helst andet og vil så meget heller have mætte børn end sund fra bunden lavet mad og dertil sultne børnemaver.

Sundt i mine øjne er fornuftige grøntsager og frugter i gode mængder, det gør jeg så alt for at fylde i mine små dutter. Har ingen begrænsninger på hvad de må spise af det, beder de om æbler eller andet 5 min i mad tid, får de det, hvor andre ville sige, nej du skal have appetit til maden.
Vi drikker aldrig saft eller mælk her hjemme, kun vand til alle måltider, kun meget sjældent sodavand. Yngste får dårlig mave af mælk og vi andre drikker det kun sjældent.
Så overordnet synes jeg lever vi sundt pga alle grøntsagerne, selv om tilbehør i manges øjne nok er pisse usundt.

knib, knib, knib, knib.
morT4 er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til morT4 for dette brugbare indlæg:
luna (11-07-16)
Ulæste 11-07-16, 09:42   #18
Bassisten
Bassisten spiller sjældent bas længere
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Bassistens avatar

Tilmeldingsdato: 11/02-11
Geografisk placering: N/A
Tak givet gange: 2,707
Takket 3,324 gange i 1,004 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg skelner mellem sund mad, som for mig er objektivt, og det sunde menneske. Selvom de er forbundet, er de ikke det samme.

Et menneske der lever af McD cheeseburgere, cola og chokoladebarer alene kan ikke være sundt, uanset hvor mange løbeture hun tager, eller hvor psykisk afbalanceret og lykkelig hun ellers er. Alt for meget mættet fedt og sukker, og intet fiber, C-vitamin (og sikkert meget andet).

Omvendt behøver et menneske, der lever fanatisk efter bestemte kostregler med afstemte vitaminer og næringsstoffer osv, ikke at være sundt. Hvis hun fx samtidig får stress over at skulle jonglere job, børn og 100%-øko-mad-fra-bunden. Eller det udvikler sig til en spiseforstyrrelse (som det skete for min veninde).

Chips og vingummi bliver aldrig sund mad for mig. Men et sundt menneske kan sagtens nyde det med måde, også flere gange om ugen.
aeblekinder (11-07-16), Aesters (11-07-16), camram (11-07-16), lonelainen (11-07-16), luna (11-07-16), meyervip (12-07-16), Moogie (11-07-16), NinjaPony (11-07-16), Saxifraga (11-07-16), Sienna (11-07-16), Vanadia (11-07-16)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande