Hvordan holder man ferie med en 3-årig og en 5 mdr. baby - Side 2 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 13-04-17, 22:36   #16
Muminille
Muminille Kan ikke skrive vi! Alle ord der starter med vi... Er nok vi!
Jeg betaler husleje her!

Muminilles avatar

Tilmeldingsdato: 04/01-12
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 11,280
Takket 6,479 gange i 2,727 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Vi elsker f.eks. at vandre rundt i hele London for at opleve byen på den måde. Så kommer børnene jo vare i klapvogne eller på ryggen, ja også den fem er halvårlige. Så må folk rundt i kringle blive forargede over at de ikke selv går. For det fungerer for os, så de voksne også får lov at gøre det de vil. Det samme når vil skal fra en forstad i London fordi vil har fundet er godt sted ved air bnb Og helt ind til midtbyen... Der gider vil ikke bruge al børnenes energi på at komme hen til Naturhistorisk Museum, men hellere bruge den på museet og dermed de igen kommer op og bliver båret eller i klapvogn... Med mange forargede vennerne og familie

Vil har en del dage hvor vi ikke laver andet end at hente god mad op til vores værelse, og se TV/tablet eller spille spil og vare slappe af
The Following 4 Users Say Thank You to Muminille For This Useful Post:
Caroline (14-04-17), Lund (13-04-17), Maki (14-04-17), Saxifraga (14-04-17)
Ulæste 14-04-17, 10:38   #17
Bondekonen
Bondekonen spejder mod foråret
Sølvslyngel

Bondekonens avatar

Tilmeldingsdato: 06/01-13
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 270
Takket 246 gange i 112 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg har to, som er født med 21 måneders mellemrum, hvor den ene er forsigtig og meget tænkende, og den anden er Pipi reinkarneret (!) Det har også noget at sige i forhold til hvad ferie vi vælger.
Vi har været på Gran Canaria, i Berlin, i feriecenter, på Tunø og på vandrehjem ved Gjerrild - det er i øvrigt et fantastisk vandrehjem. Det er gået som det gør med den størrelse, og det har for både min mand og jeg været ok.

Jeg er ikke enig i, at man ikke i nogle år må sætte tingene lidt på standby, for det mener jeg egentligt man kan blive nødt til. For hvis skyld er det man vil ud i verdenen? Ens egen eller børnenes? I min optik er der ingen grund til at have "så travlt" og insistere på, at alt skal være som før man fik børn, der er dødstressende og fuldstændig urealistisk. Syntes jeg

Sidst redigeret af Bondekonen; 14-04-17 kl. 10:39
Bondekonen er offline   Besvar med citat
The Following 14 Users Say Thank You to Bondekonen For This Useful Post:
aeblekinder (15-04-17), Aesters (17-04-17), BoletteMarie (14-04-17), dendrit (14-04-17), Finkemor (15-04-17), Fru LEA (14-04-17), knitting-hamster (14-04-17), lonelainen (14-04-17), Lund (15-04-17), Maki (14-04-17), Moogie (14-04-17), slyngemortilto (14-04-17), Smyrilla (15-04-17), sommerregn (14-04-17)
Ulæste 14-04-17, 11:22   #18
IreneSidsel
IreneSidsel Mor til tre <3
Shhhhh........ jeg skriver

IreneSidsels avatar

Tilmeldingsdato: 30/09-13
Geografisk placering: Farum
Tak givet gange: 3,162
Takket 2,439 gange i 625 indlæg
Efter børn er ferie bare ikke det samme.
Jeg elsker at holde ferie med mine børn, men for fire år siden, ville jeg nok ikke have kaldt det for ferie

Vi var tre uger i Thailand da Ronja var 2,5 og Ask 10 måneder. Sådan en slags ferie ville jeg ikke gide igen med så små børn - jeg synes vi konstant blev mindet om alt det vi IKKE kunne pga. af ungerne

Til gengæld var vi en uge på Bornholm da de var hhv. 2 år og 6 måneder. Det var fedt. Baby dreng på maven i viklen. Dagsudflugter hvor vi gik hver dag og en Mei tei med til Ronja.

For os handler det om, at skal vi have en god tur, skal vi overholde sengetider i så stor udstrækning som muligt. Vi skal forventningsafstemme på forhånd, ungerne skændes ikke mindre af at vi holder ferie Så den der sommerhusidyl just not gonna happen, men sådan er hverdagen jo heller ikke.
Og så er det rigtig vigtigt at vi kommer afsted og gør noget. Altså det kan være at gå en tur, tage i en forlystelsespark, på legeplads eller hvad som helst, bare vi kommer ud.

Nu skal vi jo snart prøve med tre børn, så må vi se hvordan det går

Altså nu lød det måske lige muntert nok Ferie med små børn ER hårdt, men derfor kan det jo godt være godt alligevel

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Bondekonen (14-04-17), Lund (15-04-17)
Ulæste 14-04-17, 16:33   #19
spiren
spiren Kald mig bare, overspringshandling
Jeg betaler husleje her!

spirens avatar

Tilmeldingsdato: 18/12-09
Tak givet gange: 6,005
Takket 3,868 gange i 1,730 indlæg
iTrader: 20 / 100%
Jeg tror du misforstår mit indlæg en del.
Der er INGEN der siger man ikke må sætte sit liv på stand-by. Man skal leve det liv man ønsker.
Det jeg skriver er at man skal passe på med at sætte det på stand-by grundet besværlige børn, fordi det kan betyde at det moment (søde, nemme børn) man venter på, aldrig kommer.

Så hvis man har behov for at være hjemme så gør man det. Ønsker man at komme ud, skal man gøre det (før eller siden, måske ikke i år, men så måske et par dage næste år)
Årh jeg er dårlig til at formidle mine tanker. Jeg prøver blot at sige, at man bør dyrke EGNE behov, altså mors og fars, så lære ens børn at leve under de forhold.
Men ens egne behov kan jo også forandres over tid og måske de pt er at være hjemme. Så er det jo fint.
Citat:
Oprindeligt skrevet af Bondekonen Vis indlæg
Jeg har to, som er født med 21 måneders mellemrum, hvor den ene er forsigtig og meget tænkende, og den anden er Pipi reinkarneret (!) Det har også noget at sige i forhold til hvad ferie vi vælger.
Vi har været på Gran Canaria, i Berlin, i feriecenter, på Tunø og på vandrehjem ved Gjerrild - det er i øvrigt et fantastisk vandrehjem. Det er gået som det gør med den størrelse, og det har for både min mand og jeg været ok.

Jeg er ikke enig i, at man ikke i nogle år må sætte tingene lidt på standby, for det mener jeg egentligt man kan blive nødt til. For hvis skyld er det man vil ud i verdenen? Ens egen eller børnenes? I min optik er der ingen grund til at have "så travlt" og insistere på, at alt skal være som før man fik børn, der er dødstressende og fuldstændig urealistisk. Syntes jeg
aeblekinder (15-04-17), Aesters (17-04-17), Bondekonen (14-04-17), Chokofant (15-04-17), Lund (15-04-17), Maki (14-04-17), Otilie (14-04-17), Smyrilla (15-04-17)
Ulæste 14-04-17, 17:04   #20
Otilie
Otilie ...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Otilies avatar

Tilmeldingsdato: 08/12-09
Tak givet gange: 1,774
Takket 2,058 gange i 994 indlæg
Hvordan holder man ferie med en 3-årig og en 5 mdr. baby

Det, jeg mente med at man ikke skal sætte på stand by, er fx en jeg kendte, der udtrykte at de gerne ville på ferie, men det syntes de ikke de kunne gøre, efter at de havde fået barn. Det syntes jeg var en ærgerlig måde at gå på stand-by. Selvfølgelig ændrer ens præferencer sig, når man bliver familie, det har mine da i høj grad gjort. Men min families præferencer har ikke ændret sig til at vi får de bedste ferier ved at blive hjemme. Vi har det rigtig godt med at tage lidt "væk" sammen og få en blanding af oplevelser der både indeholder natur, kultur og afslapning såsom legeplads og badning. Madkultur er derimod noget vi prioriterer ret lavt, der er vi glade for selv at stå for det eller gå på billigere/simple restauranter. Nu gætter jeg, men jeg tror egentlig at vi frigør noget af vores børn "artighed" til fx museer ved at holde måltiderne ret afslappede. Men det er bare vores familie, sådan har vi fundet ud af, vi slapper af.
Og så har vores ambitionsniveau ændret sig - hvor vi som par fx tog heldages naturvandringer, tage vi som familie et par timer ad gangen. Hvor vi som par kunne ligge en hel dag på en strand, er det som børnefamilie er par timer. Hvor vi før kunne vandre rundt i en storby fra morgen til aften, tager nu jævnlige pauser i parker og på legepladser etc.

Sidst redigeret af Otilie; 14-04-17 kl. 18:03
Otilie er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Otilie For This Useful Post:
Bondekonen (14-04-17), Lund (15-04-17)
Ulæste 14-04-17, 17:25   #21
BoletteMarie
BoletteMarie . .-. .... . .-.
Jeg betaler husleje her!

BoletteMaries avatar

Tilmeldingsdato: 04/10-10
Tak givet gange: 2,689
Takket 11,298 gange i 4,951 indlæg
nu har jeg gået og tænkt lidt videre over emnet sådan ifht de mere lavpraktiske råd. Så med forbehold for at vores baby kun er tre måneder, og vi derfor ikke har været på rigtig ferie med to børn endnu, så er vores gode erfaringer:

- rejs med andre voksne. Det giver nåde nogle ekstra hænder og noget mere sjov for de voksne, når man tipper balancen lidt. Vi har både været på ferie med venner og med svigermor. Sidstnævnte var hwlt klart den der hjalp mest med barnet men bare det at man kan hygge med nogle andre voksne om aftenen, spille nogle spil, tale om voksenting osv giver os noget.
- ipad er super som underholdning/afledning ved resteaurantbesøg, som distraktion når man skal vente, på museer osv.
-is kan også bruges
-mao lad prinsipperne til en hvis grad blive hjemme,
-men sørg for at holde mad og puttetider
-baby i vikle
-hav den store i klapvogn
-hvis den store kan sove middagslur, så er det der man kan se de mere voksenorienterede museer
-vores treårige kan faktisk godt gå på museum, især hvis man deler sig lidt op, då en ser på ting og den anden tager sig af børn (og man så bytter ). Det hjælper også at være parat til at gå når børnene har fået nok.
-vores treårige er ikke super glad for meget mwnneskefyldte omgivelser, vi prøver at arrangere os sådan at der er færrest mennesker der hvor vi er, dvs museumsbesøg i solskin og udendørsforæystelaer i regn
-hvis der er noget i virkelig gerne vil, så sæt evt flere dage af til det.
-køb så vidt muligt biletter hjemmefra, så i slipper for at stå i kø

Sidst redigeret af BoletteMarie; 14-04-17 kl. 18:46
BoletteMarie er online nu   Besvar med citat
The Following 6 Users Say Thank You to BoletteMarie For This Useful Post:
Bondekonen (14-04-17), Caroline (14-04-17), Lund (15-04-17), NinjaPony (14-04-17), slyngemortilto (15-04-17), sommerregn (14-04-17)
Ulæste 14-04-17, 20:02   #22
Bondekonen
Bondekonen spejder mod foråret
Sølvslyngel

Bondekonens avatar

Tilmeldingsdato: 06/01-13
Tak givet gange: 270
Takket 246 gange i 112 indlæg
Citat:
Oprindeligt skrevet af spiren Vis indlæg
Jeg tror du misforstår mit indlæg en del.
Der er INGEN der siger man ikke må sætte sit liv på stand-by. Man skal leve det liv man ønsker.
Det jeg skriver er at man skal passe på med at sætte det på stand-by grundet besværlige børn, fordi det kan betyde at det moment (søde, nemme børn) man venter på, aldrig kommer.

Så hvis man har behov for at være hjemme så gør man det. Ønsker man at komme ud, skal man gøre det (før eller siden, måske ikke i år, men så måske et par dage næste år)
Årh jeg er dårlig til at formidle mine tanker. Jeg prøver blot at sige, at man bør dyrke EGNE behov, altså mors og fars, så lære ens børn at leve under de forhold.
Men ens egne behov kan jo også forandres over tid og måske de pt er at være hjemme. Så er det jo fint.
Nu forstår jeg... Så er vi faktisk meget enige. Vi er lige kommet hjem fra nogle dage i udlandet, hvor min søster bor. Vi var på "fin" restaurant den sidste dag inden vi skulle hjem. Altså den slags uden pizza, pommes frites og legerum, og det var for mor og fars skyld, og det var ungerne helt med på ,faktisk det gik over al forventning. Så lærer børn også, at alt ikke handler om dem - groft sagt, og dermed lærer man om fællesskab, og om at gøre ting for andre...
Deraf kommer nok også "artige" børn...

Sidst redigeret af Bondekonen; 14-04-17 kl. 20:04
Bondekonen er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Bondekonen For This Useful Post:
Caroline (14-04-17), Lund (15-04-17)
Ulæste 14-04-17, 20:47   #23
MaMaMarolle
MaMaMarolle har ikke brugt den nye funktion...
Kobberslyngel

MaMaMarolles avatar

Tilmeldingsdato: 23/04-10
Geografisk placering: Syd for Aarhus
Tak givet gange: 49
Takket 339 gange i 95 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Jeg vil gerne bidrage med en anden pointe der ikke har været så fremherskende endnu, nemlig at der også kan være andet på spil end lige forventninger til ferie osv - nemlig at din ældeste er blevet storesøster og tager et ordentlig hug af sin krise over dén omvæltning ifm. ferie. Vores ramte ihvertfald et absolut max da lillebror var 4 måneder gammel og vi var på langtids-ferie. Rammen er brudt, storebarn får ingen pause fra lillebrøster når i institution, alle er ved at finde ud af at blive en familie på fire (som du så fint skriver) og det får bare FULD gas når man er sammen 24/7 - og det er hårdt, rockerhårdt. Jeg måtte begynde i terapi, no shit, fordi størstebarn flippede sådan. Hun er helt normalt glad og glad for sin bror idag.

Så, min pointe er egentlig at det er super fint med alle de gode overvejelser om rejseformer, egne/børnenes behov osv. Men jeres situation er også exceptionel lige nu, I er blevet en mere i systemet, og det hele står og blafrer.
Når det lander så kan behov, overskud hos børn osv. se meget anderledes ud.

Håber resten af påsken har været mere nådig <3

Marie - mor til pige okt. 2010 og dreng aug. 2014
MaMaMarolle er offline   Besvar med citat
The Following 11 Users Say Thank You to MaMaMarolle For This Useful Post:
aeblekinder (15-04-17), Bondekonen (15-04-17), Caroline (14-04-17), Fru Solskin (17-04-17), Lund (15-04-17), Maki (15-04-17), Otilie (14-04-17), slyngemortilto (15-04-17), Smyrilla (15-04-17), sommerregn (14-04-17), Vanadia (14-04-17)
Ulæste 14-04-17, 23:03   #24
Blomstervinge
Blomstervinge twi'sb'er.Skriver på alt andet end det jeg burde
Shhhhh........ jeg skriver til Ude og Hjemme

Blomstervinges avatar

Tilmeldingsdato: 29/09-09
Geografisk placering: Vestsjælland
Tak givet gange: 2,524
Takket 16,793 gange i 6,059 indlæg
iTrader: 12 / 100%

Vi har i mange år haft ferier med små børn og babyer. Og langt de fleste har været gode, men der har været undtagelser

Da vi havde en noget hektisk ferie

Så startede ferien - hold da helt op

https://r.tapatalk.com/shareLink?url...3&share_type=t

F. Eks vores ferie til Italien

Når storfamilien feriere

https://r.tapatalk.com/shareLink?url...3&share_type=t

Men ud over, at det bare er særligt at gå fra et barn til to, så er det at finde en måde og ferieform der passer familien.

Vi skal ikke på ren badeferie eller i telt. Og så skal vi planlægge og ikke have for store forventninger. Og jo mere på børnenes præmisser, jo mere afslappende for os.

Sidst redigeret af Blomstervinge; 14-04-17 kl. 23:14
Blomstervinge er online nu   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til Blomstervinge for dette brugbare indlæg:
Lund (15-04-17)
Ulæste 15-04-17, 08:02   #25
Lund
Lund har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 12/07-14
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 564
Takket 749 gange i 378 indlæg
Tak for alle jeres tanker. Jeg har læst alt og har gjort mig mange overvejelser, som jeg deler med jer snarest - jeg har bare ikke lige haft et ordentligt pusterum til at kunne skrive dem til jer. Men siden indlægget er det gået meget bedre med C. Noget af det jeg har tænkt er at det der med at være en familie på 4 betyder ikke at man skal være sammen alle 4 hele tiden, selvom de voksne godt kunne tænke sig det. Så C har krudtet af sammen med far. Og så tror jeg måske bare jeg var rigtig træt af det fordi vi har huset til salg, så samtidig med at jeg skulle pakke alt, skulle huset gøres rent til fremvisninger og åbent hus. Så jeg var rigtig træt da vi kom i sommerhus, så jeg havde bare brug for ro - men fik i stedet en masse konflikter. Så vi skal helt sikkert tænke over typen af ferie - og måske far må lære at pakke til børnene.
aeblekinder (15-04-17), Bondekonen (15-04-17), Koby (15-04-17), sommerregn (15-04-17)
Ulæste 15-04-17, 08:27   #26
Totaa
Totaa har ikke brugt den nye funktion...
Bare send min post til Slyngebarn.dk

Totaas avatar

Tilmeldingsdato: 08/02-12
Geografisk placering: Ml Horsens og Vejle
Tak givet gange: 4,106
Takket 2,956 gange i 1,313 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Vi er ofte den her snak min mand og jeg. Manden drømmer om storbyferier fyldt med kultur og dannelse og når vi prøver bare en flig af det, bliver han så skuffet.
Jeg er typen der bare har opgivet.
Det min mand og jeg definerer som en god ferie passer ikke sammen med 2 små børn. Og skal jeg være helt ærlig så nyder jeg ikke rigtig ferie med børnene. Jeg synes det er vildt stressende. Vi har prøvet lidt af hvert; været hjemme, dagsudflugter, sommerhus, ferieland, campingplads, udlandet....
Kompromiet er nu, at børne bliver passet af bedsterne 2-5 dage på et tidspunkt hvor min mand og jeg tager afsted. Og så er ferien mere børnevenlig bestøet med lidt voksenbehov her og der.
Lige pt drømmer jeg om 2 uger til Japsn uden børn. Det er bare urealistisk pt, men det kommer jo nok

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Ulæste 15-04-17, 11:34   #27
ChristinaS
ChristinaS har fået sit liv tilbage...
Dronningen af krea

Forhandler

ChristinaSs avatar

Tilmeldingsdato: 23/04-08
Geografisk placering: - Glumsø
Tak givet gange: 38,157
Takket 55,756 gange i 8,447 indlæg
iTrader: 30 / 100%
Helt overordnet, vi har fire børn. Yngste bliver 7 næste gang, ældste bliver 17 i næste måned, men er multihandicappet.

Da yngste, Linus, var knap 4, oplevede jeg for første gang, at det ikke var en katastrofe af have et sygt barn, samtidig med at man selv var syg. Det var ellers skrækscenariet i mange, mange år. Men pludselig kunne man godt dase og tage en lur osv.

Indenfor de sidste 1 1/2 - 2 år, altså efter yngste er fyldt 4-5 år, er det også blevet sådan, at jeg glæder mig til dels ferien, men sgu også alle de helligdage der er henover hele foråret, juleferien osv. - Tidligere glædede jeg mig også, men jeg havde det også hver gang sådan, jeg selv trængte til ferie, når hverdagen starter igen.

Sådan er det ikke mere ...

Så uanset hvad, så tror jeg det er helt normalt at man er helt mast efter en ferie med flere småbørn.

I mange år lejede vi et sommerhus i sommerferien, og det var rigtig dejligt, bortset fra, at det var lidt bøvlet med Louise, da vi aldrig helt vidste, hvordan der så ud, rent praktisk.
Men det blev også hurtigt halvkedeligt for børnene, i den forstand, at lavede vi ikke noget aktivt, så kedede de sig = så skændtes de eller blev totalt urimelige = vi prøvede at lave noget hele tiden = ikke ret meget ferie for os.

For 4 år siden besuttede vi at afprøve camping, lejede en opsat campingvogn på Bornholm, og halløjsa, det var faktisk den første ferie, hvor der var reel voksentid, og også hvor børnene lige udenfor døren havde legeplads og mulighed for masser af legekammerater. Mega succes, så vi købte fluks en campingvogn.

Det har været en kæmpe succes, nu er de så store, at vi ikke nødvendigvis behøver ligge klods op ad legepladsen, det har ellers været kriteriet, ligemeget hvor vi har camperet, at vi kunne få en plads direkte op til legepladsen.
Det er en helt anden måde at holde ferie på, og klart det sjoveste og mest afslappende vi har prøvet. For alle parter.
Min mand er et luksusmenneske og er opvokset med charterrejser - så det tog mig mange, mange år at overtale ham til at prøve. Vi ville begge ønske, at vi havde gjort det noget før.

Der er stadig masser af skænderier og nedsmeltninger , men ved du hvad, jeg tror det er fuldstændig normalt og almindeligt.

Det er fantastisk at have små børn.
Men det er også bare mega, mega hårdt ...

(Det er også fantastisk at have store børn, men det er satme også hårdt, det er bare mentalt hårdt - og i det mindste får man sin nattesøvn, så man har lidt mere energi ... )

Sidst redigeret af ChristinaS; 15-04-17 kl. 11:36
ChristinaS er online nu   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til ChristinaS for dette brugbare indlæg:
Frk. Fiona (15-04-17)
Ulæste 15-04-17, 12:29   #28
Saxifraga
Saxifraga træt og glad
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Saxifragas avatar

Tilmeldingsdato: 08/06-12
Geografisk placering: Longyearbyen, Svalbard
Tak givet gange: 6,865
Takket 5,155 gange i 1,889 indlæg

til TS. Det lyder også rigtig hårdt. Sommerhusferie, baby og lille barn og så hussalg oveni, lyder som noget, der kunne tage pusten fra enhver.

Vi bruger også en del at dele os op. Det var især nødvendigt, da vi havde babyer synes jeg, men nu hvor de er større, bruger vi det til at give den ene voksne rigtigt fri engang imellem.

Vi har tre børn. Den ældste bliver 7 lige om lidt, og den yngste er knapt 3, så vi har haft småbørnsvenlige ferier i en del år efterhånden. Vi har alligevel holdt ferie, og jeg synes altid det mest er hyggeligt og afslappende, selvom det ikke er afslappende som på før-børn måden. Vi har både rejst og kørt langt i USA og Canada, været på sommerhusferier og charter, og vi er i den kategori, der synes at der skal være noget både for børnene og for de voksne, når vi er på ferie. Så vi går på restaurant og museum og rejser langt, hvis der er noget, vi gerne vil opleve, men bruger også rigtig meget tid på legepladser og på stranden og i diverse børnehjørner på museer og spisesteder.

Jeg synes nøglen til gode ferier med vores børn har været Nok Tid. Så lange ferier som muligt, og hvis man skal flytte sig rundt mellem flere steder, så lang nok tid hvert sted til at alle når at lande og finde en rutine, før man skal videre. De første par dage et nyt sted er tit ikke særlig vellykkede. Det er svært for os at få børnene i seng. Om dagen er de enten for overgearede eller keder sig lidt, fordi de ikke rigtig har fundet ud af hvad man kan lege det sted endnu, og pakning og oprydning af feriebolig er bare aldrig sjovt med tre små børn omkring sig. Til gengæld har vi oplevet, at når vi er forbi de første lidt kaotiske dage, finder vi allesammen en rutine også i fremmede omgivelser, og hvis vi ikke har travlt og har tid til at bruge halve feriedage på den lokale legeplads eller med at skovle sand på en strand, kan vi sagtens køre en tur den anden halvdel af dagen eller gå lidt i butikker eller hvad vi voksne nu har lyst til.

Vi har også altid klapvogn og ståbræt og bæregrej med til børn, der bliver trætte eller ikke orker at gå langt, og malebøger og farver i tasken til cafe- og restaurantbesøg.

Sidst redigeret af Saxifraga; 15-04-17 kl. 13:31
Saxifraga er offline   Besvar med citat
The Following 4 Users Say Thank You to Saxifraga For This Useful Post:
Bondekonen (16-04-17), ChristinaS (15-04-17), Otilie (15-04-17), Vanadia (17-04-17)
Ulæste 16-04-17, 21:24   #29
Madrid
Madrid er glad for at være her
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Madrids avatar

Tilmeldingsdato: 19/06-10
Geografisk placering: Madrid; lonelainen og mettemis kan finde frem til mig
Tak givet gange: 7,171
Takket 7,587 gange i 2,097 indlæg
iTrader: 2 / 100%

Det er hårdt når ferien går i hårdknude.

Jeg er jo alene med børnene og har holdt ferie alene med dem 100% siden de var 2 og 4, og tæt på 100% før det.
Vi er mest hjemme. Det hjælper jo at vi har en have med pool og solgaranti (i skal være velkomne i august, det ser ud til vi er hjemme hele måneden!), men det er også der børnene er nemmest at have med at gøre. De har deres ting og venner tæt på og så kan jeg slappe lidt af.
Barren er sat virkelig lavt. Vi kan få nem mad i ugevis, jeg tænker ikke de dør af skørbug hvis jeg får for lidt grønt i dem i et par dage. Eller fem.
Når vi er på tur er camping faktisk et hit. De kan underholde sig selv med alle de børn de møder, og så får jeg strikket lidt eller kigget lidt ud i luften. Aftalen er at vi skiftes til at bestemme. Hver anden dag bestemmer børnene (de vil gerne være på pladsen), hver anden bestemmer jeg (jeg vil ud og se ting).
Når man vælger voksen aktiviteten skal man jo selvfølgelig være realistisk ift hvad man kan få ungerne til at være interesserede i, men de behøver ikke tage et evigt minde med sig eller være super begejstrede, de skal bare hænge på. De ender som regel med at have det sjovt.

Og de er først nu gamle nok til en hel uge. Da de var små var camping noget med to overnatninger, så var vi alle tre klar til at tage hjem. Det ER bare ikke afslappende at være på tur med så små børn. Så man skal ikke tage afsted for at slappe af men for at opleve. Afslapningen er det man gør derhjemme ;-)

Mor til Matias sept 2010 + Vita aug 2012
Madrid er offline   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Madrid For This Useful Post:
Bondekonen (16-04-17), ChristinaS (17-04-17)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande