Wardrobe capsule.... Er det noget for virkelige mennesker? - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 17-09-19, 16:23   #1
*smølfine*
*smølfine* Træner til kvindeløb....
Mit IRL er skiftet ud med en URL

*smølfine*s avatar

Tilmeldingsdato: 24/05-09
Geografisk placering: Ølsted
Tak givet gange: 2,061
Takket 2,103 gange i 1,085 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Wardrobe capsule.... Er det noget for virkelige mennesker?

Ja jeg har et skab der burde ryddes op i... Det er virkelig meget "søndags tøj"

Og det tøj jeg egentlig bruger er der så ikke helt plads til...

Jeg drømmer lidt om at det bliver nemmere... Og i min søgen efter "den perfekte garderobe" stødte jeg på wardrope capsule....

Umiddelbart så tiltaler det mig helt vildt at have få ting der passer sammen... Pakke væk det som et uden for sæson og så nyde det er nemt og overskueligt...

Men altså det kræver jo at det fungere i en alm hverdag med børn arbejde og fritidsaktiviteter der skal passes også

Har overvejet at forsøge det i måske en måned eller 3.... Men pt er det lidt voldsomt at tage stilling til alt det tøj jeg jo faktisk ikke bruger....
Ulæste 17-09-19, 16:33   #2
Blicher
Blicher ønsker sig en oprydnings-fe
Guldslyngel

Blichers avatar

Tilmeldingsdato: 09/07-08
Geografisk placering: Ebeltoft
Tak givet gange: 825
Takket 366 gange i 180 indlæg
iTrader: 24 / 100%
Måske skal du bare tage stilling til det tøj du bruger...hvis det giver mening? Altså tag det tøj ud af dit skab som du bruger, læg det til side, tøm skabet i nogle sække og læg dit brugbare tøj på plads. Så kan du jo se om du savner noget af det du har taget fra

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Following 5 Users Say Thank You to Blicher For This Useful Post:
lullu (30-09-19), Maki (17-09-19), Paulan (19-09-19), Saxifraga (18-09-19), sommerregn (18-09-19)
Ulæste 17-09-19, 18:09   #3
DortheR
DortheR Stronger
I am woman, hear me roar

DortheRs avatar

Tilmeldingsdato: 07/05-06
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 4,525
Takket 7,192 gange i 2,570 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg synes, at Be More With Less har nogle gode tips på sin facebookside. Noget med 33 items, så vidt jeg husker

Ideen med at tage det frem, der giver glæde og som du bruger - og så smide resten i nogle IKEA poser, - den er god! Efterhånden vil du vel så have det på hylderne, du har brug for. Og så måske gemme den der pæne kjole, du sjældent bruger, men er praktisk at have, så man ikke altid skal købe nyt til festen
Ulæste 17-09-19, 20:02   #4
Chokofant
Chokofant har ikke brugt den nye funktion...

Chokofants avatar

Tilmeldingsdato: 08/10-11
Geografisk placering: 7500, på den rigtige side af Nørrebrogade :)
Tak givet gange: 1,175
Takket 3,532 gange i 1,635 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Jeg flyttede mit tøj fra et skab til et andet. Det blev ret hurtigt tydeligt hvor lidt af mit tøj jeg rent faktisk bruger.
I dag har jeg 4 kjoler med korte ærmer og 1 kjole med lange ærmer. 4 par leggins, et par bukser, 1 trøje og 2 cardigans.

Mit arbejdstøj ligger så stadig i det andet skab da jeg er på barsel.
*smølfine* (18-09-19)
Ulæste 17-09-19, 21:29   #5
Nanny Ogg
Nanny Ogg drømmer om nr. 3
Shhhhh........ jeg skriver

Nanny Oggs avatar

Tilmeldingsdato: 03/09-13
Geografisk placering: Bredstrup
Tak givet gange: 2,500
Takket 1,385 gange i 783 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Jeg er gået med på Konmari-bølgen. Så nu er der ryddet ud, og jeg bruger nu langt det meste af mit tøj. Det var dejligt at slippe af med alt det overflødige.
Capsule wardrobe virker ikke for mig. Jeg er alt for lystbetonet i mit tøjvalg - den ene dag skal det være klassisk nordisk, næste dag en blomstereng og det er lidt svært at kombinere.
Isamin1310 (18-09-19)
Ulæste 18-09-19, 13:31   #6
LauraSol79
LauraSol79 flytter til kbh og søger job
Guldslyngel

LauraSol79s avatar

Tilmeldingsdato: 06/02-07
Geografisk placering: Aalborg
Tak givet gange: 743
Takket 537 gange i 256 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Jeg har ladet mig inspirere af minimalisterne, capsule og konmari, og har derfor kun tøj der er elsket og passer sammen i farverne - og langt de fleste stykker tøj kan bruges til flere vejrtyper. Mine korte sommerkjoler kan gå uden på et par slim-fit bukser i efteråret, sommerens toppe kan bruges som undertrøjer osv. Jeg bytter ikke rundt når en sæson slutter.

Jeg er mere afslappet omkring mit tøj nu, det er lettere at se godt ud til hverdag og jeg bruger ikke ret lang tid på at vælge fra bunkerne. Og bunkerne er blevet mindre end de var.

Jeg startede for et par år siden med at vælge nogle farver jeg synes var mig og som alle gik godt sammen, og sortere så jeg kun beholdte tøj som passede i farverne. Resten af mit tøj sorterede jeg til lager og genbrug, og så ribbede jeg alle byens genbrugsbikse for nye potentielle ynglings-tøjstykker i "mine farver". Og så har jeg langsomt givet tøj tilbage til genbrugsen, når jeg har lagt mærke til at det ikke er blevet brugt. Det var en billig og for mig overkommelig made at afprøve konceptet, og det gik over al forventning. Siden har jeg valgt at lade mig farveteste, og har ændret "mine farver" herefter, så jeg har været I mit lager og bytte rundt, og er nu ved at tømme tøj-lageret helt, fordi jeg er tryg ved at mit forsøg bliver permanent.

En bieffekt af forsøget har været at jeg er blevet mega kræsen med hvad der kommer ind i mit skab. Og det er både godt og skidt, for det betyder at mit forbrug og dermed miljøbelastningen er gået voldsomt ned, men også at jeg ikke har ejet et par sandaler i tre år fordi jeg ikke lige har kunnet finde det perfekte par...

Hvo intet vover intet vinder, og hvis du er klar til forandring så er det en god dag at starte. Jeg er glad for det jeg har ændret!
The Following 9 Users Say Thank You to LauraSol79 For This Useful Post:
*smølfine* (18-09-19), Blicher (18-09-19), Bogfinken (19-09-19), CeJay (20-09-19), Fru Sole (20-09-19), mett8896 (20-09-19), meyervip (18-09-19), Oliviasmor (18-09-19), Phister (18-09-19)
Ulæste 19-09-19, 05:30   #7
aarhus
aarhus har ikke brugt den nye funktion...

aarhuss avatar

Tilmeldingsdato: 13/06-07
Geografisk placering: Århus C
Tak givet gange: 7,553
Takket 2,942 gange i 1,056 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Vil du fortælle lidt om hvad det går ud på?
aarhus er online nu   Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande