For og imod Black Friday - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 29-11-19, 09:46   #1
Rikke
Rikke runs - on coffee and in the forrest
Sling-chick

Rikkes avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-06
Tak givet gange: 5,777
Takket 12,408 gange i 4,485 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Send en besked via MSN til Rikke
For og imod Black Friday

Jeg er helt enig i, at det kan være et overvældende scenarie med Black Friday i bl.a. USA hvor folk kaster sig ud i decideret købs-ekstaser

Men ... nogen af os fattigrøve, eller folk, der i forvejen nægter at betale fuld pris for noget ... vi er glade for, at det der i forvejen stod på julegavelisten er blevet lidt billigere.
CharlotteQvist (01-12-19), luna (01-12-19)
Ulæste 29-11-19, 09:49   #2
Sienna
Sienna er i haven
Jeg betaler husleje her!

Siennas avatar

Tilmeldingsdato: 31/05-07
Geografisk placering: Møn
Tak givet gange: 36,978
Takket 22,465 gange i 11,271 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Tjoh det er selvfølgelig fint
- men man skal bare være vågen om det er et reeelt godt tilbud.

Jeg har købt en julegave hvor jeg havde tjekket prisen

- regner ikke med at købe mere-da jeg egentlig er ved at kast op af forbrugs-ræs og synes det er absurd at der nu er BF og januarudsalg lige oven i hinanden.
Ulæste 29-11-19, 09:56   #3
Vanadia
Vanadia good girls go to Heaven bright girls go everywhere
Jeg betaler husleje her!

Vanadias avatar

Tilmeldingsdato: 21/07-09
Geografisk placering: Odense
Tak givet gange: 8,612
Takket 7,726 gange i 3,526 indlæg
Send en besked via Yahoo til Vanadia
Jeg bruger det kun til at købe ting, som står på "det mangler vi (snart)" listen hjemme og måske enkelte julegaver. Hvorfor betale fuld pris for GJD sengetøj, når jeg kan købe det med 20 % rabat Jeg køber reelt kun ting, som jeg også ville betale fuld pris for og glæder mig over, at have sparet penge. Det har sparet mig for mange fejlkøb (og penge) efter jeg droppede tøjindkøb pga "den er billig og da meget pæn".
Vanadia er online nu   Besvar med citat
The Following 2 Users Say Thank You to Vanadia For This Useful Post:
luna (01-12-19), sommerregn (29-11-19)
Ulæste 29-11-19, 10:16   #4
irenek-h
irenek-h i frit fald...
Pippi Langstrømpe

irenek-hs avatar

Tilmeldingsdato: 19/02-07
Geografisk placering: Sorø
Tak givet gange: 13,992
Takket 7,430 gange i 2,686 indlæg
iTrader: 9 / 100%
Hvis det er noget jeg mangler eller skal bruge til gave, så vil jeg altid købe det på et tilbud.
Men alle de der mails jeg får med at der er tilbud alle mulige steder, dem sletter jeg. -jeg er jo så også sådan én der vender og drejer hver en øre der forlader min bankkonto og hellere køber genbrug end nyt hvis jeg kan komme til det. Både fordi jeg er på SU men også fordi jeg synes det er sindsygt så mange nye ting der laves mens verden svømmer over med ting der fungerer helt fint.

-har faktisk overvejet at få hele familien med på at næste år giver vi kun hjemmelavede eller genbrug i julegaver. Herhjemme giver vi gerne gaver købt på dba eller i genbrugsbutikker, men er ikke sikker på at familien udenfor vores fire vægge er med på den
Følgende brugere siger tak til irenek-h for dette brugbare indlæg:
luna (01-12-19)
Ulæste 29-11-19, 11:18   #5
Blomstervinge
Blomstervinge twi'sb'er.Skriver på alt andet end det jeg burde
Shhhhh........ jeg skriver til Ude og Hjemme

Blomstervinges avatar

Tilmeldingsdato: 29/09-09
Geografisk placering: Vestsjælland
Tak givet gange: 2,578
Takket 17,016 gange i 6,152 indlæg
iTrader: 12 / 100%
Jeg venter gerne med indkøb, til denne dag (op til en måned før) f. Eks ville vi gerne have en sous vide - den har jeg købt i dag. Og om lidt går jeg igang med at kigge efter julegaver på nettet. Men sæt sammen noget jeg ellers skulle købe. Og jeg pris tjekker altid.

Jeg holder mig så vist muligt fra butikkerne - så jeg ikke fristes. Jeg skal ikke købe for bare at købe. Desuden er jeg meget opmærksom på, at man ofte kan få det samme billige pris på andre tilbuds dage. Det er sjældent et Black friday tilbud - selvom de er kommet lidt efter det i år.

Jeg tror faktisk at det hjælper butikkerne en smule?! Selvom vi er mange der køber på nettet, så er der satme mange mennesker fysisk i byen, som bidrager til den lokale danske handel.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Følgende brugere siger tak til Blomstervinge for dette brugbare indlæg:
luna (01-12-19)
Ulæste 29-11-19, 12:05   #6
solsikke
solsikke The world must be peopled!
Edwardian

solsikkes avatar

Tilmeldingsdato: 31/07-06
Geografisk placering: Nordsjælland
Tak givet gange: 4,622
Takket 5,253 gange i 2,759 indlæg
iTrader: 2 / 100%
vi har gerne gemt elektronikindkøb til black fridag, der som regel er fyldt med tilbud på skærme, keybords, headsets mv. I år mangler vi heldigvis ikke noget, for tilbuddene er virkeligt ringe sammenlignet med tidligere. Jeg er en lillebitte smule fristet til at bestille en notesbog eller to fra Viking, siden der er gratis prægning i dag, men dem ville jeg alligevel have købt før eller siden.
Ulæste 29-11-19, 12:29   #7
Titta
Titta kaffe må der til:-D
Vild Halthe-slyngel

Tittas avatar

Tilmeldingsdato: 25/05-06
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 4,872
Takket 5,438 gange i 2,619 indlæg
iTrader: 26 / 100%
Jeg var ved at købe to sæt tøj til de store den anden dag, men besluttede at vente til i dag - halv pris så minus 800,- i alt på noget jeg skulle købe til julegave alligevel
Jeg bliver ikke fristet af alt muligt, men køber gerne det jeg alligevel skal bruge til julegaver i dag med fine besparelser
luna (01-12-19)
Ulæste 29-11-19, 12:33   #8
Rullemusen
Rullemusen Så må det gerne blive solskin
Rulledullen

Rullemusens avatar

Tilmeldingsdato: 17/05-09
Geografisk placering: Frederiksberg
Tak givet gange: 5,090
Takket 8,228 gange i 3,918 indlæg
Hvis der decideret er noget jeg lige står og skal købe - så kunne jeg nok godt "lokkes" af BF

At jeg i dag gik i Bauhaus og Silvan var jo ikke fordi der var BF - men .... jeg tager da gerne BF % og ekstra bonus på forbrugsforeningskortet med i købet
luna (01-12-19)
Ulæste 29-11-19, 13:48   #9
BoletteMarie
BoletteMarie . .-. .... . .-.
Jeg betaler husleje her!

BoletteMaries avatar

Tilmeldingsdato: 04/10-10
Tak givet gange: 2,746
Takket 11,391 gange i 4,993 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg har i år brilleret ved at købe alle årets julegaver ugen før bf... Så ja... det er vidst lige præcist der hvor alting er aller dyrest, fordi de skruer priserne i vejret op til bf, sådan at deres tilbud synes af mere.
det kan jeg da sådan set godt sidde og ærgre mig over en lille smule lige nu.

Mest af alt er jeg vidst bare indifferent over for alt det der tilbud. Jeg synes der er kommet så mange tilbudsdage, og mit indtryk er at butikkerne fusker så meget med det også, at jeg faktisk ikke rigtigt gider følge med i det. Tilbuds-fatigue, er det et ord?
BoletteMarie er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til BoletteMarie for dette brugbare indlæg:
irenek-h (29-11-19)
Ulæste 29-11-19, 14:14   #10
sommerregn
sommerregn gider ikke lave mad
Jeg betaler husleje her!

Forhandler

sommerregns avatar

Tilmeldingsdato: 30/07-09
Geografisk placering: Valby
Tak givet gange: 10,569
Takket 4,438 gange i 2,151 indlæg
Vi har droppet julegaver til de fleste i år fordi ingen af os mangler noget undtagen svigermor som jeg ikke har haft lejlighed til at tale med det om. Så hendes gave har jeg købt i dag og overvejer også et par luffer og hættetrøje til den ene af drengene som han alligevelskulle have. Men jeg gider slet ikke gå i fysiske butikker og jeg bliver heller ikke lokket til at købe noget jeg ikke i forvejen manglede. Synes i øvrigt de fleste steder kun har 20-25% rabat og det er der jo mange butikker der har jævnligt så jeg forstår nok ikke helt hypen
Ulæste 29-11-19, 20:12   #11
Rikke
Rikke runs - on coffee and in the forrest
Sling-chick

Rikkes avatar

Tilmeldingsdato: 28/08-06
Tak givet gange: 5,777
Takket 12,408 gange i 4,485 indlæg
iTrader: 5 / 100%
Send en besked via MSN til Rikke
Nå, min egen Black Friday shopping blev til en god flaske portvin og en bog til svoger, der ikke var sat ned.
Ulæste 01-12-19, 00:14   #12
Oliviasmor
Oliviasmor Leder efter min rygrad
Sukkerslyngel

Oliviasmors avatar

Tilmeldingsdato: 28/06-07
Geografisk placering: Roskilde
Tak givet gange: 8,301
Takket 6,858 gange i 3,636 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Jeg købte næsten alle julegaver i går. Og en smule undertøj og strømper til ungerne, nu H&M havde 20%
Til gengæld købte jeg en ny støvsuger for to uger siden, da den gamle gik. Der er jo hele tiden udsalg...
Ulæste 01-12-19, 00:22   #13
spiren
spiren Kald mig bare, overspringshandling
Jeg betaler husleje her!

spirens avatar

Tilmeldingsdato: 18/12-09
Tak givet gange: 6,038
Takket 3,894 gange i 1,739 indlæg
iTrader: 20 / 100%
Jeg syntes black friday er en stor omgang forbrugs nudging, som spiller på begrebet FOMO (fear off missing out) Helt seriøst, de fleste tilbud er jo latterlige. Mange af tingene fås ofte til samme (tilbuds)pris andre steder.

Det er som om vi ser en høne løbe og straks løber alle andre.
Nej jeg købte ikke noget i fredags... jo æbleskiver, men det havde intet med selve dagen at gøre :P
https://politiken.dk/forbrugogliv/ar...Ktjh4aeJagjQj0
Finkemor (01-12-19), irenek-h (01-12-19), line dupont (01-12-19), MamaNeema (02-12-19), Saxifraga (01-12-19), Sienna (01-12-19)
Ulæste 01-12-19, 11:36   #14
luna
luna Jeg elsker mit liv
Jeg betaler husleje her!

lunas avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-07
Geografisk placering: Sønderjylland
Tak givet gange: 7,573
Takket 6,645 gange i 2,974 indlæg
Jeg er ikke vild med overforbrug og tænker at bæack friday kan bidrage til dette.

Når det er sagt købte jeg flere ting i fredags. Ting jeg alligevel ville købe. Jeg gjorde som de sidste par år. Tager børnenes ønskeliste, tjekker de forskellige ønsker på black friday og køber de ønsker der er på tilbud. Jeg køber ikke ting jeg ellers ikke ville have gjort. Og har de ingen af de ting der står på ønskelisterne på tilbud køber jeg intet på black friday. I år var der flere ting. Andre år har der kun været nogle enkelte og et år intet.

Men somalle andre dage om året putter jeg ikke ekstra uovervejede ting i kurv. Kun julegaveønsker eller ting jeg alligevel skulle ud at købe.

Jeg ville have det helt fint med at de droppede black friday. Men jeg har ikke videre dårlig samvittighed over at jeg benytter mig af tilbuddene, da jeg ikke lader mig friste til at købe en masse jeg ellers ikke ville gøre. Året rundt er mad, tøj og sko til børnene og gaver stortset det eneste jeg køber.

Jeg køber alle black friday tilbud fra computer. Orker ikke gå i butikker af ftygt for der er sort af mennesker.

Sidst redigeret af luna; 01-12-19 kl. 11:37
luna er online nu   Besvar med citat
Ulæste 01-12-19, 13:58   #15
Saxifraga
Saxifraga træt og glad
Mit IRL er skiftet ud med en URL

Saxifragas avatar

Tilmeldingsdato: 08/06-12
Geografisk placering: Longyearbyen, Svalbard
Tak givet gange: 7,026
Takket 5,251 gange i 1,927 indlæg
Jeg køber ikke noget. Jeg kan ikke lide den forbrugshype, der er omkring det, og kan heller ikke overskue det. Hverken i fysiske butikker eller tusindvis af tilbudskoder på email. Faktisk vil jeg hellere give lidt mere og slippe for ræs. Jeg prøver at handle julegaver fra mindre butikker, som jeg egentlig håber vil overleve, og vil hellere støtte dem med det en vare faktisk koster, hvis der også skal blive et overskud til ejer og ansatte end at presse priserne ned og små butikker ud af markedet. Det betyder ikke at jeg aldrig handler i store kæder, men lige præcis black friday får mig til at hælde i modsat retning. Når det er sagt er jeg meget klar over at det er et privilegium at kunne vælge sådan. hvis vi sad stramt i det økonomisk ville jeg heller ikke synes det nødvendigvis var min opgave at gå forrest.
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande